Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Profiloija75

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Profiloija75 »

Tämän asian ympärillä on juridiikkaa, psykiatriaa, molemmat tieteitä. Ne ovat tulkintaa, ei ollenkaan samalla mitään matematiikkaa, mitä voi laskea 1+1. Ei ole yhtä oikeaa vastausta, on monia tulkintoja ja yksilö, mitä on vain yhteen kertaan maailmassa. Siihen ei päde yhden tai kahden ihmisen faktatiedot muissa vastaavissa tilanteissa eikä myöskään yhden ammattiryhmän edustajan ajatus. Ei voida ajatella valtavalla ehdottomuudella asioita, silloin jää oikea polku näkemättä.

Minusta epäillyllä oli jokin tällainen ajatus, kun hoiti luovasti potilaitaan. Luulen hänen olleen siinä hyvä, kun halusi. Aihetta tutkiessa lisää tuli nälkä tietää asiassa maailman kaikki tieto. Ei päteäkseen, vaan tietääkseen kaiken. Överimielenkiinto.

En häntä diagnosoi, meissä kaikissa on piirteitä kaikesta. Huomaan, että täällä forumissa keskustellaan usein siksi joistakin diagnooseista nimellä, jotta saamme myös tarkoitettua ja avattua toisille mitä tarkoitamme. Näin itse.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

Pelkkään autismi diagnoosiin en päätyisi, koska Roope kuulostaa eloisalta tyypiltä. Monilla autisteilla on adhd. Hän myös hoiti adhd:tä. Tunsi asian kuin omat taskunsa?

Autismista itsekuri opintoihin, adhd:stä luovuus, eloisuus, unohdukset, sähläys.

Autismiin ei välttämättä liity motorinen kömpelyys.
Emmanuelle
Alokas

Viesti Kirjoittaja Emmanuelle »

TYCille kiitos muisteloista ja luonnekuvauksesta! Tässä vähän omaa spekulaatiotani. Ehkäpä uhria kiehtoi tuo RT:n villiys ja spontaanius ja tapa tehdä joitakin asioita täysin omalla tavalla ja epäsovinnaisesti. VW:n (tavallinen, tylsä?) avioliitto ex-puolison kanssa oli jo aika pitkä ja molemmat lapset lähes aikuisia, silloin joskus ihmisellä tulee kaipuu voimaantua, löytää elämään jotain uutta ja jännittävää. Ei olisi ensimmäinen, joka tuossa elämänvaiheessa ”villiintyy”. Alkuihastuksen jälkeen onkin ehkä tullut ongelmia ja VW huomannut kaipaavansa kuitenkin tasapainoisempaa arkea ja elämää. On voinut olla eroaikeita tai muuten erimielisyyttä ja riitoja.

TYCin kuvauksesta tulee mielikuva, että loukkaantuessaan RT loukkaantuu syvästi, ehkä jonkinlaista ehdottomuutta? Tunteet ja toiminta menevät vauhdilla ääripäästä toiseen?
TYC
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja TYC »

Joo.
Siksi lähdin kirjoittamaan tätä kautta että se toisi juuri niitä sellaisia piirteitä joita tässä ei ole näkynyt tai on näkynyt vähän.
Tietenkin olen arvioinut itse moneen kertaan miten kaikki on saattanut tapahtua ja millaisia keskusteluja on käyty ennen tapahtunutta.
Sellaista olen pyöritellyt että siellä on paljon padottuna sisään. Hän oli todella vapaan sielun oloinen. Ei yhtään sitoutuvan . Ja kuten täällä joku laittoi aiemmin, uhri ei yhtään vastaa sitä naisihannetta joka hänellä oli.
Mistäs minä tiedän vaikka ne muuttuisivat -nuo ihanteet- moneen kertaan elämän aikana jollain, mutta en usko siihen ollenkaan. En millään.
Auton ajon uskon olleen vahinko sen perusteella mitä tunsin. Just sellainen että ”ohoh” ”voi satans”.
Ullanlinnan asuminen oli oikeesti tärkeä asia. Siellä käveltiin usein ja nyt on niin etten muista varmasti missä ne asunnot olivat missä hän asui. Ensimmäinen oli tosi tosi tosi pieni…sellainen missä sänky kerrossänkynä ja alhaalla kirjoituspöytä. Vaatimaton sisustus (ei juuri mitään persoonallista).
Sitten oli se toinen asunto….jaa-a siellä taisin käydä vain yhden kerran. Se oli hienolla alueella. Pieni sekin mutta puolet isompi kuin edellinen. Sama juttu. Vaatimaton sisustus. Ja vaatimaton pukeutuminen.
norma.jennings
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja norma.jennings »

TYC kirjoitti: La Tammi 07, 2023 8:08 am Joo.
Siksi lähdin kirjoittamaan tätä kautta että se toisi juuri niitä sellaisia piirteitä joita tässä ei ole näkynyt tai on näkynyt vähän.
Tietenkin olen arvioinut itse moneen kertaan miten kaikki on saattanut tapahtua ja millaisia keskusteluja on käyty ennen tapahtunutta.
Sellaista olen pyöritellyt että siellä on paljon padottuna sisään. Hän oli todella vapaan sielun oloinen. Ei yhtään sitoutuvan . Ja kuten täällä joku laittoi aiemmin, uhri ei yhtään vastaa sitä naisihannetta joka hänellä oli.
Mistäs minä tiedän vaikka ne muuttuisivat -nuo ihanteet- moneen kertaan elämän aikana jollain, mutta en usko siihen ollenkaan. En millään.
Auton ajon uskon olleen vahinko sen perusteella mitä tunsin. Just sellainen että ”ohoh” ”voi satans”.
Ullanlinnan asuminen oli oikeesti tärkeä asia. Siellä käveltiin usein ja nyt on niin etten muista varmasti missä ne asunnot olivat missä hän asui. Ensimmäinen oli tosi tosi tosi pieni…sellainen missä sänky kerrossänkynä ja alhaalla kirjoituspöytä. Vaatimaton sisustus (ei juuri mitään persoonallista).
Sitten oli se toinen asunto….jaa-a siellä taisin käydä vain yhden kerran. Se oli hienolla alueella. Pieni sekin mutta puolet isompi kuin edellinen. Sama juttu. Vaatimaton sisustus. Ja vaatimaton pukeutuminen.
Kiitos minunkin puolestani, kun jaoit kokemuksiasi tekijän kanssa. On aina kiinnostavaa kuulla heidän näkemyksiään, jotka jotenkin henkilökohtaisella tasolla tuntevat tekijän. Miten kuvailisit hänen naisihannettaan?
ruusumaa
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^Aika paljon uskalsit avautua.

Jos tuo asuminen Ullanlinnassa oli tärkeää, vois kuvitella, mitä tässä on vähän epäiltykin, että avioliitto V:n kanssa oli keino päästä asumaan hienoon asuntoon.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
VastarannanKiiski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Profiloija75 kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:42 pm
Aumura kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:21 pm Ja tulipa vielä mieleeni yksi asia, jota halusin kommentoida. Näyttää olevan kovasti suosittu ajatus tämä, että juuri psykiatrialle hakeutuisivat töihin ne, kenellä olisi asian kanssa itsellään ongelmia, ikäänkuin itsehoitona. En pysty näkemään mitään hankalampaa tapaa käsitellä asiaa kuin hakeutua alalle. Tällä ajattelutavalla voisimme päätellä, että ortopedialle hakeutuvat ne, kenellä on itsellään ollut hankaluuksia luunmurtumien kanssa. Tai kauppatieteille niiden, kenellä on ongelmia raha-asioissa :lol: Onko isännöitsijöillä historiassaan ongelmia taloyhtiön asioissa? Tai siivoojilla lapsuudenkodin puhtaudessa? Voisimmeko oikeasti ajatella, että psykiatria vaan ihan itsessään on todella kiinnostava lääketieteen osa-alue, joka kiinnostaa joitakin lääkäreitä ja hoitajia ilman sen kummempaa motivaatiota? Kaikkien tuntemieni alan ihmisten joukosta voisin vetää juuri tämän johtopäätelmän ilman sen kummempia mutuiluja.
Haluan nostaa ja erottaa vastauksestasi ns.itsehoitona täysin poispäin menevän kääntöpuolen ja näkökulman hakeutua ns. tutuilla taustoilla auttamis-/ymmärtämisnäkökulmasta ei mitenkään itsehoitona. Puhutaan auttamishalusta, siitä on ihan yhtä lailla spekuloitu.

Tilanne, missä kantaa ottamaasi ns. Itsehoitoa täällä olevat muut kommentoijat kommentoineet, liittyy vain tähän tapaukseen, ei yleisesti. Päähenkilö ei ole kukaan muu henkilö ja hän on aivan oma persoonansa ja mielestäni et voi kertoa hänen puolestaan onko asia niin kuin väität, sekin asia liittyy hänen henkilöönsä, jota mahdolliseti tutkivat muut asiantuntijat tarvittaessa.

Kiitos mielipiteestäsi 😊
Minäkin olen sillä kannalla, että analyysit ja arviot liittyvät tähän tapaukseen ja henkilöön, eivätkä varsinaisesti ole mitään yleistyksiä. Jokainen psykiatri ei ole tappaja. Roope Tikkanen on kuitenkin surmannut vaimonsa ja yrittänyt piilotella tekoaan ja kyennyt toimimaan melko kylmäpäisesti esittäessään läheisille ja poliiseille tietämätöntä vaomonsa kohtalosta samalla kun vaimon ruumis on asunnossa ja rupattelemaan mukavia naapurille kylmä vaimo pulkassa.

Jokainen narsistikaan ei ole tappaja. Ei myöskään jokainen mielenterveysongelmista tai persoonallisuushäriöistä kärsivä ei tapa tai ole muutoin väkivaltainen muita ihmisiä kohtaan. Silti suurella osalla vangeista on jotain ongelmia ja esimerkiksi perhesurmien tekijöistä monella on persoonalllisuushäiriö.
En itse näe mitään syytä kieltää tutkittuja tosiasioita. Jos tutkimusten mukana suuri osa vangeistä kärsii jonkinlaisita mielenterveyteen liittyvistä häiriöistä, uskon Tikkasenkin nupista jotain vikaa löytyvän. Terve ihminen tai suht terveeksi määriteltävissä oleva ihminen (mehän kaikki sijoitumme eri piirteissä johonkin kohtaan janalla, eikä yksiselitteistä määritelmää oikein ole) ei tapa toista ihmistä (pl sota). Ei myöskään vahingossa lukuunottamatta joitain onnettomuustilanteita (jolloin tuomiokin tulee usein kuolemantuottamuksesta) ja näissähän sitten soitetaan välittömästi häkeen, eikä aleta piilotella ruumista ja kiskoa sitä pulkalla pitkin pihoja.
En oiken keksi mistä muualta perimmäinen syy tähän tekoon löytyy kuin Tikkasen korvien välistä.. Hankaliinkin asioihin ja tilanteisiin olisi kuitenkin löydettävissä joku muu ratkaisu kuin hengen riistäminen toiselta ihmiseltä.

https://yle.fi/a/3-6810660
Narsistien lisäksi perhesurmia ja murha-itsemurhia tekevät myös psykoottiset henkilöt, jotka ovat niin syvässä depressiossa, että uskovat katastrofin odottavan perhettä tai koko maailmaa. Todellisuudentajunsa menettäneitä on perhesurmien tekijöissä Lauerman mukaan kuitenkin vähemmän kuin narsisteja.
https://yle.fi/a/74-20002170
Yli 80 prosenttia vankeusrangaistuksen suorittaneista on päihderiippuvaisia, ongelmia on huumeiden ja alkoholin kanssa. Lähes jokaisella on mielenterveyden häiriöitä. Noin 60 prosenttia vapautuneista uusii rikoksensa. Ilman asuntoa vapautuvia on 30 prosenttia.
https://www.duodecimlehti.fi/duo96775
Pieni osa vangeista on tutkimuksissa psyykkisesti ja somaattisesti kaikin puolin terveiksi näyttäytyviä. Heistä osalla, esimerkiksi joillakin menestyvillä talousrikollisilla, on tavanomaisessa tutkimuksessa näkymättömiin jäävää psykopaattista manipulointikykyä ja piittaamattomuutta, joka mahdollistaa hyvän sopeutumisen poikkeavaan ympäristöön.
Viimeksi muokannut VastarannanKiiski, La Tammi 07, 2023 9:18 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

”Löytyi heti yhteinen sävel”
Impulsiivisuudesta ja väkivaltaisuudesta kärsinyt Niko kertoo pysäyttävän tarinan siitä, miten tiivis hoitosuhde hänellä oli Ullanlinnan surmasta epäillyn lääkärin kanssa. – Kun puhuin ongelmistani Roopelle, hän osasi vähän kuin jo ennakoida, mitä aion sanoa, Niko kertoo.
Nita Makkonen
[email protected]
Tänään klo 10:01
32-vuotias kouvolalainen Niko on yksi Ullanlinnan surmasta epäillyn psykiatrin entisistä potilaista. Nikon historia on rankka: hän on istunut vankilassa pariinkin otteeseen ja taistellut mielenterveyshaasteiden kanssa. Tässä artikkelissa Niko kertoo poikkeuksellisesta suhteestaan surmasta epäiltyyn psykiatriin Roope Bob Tikkaseen.

Lukijoille.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e13f ... 4aa0fa1295

En pääse lukemaan juttua, mutta tämäkin pätkä varmistaa itselleni, että Roopella on itsellään todennäköisesti adhd, koska kirjolla olevat yleensä "tunnistavat" toisensa helposti ja kokevat sielujen sukulaisuutta.
Inehmo
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Inehmo »

janis kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:16 pm
Inehmo kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 9:28 pm Kerroit kuulleeni sisäpiiristä siitä uhrin Porvoon keikasta. Onko nyt varmaan tietoa, että uhri oli siellä perjantaina ennen kuolemaansa, vai oliko kyse siitä, että hänellä oli ollut tapana tehdä niin?
no tuota - uhrin kuolinaika on tarkenut perjantain aamuyölle niin miten ajattelit hänen sitä ennen ehtineen perjantain puolella porvooseen? tietysti jos vaikka kl. 00 ja aamuyön välillä on käväissyt, mutta et kai nyt silti ole ihan tosissasi :D?
Totta. Muistelin lukeneeni, että uhrin kuolinaika olisi ollut vuorokautta myöhemmin. My bad.
Rietu
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Rietu »

TYC kirjoitti: La Tammi 07, 2023 1:29 am Huomaan. Tätä sivustoa ei ole helppo käyttää. Harmikseni tai onnekseni olen yrittänyt jo noin 2 viikkoa.

Paljon olen lukenut ketjua lävitse että sitten… vihdoin kun kirjoitan jotain, en kirjoittaisi taas samoja.

Nyt voi kuitenkin käydä niin, anteeksi etukäteen. Olen lukenut ketjusta vain noin130-209 sivut. Noin.

Roope oli tuttu mies. Kovin kovin rakas. Fiksu ja hauska ja VILLI!!!

Nyt puhun siitä ajasta kun hän oli juuri valmistunut lääkiksestä. Miä opiskelin muuta yliopistossa.

Hyvin hyvin hauskoja päiviä ja iltoja ja öitä
vietettiin. Paljon. Olimme nautiskelijoita. Ruoka, viini, seksi. Laulu.

Minä hieman nuorempi (tänä päivänä ei voi sanoa että paljoa nuorempi) mutta silloin sain tytöttelyä hieman kuulla. Sitä vähän ihmettelin, en ehkä pitänyt siitä.

Vaan….Olin silloin sen ajan maailman onnellisin.

Lukiessani joulukuun lopulla ja sitten lopulta Ymmärtäessäni tämän uutista koskevan asian….ihmiset.. olin niin järkyttynyt että siihen ei löydy mitään sanoja. Turha edes yrittää.

Ensimmäiseksi luulin(kesti hetken saada tämä järki):”ai niin, joku saman niminen, tietenkin joku saman niminen”…..”niin onhan heitä, ja saman ikäisiänin….
olinpa typerä, kaikkea sitä kuvitteleekin”.

No ei mennyt niin.
Roope oli just Roope.

Kun luin : Roope Bob Tikkanen niin jähmetyin kuin kivipatsas :EI EI VOI OLLA TOTTA (ja tämä moneen potenssiin.) En viitsi käyttää tässä taivasteluun enempää aikaa.

Mietin hetken että oliko se muka noin päin..:: että Roope Bob… vai oliko se kuitenkin opiskellessa Bob Roope (aina käytti Roopea, mutta muistan että jotenkin vähintään naureskeltiin sille että Bob Roope sointuu paremmin mutta on hassu kun sitä ei käytetä…). Nimestä puhuttiin paljon oli se sitten alunperin miten päin vain.

Joku kysyi minulta tästä tapahtuneesta. Sanoin. En tiedä. Vaikea uskoa, mutta joo, sama R siltä tietyltä opiskeluajalta on, ei unohdu kyllä minulta eikä ystäviltä.

Sitten yllätyin. Ai lapsia?
Yllätyin koska puhuttiin aika paljon ja se oli hänelle aika kaukainen ajatus. Minulle se oli kokonaan poissuljettu ajatus, joten oli helppo näistä
höpistä.

Me naurettiin, tanssittiin, laulettiin, retkeiltiin, juteltiin ja joo… harrastettiin seksiä ihan missä keksittiin. Olin 20+ ja hän oli 30- eli ei meillä suurta ikä eroa ollut. Oli todella hauskaa yhdessä.

Puhuttiin isästään. Kuva isästä oli aivan muu kuin se kuva mikä on nyt julkisuuteen tullut . Uskon että voi hyvinkin olla hänen isä tämä TD. On samaa näköä ja viel enemmän samat eleet. Tätä en voi kyllä vahvistaa(emme tavanneet) mutta samaa on paljon.
Tiesin että hänen (iskän) kantis paikka oli silloin Mannerheiminkadulla. Viisi penniä. Missään ei ole mainittu että olisi siel asunut joten ehkä kyse ei ole samasta ihmisestä. Poikansa kuvailut isää kohtaan menee kyllä yksiin 60/40. Olen vain kuvitellut ulkonäön aivan toisenlaiseksi ja olemuksen (jo silloin) vanhemmaksi.

Aavistin kuitenkin ajan siinä kuluessa ja yhdessä ”riekkumaan” sen että minua hän ei ”valitse”.

Yritin yli kaiken (en enää toimisi niin) ja vaaransin kaiken sen hetkisessä elämässä(ja menetin) mutta minä aavistin….

Hän oli boheemi. Kyllä. Kuten minäkin. Me osaisimme samoja ikivanhoja biisejä. Rakastimme ruokaa ja viinejä (yksi viini oli ylitse muiden…no siitä pidin vain koska hän piti eli saatoin vähän mielistellä, kyse oli Retzinasta(ehkä väärin kirjoitettu). Emme ostaneet sitä pulloa eikä
Kahta retkelle vaan 4. Piti olla varapullo jos joku hajoaa(kuten hajosi) tai…. Jos tarjotaan lasillinen jollekin tuntemattomalle🤣).

Oli hauskaa aikaa. Yli vuoden, toista vuotta pitkälle.

Päättyi kuin seinään kun minun kumppanini laittoi kovia sanoja (todella kaunis ja lievä ilmaisu tähän asiaan) Roopelle.

R ei ikinä enää halunnut nähdä sen jälkeen minua. Ymmärrän hyvin. Olin kuin maani myynnyt, kaikkeni menettänyt, toisaalta, tiesin alitajuisesti että en minä olisi kelvannut.

Mun hillotolpat eivät olleet mitenkään lupaavat siihen mitä hän halusi.😊.

Kerran häpesin omaa ”brutaaliuttani” kun esittelin yhden siihen aikaan suositun viihdekirjan josta pidin.
Se oli ensimmäinen ja ainoa kerta kun Roopelle loukkannuin.
Sain kuulla että :”en kyllä käyttäisi aikaani mihinkään noin typerään kirjallisuuteen…ei tuota voi kutsua kirjallisuudeksi”. Hävetti. Koska minun tarkoitus oli vain hassutella sen kirjan kanssa——miten kukaan sitä nyt niin vakavasti otti——. Ja se kirja oli hauska, on muuten yhä, ja ihan muutakin olen lukenut🤣!! Juu…..
Ei se ollut meidän opintokirjallisuutta vaan hauska ja vastapainoa. Minun piti hurmata. Minä mokasin.
Hän oli/esitti aika hienoa. Joskin kultturellia, suvaitsevaista ja maailmankansalaista( ainakin halusi näitä).

Nyt taas toistan mutta tällaista täällä ei viel ole tullut.
Meillä siis oli hyvin paljon puhuttavaa ja hauskoja hetkiä. Laulettiin kovaa!!! Tanssittiin kiihkeästi ja harrastettiin seksiä IHAN missä vain ja milloin vain(julkisesti, se oli tietenkin silloin jännittävää).

Ei me taidettu niistä paljoa puhua. Noh…. Minä
puhuin muutamille ystäville, yksinkertaiseksi vain siksi koska olin MAAILMAN rakastunein. Posket ja koko olemukseni loisti.

Tämä
Oli raskas kirjoittaa.

Tiedän että pari ihmistä
tunnistaa. Ei haittaa. Kaikki on totta.

Vielä yksi asia (ainakin) jäi.

Olin aavistuksen mustasukkainen Roopelle. Mahdollisesti Magnus nimisestä ystävästä. Mutta tässä nimessä voi olla vahva muistiharha. Nimi voi olla vaikka Thomas. Mutta muistan miten hän venytti aina sitä ”Maagnuksen kanssa uimaan”. Harmitti kun en osannut ruotsia niin paljoa. Hän antoi kyllä ymmärtää olevansa kaksikielinen. Ja todella todella toi sen esille. No kun olet ihmiseen rakastunut niin sekin on seksikästä vaikka miehen käsi vähän naismaisesti viuhtoisi ja välillä falsetissa laulaisi(siitä en tykännyt yhtään!!!!🤣).

Magnuksesta (jos edes oli Magnus)
Olin niin rakastunut että olin höpö-höpöstä mustasukkainen. Minä luulin että:”perhana varmaan on bi-seksuaali muttei kehtaa kertoa. Kestäisin jos kertoisi”.

Tässä siis ajatuksia niiltä opiskelu ajoilta . Mustasukkaisuus saattaa olla ihan aiheetonta rakastuneen ihmisen tunnetta.

Ajatus Roopen aika vahvasta biseksuaalisuudesta saattaa olla vain sitä että hän nyt puhui sellaisella hempeällä ja liudentuvalla mussu äänellä ja käsi elehti tietyllä tavalla. Kaikki voi olla minun kuvitelmaa/liioittelua (mutta ei valhetta).

Mutta. Olenpa huomannut täällä olleen villinpääkin kuvitelmaa.

Tästä on ainakin totta yhteiset RAJUT illanvietot, homomaisuus (ei homo vaan bi mutta homon elkeitä/eleitä) voi olla vaan silloin tullut ajatus. Vaikka hän olisi sanonut olevansa kaikkea näitä
Ja kaikkea näiden väliltä niin hän olisi minulle kelvannut, niin rakastunut olin.

Olkoon tämä nyt avauksena. Kauan mietin mitä kirjoitan etten paljoa laittaisi samaa kuin muut/edelliset.

Vähän toistoa tuli. Kännykän kanssa helkkarin hankalaa.
Mikä vaikeus on sivustoa käyttää?
Teksti on jotensakin naiivi, aivan kuin jokin teini kirjoittaisi täyttä tuubaa.
Ympäripyöreätä, ei mihinkään faktoihin perustuvaa kuvitelmaa.
En ymmärrä alkuunkaan, miksi kirjoittaja retostelee jollain viini-laulu-seksi linjalla.
Sehän on normaalia, kun bailataan kimpassa.
Muuten, Mannerheiminkatu on Porvoossa.
Viisi Penniä kapakka oli Mannerheimintiellä, Helsingissä.
Onpas ihmeellistä kun RT on ollut vapaa sielu lääkiksen jälkeen, eikä lapset kuuluneet suunnitelmiin.
Kirjoittajan kumppanikaan ei ymmärtänyt Roopeen rakastumista.
Kirjoittaja siis seurusteli jonkun kanssa ja bailasi toisen kanssa.
Tämä on ilmeisesti sitä boheemielämää.
Ehkä eniten minua ihmetyttää tuo Maagnus tai Th
omas uintikaverit.
En puolustele epäiltyä yhtään, mutta mahdolliset biseksuaaliset oletukset, käden heilautus oudosti ja liudentuva mussuääni eivät kuulu tänne.
Inehmo
Olivia Benson

Aumura kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:30 pm
Deneuve kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:59 pm
Aumura kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:21 pm Ja tulipa vielä mieleeni yksi asia, jota halusin kommentoida. Näyttää olevan kovasti suosittu ajatus tämä, että juuri psykiatrialle hakeutuisivat töihin ne, kenellä olisi asian kanssa itsellään ongelmia, ikäänkuin itsehoitona. En pysty näkemään mitään hankalampaa tapaa käsitellä asiaa kuin hakeutua alalle.
Ymmärrän pointtisi tässä ja tämänkin havainnnollistit selkeästi ja hauskasti. Silti olen osin eri mieltä. Ne jotkut tietämäni tyypit, jotka hakeutuivat lukemaan psykologiaa tai psykiatriaa (eivät siis todellakaan kaikki, vain pari tapausta), eivät olleet lainkaan tietoisia omista haasteistaan opiskelemaan hakeutuessaan.

Ja kyllä, olen samaa mieltä kanssasi, että meillä kaikilla on yhtä sun toista, osa vaan sinnittelee / pärjää paremmin. Sama heilläkin oli, mutta he sitten jotenkin alitajuisesti halusivat varmasti myös ymmärtää omaa pahaa / epämääräistä oloaankin paremmin samalla siinä opiskellessaan. Eikä heillä mitään kauhean vakavia häiriöitä ollut, esim. toisella bulimia, josta kykeni sitte puhumaan myöhemmin täysin avoimesti.

JOS rt:n isä on se td, josta täällä puhuttu, niin isän videoiden perusteella voisi päätellä, että varmasti rt:n suhde isäänsä on ollut vähintäänkin hämmentynyt. Ja JOS se myös täällä esiin noussut seikka pitää paikkansa, että rt oli jo opiskeluaikoinaan hoidossa psykiatrisella osastolla, niin silloinkin voisi uskaltautua päättelemään, että jotain häikkää on hänellä ollut ehkä jo aikaisemminkin. Ehkä jopa jo lapsuudessa. Ja silloin hänellä voisi olla tuota em. motivaatiota myös alitajuisesti ymmärtää itseään ja ehkä myös isäänsä / isäsuhdetta paremmin myös opiskeluvalinnan kautta.

Mutta tosiaan spekulointia ja pohdintaa kaikki tämä.
Kiitos vastakommentista! Mutta oletko koskaan miettinyt kuinka paljon ongelmia on niillä, jotka EIVÄT ole hakeutuneet töihin psykiatrialle tai psykologialle? Ovatko he kaikki muut "aivan tavallisia tyyppejä vailla mitään kummallisuuksia" ? Itse tunnistan monissa lapsuuden tuttavissani paljon erilaisia tyyppejä, osalla varmasti jopa persoonallisuushäiriöitä, mutta eivät he psykalle ole hakeutuneet. Voisiko tätä asiaa käsitellä niin, että kaikkialle hakeutuu kaikenlaisia tyyppejä, ihan siitä omasta kiinnostuksesta käsin? Minusta vain on ihan kamalaa yleistämistä tuo, että ongelmien perässä hakeuduttaisiin ammattiuralle. Jotta se olisi tieteellisellä tasolla edes jollain määrin todennettavissa, pitäisi tosiaan tietää kuinka moni ongelmainen tekee jotain muuta kuin kys. alaa ja lisäksi saada jonkinlainen suhdeluku esille. Kuitenkin tieteellisesti on todettu useaan otteeseen, että erilaiset mielenterveyshäiriöt ovat tyypillisempiä matalasti koulutetuilla kuin korkeasti koulutetuilla. Miten tämä tulos on saatu aikaiseksi, en osaa siihen kommentoida, mutta toistuvasti tuosta jopa uutisissa saakka ilmoitellaan.

Haluan tällä kommentoinnillani tuoda esille vain lähinnä sen, että ammatinvalinnan ei todellakaan tarvitse olla merkki mistään muusta kuin omasta kiinnostuksesta tai siitä, missä ehkä kokee olevansa hyvä. Psykiatri on kuitenkin ensin tavan lääkäri, täytyy tehdä paljon tavan perusjuttuja ennen kuin on edes mahdollista erikoistua psykiatriaan.
Vitsin mukaan kolmasosa psykiatreista hakeutui alalle auttaakseen itseään, kolmasosa, koska on kiinnostunut alasta muuten ja kolmasosa, kun ei päässyt muualle.

Korkean koulutustason omaavilla on myös mt-ongelmia. Prosenttilukuja en tiedä.

Tutuissani on kaksi, joilla on traumoja taustassaan ja jotka hakeutuivat hoitoalalle. On puhuttu hoitajasyndroomasta. Ihminen hakeutuu hoitamaan muita, vaikka käänteisesti itse tarvitsisi "hoitoa".
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Rietu kirjoitti: La Tammi 07, 2023 10:29 am
TYC kirjoitti: La Tammi 07, 2023 1:29 am Huomaan. Tätä sivustoa ei ole helppo käyttää. Harmikseni tai onnekseni olen yrittänyt jo noin 2 viikkoa.

Paljon olen lukenut ketjua lävitse että sitten… vihdoin kun kirjoitan jotain, en kirjoittaisi taas samoja.

Nyt voi kuitenkin käydä niin, anteeksi etukäteen. Olen lukenut ketjusta vain noin130-209 sivut. Noin.

Nyt puhun siitä ajasta kun hän oli juuri valmistunut lääkiksestä. Miä opiskelin muuta yliopistossa.
Lyhennetty.
En ymmärrä alkuunkaan, miksi kirjoittaja retostelee jollain viini-laulu-seksi linjalla.
Onpas ihmeellistä kun RT on ollut vapaa sielu lääkiksen jälkeen, eikä lapset kuuluneet suunnitelmiin.
omas uintikaverit.
En puolustele epäiltyä yhtään, mutta mahdolliset biseksuaaliset oletukset, käden heilautus oudosti ja liudentuva mussuääni eivät kuulu tänne.
Tuosta tulee lähinnä mieleen Roopen olleen aina luonnostaan taitava löytämään manipuloitavia. Se on mielestäni hyvin tyypillistä persoonallisuushäiriöisille.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Rietu kirjoitti: La Tammi 07, 2023 10:29 am
TYC kirjoitti: La Tammi 07, 2023 1:29 am Huomaan. Tätä sivustoa ei ole helppo käyttää. Harmikseni tai onnekseni olen yrittänyt jo noin 2 viikkoa. ...

omas uintikaverit.
Ei kaikki harrasta ulkona seksiä kaikkien bailukaveriensa kanssa.

Ja miksi biseksuaalisuusepäily ja mussuäänet "ei kuuluisi tänne"? Homostereotypiat ärsyttää? (Ehkä minua ärsyttänyt nuorena joidenkin homojen korkea teennäinen aksentillinen tyttökimitys. Yhdellä tämmöisellä oli rikas arkkitehtipoikaystävä, joka kustansi elämän, kun tämä kimittäjä paistoi essu päällä pullaa.)

Vapaita sieluja Helsingin yöelämässä pongattu. Näitä Tinder-teinejä on 5-kymppisissäkin.

Jos itse kirjoittaisin omasta elämästä tulevan murhaajan kanssa, en myöskään kirjoittaisi mitään yksityiskohtaisia faktoja, joista voisi sen kummemmin päätellä, kuka olen.
Inehmo
Olivia Benson

TYC kirjoitti: La Tammi 07, 2023 1:29 am Paljon olen lukenut ketjua lävitse että sitten… vihdoin kun kirjoitan jotain, en kirjoittaisi taas samoja.

Hyvin hyvin hauskoja päiviä ja iltoja ja öitä
vietettiin. Paljon. Olimme nautiskelijoita. Ruoka, viini, seksi. Laulu.

Minä hieman nuorempi (tänä päivänä ei voi sanoa että paljoa nuorempi) mutta silloin sain tytöttelyä hieman kuulla. Sitä vähän ihmettelin, en ehkä pitänyt siitä.

Vaan….Olin silloin sen ajan maailman onnellisin.

Lukiessani joulukuun lopulla ja sitten lopulta Ymmärtäessäni tämän uutista koskevan asian….ihmiset.. olin niin järkyttynyt että siihen ei löydy mitään sanoja. Turha edes yrittää.

Ensimmäiseksi luulin(kesti hetken saada tämä järki):”ai niin, joku saman niminen, tietenkin joku saman niminen”…..”niin onhan heitä, ja saman ikäisiänin….
olinpa typerä, kaikkea sitä kuvitteleekin”.

No ei mennyt niin.
Roope oli just Roope.

Kun luin : Roope Bob Tikkanen niin jähmetyin kuin kivipatsas :EI EI VOI OLLA TOTTA (ja tämä moneen potenssiin.) En viitsi käyttää tässä taivasteluun enempää aikaa.

Mietin hetken että oliko se muka noin päin..:: että Roope Bob… vai oliko se kuitenkin opiskellessa Bob Roope (aina käytti Roopea, mutta muistan että jotenkin vähintään naureskeltiin sille että Bob Roope sointuu paremmin mutta on hassu kun sitä ei käytetä…). Nimestä puhuttiin paljon oli se sitten alunperin miten päin vain.

Joku kysyi minulta tästä tapahtuneesta. Sanoin. En tiedä. Vaikea uskoa, mutta joo, sama R siltä tietyltä opiskeluajalta on, ei unohdu kyllä minulta eikä ystäviltä.

Sitten yllätyin. Ai lapsia?
Yllätyin koska puhuttiin aika paljon ja se oli hänelle aika kaukainen ajatus. Minulle se oli kokonaan poissuljettu ajatus, joten oli helppo näistä
höpistä.

Me naurettiin, tanssittiin, laulettiin, retkeiltiin, juteltiin ja joo… harrastettiin seksiä ihan missä keksittiin. Olin 20+ ja hän oli 30- eli ei meillä suurta ikä eroa ollut. Oli todella hauskaa yhdessä.

Puhuttiin isästään. Kuva isästä oli aivan muu kuin se kuva mikä on nyt julkisuuteen tullut . Uskon että voi hyvinkin olla hänen isä tämä TD. On samaa näköä ja viel enemmän samat eleet. Tätä en voi kyllä vahvistaa(emme tavanneet) mutta samaa on paljon.
Tiesin että hänen (iskän) kantis paikka oli silloin Mannerheiminkadulla. Viisi penniä. Missään ei ole mainittu että olisi siel asunut joten ehkä kyse ei ole samasta ihmisestä. Poikansa kuvailut isää kohtaan menee kyllä yksiin 60/40. Olen vain kuvitellut ulkonäön aivan toisenlaiseksi ja olemuksen (jo silloin) vanhemmaksi.

Aavistin kuitenkin ajan siinä kuluessa ja yhdessä ”riekkumaan” sen että minua hän ei ”valitse”.

Yritin yli kaiken (en enää toimisi niin) ja vaaransin kaiken sen hetkisessä elämässä(ja menetin) mutta minä aavistin….

Hän oli boheemi. Kyllä. Kuten minäkin. Me osaisimme samoja ikivanhoja biisejä. Rakastimme ruokaa ja viinejä (yksi viini oli ylitse muiden…no siitä pidin vain koska hän piti eli saatoin vähän mielistellä, kyse oli Retzinasta(ehkä väärin kirjoitettu). Emme ostaneet sitä pulloa eikä
Kahta retkelle vaan 4. Piti olla varapullo jos joku hajoaa(kuten hajosi) tai…. Jos tarjotaan lasillinen jollekin tuntemattomalle🤣).

Oli hauskaa aikaa. Yli vuoden, toista vuotta pitkälle.

Päättyi kuin seinään kun minun kumppanini laittoi kovia sanoja (todella kaunis ja lievä ilmaisu tähän asiaan) Roopelle.

R ei ikinä enää halunnut nähdä sen jälkeen minua. Ymmärrän hyvin. Olin kuin maani myynnyt, kaikkeni menettänyt, toisaalta, tiesin alitajuisesti että en minä olisi kelvannut.

Mun hillotolpat eivät olleet mitenkään lupaavat siihen mitä hän halusi.😊.

Kerran häpesin omaa ”brutaaliuttani” kun esittelin yhden siihen aikaan suositun viihdekirjan josta pidin.
Se oli ensimmäinen ja ainoa kerta kun Roopelle loukkannuin.
Sain kuulla että :”en kyllä käyttäisi aikaani mihinkään noin typerään kirjallisuuteen…ei tuota voi kutsua kirjallisuudeksi”. Hävetti. Koska minun tarkoitus oli vain hassutella sen kirjan kanssa——miten kukaan sitä nyt niin vakavasti otti——. Ja se kirja oli hauska, on muuten yhä, ja ihan muutakin olen lukenut🤣!! Juu…..
Ei se ollut meidän opintokirjallisuutta vaan hauska ja vastapainoa. Minun piti hurmata. Minä mokasin.
Hän oli/esitti aika hienoa. Joskin kultturellia, suvaitsevaista ja maailmankansalaista( ainakin halusi näitä).

Nyt taas toistan mutta tällaista täällä ei viel ole tullut.
Meillä siis oli hyvin paljon puhuttavaa ja hauskoja hetkiä. Laulettiin kovaa!!! Tanssittiin kiihkeästi ja harrastettiin seksiä IHAN missä vain ja milloin vain(julkisesti, se oli tietenkin silloin jännittävää).

Ei me taidettu niistä paljoa puhua. Noh…. Minä
puhuin muutamille ystäville, yksinkertaiseksi vain siksi koska olin MAAILMAN rakastunein. Posket ja koko olemukseni loisti.

Tiedän että pari ihmistä
tunnistaa. Ei haittaa. Kaikki on totta.

Vielä yksi asia (ainakin) jäi.

Olin aavistuksen mustasukkainen Roopelle. Mahdollisesti Magnus nimisestä ystävästä. Mutta tässä nimessä voi olla vahva muistiharha. Nimi voi olla vaikka Thomas. Mutta muistan miten hän venytti aina sitä ”Maagnuksen kanssa uimaan”. Harmitti kun en osannut ruotsia niin paljoa. Hän antoi kyllä ymmärtää olevansa kaksikielinen. Ja todella todella toi sen esille. No kun olet ihmiseen rakastunut niin sekin on seksikästä vaikka miehen käsi vähän naismaisesti viuhtoisi ja välillä falsetissa laulaisi(siitä en tykännyt yhtään!!!!🤣).

Magnuksesta (jos edes oli Magnus)
Olin niin rakastunut että olin höpö-höpöstä mustasukkainen. Minä luulin että:”perhana varmaan on bi-seksuaali muttei kehtaa kertoa. Kestäisin jos kertoisi”.

Tässä siis ajatuksia niiltä opiskelu ajoilta . Mustasukkaisuus saattaa olla ihan aiheetonta rakastuneen ihmisen tunnetta.

Ajatus Roopen aika vahvasta biseksuaalisuudesta saattaa olla vain sitä että hän nyt puhui sellaisella hempeällä ja liudentuvalla mussu äänellä ja käsi elehti tietyllä tavalla. Kaikki voi olla minun kuvitelmaa/liioittelua (mutta ei valhetta).

Mutta. Olenpa huomannut täällä olleen villinpääkin kuvitelmaa.

Tästä on ainakin totta yhteiset RAJUT illanvietot, homomaisuus (ei homo vaan bi mutta homon elkeitä/eleitä) voi olla vaan silloin tullut ajatus. Vaikka hän olisi sanonut olevansa kaikkea näitä
Ja kaikkea näiden väliltä niin hän olisi minulle kelvannut, niin rakastunut olin.
Kovin on tarvinnut retostella seksillä ja moneen otteeseen. Tällaiselle sivustolle kun kirjoittaa, voisi yrittää tiivistää asiansa. Ellei ole kirjoitettu retsinan vaikutuksen alaisena. Lukijan vastuulle jää, ketä ja mitä uskoo. Voihan tänne kirjoittaa kuka hyvänsä ja keksiä tarinoita huomiota hakiessaan. Eli en nyt valitettavasti ole suoralta kädeltä kiittämässä ruusujen kera.
Inehmo
Olivia Benson

Voisiko joku lukuoikeudet omaava liittää tänne tärkeimmät kohdat tästä artikkelista, jonka joku jo otti aiemmin esille:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e13f ... 4aa0fa1295

Antaisi varmaan mielenkiintoisen lisän RT:n persoonaan.
Vastaa Viestiin