Ryöstely ja riehuminen sarjassa kannattaa aina, kertoo meille oikeuslaitos.Poliisi tavoitti riehujan vielä samana päivänä. Mies väitti, että hän oli vain yrittänyt saada takaisin pankkikortin, jonka myyjä oli ottanut häneltä. Valvontakameratallenne vahvisti kuitenkin työntekijöiden kertomuksen tapahtuneesta.
Vuonna 1993 syntyneen miehen katsottiin syyllistyneen varkauden ja pahoinpitelyn yritykseen, lievään vahingontekoon ja toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen eli perhosveitsen hallussapitoon.
Mies ei kuitenkaan saanut kyseisistä rikoksista rangaistusta, sillä käräjäoikeus katsoi, että samassa yhteydessä tuomittu neljän kuukauden vankeusrangaistus aiemmasta ryöstöstä oli riittävä seuraamus kioskin tapahtumista.
Tuomittu oli muutama kuukausi aiemmin ryöstänyt Pukinmäen K-marketista tupakka-askin ja virvoitusjuoman sekä lyönyt siinä yhteydessä työntekijää nyrkillä kasvoihin.
Nälkäkurki riehui R-kioskilla, rangaistus kuitattiin edellisestä ryöstöstä saadulla tuomiolla HKI
-
sikajoakim
- Neuvoja-Jack
Nälkäkurki riehui R-kioskilla, rangaistus kuitattiin edellisestä ryöstöstä saadulla tuomiolla HKI
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6002 ... 20f084b237
Kurdian lives matters.
-
ErgonomicMonkey
- Alokas
Re: Nälkäkurki riehui R-kioskilla, rangaistus kuitattiin edellisestä ryöstöstä saadulla tuomiolla HKI
Mikä ihmeen juttu tuo on että myyjä ottanut asiakkaalta kortin kun näppäillyt kaksi kertaa pin-koodin väärin. Itse välillä kassalla ja asiakkailla pin-koodit unohtuu ja kyllä itsellänikin on pin-koodi unohtunut. En siis yhtään ihmettele että kierrokset noussu asiakkaalla.
-
Paanpoikki
- Scooby-Doo
Re: Nälkäkurki riehui R-kioskilla, rangaistus kuitattiin edellisestä ryöstöstä saadulla tuomiolla HKI
No tätä itsekkin jäin ihmettelemään että mitä ihmettäErgonomicMonkey kirjoitti: La Tammi 07, 2023 7:51 pm Mikä ihmeen juttu tuo on että myyjä ottanut asiakkaalta kortin kun näppäillyt kaksi kertaa pin-koodin väärin. Itse välillä kassalla ja asiakkailla pin-koodit unohtuu ja kyllä itsellänikin on pin-koodi unohtunut. En siis yhtään ihmettele että kierrokset noussu asiakkaalla.
Ilmeisesti et ole ollut tilanteessa missä kassakone sanoo että ota kortti pois, eli se on anastettu tai käyttökiellossa. Näitä joskus tullut vastaan, kun vielä myyntihommissa olin.ErgonomicMonkey kirjoitti: La Tammi 07, 2023 7:51 pm Mikä ihmeen juttu tuo on että myyjä ottanut asiakkaalta kortin kun näppäillyt kaksi kertaa pin-koodin väärin. Itse välillä kassalla ja asiakkailla pin-koodit unohtuu ja kyllä itsellänikin on pin-koodi unohtunut. En siis yhtään ihmettele että kierrokset noussu asiakkaalla.
-
Staff Meeting
- Martin Riggs
Re: Nälkäkurki riehui R-kioskilla, rangaistus kuitattiin edellisestä ryöstöstä saadulla tuomiolla HK
Sama juttu, opiskeluaikana tienasin lisärahaa myyntihommissa. Tiskille tuli hormooneilla pullistettu kalju hikinen sikaniska tosi vihaisen oloisena. Korttipääte ilmoitti että kortti otettava haltuun. Nuorena pelkurina sanoin että kortti ei toimi, onko toista ja sain maksun toiselta kortilta. Jos olisin ottanut kortin, olisin varmaan saanut pataan.
-
ErgonomicMonkey
- Alokas
No eipä oo kyllä kohdille osunut tuollaista tilannetta. Vähän luulen että tuo meidän kassajärjestelmä ei edes taivu tuollaiseenTaavi kirjoitti: La Tammi 07, 2023 8:06 pmIlmeisesti et ole ollut tilanteessa missä kassakone sanoo että ota kortti pois, eli se on anastettu tai käyttökiellossa. Näitä joskus tullut vastaan, kun vielä myyntihommissa olin.ErgonomicMonkey kirjoitti: La Tammi 07, 2023 7:51 pm Mikä ihmeen juttu tuo on että myyjä ottanut asiakkaalta kortin kun näppäillyt kaksi kertaa pin-koodin väärin. Itse välillä kassalla ja asiakkailla pin-koodit unohtuu ja kyllä itsellänikin on pin-koodi unohtunut. En siis yhtään ihmettele että kierrokset noussu asiakkaalla.
Mutta mitä uutiseen tulee niin ei mainittu anastetusta kortista, vaan pelkästään että asiakas laitto pin-koodin kahdesti väärin jonka jälkeen myyjä halusi kortin omia. Hieman siis harhaan johdettu uutinen jos kyseessä tämmöin tapaus mitä selitit.
Kyseisestä kaverista löytyy itse tuottamaansa Youtube-materiaalia nimellä Enzore / Enzore93
Kyseisestä enzoresta näyttäis olevan myös lankoja Ylilaudalla. Tuossa uusin: https://ylilauta.org/tubetus/130366868. Useamman vuoden ajalta tuota juttua ja melko sekavalta tapaukselta vaikuttaa.
"Eikä liene rangaistus / jos käymme hetken yhtä matkaa / kun hirviöiksi paljastumme / onko hyvät päivät valhetta sittenkään" A.W. Yrjänä / CMX
Eli oli ryöstetyllä kortilla yrittänyt saada tupakkia, muttei saanut, joten yritti sitten ryöstämällä ryöstää. Tästä kaikesta hän ei saanut tuomiota, sillä oli jo ryöstellyt aiemmin ja saanut siitä neljä kuukautta, eli keravalaista pakkotyötä kelvollisen palkan kera ilman ulosottomiehen käpäliä kopeloimassa.
Tämän takia on kaikille parempi ottaa tuomio. Itsekin sanoin joskus poliisille että kyllä tässä jonkun rikoksia tutkitaan joka tapauksessa.
Tämän takia on kaikille parempi ottaa tuomio. Itsekin sanoin joskus poliisille että kyllä tässä jonkun rikoksia tutkitaan joka tapauksessa.
Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki