Sanoinko että asianomistajan täytyy päästä lukemaan nettiä? Kyllä se tietoo kulkee asianomistajalle asianajajan kautta. Asianomistaja voi sitten itse päättää mitä tekee, sinun arvailusi siitä ettei pahastu, on vain sinun arvaus.Mikisu kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 6:48 pm
Asianomistaja tuskin tällä hetkellä pääsee lukemaan nettiä. Ja asianomistajarikoksesta on kyse. En usko kaiken tiedetyn valossa, että Roope Tikkanen noista muisteluista pahastuu, ovatpa ne totta tai eivät. Ainakin monen miehen mielestä olisi imartelevaa tulla muistelluksi villinä ja väsymättömänä rakastajana. Voi pian kirjeitä sataa Turkuun.
Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta
Itse asiassa asuntohan voi hyvinkin päätyä RT:lle.CatEye kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 12:58 pm Mitä Ullanlinnan asunnolle käy? Pitääkö perikunta sen vai onkohan pian markkinoilla? Jos, niin miten henkirikos asunnossa vaikuttaa myyntihintaan?
Rikoksesta ei saa hyötyä eli jos tuomitaan taposta tms., ei saa pitää rikoshyötynä asuntoa, jos se muuten hänelle jäisi. Parillahan on ollut avioehto, jossa todennäköisesti kuoleman varalta leski saisi joko pitää asunnon tai asua siinä elinikänsä. On tietysti myös mahdollista, että ennen avioliittoa saadut asunto ja varat on suljettu kuolemankin johdosta ulkopuolelle, mutta useimmissa avioehdoissa näin ei ole. Jos siis RT todettaisiin syyntakeettomaksi eli tuomiota ei tulisi, saisi pitää/asua asunnossa. Tätä asiaa on pohdittu tässä ketjussa jo kyllä.
En suinkaan hukannut sitä pointtia. Ehkä epäillyllä ei nykyään ollut ystäviä. Mutta väitteesi perusteet eivät minusta stemmanneet.Aumura kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:09 pmIhmeellista medikalisaatiota, että kaikesta pitäisi aina mennä puhumaan terapeuteille, ihan normaalielämässä asioista keskustelu muiden kanssa auttaa suurinta osaa ihmisistä aivan hyvin. Vaikeat traumat tietysti erikseen, mutta tässä nyt ei ollut niistä kyse, saatikka muista prosesseista henkilökohtaisten asioiden käsittelyssä, kyse oli ihan vain siitä onko epäillyllä ylipäätään ystäviä. Huomaan, että hukkasit pointtini heti alkumetreillä. Tein havainnon, että epäillyn "lähipiiristä" ei kuulu mitään, toisin kuin uhrin "lähipiiristä". Pohdin sitä, mitä johtopäätelmiä tästä voisi mahdollisesti tehdä. En tiedä kuinka syvällisesti olet perehtynyt yhteisöjen toimintaan ja dynamiikkaan, mutta faktaa on se, että siellä missä on ihmisiä, on myös puhetta, hyvin monenlaista puhetta ja usein hyvin subjektiivista. Jos epäillystä ei ole mitään puhetta, tsadaa, onko siellä ollut ihmisiäkään? Mutta annetaan asian nyt olla, koska ihan turhaa vääntää tosiystävyyden olemuksesta tai traumakokemuksen tasosta ja haoidon tarpeesta. Ne kun eivät itsenäisinä aiheina liity tähän topikkiin ollenkaan.Inehmo kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 1:03 pm
Kannatan puhumista, jos on tullut trauma, ja muutenkin. Mutta traumatisoidun kannattaa puhua ammattiauttajalle, siis sellaiselle joka osaa auttaa ja jolla on vaitiolovelvollisuus. Jos ystäville puhuu, olisi suotavaa varmistautua ystävän luotettavuudesta. En pitäisi sellaista luotettavana, joka tänne alkaa asioita vuotamaan. Ja tännehän ei suoraan kannata omia asioitaan purkaa.
Eli odottakaamme kärsivällisesti poliisin tiedottamista.
Huhuilen tässä samassa viestissä myös ylläpitoa! Luin säännöt tänne liittyessäni ja eikö ollutkin näin, että toiseen palstalaiseen liittyvät pohdinnat tulee käsitellä jossain aivan muualla, kuin näissä nimetyissä aiheissa? TYC:n persoonan kyseenalaistaminen on näköjään jatkunut tässä jo sivukaupalla. Siihen nähden, että kyse on vanhoista muistoista, jotka eivät liity tapahtuneeseen, eikä TYC:n persoona tapahtumia milään tavalla selitä, olisi varmaan ihan aiheellista jopa poistaa nuo kammottavat pitkät sepustukset ja analyysit?
Tuli lisäksi mieleen, etten ole huomannut täällä suomenruotsalaisten kommentteja viime aikoina. Joskus ne erotti kielestä. Jotkut kertoivat suoraan olevansa äidinkieleltään ruotsia puhuvia.
Ovatko vetäytyneet omille palstoilleen? Onko osa niin huonosti suomea puhuvia, etteivät jaksa täällä lukea?
Eli jos RT:llä ruotsinkielisiä ystäviä, voi olla muitakin syitä kuin lojaalisuus, ettei heitä näy.
Ei ole paljon uhrin ystäviäkään näkynyt. Syynä lie myös lojaalisuus ja ehkä kieli. Jonkun muistan täällä kiertäneen. Ja huhut ovat huhuja.
Tämä pisti minullakin silmään. Surullista. Mielestäni sivistynyt ihminen osaa ilmaista itseään myös vaikenemalla oikeassa paikassa, mutta ymmärrän myös sen, että sivistyneisyys ei ole pääsykriteeri tälle palstalle.TYC kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:34 pm
Mutta eikö vain. Yksi sellainen huolimattomampi kirjoitus saa toisen(t) vahvalle kiusaamismoodille.
Äsken ruokaa laittaessa mietin että muistuttaa aavistuksen koulukiusaamista, paitsi että ollaan aikuisia.
Tämähän mielenkiintoista, ilmeisesti tämä Cmoren sarja on siis Pahan väri? Pitääpä katsoa. Liian paljon yksi yhteen epäillyn kanssa.Murhasta Tuli Totta kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 12:57 am Yleensä en Yliksellä vieraile, mutta nyt jäin lukemaan Tikkasesta ja silmiin pisti erittäin mielenkiintoinen teksti, jossa bongattu C-moren sarjasta kiinnostavia havaintoja:
"Jänniä yhteensattumia. Cmoren 2021 julkaiseman suomalaisen Pahan väri -sarjan oikeuspsykiatrina toimivalla toisella päähenkilöllä ja Ullanlinnan surmaajalla on hämmästyttäviä yhtäläisyyksiä. Se mikä tekee tästä vielä enemmän mielenkiintoisen on, että murhatapaukset joita sarjassa käsitellään on oikeita ja tekijöiden mukaan sarja perustuu laajaan taustatutkimukseen.
Tässä jo alkujaksoista esiin pompanneet yhteneväisyydet
>oikeustieteen asiantuntijana toimiva psykiatri
>tutkinut rikollisuuden ja perimän yhteyttä
>menestynyt nuorena näiden tutkimuksien takia
>omaa taipumuksia psykopatiaan
>ajaa huolettomasti
>ulkonäkö sama
>huono isäsuhde
>on asunut kantakaupungissa ja leveilee sillä
>nimessä jopa vielä sama määrä kirjaimia." :
Tuon sarjan käsikirjoittaja on Mira Karhula eli sama, joka kirjoittanut opiskelijalehteen aikoinaan myös Roopesta (ruumiinavausartikkeli).![]()
Tuosta ex-vaimosta.Anna Nymfi kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:00 pm Onko tässä nyt ongelmana Roopen ihmisyys tai että joillakin ollut hyviä kokemuksia hänestä
a) miehenä (TYC)
b) asiakkaat (joista mainittu ihan lehdessä)
Hän on oikeasti superälykäs psykopaatti, joka on huijannut kaikkia?
Todistaa:
a) ex-vaimon kuvaukset
b) piittaamattomuus on tahallista
Ihmiset saattavat muuttua iän myötä. Olen itsekin muuttunut idealistista kyynikoksi, haaveilijasta tarkemmin katsovaksi. Joidenkin mielestä rajoittuneeksi ja negatiiviseksi kriitikoksi. Roopen mielialalle on voinut käydä mitä vain. Hän on voinut sairastua pahemmin. Katsokaa hänen isäänsä. Jos hän on sairastunut ja kyynistynyt, kuten videoilta saa vaikutelman?
Näköalat useimmiten kapenevat iän myötä, kun on tullut tehtyä valintoja, ei enää jaksa, ja loppuelämä on enemmän tai vähemmän "ei mitään uutta taivaan alla".
Itse olen aika vakuuttunut, että on ajanut mereen tahallaan. Hyväksyn vahinko-selityksenkin.
Kuolemantuottamus, tappo, kylmäverinen murha asunnon takia tai mikä tahansa muukin minulle käy.
Olen kuullut huhuja, ei faktoja, että hän on neurologi ammatiltaan.
Jos näin on, hän on päihittänyt RT:n ihan 6-0
Sehän se on käynyt epäillyn kunnian päälle.
Ja siitä voisi tehdä jos minkälaisia johtopäätöksiä.
Hänet oli heivattu ja sitten kaikkien yllätykseksi löytyikin uusi vaimo.
Ja hienosto kaupunginosasta.
Mutta jotain puuttui.
Mielenrauhaa ei ollut. Työt olivat jumissa.
Anteeksi, että vielä korjaan sanomisiani, mutta en väittänyt mitään, esitin hypoteeseja. Ja kun olen liki koko työurani vaikeastikin mielenterveysongelmaisia ihmisiä hoitanut, ystävien määrä/laatu/puute on seikka joka mielestäni kertoo persoonasta jotain, en edes nimeä mitä, sillä se voi tarkoittaa montaa eri asiaa. Laumaeläimiä kun olemme. Ja kiitos siitä, että tässä viestissä avaat ajatuksiasi ja sitä että suomenruotsalaisuus voi mahdollisesti olla radiohiljaisuuden taustalla. Tosin meitä on paljon sellaisia suomenkielisiä, jotka ihan sujuvasti puhuvat myös ruotsia, niin en usko siihenkään, että kielimuuri olisi kaiken tämän radiohiljaisuuden takana. Ellei sitten suomenruotsalaisilla tosiaan ole joitain salaisia palstoja. Eräs itseään suomenruotsalaiseksi tituleerannut jossain vaiheessa tässä ketjussa kommentoi, ettei tunne sellaisia salapalstoja. Ja minulla on kyllä hyvin realiteetit kohdallaan ja ymmärrän, että sinun ei tarvitse uskoa edes mitään mitä minä olen täällä kirjoittanut ja vice versa, mutta edelleen painotan tekemääni kummastuttavaa huomiota. Ja olen hieman tyytyväinen itseeni, koska sitä ei oltu täällä palstalla vielä käsitelty, eli omasta mielestäni tein hienon teon ja toin uuden asian tähän arvoitukseen. <- Tuo on sitten ihan sarkasmia. Uskon Inehmo hyvä, että pääsemme vielä konsensukseen tällä palstalla ainakin tämän mysteerin tiimoiltaInehmo kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:45 pm
En suinkaan hukannut sitä pointtia. Ehkä epäillyllä ei nykyään ollut ystäviä. Mutta väitteesi perusteet eivät minusta stemmanneet.
Tuli lisäksi mieleen, etten ole huomannut täällä suomenruotsalaisten kommentteja viime aikoina. Joskus ne erotti kielestä. Jotkut kertoivat suoraan olevansa äidinkieleltään ruotsia puhuvia.
Ovatko vetäytyneet omille palstoilleen? Onko osa niin huonosti suomea puhuvia, etteivät jaksa täällä lukea?
Eli jos RT:llä ruotsinkielisiä ystäviä, voi olla muitakin syitä kuin lojaalisuus, ettei heitä näy.
Ei ole paljon uhrin ystäviäkään näkynyt. Syynä lie myös lojaalisuus ja ehkä kieli. Jonkun muistan täällä kiertäneen. Ja huhut ovat huhuja.
Apua, nyt minullakin alkoi naurattamaanRietu kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:50 pm
Tuosta ex-vaimosta.
Mutta jotain puuttui.
Mielenrauhaa ei ollut. Työt olivat jumissa.
Työt taitavat olla nyt paljon pahemmin jumissa kuin koskaan aikaisemmin.
Juu, voi olla ettei Roopella nykyään ystäviä, jos spekuloidaan.Aumura kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:01 pmAnteeksi, että vielä korjaan sanomisiani, mutta en väittänyt mitään, esitin hypoteeseja. Ja kun olen liki koko työurani vaikeastikin mielenterveysongelmaisia ihmisiä hoitanut, ystävien määrä/laatu/puute on seikka joka mielestäni kertoo persoonasta jotain, en edes nimeä mitä, sillä se voi tarkoittaa montaa eri asiaa. Laumaeläimiä kun olemme. Ja kiitos siitä, että tässä viestissä avaat ajatuksiasi ja sitä että suomenruotsalaisuus voi mahdollisesti olla radiohiljaisuuden taustalla. Tosin meitä on paljon sellaisia suomenkielisiä, jotka ihan sujuvasti puhuvat myös ruotsia, niin en usko siihenkään, että kielimuuri olisi kaiken tämän radiohiljaisuuden takana. Ellei sitten suomenruotsalaisilla tosiaan ole joitain salaisia palstoja. Eräs itseään suomenruotsalaiseksi tituleerannut jossain vaiheessa tässä ketjussa kommentoi, ettei tunne sellaisia salapalstoja. Ja minulla on kyllä hyvin realiteetit kohdallaan ja ymmärrän, että sinun ei tarvitse uskoa edes mitään mitä minä olen täällä kirjoittanut ja vice versa, mutta edelleen painotan tekemääni kummastuttavaa huomiota. Ja olen hieman tyytyväinen itseeni, koska sitä ei oltu täällä palstalla vielä käsitelty, eli omasta mielestäni tein hienon teon ja toin uuden asian tähän arvoitukseen. <- Tuo on sitten ihan sarkasmia. Uskon Inehmo hyvä, että pääsemme vielä konsensukseen tällä palstalla ainakin tämän mysteerin tiimoiltaInehmo kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:45 pm
En suinkaan hukannut sitä pointtia. Ehkä epäillyllä ei nykyään ollut ystäviä. Mutta väitteesi perusteet eivät minusta stemmanneet.
Ei ole paljon uhrin ystäviäkään näkynyt. Syynä lie myös lojaalisuus ja ehkä kieli. Jonkun muistan täällä kiertäneen. Ja huhut ovat huhuja.![]()
Ja muistan että joku sanoi, ettei ruotsinkielisillä ole omaa murhapalstaa. Mutta tarkoitin, että keskustelevat asiasta jossain muualla, esim ruotsinkielisellä ei-murhapalstalla, tai whatsappissa tai meseryhmässä.
Siinä tapauksessa voisi useammankin persoonaa tutkia tarkemmin, mutta sääntöjen mukaan sekin tulisi tehdä jossain muualla. Vai onko totta.Inehmo kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:04 pm
Mielestäni TYC:n persoona liittyy tähän ketjuun mitä suurimmassa määrin. Persoona siinä mielessä, että onko satuileva feikki, jolloin hänen juttunsa eivät tuo tähän ketjuun lisäarvoa. Vai onko totta.
Pointtini oli se, että ensimmäinen vaimo pystyi pitämään puolensa lastena tapaamis oikeuksissa.Aumura kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:10 pmApua, nyt minullakin alkoi naurattamaanRietu kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:50 pm
Tuosta ex-vaimosta.
Mutta jotain puuttui.
Mielenrauhaa ei ollut. Työt olivat jumissa.Miten ajattelet, että neurologin ammatti on psykiatrin päihittämistä, ja vieläpä noin kovalla tuloksella? Puhutaan kuitenkin kahdesta aivan eri lääketieteen haarasta.
Ja säilyttämään henkikultansa.
Mikäli uskomme RT:stä kaiken luetun psyykosista, skitsofreniaan ja jne
On lääketieteen lisensiaatti, väitellyt tohtori ja psykiatri.
Eikö näillä meriiteillä hänen olisi luullut laittavansa exänsä ruotuun.
Työt kutsuvat kun häkki heilahtaa.
Siellä on paljon hänen vanhoja asiakkaitaan.
TYC, muistatko mikä oli se viihdekirja, jota Tikkanen niin huonona piti? Entä mitä ajattelet nyt jälkikäteen: miksi olit niin rakastunut häneen? Oliko kyse seksistä? Vai Roopen hienoudesta, sivistyksestä? Luonteesta?
Ilmeisesti et koe, että hän olisi millään tavalla manipuloinut sinua, riiputtanut palkkiota melkein ulottuvillasi? Ei vihjaillut syvistä tunteistaan koskaan mitenkään?
Ilmeisesti et koe, että hän olisi millään tavalla manipuloinut sinua, riiputtanut palkkiota melkein ulottuvillasi? Ei vihjaillut syvistä tunteistaan koskaan mitenkään?
Miksi ex-vaimo olisi pitänyt laittaa meriiteillä ruotuun?Rietu kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:31 pmPointtini oli se, että ensimmäinen vaimo pystyi pitämään puolensa lastena tapaamis oikeuksissa.Aumura kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:10 pmApua, nyt minullakin alkoi naurattamaanRietu kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 7:50 pm
Tuosta ex-vaimosta.
Mutta jotain puuttui.
Mielenrauhaa ei ollut. Työt olivat jumissa.Miten ajattelet, että neurologin ammatti on psykiatrin päihittämistä, ja vieläpä noin kovalla tuloksella? Puhutaan kuitenkin kahdesta aivan eri lääketieteen haarasta.
Ja säilyttämään henkikultansa.
Mikäli uskomme RT:stä kaiken luetun psyykosista, skitsofreniaan ja jne
On lääketieteen lisensiaatti, väitellyt tohtori ja psykiatri.
Eikö näillä meriiteillä hänen olisi luullut laittavansa exänsä ruotuun.
Työt kutsuvat kun häkki heilahtaa.
Siellä on paljon hänen vanhoja asiakkaitaan.
Jos spekuloidaan, että nuoressa aikuisuudessa olisi sch puhjennut (oletettu entinen työkaveri kirjoitti RT:n olleen psyk.osastohoidossa opiskeluaikana ts.varhaisaikuisuudessa, jolloin sch usein puhkeaa), sehän on voinut olla vuosia hoitotasapainossa. Kukaties psyykelääkkeiden aiheuttamat ongelmat libidossa olisivat alkaneet uudessa suhteessa aiheuttaa sen verran ongelmia, että Tikkanen olisi päättänyt vähentää lääkitystään ja loppu onkin historiaa.
No, usein huomaan ajattelevani, että tuskinpa tämä juttu on mitenkään hirveän suuri mysteeri ja harvinaisuus, vaan ennemmin tavanomainen pikaistuksissaan tehty mahdollisimman paha virhe eli tuo tappo. Kuka tietää mitä ajan myötä selviää. Tuo Cmoren ohjelmaan liittyvä yksityiskohta on pitkästä aikaa silti varsin kiinnostava. Kiitos siitä sen kertojalle.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Ottamatta kantaa kirjoittajan sukupuoleen, niin kirjoitus on kyllä kuin 60+ rakkausrunoilijan novelli, tosin sisällötön.jortsumestari kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:02 pm Minä luulen, että kirjoittaja on 60-70-vuotias mies. Muuten Juridianomin kanssa samaa mieltä.
Itse asiassa en ihmettelisi, jos kyseessä olisi Roopen isä. Nimittäin ainoa kohta, jossa hän tarjoaa jotain uutta tietoa on juuri tämä isä-kohta, jossa TYC vakuuttaa, että Roopen isä ei ole lainkaan sellainen kuin on väitetty (ja täällähän on väitetty, että sairas, juoppo, hullu ja väkivaltainen puukonkantaja.)
Kyllä kirjoitustyyli paljastaa kirjoittajasta moniakin asioita, itsellänikin. Ei varmasti ole alle 50 v, tuskin edes alle 60 v kirjoittaja.
Mikisu kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:42 pm TYC, muistatko mikä oli se viihdekirja, jota Tikkanen niin huonona piti? Entä mitä ajattelet nyt jälkikäteen: miksi olit niin rakastunut häneen? Oliko kyse seksistä? Vai Roopen hienoudesta, sivistyksestä? Luonteesta?
Tietenkin muistan. Juha Vuoristahan se oli.
Ihastumisen syy kaikki mainitsemasi asiat. Ja edellisten päälle se vielä se että hän oli ulkonäöllisesti minun makuuni (joka on kyllä onnekseni kovin monipuolinen), komea.
En kokenut vähääkään manipulointia, eikä hän antanut ymmärtää enempää kuin antoi. Tunsin itseni vähän tyttöseksi ja ymmärsin aika pian että lyhyeen jää, mutta otetaan siis elämästä nyt irti mitä saa.