Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama 35-v nainen kuoli - syytteet kaatuivat

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Rutisija
Alibin satunnaislukija

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2022: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Rutisija »

Downshifting kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:20 pm
Rutisija kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 9:39 pm
Terra kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 8:56 pm

Meillä ei ole tietoa, että asiakas rähjäsi, huusi, oli asiaton (eli huusi ja puhui ohi asian esmes nimittelemällä myyjää) ja tai käyttäytyi uhkaavasti. Tiedetään vain myyjän halu poistaa tämä asiakas liikkeestä ja näin päästä reklamoivasta asiakkasta eroon. On ollut puhetta, että myyjälle ei riittänyt se, että tämä asiakas näytti ostotapahtuman kännykästään. Vain tämän me tiedämme. Kuten täällä joku kirjoitti, niin myymälöissä ei useinkaan ole osaavaa henkilöstöä hoitamaan reklamaatiotilanteita. Siihen on kaupan ohje vain poistaa tai poistatuttaa asiakas paikalta ja tämähän ei ole asianmukaista reklamaation hoitamista. Kaupan velvollisuus on hoitaa reklamaatio siinä missä tuotteita myyden rahastaakin.
Ei meillä myöskään ole mitään tietoa siitä, miksi myyjä poisti naisen liikkeestä. Ihan helposti sitä ei tehdä, vaan koska "pääsisi eroon reklamaatiosta", sillä siitä tulisi potkut aika nopeasti, jos turhaan soittelisi vartijoita poistelemaan asiakkaita liikkeestä.

Moni täällä tuntuu luulevan, että myyjällä on reklamaatio/palautustilanteessa mitään oikeuksia. Myyjä ei näitä päätöksiä tee, eikä sääntöjä, eikä voi antaa erivapauksia vihaisille asiakkaille. Myyjä voi vain ja ainoastaan toistaa liikkeen antamat säännöt. Mitä luulette, että myyjälle olisi tapahtunut, jos olisi vaikka antanut rahat takausin huutavalle asiakkaalle niin, että samalla rikkoo liikkeen palautuskäytäntöjä? Potkut olisi tullut aika nopeasti. Liikkeen omistaja voi tehdä poikkeuksia, perus rivimyyjä 14 euron tuntipalkalla ei. Hänellä ei ole siihen mitään oikeuksia tai mahdollisuuksia, ihan sama kuinka pontevasti vihainen asiakas sitä vaatii.
Ihan heti ensimmäisenä tulee mieleen mm. neuropsykiatrisia diagnooseja, joita omaavat saattavat olla maailman kilteimpiä ja oikeudenmukaisimpia ihmisiä, mutta koska juuri näihin diagnooseihin kuuluu se täydellinen oikeudenmukaisuuden tavoittelu, ei henkilö kertakaikkiaan siedä että joko häntä tai ketään muutakaan kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Nämä diagnoosit (mm. asperger, adhd, add) eivät tee ihmisestä sen huonompaa kuin kenestäkään muustakaan, päinvastoin ovat maailman lojaaleimpia ystäviå ja läheisiä.

Ymmärrän myös myyjien toimintaohjeet, mutta myyjä on tässä tapauksessa ollut kypsymätön idiootti, joka ei ole osannut lukea tilannetta ollenkaan. Olen satavarma, että myyjän töykeä ja välinpitämätön käytös on loukannut uhria.
Ellet ole itse kyseinen uhri, et voi olla satavarma, että myyjän "töykeä ha välinpitämätön käytös" on uhria loukannut. Ja vaikka olisikin ollut töykeä ja välinpitämätön, se ei muuta sitä tosiasiaa, että harvalla rivimyyjällä on mahdollisuus tehdä reklamaatiotilanteessa mitään hyvityksiä sääntöjen ulkopuolella.

Kuten jo täällä aiemmin mainitsin, jos asiakas ei ole tyytyväinen palveluun, jää myyjälle usein vain kaksi vaihtoehtoa. Pyytää esimies tai vartija paikalle. Esimiehiä on hyvin harvoin samaan aikaan vuorossa, ja jos asiakas jää jankkaamaan eikä myyjä voi enää tilanteessa tehdä mitään, niin silloin paikalle kutsutaan vartijat. Se myyjä ei voi hyvitykseksi muuttua, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikkansa sääntöjä hän ei voi rikkoa yhdenkään asiakkaan takia. Hän voi vain ottaa asiakkaan yhteystiedot ylös ja pyytää esimiestään olemaan yhteydessä jos ei perus palautuskäytäntö kelpaa. Jos tämän sanoo asiakkaalle 1284850 kertaa, ja toinen silti jankkaa, niin jossain vaiheessa myyjääkin saa alkaa tympimään.
TinTin
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja TinTin »

Itse olen korkeasti koulutettu hyväpalkkaisessa työssä toimiva autismin kirjolainen ja ihan järkevä muuten normaali ihminen. Voisin kuvitella joutuvani vastaavanlaiseen tilanteeseen kuin tämä uhri koska jos koen että mua on kohdeltu väärin en anna periksi. Menettäisi myös itseni hallinnan täysin jos vieraat ihmiset kävisivät minuun fyysisesti käsiksi ja saisin varmuudella paniikkikohtauksen. Uskon että taitavalla puhejudolla minut saisi suopeammaksi. Toisaalta en kovin usein käy ostoskeskuksissa ja vaateostot hoidan netistä. En edes pysty kuvittelemaan uhrin viimeisiä hetkiä kun happi loppuu ja olet täysin sidottuna, toivottavasti taju meni nopeasti ettei hän ehtinyt kärsimään kauaa.
napalanko
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja napalanko »

jmit kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 9:03 pm Securitaksen toimari Iltalehdelle: 'tilanne alkoi poistumiskehoituksesta'

Ei tietenkään alkanut. Joku peruste tulee olla poistumiskehoitukselle, vai kuvitteleeko vähä-älyinen toimari, että hänen alaisensa voisivat antaa ilman mitään perustetta poistumiskäskyn vaikka Sauli Niinistölle ja sitten kun Niinistö ihmettelee, että mistäs tässä nyt on kysymys, nii n ei kun rautoihin ja neljä jätkää makaa päällä?
Jestas mikään Toimari (näin uutisissa) ihan strereotyyppisen vartijan näköinen, eikä oikein sujuvaa ollut ulosantikaa :mrgreen:
Neuvostoliitto 💯 1922-2022
SuomenColumbo
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja SuomenColumbo »

ISH kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 11:47 am George Floydin murhaaja sai vastaavasta tilanteesta 22,5 vuotta vankeutta.
Suomessa se vastaava tekijä saa sen naurettavan 2.5 v. ehdollista.
Latvakakkonen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Latvakakkonen »

TinTin kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:32 pm Itse olen korkeasti koulutettu hyväpalkkaisessa työssä toimiva autismin kirjolainen ja ihan järkevä muuten normaali ihminen. Voisin kuvitella joutuvani vastaavanlaiseen tilanteeseen kuin tämä uhri koska jos koen että mua on kohdeltu väärin en anna periksi. Menettäisi myös itseni hallinnan täysin jos vieraat ihmiset kävisivät minuun fyysisesti käsiksi ja saisin varmuudella paniikkikohtauksen. Uskon että taitavalla puhejudolla minut saisi suopeammaksi. Toisaalta en kovin usein käy ostoskeskuksissa ja vaateostot hoidan netistä. En edes pysty kuvittelemaan uhrin viimeisiä hetkiä kun happi loppuu ja olet täysin sidottuna, toivottavasti taju meni nopeasti ettei hän ehtinyt kärsimään kauaa.
Voisi melkein olla minun kirjoittamani teksti. Monet täällä ovat sanoneet "olisi mennyt maihin, niin olisi hengissä nyt" tmv., mutta täytyy sanoa, että en minäkään menisi maahan vartijan käskyttämänä makaamaan, jos en kokisi tehneeni mitään sellaista, joka siihen antaisi aihetta. Kauppakeskuksen kuraiselle lattialle vielä vähemmän.

Odotan suurella mielenkiinnolla lisätietoja tähän todella surulliseen lopputulemaan johtaneesta tapahtumaketjusta; Mikä on ollut kaupasta poistamisen syy ja miksi nainen täytyi laittaa rautoihin ja vielä makuuttaa maassa sen jälkeen kohtuuttoman pitkään.

Vartijoilla pitäisi todellakin olla paljon laajempi koulutus voidakseen toimia tuollaisessa ammatissa.

Asioin Ompussa monta kertaa viikossa ja tapahtunut on senkin takia tuntunut todella järkyttävältä. Taidan huomenna käydä viemässä kukkasen paikalle.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Aika naiivia kuvitella että myyjällä olisi varmasti ollut joku hyvä syy kutsua vartijat paikalle. Ehkä hän ei vain halunnut käsitellä reklamaatiota, ei osannut etsiä ostotapahtumaa järjestelmästä tai oli jopa itse yrittäjä, joka ei halunnut joutua maksamaan viallisesta tuotteesta. Vauva av:ssa on jopa ollut poistettuja aloituksia, joissa joku kehuskelee olevansa vartijan läheisesti tunteva myyjä, joka voi kutsua vartijan paikalle laittamaan asiakkaan nippuun pienimmästäkin syystä. Toivottavasti poliisi tutkii oliko myyjän ja jonkun vartijan välillä tuollaista yhteyttä ja sopimusta kutsua vartijat runnomaan asiakkaita huvin vuoksi mitättömistä syistä.

Normaalin oikeustajun mukaisesti vartijat ovat käyttäneet suhteettoman suurta voimaa ja vieneet asiakkaan varoittamatta maahan täysin väkivalloin. Kenenkään asiakkaan ei voi olettaa odottavan joutuvansa noin nopeasti vartijoiden väkivallan kohteeksi vain siksi, että liikkeestä poistuttua vaaditaan aiheettomasti poistumaan kauppakeskuksesta.

En ole ollut vartijoiden kanssa tekemisissä mutta muistan huomanneeni vuosien mittaan useita kertoja aina jonkun vartijan tuijottamassa itseäni oudosti ilman mitään järkevää syytä kaupoissa pääkaupunkiseudulla. Nyt ymmärrän noiden vartijoiden kärkkyneen pienintäkin tekosyytä viskata minut varoittamatta pää edellä maahan.
Viimeksi muokannut URSA, Su Tammi 08, 2023 10:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Downshifting
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Downshifting »

Rutisija kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:29 pm
Downshifting kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:20 pm
Rutisija kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 9:39 pm
Ei meillä myöskään ole mitään tietoa siitä, miksi myyjä poisti naisen liikkeestä. Ihan helposti sitä ei tehdä, vaan koska "pääsisi eroon reklamaatiosta", sillä siitä tulisi potkut aika nopeasti, jos turhaan soittelisi vartijoita poistelemaan asiakkaita liikkeestä.

Moni täällä tuntuu luulevan, että myyjällä on reklamaatio/palautustilanteessa mitään oikeuksia. Myyjä ei näitä päätöksiä tee, eikä sääntöjä, eikä voi antaa erivapauksia vihaisille asiakkaille. Myyjä voi vain ja ainoastaan toistaa liikkeen antamat säännöt. Mitä luulette, että myyjälle olisi tapahtunut, jos olisi vaikka antanut rahat takausin huutavalle asiakkaalle niin, että samalla rikkoo liikkeen palautuskäytäntöjä? Potkut olisi tullut aika nopeasti. Liikkeen omistaja voi tehdä poikkeuksia, perus rivimyyjä 14 euron tuntipalkalla ei. Hänellä ei ole siihen mitään oikeuksia tai mahdollisuuksia, ihan sama kuinka pontevasti vihainen asiakas sitä vaatii.
Ihan heti ensimmäisenä tulee mieleen mm. neuropsykiatrisia diagnooseja, joita omaavat saattavat olla maailman kilteimpiä ja oikeudenmukaisimpia ihmisiä, mutta koska juuri näihin diagnooseihin kuuluu se täydellinen oikeudenmukaisuuden tavoittelu, ei henkilö kertakaikkiaan siedä että joko häntä tai ketään muutakaan kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Nämä diagnoosit (mm. asperger, adhd, add) eivät tee ihmisestä sen huonompaa kuin kenestäkään muustakaan, päinvastoin ovat maailman lojaaleimpia ystäviå ja läheisiä.

Ymmärrän myös myyjien toimintaohjeet, mutta myyjä on tässä tapauksessa ollut kypsymätön idiootti, joka ei ole osannut lukea tilannetta ollenkaan. Olen satavarma, että myyjän töykeä ja välinpitämätön käytös on loukannut uhria.
Ellet ole itse kyseinen uhri, et voi olla satavarma, että myyjän "töykeä ha välinpitämätön käytös" on uhria loukannut. Ja vaikka olisikin ollut töykeä ja välinpitämätön, se ei muuta sitä tosiasiaa, että harvalla rivimyyjällä on mahdollisuus tehdä reklamaatiotilanteessa mitään hyvityksiä sääntöjen ulkopuolella.

Kuten jo täällä aiemmin mainitsin, jos asiakas ei ole tyytyväinen palveluun, jää myyjälle usein vain kaksi vaihtoehtoa. Pyytää esimies tai vartija paikalle. Esimiehiä on hyvin harvoin samaan aikaan vuorossa, ja jos asiakas jää jankkaamaan eikä myyjä voi enää tilanteessa tehdä mitään, niin silloin paikalle kutsutaan vartijat. Se myyjä ei voi hyvitykseksi muuttua, vaikka kuinka haluaisi. Työpaikkansa sääntöjä hän ei voi rikkoa yhdenkään asiakkaan takia. Hän voi vain ottaa asiakkaan yhteystiedot ylös ja pyytää esimiestään olemaan yhteydessä jos ei perus palautuskäytäntö kelpaa. Jos tämän sanoo asiakkaalle 1284850 kertaa, ja toinen silti jankkaa, niin jossain vaiheessa myyjääkin saa alkaa tympimään.

Tapoja esittää asioita on monia, ja itse olen nuoruudessani suorittanut väliaikaisen vartijakortin, jotta pääsin kesätöihin erään globaalin yrityksen respaan. Nykyisin olen yliopistokoulutettu keskiluokkainen perheenäiti, mutta mieleen on jäänyt miespuolisten vartijakortin omaavien touhut kesätyöpaikassani. Meillä oli mm. lista henkilöistä, suomalaisen globaalin yrityksen ex,-työntekijöistä, joiden saapuessa respaan tuli samantien soittaa poliisit enkä olisi saanut päästää heitä sisälle. Itse 49-kiloisena naisena silloin en varmaan olisi mitään voinut tehdä, jos nämä irtisanotut "hullut" ex-tyäntekijät olisivat sisälle pyrkineet. Kollegoinani toimi pitkään vartijoina toimineita miehiä, jotka tauotttivat minua.

Jutut liikkuivat pelkästään siinä, miten on päässyt jossain toimipaikassa ottamaan "luulot pois" joltain, pistetty maahan, raudoitettu ja kuinka on naitu ketä missäkin ja minuakin pyydeltiin treffeille ja seurattiin kotimatkalle lähtiessäni. Joten ehkä olen taas hirman jäävi kommentoimaan tätä tapausta, muuta kuin että tuomiot kaikille tekijöille ja parempi rekrytointi ja koulutus vartiointialalle.

Ja kuka poistaa tapahtumapaikalle tuotuja kukkia uhrin muistolle? Vaateliikkeen henkilökunta vai Securitas? Aika sairasta.
H. Solmunen
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja H. Solmunen »

Attorney kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:37 pm
Niin en sanonut että pitää vaan että saa vittuilla vapaasti, joka tulee tän kaiken myötä lisääntymään paljon. Itse ei tulisi mieleen tarpeetta ajautua keskusteluun stevarien kanssa. Ei olisi kovin avartavaa, ellei sit satu olemaan joku opiskelijapoika. Mulla on tiluksilla Securitaksen turvapalvelut. Joskus kun on tullut virhehälytys, niin olen muutaman sanan yrittänyt vaihtaa puhelimessa. Eivät ole olleet mitään suullisen ilmaisun Runebergejä. Ja joo en haluaisi maksaa enempää. Mun überpointti oli se, jonka olen tiennyt jo 30 vuotta, että alalla on paljon luonnevikaisia. Josta tulee vielä iso haloo ja sitten siihen jonkinlainen poliittinen reaktio. Ihmeen hyvin pidetty piilossa alalla.
Itsekin tiedän spollit ja mitä niistä oltiin mieltä. Joo luonnevikaisten karsimiseen pitäisi alan panostaa. Tosin niitä luonnevikaisia on myös poliiseissa, sairaanhoitajissa, lääkäreissä, opettajissa, lähihoitajissa, papeissa ja tietysti kaikissa muissakin ammateissa, mutta mainitsin tuossa nyt lähinnä ne alat joissa ei toivoisi luonnevikaisia näkevän. Ei noissa ehkä samalla taajuudella näe kuin vartijoissa, koska pidempi ja vaativampi koulutus karsii osittain. Pointti kuitenkin se, että vaikea rasti niitä on täysin karsia mistään. Työssä sen näkee ja työantajilla on siinä tietysti iso vastuu että mädät omenat poistetaan joukosta. Jos poliitikot tähän työntävät haisevat sormensa, siitä tuskin ainakaan seuraa mitään hyvää.
barracuda
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja barracuda »

Tay77 kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 9:50 pm Jotain kummaa tässä on. Ihan perusäitejä ei poisteta kaupasta, vaikka reklamoisi viallisista tuotteita. Oli kuitteja tai ei.
Jotain on tämä äiti tehnyt, että on poistettu väkivalloin ko. kaupasta. Kukaan vaan ei kerro mitä :(
Kenenkään ei pitäisi joutua väkivallan uhriksi! Mutta tässä tapauksessa on oltava jotain muutakin, mitä julkisuuteen halutaan kertoa :(
Olisiko heittänyt klassista uhkailu... Siinä on tapana lähteä niin ettei jalat ota maahan.
Downshifting
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Downshifting »

URSA kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:50 pm Aika naiivia kuvitella että myyjällä olisi varmasti ollut joku hyvä syy kutsua vartijat paikalle. Ehkä hän ei vain halunnut käsitellä reklamaatiota, ei osannut etsiä ostotapahtumaa järjestelmästä tai oli jopa itse yrittäjä, joka ei halunnut joutua maksamaan viallisesta tuotteesta. Vauva av:ssa on jopa ollut poistettuja aloituksia, joissa joku kehuskelee olevansa vartijan läheisesti tunteva myyjä, joka voi kutsua vartijan paikalle laittamaan asiakkaan nippuun pienimmästäkin syystä. Toivottavasti poliisi tutkii oliko myyjän ja jonkun vartijan välillä tuollaista yhteyttä ja sopimusta kutsua vartijat runnomaan asiakkaita huvin vuoksi mitättömistä syistä.

Normaalin oikeustajun mukaisesti vartijat ovat käyttäneet suhteettoman suurta voimaa ja vieneet asiakkaan varoittamatta maahan täysin väkivalloin. Kenenkään asiakkaan ei voi olettaa odottavan joutuvansa noin nopeasti vartijoiden väkivallan kohteeksi vain siksi, että liikkeestä poistuttua vaaditaan aiheettomasti poistumaan kauppakeskuksesta.

En ole ollut vartijoiden kanssa tekemisissä mutta muistan huomanneeni vuosien mittaan useasti aina jonkun vartijan tuijottamassa itseäni oudosti ilman mitään järkevää syytä kaupoissa pääkaupunkiseudulla. Nyt ymmärrän noiden vartijoiden kärkkyneen pienintäkin tekosyytä viskata minut varoittamatta pää edellä maahan.
Juuri näin, ja itse olen siksikin järkyttynyt, koska olin tosiaankin tuntikausia ostoksilla juuri tuolla Omenan vaateliikkeissä tyttäreni kanssa, ja yhtäkkiä huomasin, että joku vartija tuijottaa minua oudosti, mitä en muista koskaan ennen tapahtuneen. Mitähän mahtaa siellä Securitaksen valvomossa oikein olla meneillään? Raudoituskiintiö täytettävä hinnalla millä hyvänsä? Tämä noin 3-kymppinen vartija siis tuijotti minua todella intensiivisesti vihaisella katseella juuri näiden vaateliikkeiden kohdalla. Lähdimme kotiin tyttäreni kanssa noin klo 16.45 eli juuri ennen tätä taoahtumaa, ehkä uhri käveli vastaammekin.

Veisin kukkia uhrin muistolle, mutta tämä kauppakeskus meni nyt boikottiin sekä kun vahvistetut tiedot tulevat, myös kyseinen vaateliike. Heti ollaan soittamassa vartijoita kun itse ollaan vajakkeja siinä kassalla eikä osata puhua kunnioittavasti ja yrittää rauhoitella asiakasta. Itselleni opetettiin jo väliaikaisen vartijakortin koulutuksessa, että puhumalla selviää suurin osa ongelmatapauksista.
varjot
Alokas

Viesti Kirjoittaja varjot »

Downshifting kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:20 pm Ihan heti ensimmäisenä tulee mieleen mm. neuropsykiatrisia diagnooseja, joita omaavat saattavat olla maailman kilteimpiä ja oikeudenmukaisimpia ihmisiä, mutta koska juuri näihin diagnooseihin kuuluu se täydellinen oikeudenmukaisuuden tavoittelu, ei henkilö kertakaikkiaan siedä että joko häntä tai ketään muutakaan kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Nämä diagnoosit (mm. asperger, adhd, add) eivät tee ihmisestä sen huonompaa kuin kenestäkään muustakaan, päinvastoin ovat maailman lojaaleimpia ystäviå ja läheisiä.
Add löytyy ja samantyylinen palvelukokemus, mutta olen hengissä.
VPH
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja VPH »

Latvakakkonen kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:45 pm Voisi melkein olla minun kirjoittamani teksti. Monet täällä ovat sanoneet "olisi mennyt maihin, niin olisi hengissä nyt" tmv., mutta täytyy sanoa, että en minäkään menisi maahan vartijan käskyttämänä makaamaan, jos en kokisi tehneeni mitään sellaista, joka siihen antaisi aihetta. Kauppakeskuksen kuraiselle lattialle vielä vähemmän.
Vartijahan käskee vasta siinä kohtaa maihin, jos aikoo laittaa kohteen rautoihin eikä saa kohdetta muuten rauhoittumaan. Tuo maihin laittaminen tehdään kiinniottajan työturvallisuuden takia. Mikäli nainen ei olisi pyristellyt vartijoita vastaan vaan olisi nätisti kävellyt eteenpäin (vaikka aikeina olisikin ollut jatkaa valittamistaan), niin ei olisi tarvinut lattialle joutua.
URSA kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 10:50 pm Aika naiivia kuvitella että myyjällä olisi varmasti ollut joku hyvä syy kutsua vartijat paikalle. Ehkä hän ei vain halunnut käsitellä reklamaatiota, ei osannut etsiä ostotapahtumaa järjestelmästä tai oli jopa itse yrittäjä, joka ei halunnut joutua maksamaan viallisesta tuotteesta.
Asiakaspalveluammatissa nuoruudessa elektroniikkaliikkeessä olleena voin kertoa, että suomalaista pahempaa asiakasta saa etsiä. Varsinkin keski-ikäiset itseään täynnä olevat kaikkitietävät naiset ovat niitä pahimpia asiakkaita ja tilanne menee nollasta sataan millisekunneissa vaikka et kerkeä edes aloittamaan keskustelua. Naiivia kuvitella, että myyjällä ei olisi ollut hyvää syytä kutsua vartijoita paikalle, varsinkin kun sun selitykset ovat luokkaa "ei vain halunnut käsitellä reklamaatiota" (varmat potkut työntekijälle), "ei osannut etsiä ostotapahtumaa" (kyllä osaa, ja uudet työntekijät ovat herkästi pyytämässä apua mikäli ei osaisi) tai "oli itse yrittäjä" (mainehaitan takia tietoinen yrityksen tuho). Mietippä nyt todennäköisyyksiä uudelleen. Vai luuletko tosiaan, että asiakas on aina oikeassa? Ei ole, suurimmaksi osaksi asiakas on aina väärässä.
Kummisetä
Michael Knight

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Donjohnsson kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 4:27 pm Vaikea kuvitella että yksikään osallisista vartijoista ajatteli aamulla "tappavansa" ketään.
Jos näin olisi niin silloin kyseessä olisi murha.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
murha.infon tiimi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

Vuosiluku vaihdettu oikeaan otsikossa.
Take one for the team!
Pirkko Ala-Hippuli
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Pirkko Ala-Hippuli »

Porukka alkaa olla melkoisissa psykooseissa vartijoiden suhteen.
Ja jotakin vartija tuijottanut. Iik!

Suurimman osan sekoilut selittää se, että ei osata vartiJa sanaa kirjoittaa oikein, mutta haukutaan heitä apinoiksi yms.
Vastaa Viestiin