Kauppakeskus on julkinen tila ja siihen pätee positiivinen uskonvapaus. Kajaria ei saa käyttää ilman lupaa, mutta muuten ei mikään kiellä uskonnon levittämistä. Ja jos kieltäisi, niin sitten voisivat lopettaa sen joululaulujen soittamisenkin. Mainoksetkin voisi lopettaa, onhan sekin häiriötä aiheuttavaa, että niitä tulee ostarilla joka tuutista.Mbu kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 11:12 pmKyllä rakennuksen omistava taho saa kieltää uskonnon tuputtamisen ja harjoittamisen omissa tiloissaan.uusitma kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 11:05 pm Meni entistä pahemmaksi vartijoiden kannalta, jos uhri ei ole muuta tehnyt, kuin uskoaan levittänyt. Se tuskin on kiellettyä, eikä se ole mikään kiinnioton peruste. Onhan meillä sananvapaus.
Se on muiden asiakkaiden häirintää.
Samoin kuin politikoinnin saa kieltää.
Muutenhan jokainen taho olisi joka ikinen päivä tuputtamassa omaa asiaan siellä missä ihmiset liikkuu, kauppakeskuksissa.
Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama 35-v nainen kuoli - syytteet kaatuivat
Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli
Ei sillä saa häiritä muita asiakkaita.uusitma kirjoitti: Ti Tammi 10, 2023 12:46 amKauppakeskus on julkinen tila ja siihen pätee positiivinen uskonvapaus. Kajaria ei saa käyttää ilman lupaa, mutta muuten ei mikään kiellä uskonnon levittämistä. Ja jos kieltäisi, niin sitten voisivat lopettaa sen joululaulujen soittamisenkin. Mainoksetkin voisi lopettaa, onhan sekin häiriötä aiheuttavaa, että niitä tulee ostarilla joka tuutista.Mbu kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 11:12 pmKyllä rakennuksen omistava taho saa kieltää uskonnon tuputtamisen ja harjoittamisen omissa tiloissaan.uusitma kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 11:05 pm Meni entistä pahemmaksi vartijoiden kannalta, jos uhri ei ole muuta tehnyt, kuin uskoaan levittänyt. Se tuskin on kiellettyä, eikä se ole mikään kiinnioton peruste. Onhan meillä sananvapaus.
Se on muiden asiakkaiden häirintää.
Samoin kuin politikoinnin saa kieltää.
Muutenhan jokainen taho olisi joka ikinen päivä tuputtamassa omaa asiaan siellä missä ihmiset liikkuu, kauppakeskuksissa.
Tuputtamisen kohteen pitää vapaasti saada sanoa ei ja kävellä pois. Mikäli tuputtaja ei usko, lähtee esimerkiksi seuraamaan tai loukkaa puheillaan henkilökohtaisesti kohdettaan, on se häirintää.
Itsekin mietin ovatko huolestuneet kansalaiset häirinneet vartijoita huutelullaan ja vartijat tarkkailleet, että sivulliset eivät tule liian lähelle. Niitä asiantuntijoitahan riittää, niin täällä kuin muuallakin.
-
weisses fleisch
- Harjunpää
No eipä voi vaksien ammattitaitoa kehua, jos "asiakkaat" kuolee käsiin siksi, että ympärillä joku huutelee jotain. Voi sitä joskus joutua tekemään noita hommia pahemmassakin hälinässä.
-
Alien Alien
- Harjunpää
Niin, sekin ikävä kyllä täysin mahdollista, että ns. vakkari asiakas, joka sen kymmenen kertaa on jo nätisti poistettu muita asiakkaita häiritsemästä ja palaa aina uudelleen eri ostoskeskuksiin. On voinut olla hyvinkin työllistävä ja hermoille käyvä tapaus ajan saatossa. Tässä tuleekin sitten vaikein osuus. Aspa-töissä on säilytettävä malttinsa ja aina vältettävä kostamistoimia auktoriteettiaseman suojista. Varsinkin, jos aspa-ammattiin liittyy voimankäyttöoikeuksia, sillä siinä voi vahingossa käydä huonosti. Aiemmin täällä oli kirjoitus, miten esim. Ravintoloissa, jokainen voimankäyttötilanne omaa suuret riskit mm. alustasta johtuen. Sen tähden pitkään alalla olleet ja tilanteita kokeneet välttävät hyvin pitkään voiman käyttöä, mikäli suinkin mahdollista. Ikävä kyllä, joukkoon mahtuu myös henkilöitä, joiden asenne on väärä ja mielellään haluavat hieman ”kouluttaa” asiakkaita paremmille tavoille, periaatteella ” se, joka vitsaa säästää, lastaan vihaa” . Tämän asenteen poiskitkeminen olisi toivottavin lopputulema näissä Avarnin ja Securitaksen ikävien tapahtumien myötä. Toki voi olla, että ison omenan tilanteessa ei ollut asennevammasta kyse, mutta jokatapauksessa selkeä laiminlyönti ja toiminta kaikkia ohjesääntöjä vastaan on käynyt, tilanteen jatkuessa nuin pitkään ja liikkumattomuuden ollessa niin ilmeistä.Saimaanorppa kirjoitti: Ti Tammi 10, 2023 12:42 am Eiköhän tämä nainen ole pyörinyt tuolla Sellossakin lyhyt matka Matinkylästä Leppävaaraan..
Securitas hoitaa sielläkin vartioinnin voipi olla samoja vartijoita myös ollut sielläkin samaan aikaan
kun nainen jakanut ilosanomaa(spekua)..kyllä noita vartijoita on vaan niin paljon vituttanut tuo eukko niin pitivät tahalleen sitä liian kauan vatsallaan..
ei toki ajatelleet tappaa tietenkään.
- pikseliseli
- Alibin satunnaislukija
Tähän tapaukseen (ainakin toistaiseksi) liittymättä totean yleisellä tasolla, että kauppakeskusten sisätiloissa on “kaupustelu” kielletty kaikilta muilta paitsi tähän tarkoitettujen kauppapaikkojen vuokraajilta. Kaupusteluun kuuluu myös kaikenlaisten ilmaisten lehtolehtisten tai -ilmoitusten jakaminen, jopa verbaalinen markkinointi.
Joitain erikoisia poikkeuksiakin on, kuten esimerkiksi Helsingin asematunnelissa jossa kauppakeskuksen sisätilaksi määritellyn alueen erottaa kävelykaduksi määritellystä alueesta ainoastaan lattian erivärisistä laatoista. Toisen väristen laattojen päällä saa jakaa lentolehtisiä tai vaikka kertoa vakaumuksestaan, mutta toisen väristen päällä ei, vaikka kaiken käytännön järjen mukaan ollaan samassa tilassa.
Joitain erikoisia poikkeuksiakin on, kuten esimerkiksi Helsingin asematunnelissa jossa kauppakeskuksen sisätilaksi määritellyn alueen erottaa kävelykaduksi määritellystä alueesta ainoastaan lattian erivärisistä laatoista. Toisen väristen laattojen päällä saa jakaa lentolehtisiä tai vaikka kertoa vakaumuksestaan, mutta toisen väristen päällä ei, vaikka kaiken käytännön järjen mukaan ollaan samassa tilassa.
Seli seli.
Valaiseva, joskin aika vanha artikkeli siitä, mitä kauppakeskuksissa saa tehdä.
https://www.city.fi/ilmiot/kaarmeet+ost ... isissa/559
Käärmeet ostosparatiisissa
Mitä tapahtuu kun kaksi aktivistia jakaa käytävillä poliittisia lentolehtisiä?
Eikä siinä vielä kaikki. Kaupan päälle somesta kaivetaan profiilit ja tehdään diagnoosit. Milloin narkkariksi, milloin varttihulluksi, milloin umpihulluksi, elämänkalluksi tai esimerkiksi löydetään autismin kirjoja, jälkeenjääneisyyttä, hihhulismia ja vaikka mitä. Usein pelkästään kasvokuvasta. Pääsee nätisti eroon ja vielä postuumisti pistetään kunnon pöllytykseen. Esimerkiksi tässä tapauksessa ei tiedetä vielä mitään, mutta silti on jo varmistunut että tämä jälkeenjäänyt hihhuli mielenterveysongelmainen sarja-ahdistelee ihmisiä, ja sitä on jo kerran pahoinpitelyllä varoitettu, joten varmasti ansaitsi mitä nyt tuli...Kummisetä kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 10:59 pm Enää ei siis tarvitse palkata tappajaa vaan riittää että soittaa vartijat paikalle niin ne hoitaa kohteen hengiltä. Kätevää.
Sen tiedän ainakin, että jos minusta joskus henki lähtee jonkin tilanteen uhrina, niin somessa on kunnon juhlat. Mun somet on helppo löytää ja aivan taatusti tulkittavaa materiaalia riittää enemmän kuin tähän asti kaikista yhteensä. Eipä sen puoleen että vähääkään välittäisin asiasta. Ei kiinnosta hengissä ollessakaan, sen jälkeen ei voikaan kiinnostaa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
-
Sarjakuvasankari
- Susikoski
Kun kerran ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja Jussi Halla-aho saa lähettää terveisiä ammusten kyljissä, niin miksei muutkin.
Mistä voisi ostaa neljä ammusta henkilökohtaisella tervehdyksellä? Viesti voisi olla vaikka: silmä silmästä
Mistä voisi ostaa neljä ammusta henkilökohtaisella tervehdyksellä? Viesti voisi olla vaikka: silmä silmästä
Mainitsee osoitteen samassa viestissä missä kertoo sen terveisen ostamisesta.Sarjakuvasankari kirjoitti: Ti Tammi 10, 2023 2:12 am Kun kerran ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja Jussi Halla-aho saa lähettää terveisiä ammusten kyljissä, niin miksei muutkin.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
-
Kulmasohva
Näkökulma: ”Läpällä” vartijaksi toteuttamaan omaa väkivaltafantasiaa?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/afab ... d7e7e8c236
Tälläset "artikkelit" vittu puistattaa mua. Kuinka moni ns. normaali tallaaja joutuu minkäänlaisiin tilanteisiin vartijoiden kanssa suomessa?
Oon erilaisissa kaupoissa käyny ihan tarpeeks ja tasan 2 kertaa oon joutunu edes puhuun vartijalle, toinen oli tilanne kun käytännössä juosten hain pari jatkojohtoo gigantista juuri ennen sulkemisaikaa ja vartija sanoi "voiko näyttää mitä sulla on repussa?" en edes tajunnu että oli reppu selässä, mutta kun moottoripyörällä olin liikkeellä niin sehän oli ja sekunnin vilautuksella tilanne oli ohi. Toinen kerta oli kun näin mustalaisten pöllivän roinaa citymarketissa ja kerroin vartijalle mitä ne touhuaa.
KUKAAN normaali kaupassa käyvä ihminen ei joudu painiin vartijan kanssa jollei sitä välttämättä halua, on aivan uskomatonta että jotkut sankarit puskee täällä narratiivia että "saattais käydä kenelle perheenäidille tahansa" no ei perkele saata. Nistit, juopot, mustalaiset ja varkaat on ainoita ketkä joutuu vartijan kanssa painiin.
Lisätty artikkelin otsikko linkin takaa
-NILS-
Tälläset "artikkelit" vittu puistattaa mua. Kuinka moni ns. normaali tallaaja joutuu minkäänlaisiin tilanteisiin vartijoiden kanssa suomessa?
Oon erilaisissa kaupoissa käyny ihan tarpeeks ja tasan 2 kertaa oon joutunu edes puhuun vartijalle, toinen oli tilanne kun käytännössä juosten hain pari jatkojohtoo gigantista juuri ennen sulkemisaikaa ja vartija sanoi "voiko näyttää mitä sulla on repussa?" en edes tajunnu että oli reppu selässä, mutta kun moottoripyörällä olin liikkeellä niin sehän oli ja sekunnin vilautuksella tilanne oli ohi. Toinen kerta oli kun näin mustalaisten pöllivän roinaa citymarketissa ja kerroin vartijalle mitä ne touhuaa.
KUKAAN normaali kaupassa käyvä ihminen ei joudu painiin vartijan kanssa jollei sitä välttämättä halua, on aivan uskomatonta että jotkut sankarit puskee täällä narratiivia että "saattais käydä kenelle perheenäidille tahansa" no ei perkele saata. Nistit, juopot, mustalaiset ja varkaat on ainoita ketkä joutuu vartijan kanssa painiin.
Lisätty artikkelin otsikko linkin takaa
-NILS-
-
Hyvinjärkyttävää
- Aloitteleva Besserwisser
Itse olen tällaisen hetken kokenut. Ensin taistelin vastaan miestä, joka kuristi minua. Pakokauhu, ahdistus, pelko, mä kuolen, vaikea selittää sanoin miltä se tuntuu. Mutta ihan kamalalta. Sain hänet hetkeksi hellittämään otetta ja huudettua apua. Tämän jälkeen silmissä sumeni. Sellainen valtava rauha laskeutui. Ehdein myös ajatella vain, että mä kuolen nyt. Tästä ajatuksesta huolimatta olo oli hyvä ja rauhallinen. Ei mitään sellaista mitä koin , kun kuristaminen alkoi. En tiedä mistä johtuu tämä, kun olen kuullut näistä "elämä vilisee silmissä". Itselläni ei ainakaan. Hämmentävää oli myös herätä sanoihin "vie se nainen pois täältä". Ihan kuin olisin ollut sikeässä unessa mistä vaivoin heräili pikku hiljaa (Ilmeisesti taju pois) En yhtään ymmärtänyt mitä nyt tapahtuu. en tiedä kauanko siinä on mennyt, kun minut on ylös autettu. Itselläni ei kovinkaan paljon muistikuvia ole.Mutta tosiaan ennenkuin kaikki pimeni tuli elämäni rauhallisin olo ja ajatus, että minä kuolen. Tekijä sai vähän ehdollista ja minä muutaman tonnin.Pieni liekki kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 10:46 pmNo, niinpä tietysti. Mietin vaan, että jossain vaiheessa saattaa ihmiselle tulla tila, jossa luovuttaa pyristelemästä (jos tällaista esiintyi) ja alkaa katsoa silmissä vilistävää filminauhaa. Tietää, että tästä ei enää selviä ja kuolema tulee.skavaböle kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 10:32 pmHappea!Pieni liekki kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 10:27 pm Mitä mahtoi tämä vartijoiden retuuttama nainen miettiä viimeisinä ajatuksinaan?
Viimeksi muokannut Hyvinjärkyttävää, Ti Tammi 10, 2023 2:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Kulmasohva
Toivon että jokainen vitun maailmanparantaja sitten kattoo sitä benzopäätä silmiin ja tiukasti, kun saatte vartijan ammatin cancelöityä ja ne nistit alkaa pyöriin pitkin kauppoja, viekää vaikka kotiinne ne ja raportoikaa tänne miten ne käyttäytyy.
No tämäpä tämä...Kulmasohva kirjoitti: Ti Tammi 10, 2023 2:36 am
Näkökulma: Näkökulma: ”Läpällä” vartijaksi toteuttamaan omaa väkivaltafantasiaa
Muutenkin keskustelun taso pudonnut kuin lehmän häntä. Esitetään uhkauksia vartijoille ja ollaan vakuuttuneita että vähintään murhatappohakkasivat ja olivat suunnitelleet tätä viikkoja.
Tämäkään ei tietenkään riittänyt vaan piti keksiä uhrille identiteetti jossa hän on raskaana ja kotona odottaa liuta pieniä simasuita, uraa ollaan tehty päiväkodin opettajana ja ollaan pedagogiikan maistereita.
Missään vaiheessa ei nosteta kättä virheen merkiksi vaikka julkisuuteen vuotaa tietoa yksin itsemurhayksiössä asuvasta aikuisesta pyylevästä naisesta. Rauha hänen sielulleen.
Mitään mahdollisuutta ei nähdä että ehkäpä uhri on myötävaikuttanut tilanteeseen omalla toiminnallaan.
Videoita tulkitaan kuin piru Raamattua ja nähdään asioita jotka tukevat omaa agendaa, oli se sitten totta tai ei.
En yllättyisi vaikka joku kuulisi videolta syntymättömän sikiön huutavan äitiä.
Ehkä kyseessä olikin itse pyhä Maria ja siittiötön sikiäminen.
-
Kulmasohva
Siis mikään ei oo niin naurettavaa kun se että porukka oikeesti lulee että joku viaton perheenäiti on joutunu painiin neljän vartijan kanssa ja he "murhasivat" hänet.Nippu123 kirjoitti: Ti Tammi 10, 2023 2:49 amTämäkään ei tietenkään riittänyt vaan piti keksiä uhrille identiteetti jossa hän on raskaana ja kotona odottaa liuta pieniä simasuita, uraa ollaan tehty päiväkodin opettajana ja ollaan pedagogiikan maistereita.Kulmasohva kirjoitti: Ti Tammi 10, 2023 2:36 am Näkökulma: Näkökulma: ”Läpällä” vartijaksi toteuttamaan omaa väkivaltafantasiaa?
Missään vaiheessa ei nosteta kättä virheen merkiksi vaikka julkisuuteen vuotaa tietoa yksin itsemurhayksiössä asuvasta aikuisesta pyylevästä naisesta. Rauha hänen sielulleen.
Mitään mahdollisuutta ei nähdä että ehkäpä uhri on myötävaikuttanut tilanteeseen omalla toiminnallaan.
Videoita tulkitaan kuin piru Raamattua ja nähdään asioita jotka tukevat omaa agendaa, oli se sitten totta tai ei.
En yllättyisi vaikka joku kuulisi videolta syntymättömän sikiön huutavan äitiä.
Ehkä kyseessä olikin itse pyhä Maria ja siittiötön sikiäminen.
Paria lainausta lyhennetty
-NILS-