Tämä "rooli rikostutkinnassa" on mielenkiintoinen ajatus, jota olen itse myös miettinyt.terssi kirjoitti:Maikkarin sivuilta bongasin, että Huomenta Suomessa olisi aihe kanssa esillä huomenna (ma 28.7.):
klo 7.50 Voisiko nettikeskusteluilla olla rooli rikostutkinnassa?
Lähde: http://www.mtv3.fi/husu/
Tosin, taitaahan toi näkyä myöhemmin myös nettitv:ssä.
Onko murha.infosta syntymässä maailman ensimmänen VIRTUAALISALAPOLIISI (yhteisö). Odotan mielenkiinnolla milloin "murha.infolaiset" ratkaisevat ensimmäisenä jonkin rikoksen!!
Ongelmiakin tässä tietysti on, ainakin se, että tutkimusaineistoa ei saada julkisesti "plarattavaksi" meille kaikille ja toisaalta julkinen rikoksen selvittäminen ei kaikilta osin onnistuisikaan, sillä rikollisetkin pääsisivät silloin mukaan tutkimuksen kulkuun.
Oletan, että alkuvaiheessa murha.info nähtiin esimerkiksi poliisipiireissä varsin vastustettavana asiana, mutta oletan myös, että tänä päivänä tämä sivusto voi olla jo tutkimusaineistoa poliisille ja siten se palvelee yhteiskuntaa mitä parhaiten. Murha.infosta on syntynyt poliisi-tv:n kaltainen "media" ja tietolähde -myös viranomaisille.
Itse murha.infossa alusta saakka olleena (mutta hyvin vähän kirjoitelleena) seuraan mielenkiinnolla kehitystä!