Etkö sinä Amy juuri määrännyt raskausjankkaajat tervemenneiksi Vauva.fi foorumille? Ja nyt raskausjankkaat itse.Amy kirjoitti: To Tammi 19, 2023 8:20 amEnsinnäkin, kukaan ei puhunut "natiivista" mitään. Toisekseen, nuo linkkisi ei osoita että kukaan nainen kertoisi omasta raskaudestaan niin että "Mulla on kuusikuinen mahassa", vaan lähinnä yleistäen että millaisia ominaisuuksia sen kokoisella sikiöllä on. Ei taida hirveesti olla kokemusta raskaana olevista naisista, tuo olisi todellakin täysin epätavallinen tapa kenellekään äidille ilmoittaa raskaudestaan. Helpointa olisi kuitenkin sanoa, että "Lopeta, oon raskaana!". Se ei jättäisi epäselvyyksiä, toisin kuin todistetusti tää kyllästymiseen asti jankattu "kuusikuinen".fouilleur kirjoitti: To Tammi 19, 2023 1:38 am Edellä on väitetty, ettei "natiivi" suomalainen sanoisi "kuusikuinen" viitatessaan kuudennella kuulla olevaan raskauteensa. "Nelikuinen, "viisikuinen", "kuusikuinen" jne. eivät ole yleisiä tapoja viitata sikiöön, mutta kyllä sellaistakin käyttötapaa esiintyy. Alla joitain netistä pikaisella haulla löytyneitä esimerkkejä.
Tällä en siis väitä, että Eveliina oli raskaana, kunhan vain totean, että "mullon kuuskuinen" ei välttämättä olisi täysin epäluonteva huudahdus tilanteessa, jossa maahankaato voi tapahtua hetkenä minä hyvänsä ja varoitus pitää saada mahdollisimman nopeasti ulos suusta.![]()
Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama 35-v nainen kuoli - syytteet kaatuivat
Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli
-
H. Solmunen
- Neuvoja-Jack
Kuuskuisen voi kuulla, jos sen haluaa kuulla ja pitää volyymin hiljaisella. Silloin ei kuule kaikkia naisen sanomia tavuja. Kovemmalla volyymillä ja paremmalla laitteella kuunnellessa hiljaisemmat tavut tulee esiin. jolloin kuulee että kuuskuinen ei mitenkään sovi tavutukseen.Gfh kirjoitti: To Tammi 19, 2023 1:36 pmKuulen saman mitä fouilleur, harvinaista täällä, ja valitettavasti myös kuusikuisen mitä ikinä se tarkoittaakaan. jännä miten moni kuulee täysin muita lauseita.fouilleur kirjoitti: To Tammi 19, 2023 2:27 am En kyllä pysty kuulemaan siinä myöskään "Tule nyt!" -huudahdusta. Varmuudella kuulen "Vie maahan", "Hyvä Jumala" ja "Ja tästä pääset mattoon", joihin Maikkarikin sitten viittasi. Edelleenkään en pysty Eveliinan toisena huudahduksena kuulemaan mitään, mikä ei alkaisi "Mullon". En ymmärrä, miten siinä voisi kuulua "En tule"
Asensin Audacity-ohjelman, jolla voi poistaa hälyä äänitallenteesta, mutta siitä ei tuntunut olevan apua juuri tuon huudahduksen selventämisessä.
Mahdollinen raskaus olisi / on varmaankin tullut esiin ruumiinavauksessa.
Tuo ”ja - tästä pääset mattoon” kuuluu lakonisesti jostain kuvaajan takaa, vaikuttaisi ohikulkijan lausahdukselta. Ihmettelen näitä täpäkkiä tätejä, en suostu ym juttuja. Toivottavasti saamme tähän mystiseen keskusteluun aikanaan valaistusta. Joku ”en suostu” lausahdus olisi tietysti vartijoiden kannalta helpotus mutta en saa sellaista kuulumaan.
Jos aikanaan selviäisi että olen kuullut joka lauseen täysin väärin, täytyy kyllä hakeutua kuulotutkimukseen.
"Täpäkkä" kuuluu erittäin selvästi kohdassa 0:09.
On kyllä uskomatonta että sermin takana oleva vartija on katsellut koko ajan lähietäisyydetä naista jonka naama on liiskantuneena lattiaan tällä tavoin eikä ole puuttunut asiaan. Elkeet ovat voitonriemuiset kuin hän nauttisi suunnattoman paljon tilanteesta. Ja hän ei ilmeisesti ole edes syytettyjen listalla! Millä ihmeen tavalla tämä sermivartija on syytön?Jussi hki kirjoitti: To Tammi 19, 2023 12:44 am Alienille: Laitan uudestaan tän kuvan. Tässä vaksi näyttää tosiaan painavan reppua polvella, ja repun painopiste tuntuu valuneen naisen niskaan. Naisen pää on jo maassa kiinni. Vielä hetki aiemmin kun uhri tuossa lattialla vaikeroi, pää oli koholla (ks video maahanlaitosta).
Tämä kuva on ilm otettu heti maahan laittamisen jälkeen, kun käsiä ei vielä ole raudoitettu selän päälle. Ja tosiaan tuo toinen sadistijeppe vääntää kättä kipeän näköisesti.Screenshot_20230117_134723.jpg
Ja samaan aikaan siellä on taustalla joku todennäköisesti joku PA kaiuttimista kuuluva ilmoitus tai mainos ("...mattoman..."). Tuo puhehan jatkuu tismalleen samanlaisena riippumatta siitä ovatko stevarit ponnistelemassa liikuttaakseen uhria vai eivät, mikä sinänsä olisi kova suoritus. Toiseksi ei näytä että stevarit puhuisivat yhtään mitään, mutta voihan kyse olla vatsasta puhumisesta. Kolmanneksi puhe ei vastaa ollenkaan "VIE MAAHAN" tai "PYSY SIINÄ" lausahdusten äänensävyä.
-
H. Solmunen
- Neuvoja-Jack
Samaa mieltä, mielestäni mitään "mattoon vientiä" ei järkkärit sano vaan ne "mat-to" -tavut kuuluu kaiuttimista taustalta.murhajari kirjoitti: To Tammi 19, 2023 2:12 pmJa samaan aikaan siellä on taustalla joku todennäköisesti joku PA kaiuttimista kuuluva ilmoitus tai mainos ("...mattoman..."). Tuo puhehan jatkuu tismalleen samanlaisena riippumatta siitä ovatko stevarit ponnistelemassa liikuttaakseen uhria vai eivät, mikä sinänsä olisi kova suoritus. Toiseksi ei näytä että stevarit puhuisivat yhtään mitään, mutta voihan kyse olla vatsasta puhumisesta. Kolmanneksi puhe ei vastaa ollenkaan "VIE MAAHAN" tai "PYSY SIINÄ" lausahdusten äänensävyä.
No ei kyllä mitenkään ennenkuulumatonta tai edes harvinaista, että älä nyt heti sinne lääkäriin rynnistä...Gfh kirjoitti: To Tammi 19, 2023 1:36 pm Kuulen saman mitä fouilleur, harvinaista täällä, ja valitettavasti myös kuusikuisen mitä ikinä se tarkoittaakaan. jännä miten moni kuulee täysin muita lauseita.
...
Jos aikanaan selviäisi että olen kuullut joka lauseen täysin väärin, täytyy kyllä hakeutua kuulotutkimukseen.
https://youtu.be/7X_WvGAhMlQ
https://youtube.com/shorts/gbzcF2qD7yc?feature=share
https://youtu.be/8FXQ38-ZQK0
https://youtu.be/7kDNEFHTIdw
Näitä löytyy vaikka kuinka ku etsii.
Joo näinhän se on. Itse ajattelen että toistaiseksi tuo poistamisen ja kiinnioton oikeutus on aikalailla spekuloitu loppuun, pitää katsoa tilannetta uudelleen sitten kun tulee lisää tietoa. Lähinnä yritin nostaa esiin tuota voimankäyttöä ja sen perusteluja nimenomaan tuohon väitöskirjaan nojaten. Asiaa on vain hankala käsitellä ilman että mainitsee kiinnioton, koska kohde on de facto kiinniotettu siinä vaiheessa kun aletaan painimaan.sivullinenvain kirjoitti: To Tammi 19, 2023 1:23 pm Vaikka tällä tuskin ei ole vaikutusta johtopäätöksiin, tämä taitaa olla tapaus jossa vartija on kohdannut henkilöitä. Isossa Omenassa kyse on (myös) järjestyksenvalvojista, joilla kiinniotto-oikeus on laajempi eikä liity vain rikosepäilyyn vaan esim. vaaran torjumiseen. Tuo ennakkotapaus ei siis pätisi tässä, olettaen ettei sen ikä ja lakimuutokset ole muutenkaan vaikuttaneet. Laki yksityisistä turvallisuuspalveluista 16 § ja 42 §.
Todennäköisesti Isonkin Omenan järjestyksenvalvojat ovat ylittäneet oikeutensa, koska nykytiedon valossa on vaikea nähdä jv:llekään riittäviä perusteita kiinniotolle, mutta mahdollisesti hieman eri syistä kuitenkin kuin tuossa tapauksessa.
Mutta silti, hyvä yhteenveto, kiitos. Halusin vain tämän detaljin noteerata, että ollaan tarkkana lähteissä ja niiden relevanssissa.![]()
- JudgeCooper
- Sofia Karppi
Ja taas on poliisilla tuiki tärkeää tiedotettavaa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009338001.html
Poliisi: Ison Omenan kuolemantapauksen tutkinta edennyt
Lisätty uutisen otsikko linkin takaa. Jostain syystä nimimerkki ei siihen itse kyennyt.
-NILS-
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009338001.html
Poliisi: Ison Omenan kuolemantapauksen tutkinta edennyt
Lisätty uutisen otsikko linkin takaa. Jostain syystä nimimerkki ei siihen itse kyennyt.
-NILS-
Välinpitämättömyys on valinta.
Luepa hieman aiemmin ollut Annabellen kommentti...Amy kirjoitti: To Tammi 19, 2023 8:20 amEnsinnäkin, kukaan ei puhunut "natiivista" mitään. Toisekseen, nuo linkkisi ei osoita että kukaan nainen kertoisi omasta raskaudestaan niin että "Mulla on kuusikuinen mahassa", vaan lähinnä yleistäen että millaisia ominaisuuksia sen kokoisella sikiöllä on. Ei taida hirveesti olla kokemusta raskaana olevista naisista, tuo olisi todellakin täysin epätavallinen tapa kenellekään äidille ilmoittaa raskaudestaan. Helpointa olisi kuitenkin sanoa, että "Lopeta, oon raskaana!". Se ei jättäisi epäselvyyksiä, toisin kuin todistetusti tää kyllästymiseen asti jankattu "kuusikuinen".fouilleur kirjoitti: To Tammi 19, 2023 1:38 am Edellä on väitetty, ettei "natiivi" suomalainen sanoisi "kuusikuinen" viitatessaan kuudennella kuulla olevaan raskauteensa. "Nelikuinen, "viisikuinen", "kuusikuinen" jne. eivät ole yleisiä tapoja viitata sikiöön, mutta kyllä sellaistakin käyttötapaa esiintyy. Alla joitain netistä pikaisella haulla löytyneitä esimerkkejä.
Tällä en siis väitä, että Eveliina oli raskaana, kunhan vain totean, että "mullon kuuskuinen" ei välttämättä olisi täysin epäluonteva huudahdus tilanteessa, jossa maahankaato voi tapahtua hetkenä minä hyvänsä ja varoitus pitää saada mahdollisimman nopeasti ulos suusta.![]()
Ja tässä on kyse siitä, että Eveliina oli hädissään vartijoiden käsittelyssä ja hän tietenkin koetti saada vartijoilta pehmeämpää käsittelyä. Kenties hän maahanheiton pelossa halusi kertoa, että hänellä oli jo pitkälle edennyt raskaus. Kun maahanheitto voi tapahtua hetkenä minä hyvänsä, silloin ei aleta käyttää sellaisia ilmauksia kuin "Mä oon kuudennella kuulla raskaana" tai "Mä oon <niin-ja niin-monennella viikolla> raskaana" tai "Mulla on ennakoitu aika kolmen kuukauden päästä", vaan mahdollisimman lyhyttä mieleen tulevaa ilmausta, joka kertoo asian. Se, että jokin ei ole arkisessa keskustelutilanteessa tavanomainen tapa ilmaista asia, ei tarkoita ettei sitä käyttäisi hätätilanteessa.
Mediassa on tietääkseni kommentoitu raskautta tyyliin "Ei tiedossa". Jos Eveliina oli raskaana, tämä on varmaankin tullut esiin kuolemansyytutkimuksessa, ja jos ei ollut, se voitaisiin kertoa siipien katkaisemiseksi vääriltä huhuilta. Kumottiinhan tukehtuminenkin heti alkuunsa. Voisiko olla oireellista, ettei epäilyä ole kumottu?
"Mullon kulkuoikeus" on minun korvissani ja loogisesti yksi vaihtoehto, mutta suurella äänenvoimakkuudella ja hyvillä kuulokkeilla kuulen edelleen "Mullon kuuskuinen". Enkä todellakaan haluaisi niin kuulla.
Mutta eiköhän tämäkin asia jossain vaiheessa selvene.
Mistä voit noin varmasti päätellä, että se kuuluu kuvaajan takaa? Maikkarillakin on kuultu sen olevan toisen vartijan sanomaa:Gfh kirjoitti: To Tammi 19, 2023 1:36 pmKuulen saman mitä fouilleur, harvinaista täällä, ja valitettavasti myös kuusikuisen mitä ikinä se tarkoittaakaan. jännä miten moni kuulee täysin muita lauseita.fouilleur kirjoitti: To Tammi 19, 2023 2:27 am En kyllä pysty kuulemaan siinä myöskään "Tule nyt!" -huudahdusta. Varmuudella kuulen "Vie maahan", "Hyvä Jumala" ja "Ja tästä pääset mattoon", joihin Maikkarikin sitten viittasi. Edelleenkään en pysty Eveliinan toisena huudahduksena kuulemaan mitään, mikä ei alkaisi "Mullon". En ymmärrä, miten siinä voisi kuulua "En tule"
Asensin Audacity-ohjelman, jolla voi poistaa hälyä äänitallenteesta, mutta siitä ei tuntunut olevan apua juuri tuon huudahduksen selventämisessä.
Mahdollinen raskaus olisi / on varmaankin tullut esiin ruumiinavauksessa.
Tuo ”ja - tästä pääset mattoon” kuuluu lakonisesti jostain kuvaajan takaa, vaikuttaisi ohikulkijan lausahdukselta. Ihmettelen näitä täpäkkiä tätejä, en suostu ym juttuja. Toivottavasti saamme tähän mystiseen keskusteluun aikanaan valaistusta. Joku ”en suostu” lausahdus olisi tietysti vartijoiden kannalta helpotus mutta en saa sellaista kuulumaan.
Minusta olisi hyvin outoa, että joku silminnäkijä sanoisi "tästä pääset mattoon". Paljon luontevampaa on, että noin sanoo se, joka on itse "tästä päästämässä" käsiteltävänä olevan henkilön "mattoon".0.09 Vartija sanoo, että "tästä pääset mattoon". Vartija viittaa ilmeisesti naisen voimakkaaseen vastusteluun.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oli ... #gs.nm34kh
-
Jaakko Terävä
- Sofia Karppi
Myös sinulle Martti:Martti kirjoitti: To Tammi 19, 2023 6:56 amOmakohtaisesti ajateltuna, niin paniikki, halu päästä tilanteesta pois. Olen itse pienehkö nainen (165cm/48kg) ja jos muhun tarttuisi neljä miestä koosta viis, niin kyllä se olisi pelottava tilanne ja voisin yrittää rimpuilla vastaan ihan vain siitä syystä, että päästäisivät irti. Saati sitten mikä kauhu olisikaan kun olisin lattiassa ja tyypit päällä. Järki katoaisi siinä vaiheessa varmaan täydellisesti ja tuntuisi, että tässä taistellaan nyt elämästä. En pidä itseäni mitenkään erityisen panikoivana tai miehiä pelkäävänä mutta tuollainen totaalinen ylivoima tuntuu musertavalta.Vinnåå kirjoitti: To Tammi 19, 2023 3:41 am Kunhan nyt vain koetan kartoittaa uhrin mielenmaisemaa. Mikä sai uhrin panemaan hanttiin täysin ylivoimaisen vastuksen edessä?
Rikoskomisario Jyrki Kallio:
- Nainen ei käyttäytynyt aggressiivisesti turvahenkilöitä kohtaan.
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen
-
CrimsonIdol
- Scooby-Doo
Siinä on taustalla kuulutus jossa sanotaan että ”nyt uskomattoman edulliseen hintaan”. Vartijat eivät sano mitään mistään matosta.murhajari kirjoitti: To Tammi 19, 2023 2:12 pmJa samaan aikaan siellä on taustalla joku todennäköisesti joku PA kaiuttimista kuuluva ilmoitus tai mainos ("...mattoman..."). Tuo puhehan jatkuu tismalleen samanlaisena riippumatta siitä ovatko stevarit ponnistelemassa liikuttaakseen uhria vai eivät, mikä sinänsä olisi kova suoritus. Toiseksi ei näytä että stevarit puhuisivat yhtään mitään, mutta voihan kyse olla vatsasta puhumisesta. Kolmanneksi puhe ei vastaa ollenkaan "VIE MAAHAN" tai "PYSY SIINÄ" lausahdusten äänensävyä.
Viimeksi muokannut CrimsonIdol, To Tammi 19, 2023 3:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sen kyllä voi sanoa että varmasti mielenkiintoista hommaa erotella silminnäkijälausunnoista ne oleelliset ja todellista tilannetta vastaavat. Sitä on vaikea uskoa miten kaikki ennakko-oletukset, muualta saadut tiedot yms. sekoittavat kerrottua tarinaa. Ja tämä siis ottamatta kantaa että mikä tarina on tosi.
Esimerkiksi tuo että joku muu sanoisi "tästä pääset mattoon" on tottakai erikoista. Jos näin sanotaan niin silloin todellakin on luontevaa että se olisi se stevari joka niin sanoo. Mutta nyt sitten kysymys on että halutaanko sieltä kuulla "tästä pääset mattoon" sen takia että olisi luontevaa että stevari sanoisi niin, ja sen takia kuullaan niin, vai onko nauhalla oikeasti jotain ihan muuta joka ei välttämättä liity aiheeseen millään tavalla. Vähän vastaava on se "mene maahan" vs "vie maahan", helposti kuulee sen mille osaa kuvitella muun kontekstin paremmin.
Ja kaikki vaikuttaa kaikkeen: joku sanoi että sanottiin "tästä pääset mattoon", mutta kyllähän lausahdukselle joku syy pitää löytyä. Ja tästä päästään siihen että nainen vastusteli ja siksi stevari sanoi, "tästä pääset mattoon." Nyt ollaan löydetty siis sellainen fakta kuin: nainen vastusteli. Ja stevarihan huutaa nuo muut komennot, eli sanoisinpa jopa faktaksi: nainen vastusteli kovasti.
Ja sitten viestinketjun seuraava lenkki ehkä kuulee vain tuon "nainen vastusteli kovasti" ja tarina jatkaa kehittymistään. Lähinnä viittaan tuohon että Maikkarilla näytti olevan käytössä aikalailla tämä sama logiikka. (0.09 Vartija sanoo, että "tästä pääset mattoon". Vartija viittaa ilmeisesti naisen voimakkaaseen vastusteluun.)
EDIT: mahtavasti "mene maahan" ja "vie maahan" lisäksi löytyi tämän jälkeen vielä "ja maahan" mikä voi hyvinkin olla juuri mitä siinä sanottiin
Esimerkiksi tuo että joku muu sanoisi "tästä pääset mattoon" on tottakai erikoista. Jos näin sanotaan niin silloin todellakin on luontevaa että se olisi se stevari joka niin sanoo. Mutta nyt sitten kysymys on että halutaanko sieltä kuulla "tästä pääset mattoon" sen takia että olisi luontevaa että stevari sanoisi niin, ja sen takia kuullaan niin, vai onko nauhalla oikeasti jotain ihan muuta joka ei välttämättä liity aiheeseen millään tavalla. Vähän vastaava on se "mene maahan" vs "vie maahan", helposti kuulee sen mille osaa kuvitella muun kontekstin paremmin.
Ja kaikki vaikuttaa kaikkeen: joku sanoi että sanottiin "tästä pääset mattoon", mutta kyllähän lausahdukselle joku syy pitää löytyä. Ja tästä päästään siihen että nainen vastusteli ja siksi stevari sanoi, "tästä pääset mattoon." Nyt ollaan löydetty siis sellainen fakta kuin: nainen vastusteli. Ja stevarihan huutaa nuo muut komennot, eli sanoisinpa jopa faktaksi: nainen vastusteli kovasti.
Ja sitten viestinketjun seuraava lenkki ehkä kuulee vain tuon "nainen vastusteli kovasti" ja tarina jatkaa kehittymistään. Lähinnä viittaan tuohon että Maikkarilla näytti olevan käytössä aikalailla tämä sama logiikka. (0.09 Vartija sanoo, että "tästä pääset mattoon". Vartija viittaa ilmeisesti naisen voimakkaaseen vastusteluun.)
EDIT: mahtavasti "mene maahan" ja "vie maahan" lisäksi löytyi tämän jälkeen vielä "ja maahan" mikä voi hyvinkin olla juuri mitä siinä sanottiin
Viimeksi muokannut murhajari, To Tammi 19, 2023 4:48 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joten jos vartijaksi pääsee 40h eli viikon koulutuksella niin hitsaaja käy 2 vuoden ammattikoulun ja siihen muutama vuosi työkokemusta päälle jolloin voidaan olla ammattimiehiä, jos henkilökohtaiset edellytykset riittää.Edith_ kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 6:39 pm Toivottavasti tämän tapauksen seurauksena tulee alalle soveltuvuustestit. Ei riitä, että näyttää gorillalta, jos älykkyysosamäärä ja tunnekehitys on samalla tasolla.
Eli monissa ihan suoritusportaan ammateissa pitää hallita hyvin paljon enemmän tietoa ja osaamista kuin sen verran että "tonttiin vai ei".
Lainausta lyhennetty
-NILS-
Ilmeisesti kuolemansyyntutkinta ei ole vielä valmistunut. Itsellä silmään pisti uhrin huomattava kokoero kaatamisvideon ja elvytysvideon välillä. Kaatamisvideossa nainen näyttää normaalipainoiselta. Mm siksi epäilin että ei kai vain ollut raskaana. Mutta nyt tuli mieleen että ainakin hukkuneiden ruumiit turpoavat kemiallisten reaktioiden vuoksi joita kuolema aiheuttaa. Voi olla että kyse olikin siitä.fouilleur kirjoitti: To Tammi 19, 2023 3:19 pmLuepa hieman aiemmin ollut Annabellen kommentti...Amy kirjoitti: To Tammi 19, 2023 8:20 amEnsinnäkin, kukaan ei puhunut "natiivista" mitään. Toisekseen, nuo linkkisi ei osoita että kukaan nainen kertoisi omasta raskaudestaan niin että "Mulla on kuusikuinen mahassa", vaan lähinnä yleistäen että millaisia ominaisuuksia sen kokoisella sikiöllä on. Ei taida hirveesti olla kokemusta raskaana olevista naisista, tuo olisi todellakin täysin epätavallinen tapa kenellekään äidille ilmoittaa raskaudestaan. Helpointa olisi kuitenkin sanoa, että "Lopeta, oon raskaana!". Se ei jättäisi epäselvyyksiä, toisin kuin todistetusti tää kyllästymiseen asti jankattu "kuusikuinen".fouilleur kirjoitti: To Tammi 19, 2023 1:38 am Edellä on väitetty, ettei "natiivi" suomalainen sanoisi "kuusikuinen" viitatessaan kuudennella kuulla olevaan raskauteensa. "Nelikuinen, "viisikuinen", "kuusikuinen" jne. eivät ole yleisiä tapoja viitata sikiöön, mutta kyllä sellaistakin käyttötapaa esiintyy. Alla joitain netistä pikaisella haulla löytyneitä esimerkkejä.
Ja tässä on kyse siitä, että Eveliina oli hädissään vartijoiden käsittelyssä ja hän tietenkin koetti saada vartijoilta pehmeämpää käsittelyä. Kenties hän maahanheiton pelossa halusi kertoa, että hänellä oli jo pitkälle edennyt raskaus. Kun maahanheitto voi tapahtua hetkenä minä hyvänsä, silloin ei aleta käyttää sellaisia ilmauksia kuin "Mä oon kuudennella kuulla raskaana" tai "Mä oon <niin-ja niin-monennella viikolla> raskaana" tai "Mulla on ennakoitu aika kolmen kuukauden päästä", vaan mahdollisimman lyhyttä mieleen tulevaa ilmausta, joka kertoo asian. Se, että jokin ei ole arkisessa keskustelutilanteessa tavanomainen tapa ilmaista asia, ei tarkoita ettei sitä käyttäisi hätätilanteessa.
Mediassa on tietääkseni kommentoitu raskautta tyyliin "Ei tiedossa". Jos Eveliina oli raskaana, tämä on varmaankin tullut esiin kuolemansyytutkimuksessa, ja jos ei ollut, se voitaisiin kertoa siipien katkaisemiseksi vääriltä huhuilta. Kumottiinhan tukehtuminenkin heti alkuunsa. Voisiko olla oireellista, ettei epäilyä ole kumottu?
"Mullon kulkuoikeus" on minun korvissani ja loogisesti yksi vaihtoehto, mutta suurella äänenvoimakkuudella ja hyvillä kuulokkeilla kuulen edelleen "Mullon kuuskuinen". Enkä todellakaan haluaisi niin kuulla.
Mutta eiköhän tämäkin asia jossain vaiheessa selvene.