Minua on jo hyvin kauan vaivannut eras nuoruusvuosinani sattunut tapaus. Asuin Kalliossa Helsingissa ja olin kesaisena aamuyona (1971 tai 1972) tulossa Hakaniemesta kotiin pain.
Ymparillani alkoi pyoria valkea Lada (vai oliko se Mosse Elite? en ole autoasiantuntija) ja lopulta pysahtyi viereeni tarjoamaan kyytia.
Olin nuori ja uhkarohkea, joten ajattelin etta kai kaveri minut kotiin heittaa ja niin tekikin. Kun pysahdyttiin talon eteen, han sanoi etta olis kiva jutella vahan. Sanoin etta jutellaan vaan, mutta sattuuko hanella olemaan tupakkaa, omat olivat paasseet loppumaan.
Kaveri alkoi kaivella keskikonsolia ja sanoi, etta taalla on Sisuaski ja...partaveitsi!
Lahdin kuin ohjus ja syoksyin kotiin. Kaveri oli tumma, ehka 25-30 ja erikoistuntomerkkina han ankytti oikein todella pahasti.
Monta kertaa olen ajatellut etta olinkohan jonkun oikean hirvion kyydissa. Tietaako joku tallaista ankyttavaa valkoisella itaautolla liikkunutta pahantekijaa? Tai ehka en haluakaan tietaa. Joten alkaa kertoko. Sainpahan asian pois mielestani.
Valkoinen Lada n. 1971-2 Hki ja partaveitsi!
No hyvä kun sait tuon 36 vuotta painaneen itäautoepisodin mielestäsi viimeinkin pois! Varmasti helpotti! Älä IKUUNA enää mene vieraiden setien kyytiin!
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta tai artikkeli siirtyy maksumuurin taakse tai sen lukemiseen vaaditaan rekisteröityminen. Tai jotain.