Tämä ei taida olla kovin relevanttia tapauksessa, jossa järjestyksenvalvonnan rooli vaikuttaa nimenomaan ilmoittajan pyynnön osalta kohdistuvan siihen, ettei häntä pystyttäisi seuraamaan pois väenpaljoudesta (esimerkiksi kotiin?)... Henkilön nimittäin väitetään lähteneen seuraamaan ilmoittajaa. Mies itse ei pyytänyt poistoa kauppakeskuksesta kertomansa mukaan, vaan vain tilaisuutta poistua huomaamatta.Juliet Jones kirjoitti: Pe Helmi 10, 2023 7:32 am Ihmiset ovat nykyään aika herkkänahkaisia ja herkästi antautuvatkin tunteiden valtaan, jos joku lähestyy, puhuttelee tai koskee. Millaista lähestyminen on ollut, sitähän en tiedä, mutta itse en varmaan olisi tuntenut oloani turvattomaksi väenpaljoudessa keskellä päivää kauppakeskuksessa.
Mahdollisella häiriötilanteella on ymmärrettävä muuttumispotentiaali, jos häiritsijä tietäisi missä kohde asuu, joten sinänsä ymmärrän kyllä miksi joku haluaisi tällaista välttää. Jos näin on siis käynyt.
Tämä ei tietenkään oikeuta järjestyksenvalvonnassa tapahtuvaa kuolemantapausta, mutta se voisi olla ymmärrettävä selitys sille miksi ilmoittajan kuvakulmasta (ennen tätä surullista tapahtumaa) tarvittaisiin järjestyksenvalvonnan tukea paikalta huomaamattomasti poistumiseen.
https://poliisi.fi/-/poliisi-on-kuullut ... apauksessaMies ei ollut pyytänyt naisen poistamista kauppakeskuksesta, vaan ennen kaikkea sitä, että vartijat olisivat naisen seurassa vähintään sen ajan, että hän itse ehtii kauemmas paikalta.
...
Yksi turvallisuusalan työntekijä oli lähtenyt yhdessä miehen kanssa pois tilanteesta ja nainen käveli heidän perässään pienen välimatkan päässä. Kaksi muuta turvallisuusalan työntekijää tulivat naista vastaan ja pysäyttivät naisen.