Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)
Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)
Koitan koota ajatuksia täällä oleviin pohdintoihin.
On tosiaan minustakin ihmeellistä, ettei neljättä lasta ole mistään lähteistä löytynyt, toistaiseksi. Kansalaishakemisto ei kuitenkaan ole yksi yhteen henkikirjojen kanssa ja sinne on saanut tietonsa itse ne ilmoittamalla, mikä tietysti herättää ajatuksen, olisiko poika sittenkin jätetty siitä v. 1966 tarkoituksella jo pois. Hänhän on voinut syntyä esim. 1950, jolloin olisi ehtinyt -66 jo hyvinkin sellaiseen ikään, että perheessä on katsottu viisaammaksi sijoittaa hankala tapaus jonnekin muualle.
No, tiedä sitten onko näinkään, mikään palanen ei nyt tunnu loksauttavan asiaa kohdalleen. Täysin varmaa kuitenkin on, että Korppis on eri henkilö kuin tämä tiedossa oleva poika VM. Kahdesta lähteestä olen saanut vahvistuksen omalle käsitykselleni, että Korppiksenkin etunimi alkaisi V:lla ja olisi mahdollisesti kaksiosainen. En sano varmaksi, koska enempään ei muisti taivu.
Jos kyseessä on ottolapsi, uskon olevan kyseessä joku muu sukulainen, kuin isän veljenpoika. Tämä siksi, että mitään syytä sille, miksi yksi veljen perheen lapsista olisi ollut sijoitettuna tähän ko. perheeseen ei ole tullut esiin eikä ole oikein mitenkään luontevasti järkeiltävissäkään. Ottolapseus ja siihen liittyvät seikat selittäisivät kieltämättä paremmin omassa päässäni pyörivää kysymystä siitä, miksi yhdestä perheen lapsista tuli niin helvetin karmea…
Jos kyse olisikin puhtaasti sekaannuksesta, serkusten sekoittuminen ihmisten mielissä olisikin varsin järkevä selitys, mutta en keksi, miten niin helvetillinen sekaannus olisi mahdollinen, kun SEKÄ perheestä itsestään on lähtöisin viittaus siihen, että Korppis on yksi ko. perheen lapsista, ETTÄ Korppis itse on antanut ymmärtää kuuluvansa ko. perheeseen. Sanatarkkaa lainausta lähteeltäni en tänne laita mutta väärinkäsityksen mahdollisuus on sen perusteella olematon. Ja huhuista, asia ei siis todellakaan ole koskaan ollut kylän yleinen puheenaihe ja siitä on juoruiltu huomattavan vähän, ja se on hienotunteisesti vaiettu niiden keskuudessa jotka siitä tietävät. Itse olen yhtenevästi kuullut asiasta useammalta taholta, joita en voi tänne nimetä, mutta sanotaanko että puhutaan tietynlaisista piireistä ja sellaisista ihmisistä, että jos jollain tällainen tieto on mahdollista olla hallussaan niin heillä on. En usko, että yhdellekään heistä pelkkä kyliltä kantautunut huhu olisi mennyt kritiikittömästi (tai ollenkaan) läpi ainakaan siinä määrin, että sitä eteenpäin myös kritiikittä levittäisivät.
Ilkeämielinen tarkoitus mustamaalata olisi toki mahdollinen, mutta en keksi tähän ketään muuta kuin häiriintynyt Korppis itse. Mutta miksi joku identifioituisi jäseneksi perheeseen johon ei perhesidettä olisi? Perhe oli ja on hyvin laajalti pidetty, siis aidosti erittäin mukavan oloisia ja arvostettuja ihmisiä. Tietysti aina voi jollain olla joku muille aukeamaton syy tehdä näin, mutta se olisi varmastikin johtanut jo aikoinaan laajempaan huhumyllyyn ja asian oikaisuun.
Aurankulmasta: olen vuosia sitten katsonut 4-5 vuoden painokset puhelinluetteloista noin 80-90 l. taittesta, ilman tulosta. Luulen, ettei hänellä ollut puhelinta, ja ellen ihan väärin muista niin kiskan pihassa oli aikoinaan puhelinkoppi. Kioski on nykyään eri omistajilla joten soittaminen tuskin auttaa, ja luullakseni kioski on ja oli aikoinaankin rakennuksessa vuokralla. En ole varma siitä kuka kiinteistön omisti tuolloin. Rakennus on aika iso ja siinä on luultavasti useampia asuntoja tuon liiketilan lisäksi. Aikalaisia olen haastatellut niin paljon kuin olen kehdannut, ja niukasti on irronnut tietoa.
Ehkä totuus löytyy jonain päivänä.
Vielä muutama seikka Tuusulasta ja epäillyistä. Tuusulan läpi kulkee isot soraharjumuodostelmat ja sorakuoppia on alueella paljon. Aikoinaan (kesä)työt nuorille (miehille) löytyi usein joko soranajosta tai Amerin tupakkatehtaalta. Lisäksi autokauppoja ja -jobbareita on alueella aina ollut paljon. Ei tarvitse kauaa haeskella Korppiksen mahdollista yhteyttä sorakuoppiin, tai mahdollisuuksiin saada haltuunsa ja vaihtaa tarvittaessa nopeastikin autoja. Lisäksi tosiaan se hautausmaalla työskentely, lukuisat kyyditykset ja -yritykset sekä puukkohyökkäys Järvenpäässä, joten ei ihme, että kaveri on ollut poliisin kärkiepäiltynä. Oli nyt sitten mistä perheestä hyvänsä, uskon itse että tässä on vahva ehdokas tekijäksi.
On tosiaan minustakin ihmeellistä, ettei neljättä lasta ole mistään lähteistä löytynyt, toistaiseksi. Kansalaishakemisto ei kuitenkaan ole yksi yhteen henkikirjojen kanssa ja sinne on saanut tietonsa itse ne ilmoittamalla, mikä tietysti herättää ajatuksen, olisiko poika sittenkin jätetty siitä v. 1966 tarkoituksella jo pois. Hänhän on voinut syntyä esim. 1950, jolloin olisi ehtinyt -66 jo hyvinkin sellaiseen ikään, että perheessä on katsottu viisaammaksi sijoittaa hankala tapaus jonnekin muualle.
No, tiedä sitten onko näinkään, mikään palanen ei nyt tunnu loksauttavan asiaa kohdalleen. Täysin varmaa kuitenkin on, että Korppis on eri henkilö kuin tämä tiedossa oleva poika VM. Kahdesta lähteestä olen saanut vahvistuksen omalle käsitykselleni, että Korppiksenkin etunimi alkaisi V:lla ja olisi mahdollisesti kaksiosainen. En sano varmaksi, koska enempään ei muisti taivu.
Jos kyseessä on ottolapsi, uskon olevan kyseessä joku muu sukulainen, kuin isän veljenpoika. Tämä siksi, että mitään syytä sille, miksi yksi veljen perheen lapsista olisi ollut sijoitettuna tähän ko. perheeseen ei ole tullut esiin eikä ole oikein mitenkään luontevasti järkeiltävissäkään. Ottolapseus ja siihen liittyvät seikat selittäisivät kieltämättä paremmin omassa päässäni pyörivää kysymystä siitä, miksi yhdestä perheen lapsista tuli niin helvetin karmea…
Jos kyse olisikin puhtaasti sekaannuksesta, serkusten sekoittuminen ihmisten mielissä olisikin varsin järkevä selitys, mutta en keksi, miten niin helvetillinen sekaannus olisi mahdollinen, kun SEKÄ perheestä itsestään on lähtöisin viittaus siihen, että Korppis on yksi ko. perheen lapsista, ETTÄ Korppis itse on antanut ymmärtää kuuluvansa ko. perheeseen. Sanatarkkaa lainausta lähteeltäni en tänne laita mutta väärinkäsityksen mahdollisuus on sen perusteella olematon. Ja huhuista, asia ei siis todellakaan ole koskaan ollut kylän yleinen puheenaihe ja siitä on juoruiltu huomattavan vähän, ja se on hienotunteisesti vaiettu niiden keskuudessa jotka siitä tietävät. Itse olen yhtenevästi kuullut asiasta useammalta taholta, joita en voi tänne nimetä, mutta sanotaanko että puhutaan tietynlaisista piireistä ja sellaisista ihmisistä, että jos jollain tällainen tieto on mahdollista olla hallussaan niin heillä on. En usko, että yhdellekään heistä pelkkä kyliltä kantautunut huhu olisi mennyt kritiikittömästi (tai ollenkaan) läpi ainakaan siinä määrin, että sitä eteenpäin myös kritiikittä levittäisivät.
Ilkeämielinen tarkoitus mustamaalata olisi toki mahdollinen, mutta en keksi tähän ketään muuta kuin häiriintynyt Korppis itse. Mutta miksi joku identifioituisi jäseneksi perheeseen johon ei perhesidettä olisi? Perhe oli ja on hyvin laajalti pidetty, siis aidosti erittäin mukavan oloisia ja arvostettuja ihmisiä. Tietysti aina voi jollain olla joku muille aukeamaton syy tehdä näin, mutta se olisi varmastikin johtanut jo aikoinaan laajempaan huhumyllyyn ja asian oikaisuun.
Aurankulmasta: olen vuosia sitten katsonut 4-5 vuoden painokset puhelinluetteloista noin 80-90 l. taittesta, ilman tulosta. Luulen, ettei hänellä ollut puhelinta, ja ellen ihan väärin muista niin kiskan pihassa oli aikoinaan puhelinkoppi. Kioski on nykyään eri omistajilla joten soittaminen tuskin auttaa, ja luullakseni kioski on ja oli aikoinaankin rakennuksessa vuokralla. En ole varma siitä kuka kiinteistön omisti tuolloin. Rakennus on aika iso ja siinä on luultavasti useampia asuntoja tuon liiketilan lisäksi. Aikalaisia olen haastatellut niin paljon kuin olen kehdannut, ja niukasti on irronnut tietoa.
Ehkä totuus löytyy jonain päivänä.
Vielä muutama seikka Tuusulasta ja epäillyistä. Tuusulan läpi kulkee isot soraharjumuodostelmat ja sorakuoppia on alueella paljon. Aikoinaan (kesä)työt nuorille (miehille) löytyi usein joko soranajosta tai Amerin tupakkatehtaalta. Lisäksi autokauppoja ja -jobbareita on alueella aina ollut paljon. Ei tarvitse kauaa haeskella Korppiksen mahdollista yhteyttä sorakuoppiin, tai mahdollisuuksiin saada haltuunsa ja vaihtaa tarvittaessa nopeastikin autoja. Lisäksi tosiaan se hautausmaalla työskentely, lukuisat kyyditykset ja -yritykset sekä puukkohyökkäys Järvenpäässä, joten ei ihme, että kaveri on ollut poliisin kärkiepäiltynä. Oli nyt sitten mistä perheestä hyvänsä, uskon itse että tässä on vahva ehdokas tekijäksi.
-
JasseHames
- Perry Mason
Tämä ei olisi loogista sen suhteen, että isä on kuitenkin järjestänyt pojalleen työpaikan hautausmaalle ja asunnon työpaikan läheltä. Edellyttää myös sen, että kirkkoherra olisi tylysti päättänyt olla pitämättä toista poikaansa yhtenä lapsena jopa siinä määrin, että poistattaisi hänet kaikista henkilöhakemistoista ja matrikkeleista. Siis 16-vuotiaan tai sitä nuoremman poikansa. Siinä on nyt samassa kasassa oleellisia ristiriitaisuuksia ja melkoisia epäuskottavuuksia.Elsie kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 12:19 am On tosiaan minustakin ihmeellistä, ettei neljättä lasta ole mistään lähteistä löytynyt, toistaiseksi. Kansalaishakemisto ei kuitenkaan ole yksi yhteen henkikirjojen kanssa ja sinne on saanut tietonsa itse ne ilmoittamalla, mikä tietysti herättää ajatuksen, olisiko poika sittenkin jätetty siitä v. 1966 tarkoituksella jo pois. Hänhän on voinut syntyä esim. 1950, jolloin olisi ehtinyt -66 jo hyvinkin sellaiseen ikään, että perheessä on katsottu viisaammaksi sijoittaa hankala tapaus jonnekin muualle.
Huomattavasti uskottavampi selitys olisi se, että kirkkoherra oli päättänyt ottaa hoiviinsa veljensä hyljeksityn pojan. Pitää nyt vielä kertoa sekin, että teologimatrikkelin mukaan kirkkoherran vaimo on ollut nuoriso-ohjaaja. Tällainen pariskunta ei kuulosta olevan lähellekään ensimmäisten joukossa hyljeksimässä ja kieltämässä omaa lastaan, päinvastoin. Ja ainoa Tuusulassa tähän sukuun liittyvä henkilö ilman mitään jälkeä vanhempien henkilöhakemistomainintoja lukuun ottamatta on kuitenkin arkkitehdin poika. Se on kylmä fakta, jota suosittelen kaikkien keskusteluun osallistuvien arvioivan objektiivisesti tässä kokonaisuudessa.
Muitakin varteenotettavia selityksiä siis on olemassa, ja esimerkiksi tuolle mainitsemalleni lokaamiselle löytyisi täysin järkeenkäypä motiivi toiselta kirkkoherran paikkaa havittelevan taholta. Menisi jopa kohtuullisen tavanomaisesta kieroilusta vallanhimoisilta henkilöiltä. Kaikki selitykset eivät muuten poissulje toisiaan.
Mutta ei ole mitään ongelmia varmistaa asia aikaisemmista henkilöhakemistoista. Niitä kyllä löytyy. Tämä keskustelu kirkkoherran hyljeksitystä ja useammin kuin kolmesti kielletystä häirikköpojasta päättyy omalta osaltani kuin seinään siihen, jos alle teini-ikäisestä toisesta pojasta ei löydy mitään mainintaa.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
-
riihitonttu
- Roger Murtaugh
Sivuhuomautuksena voi todeta, että vaikka palstalla käsitellyn kirkkoherran perheeseen liitetty epäilty ei lopulta liittyisi perheeseen, niin asiaa on käsitelty tässä ketjussa tavalla, että kuka tahansa pystyy perheen nimen selvittämään palstalla olleiden tietojen perusteella googlaamalla parissa minuutissa. Kun se onnistui minulta, onnistuu se hyvin monelta muultakin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
Riihitonttu
Aikamoisia velhoja ovat KRP profilioijat ,kun noin yksityiskohtaisesti arvioivat. Minun on vaikea ymmärtää ,että vaimon ja lapsen omaava mies harrastaisi näiden uhrien kaltaisten alkoholisoitujen ja nuhjuuntuneiden naisten metsästystä. Luulisi k.o miehen olleen jo keski-iässä tai itsekin jotenkin rujo.dazu kirjoitti: Su Helmi 19, 2023 7:02 am
Minua eniten hämää korppiksessa, että hän ei sovi murhaajan profiiliin. KRP on ilmoittanut, että heillä on profiloinnin kautta tiedossa tekijän asuintapa ja Hautala kertoi Ylen Kadonneet -ohjelmassa, että poliisi lähtee siitä, että mies "elää ja asuu tällä tavalla", viitaten autossa olleeseen lastenistuimeen ja tekijän puheisiin vaimosta ja lapsesta. Lisäksi sikäli, kuin itse ymmärrän profiloinnista, niin tässä todellakin haetaan mieluummin työssäkäyvää ja perheellistä miestä, kuin korppiksen tapaista henkilöä, joka on asunut yksin ja ollut pätkiä mielisairaalassa.
^^ Samaa mieltä kuin muutama yllä oleva. Viittaukset henkilön väitettyyn perheeseen voinee toistaiseksi julkisista keskusteluista lopettaa, kun konkretiaa siitä että hän tähän perheeseen kuuluisi ei löydy. Tämä kyllä tosiaan siten vaikuttaa omituiselta, kun käytännössä kaikki jotka tästä henkilöstä jotain hlökohtaisesti muistavat, viittaavat tähän perhesuhteeseen. Ja toisaalta hän ei mikään aivan profiiliin osuva hahmo ole vaikka ulkonäön ja tapojen puolesta onkin varteenotettava epäilty. Kyllä siihen ralliukkoon monet asiat enemmän viittaisi.
Toistan itseäni. Epäilen edelleen että se 1989 kyyditetty on kertonut jotain sellaista, jolla tämä tapaus olisi voinut ratketa jo aiemmin. Jotain siinä on oltava että lukuisista vastaavista tämä välikäden kautta tullut tieto on nostettu esiin. Harmi että tämä on tullut poliisin tietoon vasta kyyditetyn jo menehdyttyä. Harrastaja etsivän näkökulmasta kuitenkin epäilen, että jos tämän tarinan poliisille vienyt nainen löytyisi ja kertoisi tietonsa niin siinä voisi olla se lopullinen ratkaisu sille, kehen epäiltyyn sormi osoittaa vai osoittaako keneenkään heistä. Tuskin löytyy tai ainakaan on halukas julkisesti kertomaan, mutta spekuloidaan spekuloidaan...
Toistan itseäni. Epäilen edelleen että se 1989 kyyditetty on kertonut jotain sellaista, jolla tämä tapaus olisi voinut ratketa jo aiemmin. Jotain siinä on oltava että lukuisista vastaavista tämä välikäden kautta tullut tieto on nostettu esiin. Harmi että tämä on tullut poliisin tietoon vasta kyyditetyn jo menehdyttyä. Harrastaja etsivän näkökulmasta kuitenkin epäilen, että jos tämän tarinan poliisille vienyt nainen löytyisi ja kertoisi tietonsa niin siinä voisi olla se lopullinen ratkaisu sille, kehen epäiltyyn sormi osoittaa vai osoittaako keneenkään heistä. Tuskin löytyy tai ainakaan on halukas julkisesti kertomaan, mutta spekuloidaan spekuloidaan...
On kerrottu, että tämä Korppis olisi tehnyt äidilleen jotain, joka taas muistuttaa ulkoisesti jonkin verran Tuula Lukkarista (olen nähnyt videoita, joissa tämä tuon perheen äiti esiintyy). Tämä voisi olla se lopullinen syy siihen, miksi ongelmapoikaan on katkottu välit perheen toimesta. Eikä se olisi mitenkään ennenkuulumatonta, että uskonnollinen perhe katkaisee välit "mustaan lampaaseen". Tosin tällaista taitaa tapahtua enemmän lestadiolaisten ja jehovan todistajien kohdalla, kun tämä perhe on taas ollut ihan perus evankelis-luterilainen. Tämä ei tietenkään silti sulje pois sitä, että kyseessä olisi ottolapsi. Voihan se olla niinkin, että hänet on lapsena adoptoitu esim. jostain lastenkodista. Jos hänen biologinen äitinsä on ollut alkoholisti ja se on ollut syy huostaanottoon, niin se osaltaan se sopisi JSM:n profiiliin paremmin, kuin uskonnollinen biologinen äiti. Toki uskonnollinen äitikin voi olla kaappijuoppo.
-
JasseHames
- Perry Mason
Ehdin tarkistamaan asiaa taas tänään. Tässä faktat:
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakuntien ja papiston matrikkeli 1953: löytyy mainittuna, vihitty papiksi 1952, ei vaimoa, ei lapsia.
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon matrikkeli (I henkilömatrikkeli) 1963: vihitty avioliittoon 1954, kolme lasta (kaksi tyttöä, yksi poika) syntymävuosineen.
Suuri kansalaishakemisto 1966: vihitty avioliittoon 1954, kolme lasta syntymävuosineen kuten em.
Suomen teologit ja kirkkomuusikot 1974: vihitty avioliittoon 1954, kolme lasta syntymävuosineen kuten em.
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakuntien ja papiston matrikkeli 1953: löytyy mainittuna, vihitty papiksi 1952, ei vaimoa, ei lapsia.
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon matrikkeli (I henkilömatrikkeli) 1963: vihitty avioliittoon 1954, kolme lasta (kaksi tyttöä, yksi poika) syntymävuosineen.
Suuri kansalaishakemisto 1966: vihitty avioliittoon 1954, kolme lasta syntymävuosineen kuten em.
Suomen teologit ja kirkkomuusikot 1974: vihitty avioliittoon 1954, kolme lasta syntymävuosineen kuten em.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
-
riihitonttu
- Roger Murtaugh
Uskon, että faktat ovat kuten tässä ilmoitettu.JasseHames kirjoitti: Ma Helmi 20, 2023 9:44 pm Ehdin tarkistamaan asiaa taas tänään. Tässä faktat:
Riihitonttu
Riihitonttu
Hyvä, että ^nämä faktat ovat nyt kaikkien tiedossa. Onko nyt sitten niin, että ^näiden faktojen perusteella olisi mahdollista, että tämä Korppis on "musta lammas" ja uskonnolliseen perheeseen ehkä adoptoitu lastenkodista ...
Suomen perustuslain 109 §:n mukaan oikeusasiamiehen tulee valvoa, että tuomioistuimet ja muut viranomaiset sekä virkamiehet, julkisyhteisön työntekijät ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa.
- dazu
- Ainesta Watsoniksi
Luulisin, että "korppis"/"korppi" on joko jomman kumman pariskunnasta avioliittoa edeltävältä ajalta oleva lapsi, tai sitten adoptoitu lapsi. Mielestäni nämä vaihtoehdot kuulostaisivat kaikkein loogisimmilta nykytiedon valossa.
Aika hankalaksi menee kyllä, jos miehen henkilöllisyyttä yritetään saada selville. Melkein täytyy sitten tehdä suullisia kyselyitä...
Aika hankalaksi menee kyllä, jos miehen henkilöllisyyttä yritetään saada selville. Melkein täytyy sitten tehdä suullisia kyselyitä...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
-
riihitonttu
- Roger Murtaugh
Täysin sivulliselle seuraajalle nykytiedon valossa todennäköisimmältä vaihtoehdolta kuulostaa, että perättömät huhut ovat muuttuneet "faktoiksi". Tähän on kuitenkin lopullinen totuus helppo selvittää. Perheen dokumentoidun pojan henkilökohtainen puhelinnumero ja sähköpostiosoite on googlattavissa netistä ihan tämän ketjun julkisella puolella esiintyvien yksityiskohtien perusteella. Lisäksi löytyy harrastukseen liittyvä sähköposti. Sen kun ottaa yhteyttä ja kysyy suoraan asiasta jollain verukkeella ja esimerkiksi sen voi tehdä joku joka näitä "tietoja" alunperin alkoi tänne kertomaan, kun on taustoista jotain tietoa väitetysti olemassa.dazu kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 7:44 am Luulisin, että "korppis"/"korppi" on joko jomman kumman pariskunnasta avioliittoa edeltävältä ajalta oleva lapsi, tai sitten adoptoitu lapsi. Mielestäni nämä vaihtoehdot kuulostaisivat kaikkein loogisimmilta nykytiedon valossa.
Tai joku voi soluttautua samaan harrastusyhteisöön urkkimaan.
Rumempi vaihtoehto on lähettää anonyymisti kyseisen henkilön sähköpostiin linkkivinkki, että teidän perheestä on keskusteltu palstalla tässä yhteydessä ja kysyä onko asioissa perää ja seurata mitä tapahtuu. Tällä taktiikalla ei välttämättä saa vastausta kysymykseen, mutta voi parhaimmillaan syntyä edes jotain pöhinää. Tosin tätä vaihtoehtoa en suosittele.
Riihitonttu
Riihitonttu
-
riihitonttu
- Roger Murtaugh
Missä yhteydessä tämä korppi/korppis perheyhteydet ovat liikkuneet, kun niiden on kerrottu olevan laajasti tiedossa. Onko tämä joku 1980-2000 lukujen koululaisten keskuudessa liikkunut "tieto"?
Riihitonttu
Riihitonttu
IMO sen lisäksi että tällainen väite perhesuhteista on elänyt paikallisessa folkloressa näin vahvasti mutta kuitenkaan faktoja pöydälle sen takana ei löydy, on myös erikoista ettei niitä ole kukaan myöskään korjannut. Tämä henkilö ja hänen väitetty perheensä on tasasin väliajoin eri foorumeilla (minfo, vauva, suomi24, isot fb ryhmät yms.) noussut keskusteluihin jo vuosia. Kuvittelisi että joko perheen jäsen tai joku muuten parempaa tietoa(tm) omaava olisi edes johonkin käynyt väitteitä korjaamassa.
Still-loven mainitsemasta ruppikuskista tuli kanssa sellainen mieleen, olisiko kyseinen mies omannut vain hyvin samantyyppisen sukunimen ja jonkinlaisena kierona vitsinä tai vittuiluna väittänyt olevansa sukua. Tai sit tosiaan hän on linkittynyt perheeseen jotain muuta kautta kuin pariskunnan (biologisena) lapsena. Omituista on.
Siinä mielessäkään en koe tämän henkilön tietojen tonkimista liiemmin enää mielekkäänä, koska pidän ralliukkoa niin selkeänä ykkösepäiltynä. Syynä hänen omat nettikirjoittelunsa.
Still-loven mainitsemasta ruppikuskista tuli kanssa sellainen mieleen, olisiko kyseinen mies omannut vain hyvin samantyyppisen sukunimen ja jonkinlaisena kierona vitsinä tai vittuiluna väittänyt olevansa sukua. Tai sit tosiaan hän on linkittynyt perheeseen jotain muuta kautta kuin pariskunnan (biologisena) lapsena. Omituista on.
Siinä mielessäkään en koe tämän henkilön tietojen tonkimista liiemmin enää mielekkäänä, koska pidän ralliukkoa niin selkeänä ykkösepäiltynä. Syynä hänen omat nettikirjoittelunsa.
-
riihitonttu
- Roger Murtaugh
JasseHames (kategoria:joku muu) kaivoi tietoa, että perheessä on kolme lasta erinäisten lähteiden perusteella neljän sijasta.Eaglegoat kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 10:26 am IMO sen lisäksi että tällainen väite perhesuhteista on elänyt paikallisessa folkloressa näin vahvasti mutta kuitenkaan faktoja pöydälle sen takana ei löydy, on myös erikoista ettei niitä ole kukaan myöskään korjannut. Tämä henkilö ja hänen väitetty perheensä on tasasin väliajoin eri foorumeilla (minfo, vauva, suomi24, isot fb ryhmät yms.) noussut keskusteluihin jo vuosia. Kuvittelisi että joko perheen jäsen tai joku muuten parempaa tietoa(tm) omaava olisi edes johonkin käynyt väitteitä korjaamassa.
Riihitonttu
Riihitonttu
-
riihitonttu
- Roger Murtaugh
Ja toki google osoittaa takaisin myös tälle palstalle toiseen ketjuun, joten nimet eivät ole minkään sortin salaisuus enää edes minfon kontekstissa liikuttaessa. Ainoa nimi joka ei ole selvinnyt on mahdollisen epäillyn nimi. Hyvä nippu sivullisia saatiin kuitenkin kytkettyä epäiltyyn huhuttujen sukulaissuhteiden perusteella, joista ei edelleenkään löydy todistetta muuta kuin väitetyt kuulopuheet. Ei siinä mitään jatkakaa. 
Riihitonttu
Riihitonttu