Wanha isä kirjoitti: Ke Helmi 22, 2023 5:25 pm
...
En millään muista, pääsikö 2015 vielä ilman mitään henkkareita Tallinnan laivoihin.
Kuten olen tuolla aiemmin sanonut, että B oli saattanut hankkia uuden passin. Mistähän tuo vanha passikuva on peräisin? - Ehkä kuiten ei uutta hankkinut, mutta poliisihan on varmaan sen(kin) tarkistanut.
Ja toisaalta, koska Birgittaa alettiin etsiä vasta pitkän ajan kuluttua, hän olisi tarvittaessa voinut kulkea vaikka laivalla Turusta Tukholmaan, ei niillä laivoilla siihen aikaan keneltäkään (ainakaan suomalaselta) passia tai henkkaria vaadittu.
Ja Tukholmasta pääsee junalla Malmöön kautta Köpenhaminaan eikä silläkään matkalla henkkareita kysytty. Itse olen käynyt työmatkoilla junalla väliä Etelä-Ruotsi - Kööpenhamina.
Tiedän sen kokemuksesta...Ja jos olisi kulkenut laivalle jonkun autossa, niin silloinkin siihen aikaan olisi ollut mahdollista kulkea ilman henkkareitakin. - Ja minkä ihmeen takia B olis suunnannut matkansa Tallinnaan? - Ja olen kyllä sitä mieltä, että ei laivalta hyppääminen olisi pysynyt salassa...
Ja kyllä ihmisillä oli siihenkin aikaan käytössä prepaidliittymiä puhelimeen. Joten klo 17 olsi B vaihtanut puhelimeensa prepaidliittymän ja silloin olisi se vanha puhelin poistunut käytöstä ja linkittynyt vika kerran "Tennispalatsiin". Näen silmissäni miten B istuu Kampin alakerrassa jossain bussissa ja vaihtaa prepaidin puhelimeensa...
On sitten semmoinenkin mahis, josta olen myös jossain kirjoittanut.
Että: se kampaamon palaveri olisi ollut Paulan ja Birgitan suunnittelema osa peitetarinaa. Ehkä niissä kauppas-asioissa oli jotain häikkää, eli P ei olisi ehkä pystynyt maksamaan sovittuun aikaan tai että Birgitta olisi huomannut saavansa niin pientä eläkettä, että sillä ei Suomessa pärjäisi.. tms.
Niinpä naiset laittoivat asian ns lepäämään niin, että toinen osapuoli vain häipyi johonkin? Birgitan lähtö lavastettiin yhteisvoimin ja siksi P ei tietenkään ilmoittanut Bn katoamisesta, jotta B pääsisi rauhassa matkaamaan siihen uuteen elämäänsä jossain muualla kuin Suomessa.
- Minä en ymmärrä sitä, että täällä on ihmisiä,
jotka eivät jaksa uskoa Birgitan "pystyneen" muuttamaan jonnekin muuhun maahan! - Birgitallahan oli paljon kontakteja ulkomailla, jopa sisarensa asui muualla kuin Suomessa..
Kannattaisi ehkä lukea molemmat BS-ketjut läpi täällä - ja naapurissakin, jotta saisi kuvan kaikesta mitä tämänkin katoamisen tiimoilta on pähkäilty..