Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Samarina kirjoitti:
Loka kirjoitti:^Mä en usko tuohon "ennakkoon" sovittuun tapaamiseen ollenkaan. Sen kaataa niin moni seikka. (vaimon kanssa sovitut iltajutut, auton purkamiset kesken, takan sytyttelyt, sauna päällä...)
Mä en kanssa usko tuonon sovittuun tapaamiseen. Kuka soittelee kavereita saunaan, jos on etukäteen sopinut tapaamisen jonkun tyypin kanssa. Vaikuttaa, että tarkoitus oli viettää ihan tavallinen koti-ilta. Paitsi, jos Mika tiesi, että joku oli tulossa ja halusi kavereita "tueksi", jos jotain hankaluuksia tulee tai ettei niitä tule. Kovastihan se saunakaveria yritti saada. Aavistiko kuitenkin jotain etukäteen? Aika hakuammuntaa..
Ei ollenkaan hakuammuntaa, mun mielestä oikeinkin hyvä ajatus.
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Tekninen tutkinta viittaa siihen, että MM nousi siihen tummaan autoon vapaaehtoisesti, kuitenkin takka ja sauna oli lämpiämässä samaan aikaan.

Kuvitellaan, että jos määrä olisi ollut tehdä huumekauppaa olisiko kaupat tehty Mikan kotona vai olisiko ne menty tekemään johonkin muualle? Mitäs arvelisitte?

Mikä voisi olla muu syy nousta autoon ilman kamppailua ja jättää samaan aikaan takat ym. päälle.

Samarina kirjoitti:^Mä en usko tuohon "ennakkoon" sovittuun tapaamiseen ollenkaan. Sen kaataa niin moni seikka. (vaimon kanssa sovitut iltajutut, auton purkamiset kesken, takan sytyttelyt, sauna päällä...)
merzi
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja merzi »

Loka kirjoitti:^Mä en usko tuohon "ennakkoon" sovittuun tapaamiseen ollenkaan. Sen kaataa niin moni seikka. (vaimon kanssa sovitut iltajutut, auton purkamiset kesken, takan sytyttelyt, sauna päällä...)

muok, aika osuvasti sanoi kadonneet -ohjelman juontaja: (joka on muuten tosi hyvä ja asiallinen) Nykymaailmassa yhteissumma velka+huumeet=kuolema
just just! Juontaja vain juontaa! juoni on kirjotettu muualla!
Mihin Loka "uskoo"? että on tullut taivaalta piip....piip ufoalus ja kaapannut
henkilöitä :lol: tuskinpa olisivat tämän kohtalon kokeneet.
Ja autss tähän tarvitaan vähän nenääkin!
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Niin joo, voihan ollakin etukäteen sovittu tapaaminen, joku just tuossa aiemmin mainitsi olettamuksen että MM olisi kavereitaan tulevan paikalle "turvaksi" tai jotain.. (Sori ajatuksen karkailu.. :) )
Jos MM halusi oletettavat huumebisnekset (tavaran/rahan vaihdon) pikaiseen hoitaa , noh vaikka kotonaan, ajatellut asian olevan nopee juttu, ja siksi sopinut tapaamisen kotiinsa. ettei itse lähde mihinkään jos vaikka avokki sattuu tulemaan sillä välin kotiin ja ihmettelemään missä on...

Helpompi kait selittää "et pari tuttuu täs tuli moikkaamaan.."
Ja hoitaa pikainen homma pihalla. Mikä homma lie sitten kyseessä.
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Loka kirjoitti: Mulla jäi käsitys, että tämä vihamies olisi tullut vihamieheksi jostakin Mäenpään rikoksesta liittyvästä seikasta? Eikö se "Mia" sanonut että tuli liian likelle (tai jotain) Mikin rikosta tms?
Minä taas tulkitsin Mian puheen ennemminkin niin, että hän tarkoitti sitä että vihamies teki rikoksen joka tuli liian lähelle Mikaa.
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Cicciolina kirjoitti:Jotenkin tosiaan joo tulkitsin että rikos joka kosketti MM:n erittäin läheistä hlöä. Tai jotain... :D
Mulle jäi myös tämä käsitys. Onko jollakin nauhalla, että vois tarkistaa? Päätäni en kyllä pantiksi pistä, että ymmärsin oikein. Mulle tuli vaan mieleen heti, että olisi kohdistunut exään tai lapsiin? Tai vanhempiin? Uhkailua? Kiristystä? Velkoja ei kuulemma ollut, mutta olisiko sopinut velanmaksun palveluksina? Keikalla? Harmi kun ei kerrottu tarkemmin.

Epäselväksi jäi myös mulle milloin nämä huumeet ja ase löydettiin. Katoamisen jälkeen vai oliko ne syy tähän linnareissuun?
Viimeksi muokannut Samarina, Pe Heinä 20, 2007 12:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Samarina kirjoitti:
Cicciolina kirjoitti:Jotenkin tosiaan joo tulkitsin että rikos joka kosketti MM:n erittäin läheistä hlöä. Tai jotain... :D
Mulle jäi myös tämä käsitys. Onko jollakin nauhalla, että vois tarkistaa? Päätäni en kyllä pantiksi pistä, että ymmärsin oikein. Mulle tuli vaan mieleen heti, että olisi kohdistunut exään tai lapsiin? Tai vanhempiin? Uhkailua? Kiristystä? Velkoja ei kuulemma ollut, mutta olisiko sopinut velanmaksun palveluksina? Keikalla? Harmi kun ei kerrottu tarkemmin.

Epäselväksi jäi myös mulle milloin nämä huumeet ja se löydettiin. Katoamisen jälkeen vai oliko ne syy tähän linnareissuun?

Juuri näin!!! :lol:
Loka
Alibin Kestotilaaja

merzi kirjoitti:

muok, aika osuvasti sanoi kadonneet -ohjelman juontaja: (joka on muuten tosi hyvä ja asiallinen) Nykymaailmassa yhteissumma velka+huumeet=kuolema
What? :lol: Jos luet mun postin uusiks vielä niin jummarrat sen sisällönkin? 8)
Loka
Alibin Kestotilaaja

Cicciolina kirjoitti:
Samarina kirjoitti:
Mulle jäi myös tämä käsitys. Onko jollakin nauhalla, että vois tarkistaa? Päätäni en kyllä pantiksi pistä, että ymmärsin oikein. Mulle tuli vaan mieleen heti, että olisi kohdistunut exään tai lapsiin? Tai vanhempiin? Uhkailua? Kiristystä?
Juuri näin!!! :lol:
:oops: Juu, pannaan kälisevän miehen piikkiin, jooko?
merzi
Hetty Wainthropp

No näin sen on täytynyt olla :cry:

niin minkä? tarkoitiko minua?

What? Laughing Jos luet mun postin uusiks vielä niin jummarrat sen sisällönkin? ?
Viimeksi muokannut merzi, Pe Heinä 20, 2007 12:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Tai sitten asia on tarkoituksella ohjelmassa esitetty niin että sen voi tulkita monellakin tavalla?! Jos se toisi poliisille uusia vihjeitä? :D :D :D
merzi
Hetty Wainthropp

Loka siis luulee ymmärtävänsä / ratkaisseensa vähintään puolet täälläkin käsitellyistä asioista? hyvä niin!
merzi
Hetty Wainthropp

merzi kirjoitti:Loka siis luulee ymmärtävänsä / ratkaisseensa vähintään puolet täälläkin käsitellyistä asioista? hyvä niin!
No en jummarra :? kirjoita suomeksi ja ääkkösillä!

What? Laughing Jos luet mun postin uusiks vielä niin jummarrat sen sisällönkin? Cool

yritätkö olla jotenkin salaperäinen , tai jotain!
Viimeksi muokannut merzi, Pe Heinä 20, 2007 12:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Loka kirjoitti:
merzi kirjoitti:

What? :lol: Jos luet mun postin uusiks vielä niin jummarrat sen sisällönkin? 8)
merzi kirjoitti:Loka siis luulee ymmärtävänsä / ratkaisseensa vähintään puolet täälläkin käsitellyistä asioista? hyvä niin!
:shock: Mistä sä ton vetäsit? Sä hermostuit mun postauksesta, jonka lainasin sulle toiseen otteeseen tuohon ylös. Mikä siinä sua suututtaa? Mikä siinä kertoo että mä olen mitään ratkaissut? Mä kerroin mun mielipiteen, tämä on keskustelupalsta jossa vaihdetaan mielipiteitä, ei totuuksia.

Olenko mä ainoa joka on pihalla kuin lumiukko?
merzi
Hetty Wainthropp

:) se on mun mielipiteeni sinusta! ei muiden! muista se!
Vastaa Viestiin