Jasmin Voutilainen
Re: Näyttelijä Jasmin Voutilainen, 27, on kuollut
Ja miten syvällä hänellä juuret lienee Kuopiossa ollut että onko asunut kolo lapsuuden ja käynyt koulut Kuopiossa vai onko vain ns syntykuopiolainen ja perhe muuttanut jo aikoja sitten etelään.
Korona aikana kertoi virheensä äitillensä ostoksia kun äiti kuuluu riskiryhmään, villi veikkaus että tuskin Kuopioon saakka? Jossain oli pikkusiskosta että asuu Helsingissä poikakaverinsa kanssa.Serlokki kirjoitti: Ke Huhti 05, 2023 8:54 pm Ja miten syvällä hänellä juuret lienee Kuopiossa ollut että onko asunut kolo lapsuuden ja käynyt koulut Kuopiossa vai onko vain ns syntykuopiolainen ja perhe muuttanut jo aikoja sitten etelään.
Eiköhän hän helsinkiläinen ollut. Tiktok-tilillä on yläasteikäisenä kuvattu video, jossa hän kuulostaa täysin helsinkiläiseltä/pk-seutulaiselta nuorelta.Serlokki kirjoitti: Ke Huhti 05, 2023 8:54 pm Ja miten syvällä hänellä juuret lienee Kuopiossa ollut että onko asunut kolo lapsuuden ja käynyt koulut Kuopiossa vai onko vain ns syntykuopiolainen ja perhe muuttanut jo aikoja sitten etelään.
Ja suomi muka onnellisin maa
tulosten perusteella.
Moni nuori kuolee turhaan
-
MasterMieli
- Alokas
Niinpä, moni nuori kuolee turhaan. Ja se mitä tulee "maailman onnelliseen maahan" ainoastaan hölmöt tuollaiseen roskaan uskoo, ja usko minua sellaisia löytyy, sulkevat silmänsä ja korvansa kaikelta eivätkä osaa nähdä tämän maan todellista korruptiota ja ongelmiaSbelle kirjoitti: To Huhti 06, 2023 3:39 pm Ja suomi muka onnellisin maatulosten perusteella.
-
MasterMieli
- Alokas
Sen verran voisin kirjoittaa aiheesta mitä olen kuullut läheisltäni, että heidän perheessä on alkoholi-ongelmaa ja huumeidenkäyttöä jota ei luonnollisesti haluta tuoda esille. Ilmeisesti Jasmin oli ainoa joka nousi tuon roskan yläpuolelle ja tuloja alkoi olemaan mukavasti. Esimerkiksi hänen veljensä Joni jos oikein muistan, keskittyi mielummin juomiseen ja huumeidenkäyttämiseen. Jasmin ei heiltä hirveästi saanut tukea, enemmänkin kinuttiin rahaa juomista ja muuta masentavaa roskaa varten. Ilmeisesti täällä foorumilla joku onkin hänen äitinään tai jonainen vastaavana kirjoitellutkin.... aggressio paistoi hyvin läpi viestistä ja meillä kun ollaan keskusteltu aiheesta ei ainakaan ollut vaikea arvata kuka sen takana on mahdollisesti ollut. Ikävä kohtalo loppupeleissä ja perhe, joka on ollut tunnetasolla etäinen...KZA kirjoitti: Ke Huhti 05, 2023 4:57 pm Jos on alunperin Kuopiosta kotoisin, onko se lähipiirikään (ne jotka tilanteen kunnolla ymmärtäisi?) Helsingissä.
Jos on ollu sairauslomalla ja kaverit painaa töitä jne. Ei ole ite jaksanut lähteä rientoihin...
Ovea ei ole pakko aukaista, eikä se ole syy soittaa poliiseja...
Ja jos vaan vakuuttavasti antaa ymmärtää et kaikki tarpeeks hyvin.
Ikävä tapaus mutta kaikkia ei vaan voi pelastaa...
Ompas kyllä totaalisen perseestä jos pitää paikkaansa, aina vaan pahemmalta alkaa tuntumaan tämä tapausMasterMieli kirjoitti: To Huhti 06, 2023 5:10 pmSen verran voisin kirjoittaa aiheesta mitä olen kuullut läheisltäni, että heidän perheessä on alkoholi-ongelmaa ja huumeidenkäyttöä jota ei luonnollisesti haluta tuoda esille. Ilmeisesti Jasmin oli ainoa joka nousi tuon roskan yläpuolelle ja tuloja alkoi olemaan mukavasti. Esimerkiksi hänen veljensä Joni jos oikein muistan, keskittyi mielummin juomiseen ja huumeidenkäyttämiseen. Jasmin ei heiltä hirveästi saanut tukea, enemmänkin kinuttiin rahaa juomista ja muuta masentavaa roskaa varten. Ilmeisesti täällä foorumilla joku onkin hänen äitinään tai jonainen vastaavana kirjoitellutkin.... aggressio paistoi hyvin läpi viestistä ja meillä kun ollaan keskusteltu aiheesta ei ainakaan ollut vaikea arvata kuka sen takana on mahdollisesti ollut. Ikävä kohtalo loppupeleissä ja perhe, joka on ollut tunnetasolla etäinen...KZA kirjoitti: Ke Huhti 05, 2023 4:57 pm Jos on alunperin Kuopiosta kotoisin, onko se lähipiirikään (ne jotka tilanteen kunnolla ymmärtäisi?) Helsingissä.
Jos on ollu sairauslomalla ja kaverit painaa töitä jne. Ei ole ite jaksanut lähteä rientoihin...
Ovea ei ole pakko aukaista, eikä se ole syy soittaa poliiseja...
Ja jos vaan vakuuttavasti antaa ymmärtää et kaikki tarpeeks hyvin.
Ikävä tapaus mutta kaikkia ei vaan voi pelastaa...
Perheen tuen puuttuminen tuntuu kauhealta kun itse on tottunut tukemaan ja tulla tuetuksi tuli mitä vaan.
↑
Edelleen maistuu, Joni Voutilainen kirjotteli Päiväkännit-ryhmässä (Fb) pikkusiskonsa Jasminin kuolemasta heti aika tuoreeltaan.
Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
Edelleen maistuu, Joni Voutilainen kirjotteli Päiväkännit-ryhmässä (Fb) pikkusiskonsa Jasminin kuolemasta heti aika tuoreeltaan.
Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
-
Ulvi
Eikai se tilanne lopulta niin nopeastikaan eskaloitunut..Sam89 kirjoitti: Ke Huhti 05, 2023 1:01 pmYleisesti ottaen luulisi lähipiirillä ainakin olevan paras näköala havaita huolestuttavat merkit ja muutokset henkilössä ja käytöksessä. Voutilaisenkin kohdalla on mainittu “pitkäaikainen masennus”, mutta aika nopeasti tilanne näyttää ulkopuolisen silmään eskaloituneen. Lähipiiri on myös se, jolla pitäisi olla paras kyky olla ihan päivittäin henkilön tukena. Jotain mielekästä ja aktivoivaa tekemistä ja sisältöä Voutilainen olisi oletettavasti tarvinnut jo ihan ajankuluksi. Nopeasti tarkasteltuna hän oli ison osan aikuisiästään panostanut somettamiseen ja näyttelemiseen/TV-työhön. Etenkin somettamisen luonne huomioiden varmasti iso osa identiteetistäkin ja omasta “ihmisarvosta” oli kiinni noissa hommissa, ja jos ne jäi kokonaan korvaamatta arjessa, niin ihan kenen tahansa kohdalla olisi vaaralliset ainekset kasassa. Kuten kirjoitit, jonkun pitäisi aina tajuta tuolloin ottaa tilanteesta koppi, ja kopin ottajia olisi tässä tapauksessa luullut löytyvän, kun kyse oli valtakunnallisesti tunnettu julkisuuden henkilö, joka oli vuosia työskennellyt maan suosituimman TV-produktion piirissä ja joka kaikesta päätellen oli suosittu ja sosiaalinen tyyppi.Celssi kirjoitti: Ti Huhti 04, 2023 8:37 pm En voi edes kuvitella omaisten tuskaa tässä tilanteessa mutta olen silti sitä mieltä että jos terveydenhuolto pettää niin kyllä lähipiirin pitää ottaa koppi, jos on vähänkään läheisiä niin aivan varmasti huomaa että jotain on pahasti pielessä, ja onhan nuo Insta jutut aivan selkeät jopa ihan ulkopuoliselle, ainakin itse olin jo pitkän aikaa todella huolestunut niistä.
Edellä kirjoitettiin itsetuhoisten henkilöiden kyvystä salailla aikeitaan. Voutilainen kuitenkin kertoi avoimesti ongelmistaan ja rajuistakin itsetuhoisista tuntemuksistaan (en haluaisi herätä jne.) julkisella 80k+ seuraajan tilillään koko maailmalle. Oli päätös lopulliseen ratkaisuun syntynyt sitten pitkällä tai lyhyellä aikavälillä, ja mitkä ikinä syyt sille olivat, niin aivan hirveässä tilanteessa hänen mielensä on täytynyt tuona viimeisenä päivänä olla. Hirvittää myös aiemmin mainitsemani huhuttu väkivaltainen tekotapa, jonka toteuttaminen vaatii kuitenkin henkilöltä jonkinlaisen tietoisuuden tason loppuun saakka. Siinä tapauksessa ei voi edes lohduttautua ajatuksella, että hän nukkui rauhallisesti ja kivuttomasti pois.
"Viimeisen vuoden aikana oon kyllä niin monessa sopassa keitetty, että jos tää ei oo mua vahvistanut, niin sit ei mikään! Luottamusta ihmisiin ja ylipäätään koko elämään on koeteltu. Kroppa oli sanonut ittensä irti henkisen rasituksen ja jatkuvan stressin, sekä ahdistuksen ja masentuneisuuden myötä, eikä lopulta edes ihan perusterveys ole ollut lainkaan itsestäänselvyys, etenkään viimesyksynä tai nyt alkuvuodesta. Mietin huonoina aikoina monesti, että mä hitto heitän just nyt hanskat tiskiin enkä jaksa enää. Ensin itkin päivittäin, lopulta en enää pystynyt edes itkemään. Olin vaan jotenkin ihan turtunut kaikkeen."
Lainaus J:n insta-postauksesta kesältä 2022.
Viimisen reilu vuoden ajalta tätä "hanskat tiskiin" tuli huolestuttavan paljon..
Mitähän tässä on oikein tapahtunut vuoden aikana, jotakin dramaattista yksityiselämässä joka on romuttanut luottamuksen ystäviin täysin ?Ulvi kirjoitti: La Huhti 08, 2023 7:12 pmEikai se tilanne lopulta niin nopeastikaan eskaloitunut..Sam89 kirjoitti: Ke Huhti 05, 2023 1:01 pmYleisesti ottaen luulisi lähipiirillä ainakin olevan paras näköala havaita huolestuttavat merkit ja muutokset henkilössä ja käytöksessä. Voutilaisenkin kohdalla on mainittu “pitkäaikainen masennus”, mutta aika nopeasti tilanne näyttää ulkopuolisen silmään eskaloituneen. Lähipiiri on myös se, jolla pitäisi olla paras kyky olla ihan päivittäin henkilön tukena. Jotain mielekästä ja aktivoivaa tekemistä ja sisältöä Voutilainen olisi oletettavasti tarvinnut jo ihan ajankuluksi. Nopeasti tarkasteltuna hän oli ison osan aikuisiästään panostanut somettamiseen ja näyttelemiseen/TV-työhön. Etenkin somettamisen luonne huomioiden varmasti iso osa identiteetistäkin ja omasta “ihmisarvosta” oli kiinni noissa hommissa, ja jos ne jäi kokonaan korvaamatta arjessa, niin ihan kenen tahansa kohdalla olisi vaaralliset ainekset kasassa. Kuten kirjoitit, jonkun pitäisi aina tajuta tuolloin ottaa tilanteesta koppi, ja kopin ottajia olisi tässä tapauksessa luullut löytyvän, kun kyse oli valtakunnallisesti tunnettu julkisuuden henkilö, joka oli vuosia työskennellyt maan suosituimman TV-produktion piirissä ja joka kaikesta päätellen oli suosittu ja sosiaalinen tyyppi.Celssi kirjoitti: Ti Huhti 04, 2023 8:37 pm En voi edes kuvitella omaisten tuskaa tässä tilanteessa mutta olen silti sitä mieltä että jos terveydenhuolto pettää niin kyllä lähipiirin pitää ottaa koppi, jos on vähänkään läheisiä niin aivan varmasti huomaa että jotain on pahasti pielessä, ja onhan nuo Insta jutut aivan selkeät jopa ihan ulkopuoliselle, ainakin itse olin jo pitkän aikaa todella huolestunut niistä.
Edellä kirjoitettiin itsetuhoisten henkilöiden kyvystä salailla aikeitaan. Voutilainen kuitenkin kertoi avoimesti ongelmistaan ja rajuistakin itsetuhoisista tuntemuksistaan (en haluaisi herätä jne.) julkisella 80k+ seuraajan tilillään koko maailmalle. Oli päätös lopulliseen ratkaisuun syntynyt sitten pitkällä tai lyhyellä aikavälillä, ja mitkä ikinä syyt sille olivat, niin aivan hirveässä tilanteessa hänen mielensä on täytynyt tuona viimeisenä päivänä olla. Hirvittää myös aiemmin mainitsemani huhuttu väkivaltainen tekotapa, jonka toteuttaminen vaatii kuitenkin henkilöltä jonkinlaisen tietoisuuden tason loppuun saakka. Siinä tapauksessa ei voi edes lohduttautua ajatuksella, että hän nukkui rauhallisesti ja kivuttomasti pois.
"Viimeisen vuoden aikana oon kyllä niin monessa sopassa keitetty, että jos tää ei oo mua vahvistanut, niin sit ei mikään! Luottamusta ihmisiin ja ylipäätään koko elämään on koeteltu. Kroppa oli sanonut ittensä irti henkisen rasituksen ja jatkuvan stressin, sekä ahdistuksen ja masentuneisuuden myötä, eikä lopulta edes ihan perusterveys ole ollut lainkaan itsestäänselvyys, etenkään viimesyksynä tai nyt alkuvuodesta. Mietin huonoina aikoina monesti, että mä hitto heitän just nyt hanskat tiskiin enkä jaksa enää. Ensin itkin päivittäin, lopulta en enää pystynyt edes itkemään. Olin vaan jotenkin ihan turtunut kaikkeen."
Lainaus J:n insta-postauksesta kesältä 2022.
Viimisen reilu vuoden ajalta tätä "hanskat tiskiin" tuli huolestuttavan paljon..
Tarkoitin nopealla "eskaloitumisella" sitä, että vaikka Voutilaisella olisikin ollut taustalla pidempiaikaisia traumoja tai mt-ongelmia, niin jo pelkän some-käyttäytymisen, viestinnän ja Voutilaisen itse kuvaileman fyysisen muutoksen perusteella tilanne tuntuu muuttuneen dramaattisesti noin vuoden aikana. Kaikki nuo "hanskat tiskiin", "en halua herätä" ovat ihan suoria ilmauksia itsetuhoisista ajatuksista, vaikka Voutilainen ne usein näyttää ympäröineen positiivisemmilla huomioilla. Ei kai kukaan huvikseen tuollaista kirjoita julkisesti? Karua, jos henkilöllä on netissä kymmeniä tuhansia ihailijoita, ja varmasti tuhansia tuntemattomia, jotka olisivat halunneet häntä auttaa, mutta oikeassa elämässä henkilö kokee jäävänsä, ja/tai oikeasti myös jää, ongelmiensa kanssa yksin. Ehkä jopa yksi hyvä oikean elämän suhde olisi Voutilaisenkin kohdalla voinut olla käänteentekevä ja ratkaiseva elämän ja kuoleman tasoisessa kysymyksessä...
Jep tämähän tässä on pahinta kun yrittää löytää edes jotakin järkevää tai ymmärrettävää syytä tai selitystä jonka itse voisin hyväksyä tälle murhenäytelmälle, eikä sellaista löydy ei sitten millään.Sam89 kirjoitti: La Huhti 08, 2023 9:18 pm Tarkoitin nopealla "eskaloitumisella" sitä, että vaikka Voutilaisella olisikin ollut taustalla pidempiaikaisia traumoja tai mt-ongelmia, niin jo pelkän some-käyttäytymisen, viestinnän ja Voutilaisen itse kuvaileman fyysisen muutoksen perusteella tilanne tuntuu muuttuneen dramaattisesti noin vuoden aikana. Kaikki nuo "hanskat tiskiin", "en halua herätä" ovat ihan suoria ilmauksia itsetuhoisista ajatuksista, vaikka Voutilainen ne usein näyttää ympäröineen positiivisemmilla huomioilla. Ei kai kukaan huvikseen tuollaista kirjoita julkisesti? Karua, jos henkilöllä on netissä kymmeniä tuhansia ihailijoita, ja varmasti tuhansia tuntemattomia, jotka olisivat halunneet häntä auttaa, mutta oikeassa elämässä henkilö kokee jäävänsä, ja/tai oikeasti myös jää, ongelmiensa kanssa yksin. Ehkä jopa yksi hyvä oikean elämän suhde olisi Voutilaisenkin kohdalla voinut olla käänteentekevä ja ratkaiseva elämän ja kuoleman tasoisessa kysymyksessä...
Voi kyllä sanoa ettei ikinä ole sinänsä itselle tuntemattoman ( toki Salkkareita seuraan aktiivisesti ) ihmisen kuolema tuntunut näin pahalta, täysin käsittämätön tapaus jota ei olisi pitänyt mahdollista edes tapahtua, kun vielä kaikki vaaran merkit oli näkyvillä ja Jasmin itse niitä avoimesti kertoili.
Sen verran tapaus innosti tonkimaan noita mielenterveys ongelmia lisää etten millään voinut käsittää että Suomessa nuoret / nuoret aikuiset voi näin huonosti, vastaavia kohtaloita on varmasti paljon ihan normaalipulliaisten joukossa.
Kylmästi ajateltuna nuorten mt ongelmien hoidossa yhteiskunnalla pitäsi olla huomattavasti enemmän resursseja ja rahaa käytössä, ennenaikainen kuolema maksaa yhteiskunnalle aivan järkyttävästi jos jää vaikka 40v työura tekemättä sen takia ettei oikeaa hoitoa saa, ei ole kyllä oikea paikka "säästää"
Voi helvetti "jää 40 vuoden työt ja nimenomaan verot maksamatta jos tekee itsemurhan"
Siinä onki syy jatkaa elämää.Jää vittu verot maksamatta ja työt tekemättä.
Mahtaa olla juurikin monen itsemurhan syy ennemmin kuin syy jatkaa elämää.
Sen takiako sinä Celssi elät? sekä on pääsyy sinun elämässä? työn teko ja sitä kautta veronmaksut,varmaan melko karu elämä jos se työ teko on prioriteetti 1.
Itse harkitsisin silloin itsemurhaa.
Sen takiako sinä Celssi elät? sekä on pääsyy sinun elämässä? työn teko ja sitä kautta veronmaksut,varmaan melko karu elämä jos se työ teko on prioriteetti 1.
Somalit on neekereitten mustalaisia.
Peni kirjoitti: La Huhti 08, 2023 10:10 pm Voi helvetti "jää 40 vuoden työt ja nimenomaan verot maksamatta jos tekee itsemurhan"
Niin kirjoitin tuohon että " kylmästi ajateltuna" ja usko pois myös näitä asioita lasketaan yhteiskunnassamme, se on vaan fakta ja missään en maininnut sen olevan oma mielipiteeni.
Yhden aikuisen itsemurhan kustannus on yhteiskunnalle noin 2Me, ehkäisy maksaa 20-40te ( mieli.fi ) se on yksinkertaista matematiikkaa. Pointtina että olisi saatava lisää rahaa ja resursseja hoitoon.
Työ ei tietenkään ole kaikki kaikessa mutta aika iso osa arkea ja elämää, itse en kyllä voisi kuvitellakaan olevani joutilaana kotona loisimassa yhteiskunnan piikkiin. Työ missä viihtyy on hyvä pohja, minulla on sellainen ollut jo hyvin pitkään.
Jos työpaikka ahdistaa niin suosittelen kyllä työpaikan vaihtoa.
Olen samassa junassa. Tämä tapaus varmaan tulee aiheuttamaan minulle ahdistusta vielä jossain vanhainkodissa, vaikkei minulla ollut yhtään minkäänlaista suhdetta Voutilaiseen, ei edes Salkkareiden seuraamisen kautta. Ymmärrän kaikki tässäkin ketjussa esille tuodut mahdolliset tekijät ja syyt, jotka nuoren ihmisen tuollaiseen tekoon voivat ajaa ja hyväksyn senkin, että jokaisella yksilöllä on oikeus päättää omasta elämästään ja kuolemastaan. Silti tapauksessa on jotain poikkeuksellisen surullista ja hämmentävää.Celssi kirjoitti: La Huhti 08, 2023 9:51 pmJep tämähän tässä on pahinta kun yrittää löytää edes jotakin järkevää tai ymmärrettävää syytä tai selitystä jonka itse voisin hyväksyä tälle murhenäytelmälle, eikä sellaista löydy ei sitten millään.Sam89 kirjoitti: La Huhti 08, 2023 9:18 pm Tarkoitin nopealla "eskaloitumisella" sitä, että vaikka Voutilaisella olisikin ollut taustalla pidempiaikaisia traumoja tai mt-ongelmia, niin jo pelkän some-käyttäytymisen, viestinnän ja Voutilaisen itse kuvaileman fyysisen muutoksen perusteella tilanne tuntuu muuttuneen dramaattisesti noin vuoden aikana. Kaikki nuo "hanskat tiskiin", "en halua herätä" ovat ihan suoria ilmauksia itsetuhoisista ajatuksista, vaikka Voutilainen ne usein näyttää ympäröineen positiivisemmilla huomioilla. Ei kai kukaan huvikseen tuollaista kirjoita julkisesti? Karua, jos henkilöllä on netissä kymmeniä tuhansia ihailijoita, ja varmasti tuhansia tuntemattomia, jotka olisivat halunneet häntä auttaa, mutta oikeassa elämässä henkilö kokee jäävänsä, ja/tai oikeasti myös jää, ongelmiensa kanssa yksin. Ehkä jopa yksi hyvä oikean elämän suhde olisi Voutilaisenkin kohdalla voinut olla käänteentekevä ja ratkaiseva elämän ja kuoleman tasoisessa kysymyksessä...
Voi kyllä sanoa ettei ikinä ole sinänsä itselle tuntemattoman ( toki Salkkareita seuraan aktiivisesti ) ihmisen kuolema tuntunut näin pahalta, täysin käsittämätön tapaus jota ei olisi pitänyt mahdollista edes tapahtua, kun vielä kaikki vaaran merkit oli näkyvillä ja Jasmin itse niitä avoimesti kertoili.