lihavointi MaybrickinLainaus:
Miksi työnhakijoita sitten ylipäätään haastatellaan, mikäli kaiken merkityksellisen pitäisi selvitä papereista?
Koska haastattelemalla selviää kaikenlaista muuta tietoa henkilön taidoista ja osaamisesta ja muusta, mitä ei papereista välttämättä selviä. Se, että haastatellaan, ei tarkoita, että haastatellaan jotta voidaan syrjiä ihmisiä joilla on mielipiteitä joista ei henkilökohtaisesti itse pidetä tms.
Portfoliosta, todistuksista ja ansioluettelosta selviää kaikki tarpeellinen henkilön taidoista ja osaamisesta. Haastattelu on muuta varten. Siinä nähdään, millainen tyyppi todella on kasvoista kasvoihin ja miten vastaa yllättäviin ja epäloogisiinkin uteluihin. Huumorintajun taso selviää myös n.45 minuutin haastattelussa.
Etkö markja vielä tuohon ikään ole oppinut erottamaan toisistaan sitä miten asioiden PITÄISI olla ja miten ne oikeastaan OVAT? Luulen että itse et missään tilanteessa milloinkaan pysty pitämään omia henkilökohtaisia tunteitasi erossa työstäsi.Jeps, pitäisi toimia siten, ettei sekoita omia henkilökohtaisia tunteitaan työhönsä.