KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2443
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

erämaaetsivä kirjoitti: Ke Huhti 19, 2023 3:57 pm
Annabelle kirjoitti: Ke Huhti 19, 2023 3:12 pm

"Kukaan kolmikosta ei tiettävästi kulje päivätöissä ja tämä varmasti kiinnostaa myös tutkijoita millä rahalla tuo jatkuva reissaaminen on rahoitettu. "

Eräs tulolähde voikin olla tuo erotiikkatouhu: sillä voi tienata rahaa huomattavia määriä. Lähteeni tässä ei ole media, vaan tiedän tämän faktaksi muuta kautta.
Ok. Tämä erotiikan tuottaja kertoo facessa itse nostavansa työttömyyspäivärahaa. Ei siinä, ne rahat sitten peritään takaisin varmaan kunhan tutkinta valmistuu.
Muutakin maksettavaa saattaa Annelle tulla; verottajakin on aktivoitunut sometienaamisen suhteen.

https://www.talouselama.fi/uutiset/vero ... b8997c3740
Verottaja valvoo tänä vuonna somevaikuttajien tuloja – ”70 prosenttia jätti ilmoittamatta”

Vaikuttajien, tubettajien tai esimerkiksi OnlyFans-sisällöntuottajien tulee ilmoittaa tulonsa verottajalle.
Vahva veikkaus, ettei Anne ole tulojaan ilmoittanut, jos on työttömyysturvaakin nostanut
erämaaetsivä
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1335
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

wonderland kirjoitti: To Huhti 20, 2023 9:00 am
rahima kirjoitti: To Huhti 20, 2023 7:00 am Minua ihmetyttää Kremlin kontaktit Suomen kylähullu-tasoiseen porukkaan. Varmaan on niin, että tämmösen hulluttelun taakse verhoillaan sitä todellista vakoilutoimintaa.Sama asia kun uskonnon taakse piilotetaan petoksia ja hyväksikäyttöä. Kyllä tuokin syntien mittaaminen verestä ja tarinat litteästä maapallosta kuuluvat tähän rikollisen toiminnan peittelyyn.Näitä huuhaa-puolueita alkaa olla jo lukuisia kuten VKK, VP, Kristallipuolue.Uusimpana tämä Totuuspuolue, jonka ilmestymistä puoluerekisteriin olen ootellut. Monentasoisia hörhöjä ja heidän hyväksikäyttäjiään on liikenteessä. Ihan paranoidiseen skitsofreniaan asti näyttäisi olevan diagnoosikirjoa. Venäjällä muuten vainoharhaisuus on ihan yleistä. Syytä tähän onkin, kun ei kukaan ole varma,koska ohrana on ovella.
Ei niillä ole mitään kontakteja Kremliin. Ihmiset voi kannattaa diktatuureja ja kaikenlaista paskaa ilman kontaktejakin. He toimivat niin ihan omasta vapaasta tahdostaan ilman, että Kreml tai oikea Venäjän vakoilu on mukana toiminnassa millään tavalla. He kannattavat Venäjää juuri siksi, että ovat kylähulluja tai enemmänkin latvasta lahoja. Jos joku mielenterveydellisesti epävakaa ihminen ryhtyy kannattamaan Venäjää, minkä sille mahtaa. Oikeussali ei ole oikea paikka hoitaa niitä ihmisiä kuntoon.
Kontakteja ei ehkä ole alussa, mutta ryssä tarttuu näihin ja ottaa yhteyttä omien jo maassa olevien kontaktiensa kautta. Onhan tällaisten värvääminen helponpaa kun kysellä kaikilta vastaantulevilta "hei tarvittas vähän tietoja ". Toiminta näillä jatkunut pitkään ja ei ole voinut naapurilla jäädä huomaamatta, onhan meillä vapaasti toimiva pää Desantti Backman, joten yhteydet toimii.
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja wonderland »

erämaaetsivä kirjoitti: To Huhti 20, 2023 11:28 am
wonderland kirjoitti: To Huhti 20, 2023 9:00 am
rahima kirjoitti: To Huhti 20, 2023 7:00 am Minua ihmetyttää Kremlin kontaktit Suomen kylähullu-tasoiseen porukkaan. Varmaan on niin, että tämmösen hulluttelun taakse verhoillaan sitä todellista vakoilutoimintaa.Sama asia kun uskonnon taakse piilotetaan petoksia ja hyväksikäyttöä. Kyllä tuokin syntien mittaaminen verestä ja tarinat litteästä maapallosta kuuluvat tähän rikollisen toiminnan peittelyyn.Näitä huuhaa-puolueita alkaa olla jo lukuisia kuten VKK, VP, Kristallipuolue.Uusimpana tämä Totuuspuolue, jonka ilmestymistä puoluerekisteriin olen ootellut. Monentasoisia hörhöjä ja heidän hyväksikäyttäjiään on liikenteessä. Ihan paranoidiseen skitsofreniaan asti näyttäisi olevan diagnoosikirjoa. Venäjällä muuten vainoharhaisuus on ihan yleistä. Syytä tähän onkin, kun ei kukaan ole varma,koska ohrana on ovella.
Ei niillä ole mitään kontakteja Kremliin. Ihmiset voi kannattaa diktatuureja ja kaikenlaista paskaa ilman kontaktejakin. He toimivat niin ihan omasta vapaasta tahdostaan ilman, että Kreml tai oikea Venäjän vakoilu on mukana toiminnassa millään tavalla. He kannattavat Venäjää juuri siksi, että ovat kylähulluja tai enemmänkin latvasta lahoja. Jos joku mielenterveydellisesti epävakaa ihminen ryhtyy kannattamaan Venäjää, minkä sille mahtaa. Oikeussali ei ole oikea paikka hoitaa niitä ihmisiä kuntoon.
Kontakteja ei ehkä ole alussa, mutta ryssä tarttuu näihin ja ottaa yhteyttä omien jo maassa olevien kontaktiensa kautta. Onhan tällaisten värvääminen helponpaa kun kysellä kaikilta vastaantulevilta "hei tarvittas vähän tietoja ". Toiminta näillä jatkunut pitkään ja ei ole voinut naapurilla jäädä huomaamatta, onhan meillä vapaasti toimiva pää Desantti Backman, joten yhteydet toimii.
Tapauksella Backman melko varmasti on yhteyksiä, kun hän oletettavasti itse niitä ylläpitää. Myös entisen mv-lehden nykyinen jokin toimittelija on venäjämielinen ja sellaisissa touhuissa mukana. Noissa porukoissa on silti paljon henkilöitä, jotka ei ole missään yhteyksissä mihinkään isompiin kuvioihin kuin muihin videoilla öyhöttäjiin. Ovat työttömiä tai sairaita, varattomia tai vähävaraisia ja kun päivätyötä ei ole, öyhöttävät videoilla. Osalla se venäjämielisyys tulee siitä, kun ovat pahoittaneet mielensä Suomen valtion tai viranomaisten toiminnasta ja haluaisivat siksi muuttaa vallitsevan järjestelmän tai vaihtaa vallassa olevat ihmiset. Kyseiset ihmiset eivät välttämättä ole perehtyneet Venäjän historiaan ja venäläiseen poliittiseen järjestelmään kovinkaan syvällisesti ja eivät esimerkiksi ole lukeneet Anna Politkovskajan kirjoja.

Joitakin vuosia sitten se tietämättömyys näkyi niin, että sananvapautta puolustavat kansallismielisinä itseään pitävät liittyi Venäjän VK:hon, vaikka venäläinen järjestelmä on tunnettu sananvapausvainoista. Osalla porukoista venäjämielisyys aiheutuu lienee mielenterveyssyiden lisäksi tietämättömyydestä ja protestista nykyiseen suomalaiseen hallintoon. He eivät ehkä tajua sitä, että jos Venäjä hyökkäisi Suomeen, Venäjä pommittaisi heidätkin hengiltä. Ukrainassa kävi niin, että kun Venäjä sinne hyökkäsi ja alkoi satamaan pommeja niskaan, moni luopui venäläismielisyydestään ja kääntyi Ukrainan puolelle. Ei Ukrainassakaan kaikki venäläismieliset olleet mitään Venäjän vakoojia tai sidoksissa Venäjän poliittiseen toimintaan. Osalla jokin henkilökohtainen tyytymättömyys ajaa tuollaiseen. Jos todella alkaisi satamaan venäläisten pommeja niskaan, mieli voisi nopeasti muuttua.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
erämaaetsivä
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1335
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Joo ei kaikilla ole välttämättä yhteyksiä, mutta pointtini oli näiden idioottien olevan otollista maaperää.
Näillä öyhöttäjillä voi olla myös taustalla Venäjän pelko. Pelätään Venäjän nyt suuttuvan kun mentiin Natoon ja ollaan jopa varmoja hyökkäyksestä (Anon unet) ja kuvitellaan, kun heiluttaa VKKn jäsenkirjaa niin ryssä laskee aseen ja tarjoaa tupakkaa. Siis pohjimmiltaan typeriä pelkureita.
Tilannehan on nyt päinvastainen ei olla enää yksin, kuten viime sodissa se luo jo pelotteen lähteä hyökkäämään. Ryssä tuskin lähtee suoranaisesti Natoa vastaan, mutta selvästi on havaittavissa muuta toimintaa ja kaasuputkien räjäytykset oli alkusoittoa sille. Ruotsikin pelkää juuri nyt, mutta odotetaanpa kun pääsevät Natoon, alkaa dokumentoitua tietoa kaasuputkien räjäyttäjästä tulla päivänvaloon. Ruotsin rannikkovartiosto seurasi valmistelevia toimia, kun putket panostettiin, seurasivat aivan Kaliningradin porteille tätä terroristi laivastoa. Uskon heiltä löytyvän viistokaikuluodattua dokumenttia. No nähtäväksi jää ?
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja wonderland »

erämaaetsivä kirjoitti: To Huhti 20, 2023 12:08 pm Joo ei kaikilla ole välttämättä yhteyksiä, mutta pointtini oli näiden idioottien olevan otollista maaperää.
Näillä öyhöttäjillä voi olla myös taustalla Venäjän pelko. Pelätään Venäjän nyt suuttuvan kun mentiin Natoon ja ollaan jopa varmoja hyökkäyksestä (Anon unet) ja kuvitellaan, kun heiluttaa VKKn jäsenkirjaa niin ryssä laskee aseen ja tarjoaa tupakkaa. Siis pohjimmiltaan typeriä pelkureita.
Tilannehan on nyt päinvastainen ei olla enää yksin, kuten viime sodissa se luo jo pelotteen lähteä hyökkäämään. Ryssä tuskin lähtee suoranaisesti Natoa vastaan, mutta selvästi on havaittavissa muuta toimintaa ja kaasuputkien räjäytykset oli alkusoittoa sille. Ruotsikin pelkää juuri nyt, mutta odotetaanpa kun pääsevät Natoon, alkaa dokumentoitua tietoa kaasuputkien räjäyttäjästä tulla päivänvaloon. Ruotsin rannikkovartiosto seurasi valmistelevia toimia, kun putket panostettiin, seurasivat aivan Kaliningradin porteille tätä terroristi laivastoa. Uskon heiltä löytyvän viistokaikuluodattua dokumenttia. No nähtäväksi jää ?
Hieno näkökulma tuo pelko. Sellaista olen joskus miettinyt, moniko kansallismielisten protestihenkisistä tai venäjämielisistä öyhöttäjistä on oikeasti käynyt armeijan tai lisäksi jonkin armeijan jatkokoulutuksen? Kun yleensä ovat omasta mielestään kovasti Suomea puolustamassa, ovatpa Suomen tai Venäjän kannalla. Mitenhän kävisi, jos oikea sota tulisi. Olisivatko he siinä kunnossa, että pystyisivät sotimaan? Muistan oikeasta elämästä yhden tyypin, joka kovasti toimii vallan vahtikoirana, osallistuu politiikkaan ja on olevinaan Suomen etujen ajaja, mutta armeijaa henkilö ei suostuisi käymään. Loikkaako tuollaiset ryssän puolelle, jos tosi paikan tullen aseettomana olisi henki vaarassa. Sepä vaan, ettei ryssä aseettomilta miehiltä mitään kysele, kun Ukrainassakin niitä aseettomia miehiä lahtasi. Ei ryssä ole niiltä siviileiltä kysellyt, ovatko venäläismielisiä vai Ukrainan puolella.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
Annabelle
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

rahima kirjoitti: To Huhti 20, 2023 7:00 am Minua ihmetyttää Kremlin kontaktit Suomen kylähullu-tasoiseen porukkaan. Varmaan on niin, että tämmösen hulluttelun taakse verhoillaan sitä todellista vakoilutoimintaa.Sama asia kun uskonnon taakse piilotetaan petoksia ja hyväksikäyttöä. Kyllä tuokin syntien mittaaminen verestä ja tarinat litteästä maapallosta kuuluvat tähän rikollisen toiminnan peittelyyn.Näitä huuhaa-puolueita alkaa olla jo lukuisia kuten VKK, VP, Kristallipuolue.Uusimpana tämä Totuuspuolue, jonka ilmestymistä puoluerekisteriin olen ootellut. Monentasoisia hörhöjä ja heidän hyväksikäyttäjiään on liikenteessä. Ihan paranoidiseen skitsofreniaan asti näyttäisi olevan diagnoosikirjoa. Venäjällä muuten vainoharhaisuus on ihan yleistä. Syytä tähän onkin, kun ei kukaan ole varma,koska ohrana on ovella.
Ei näillä ole mitään vakoilukontaktia välttämättä: ovat vaan sitä sukupolvea, jolle on koulussa opetettu YYA -sopimuksen sisältö ja ovat sitten jämähtäneet siihen aikakauteen ja katsovat sitten parhaaksi huutaa Venäjää apuun, kun alkaa mennä omasta näkökulmasta asiat pieleen. Kontakteja Venäjälle voi toki olla, mutta yleisesti ottaen ei varmaankaan mihinkään Kremliin asti. Heidän Venäjän ihailu on sellaista kypsymätöntä poliittista ajattelua, joka jo kuuluisi menneeseen. Onhan vielä olemassa esimerkiksi Adolf Hitlerinkin ihailijoita ja Saksan menneen natsikulttuurin myös. Ja puhun nyt yleisesti ottaen tästä porukasta; toki siellä voi sitten olla aina joku yksittäinen, joka herättää enemmän epäilyjä oikeisiin Kremlin suhteisiin, kuten Bäckman. Nähdäkseni Ano on vain hyödyllinen idiootti eli mitään oikeita suhteita ei ole. Bäckmanin toimia olen seurannut 13 vuotta, välillä hyvin läheltäkin. Kun katson koko aikajanaa, jonka olen hänet tuntenut, niin sieltä hahmottuu taitava ja häikäilemätön peluri, joka osaa myös peittää intentionsa, jos tarvitsee. Näin hän toimi aivan alussa esimerkiksi minua kohtaan (minulle hän oli kuin eri ihminen kuin mitä sittemmin olen oppinut kaverin tuntemaan internetistä yleisesti). Lisäksi on huomattava, että häntä ei tunnu vaivaavan häntä vastaan suunnattu vihakampanja, sillä kuka tahansa vilpittömin aikein liikkeellä oleva olisi jo ajat sitten kyllästynyt. Tulin lopputulemaan, että hän esittää jotain roolia; hän on "töissä".
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
Annabelle
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

Annabelle kirjoitti: To Huhti 20, 2023 3:07 pm
rahima kirjoitti: To Huhti 20, 2023 7:00 am Minua ihmetyttää Kremlin kontaktit Suomen kylähullu-tasoiseen porukkaan. Varmaan on niin, että tämmösen hulluttelun taakse verhoillaan sitä todellista vakoilutoimintaa.Sama asia kun uskonnon taakse piilotetaan petoksia ja hyväksikäyttöä. Kyllä tuokin syntien mittaaminen verestä ja tarinat litteästä maapallosta kuuluvat tähän rikollisen toiminnan peittelyyn.Näitä huuhaa-puolueita alkaa olla jo lukuisia kuten VKK, VP, Kristallipuolue.Uusimpana tämä Totuuspuolue, jonka ilmestymistä puoluerekisteriin olen ootellut. Monentasoisia hörhöjä ja heidän hyväksikäyttäjiään on liikenteessä. Ihan paranoidiseen skitsofreniaan asti näyttäisi olevan diagnoosikirjoa. Venäjällä muuten vainoharhaisuus on ihan yleistä. Syytä tähän onkin, kun ei kukaan ole varma,koska ohrana on ovella.
Ei näillä ole mitään vakoilukontaktia välttämättä: ovat vaan sitä sukupolvea, jolle on koulussa opetettu YYA -sopimuksen sisältö ja ovat sitten jämähtäneet siihen aikakauteen ja katsovat sitten parhaaksi huutaa Venäjää apuun, kun alkaa mennä omasta näkökulmasta asiat pieleen. Kontakteja Venäjälle voi toki olla, mutta yleisesti ottaen ei varmaankaan mihinkään Kremliin asti. Heidän Venäjän ihailu on sellaista kypsymätöntä poliittista ajattelua, joka jo kuuluisi menneeseen. Onhan vielä olemassa esimerkiksi Adolf Hitlerinkin ihailijoita ja Saksan menneen natsikulttuurin myös. Ja puhun nyt yleisesti ottaen tästä porukasta; toki siellä voi sitten olla aina joku yksittäinen, joka herättää enemmän epäilyjä oikeisiin Kremlin suhteisiin, kuten Bäckman. Nähdäkseni Ano on vain hyödyllinen idiootti eli mitään oikeita suhteita ei ole. Bäckmanin toimia olen seurannut 13 vuotta, välillä hyvin läheltäkin. Kun katson koko aikajanaa, jonka olen hänet tuntenut, niin sieltä hahmottuu taitava ja häikäilemätön peluri, joka osaa myös peittää intentionsa, jos tarvitsee. Näin hän toimi aivan alussa esimerkiksi minua kohtaan (minulle hän oli kuin eri ihminen kuin mitä sittemmin olen oppinut kaverin tuntemaan internetistä yleisesti). Lisäksi on huomattava, että häntä ei tunnu vaivaavan häntä vastaan suunnattu vihakampanja, sillä kuka tahansa vilpittömin aikein liikkeellä oleva olisi jo ajat sitten kyllästynyt. Tulin lopputulemaan, että hän esittää jotain roolia; hän on "töissä".
Ja tässä kohtaa erikoista onkin, että Bäckman ei ole tietääkseni koskaan ollut epäiltynä maanpetoksesta. Se ei olisi ihme verrattuna siihen, että selvästi tuntee lakia, on älykäs ja osaa hakea asiantuntijatietoa (onhan hän itsekin dosentti), joten kykenee toimimaan koko ajan lain harmaalla alueella. Mutta silti supon puuttumattomuus tässä kohtaa hämmästyttää minua ainakin. Toki emme voi tietää, mitä siellä kulisseisa tapahtuu, että onko siellä jo puuttumisia (tai seurantaa) ollut, mutta Bäckman itse ei niistä julkisuuteen kerro ja kun kaikki poliisin puuttuminen ei ole poliisin itse mahdollista julkisuuteen tuoda...
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
erämaaetsivä
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1335
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Supossa ei ole kaikki ok. Venäläisten tonttikaupat ja paljon muuta ihmeellistä mitä en ala luettelemaan. Ihme on mikäli ei nähdä puhdistusta, tai se voidaan hoitaa kaikessa hiljaisuudessa, kuitenkin ensimmäinen paikka mikä kaipaa remonttia. Kyse on vaan siitä kuka valvoo valvojaa.
135piispa
Nikke Knakkertton
Viestit: 191
Liittynyt: Su Heinä 08, 2018 4:49 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja 135piispa »

erämaaetsivä kirjoitti: To Huhti 20, 2023 4:06 pm Supossa ei ole kaikki ok. Venäläisten tonttikaupat ja paljon muuta ihmeellistä mitä en ala luettelemaan. Ihme on mikäli ei nähdä puhdistusta, tai se voidaan hoitaa kaikessa hiljaisuudessa, kuitenkin ensimmäinen paikka mikä kaipaa remonttia. Kyse on vaan siitä kuka valvoo valvojaa.
Takavuosina, siis paljon ennen supon nykyjohtoa, supo varoitteli agenttien koukkuun jäämisestä. Erityisesti miestä kaipaavat naiset olivat vaaravyöhykkeessä. Sattui ikäviä vakoilutapauksia tästä syystä. En yhtään ihmettelisi, etteikö nytkin joku hörhö olisi voinut jäädä koukkuun ja isokin raha voisi liikkua. Mehän ollaan hörhöjä vaan. Ei tämä vakavaa.
Eki-setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2018 8:27 am

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja Eki-setä »

rahima kirjoitti: To Huhti 20, 2023 7:00 am Minua ihmetyttää Kremlin kontaktit Suomen kylähullu-tasoiseen porukkaan. Varmaan on niin, että tämmösen hulluttelun taakse verhoillaan sitä todellista vakoilutoimintaa.Sama asia kun uskonnon taakse piilotetaan petoksia ja hyväksikäyttöä. Kyllä tuokin syntien mittaaminen verestä ja tarinat litteästä maapallosta kuuluvat tähän rikollisen toiminnan peittelyyn.Näitä huuhaa-puolueita alkaa olla jo lukuisia kuten VKK, VP, Kristallipuolue.Uusimpana tämä Totuuspuolue, jonka ilmestymistä puoluerekisteriin olen ootellut. Monentasoisia hörhöjä ja heidän hyväksikäyttäjiään on liikenteessä. Ihan paranoidiseen skitsofreniaan asti näyttäisi olevan diagnoosikirjoa. Venäjällä muuten vainoharhaisuus on ihan yleistä. Syytä tähän onkin, kun ei kukaan ole varma,koska ohrana on ovella.
Kaikenlaisille hörhöille ja varmasti myös ei-hörhöille on käyttöä, kun yhteiskuntaa pyritään nakertamaan sisältäpäin. Aiheeseen liittyen on IS:ssa juttu The Guardianin Venäjä-kirjeenvaihtajan Luke Hardingin ajatuksista: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009527739.html
KUN Luke Hardingilta kysyy, onko Venäjä hänen mielestään uhka Suomelle tuoreesta Nato-jäsenyydestä huolimatta, vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä.

– Kyllä, oikeastaan enemmän kuin aiemmin, Harding sanoo.

...
HARDINGIN mukaan Venäjä haluaa heikentää suomalaista demokratiaa ja leventää eri ryhmien välillä olevia kuiluja niin oikealla ja vasemmalla.

– Jotta riitelisitte kuin onneton pariskunta sen sijaan, että kävisitte järkevää keskustelua Natosta, Ukrainan tukemisesta ja niin edespäin. Kun suomalainen yhteiskunta on itsensä kimpussa, se antaa Venäjälle lisää tilaa toimia.

– He eivät tietenkään ole taikureita, jotka saavat tämän aikaiseksi tyhjästä. He ovat kuitenkin erittäin taitavia huomaamaan yhteiskunnassa jo olemassa olevia jakolinjoja.
holmesin haamu
Hercule Poirot
Viestit: 7515
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

^
HARDINGIN mukaan Venäjä haluaa heikentää suomalaista demokratiaa ja leventää eri ryhmien välillä olevia kuiluja niin oikealla ja vasemmalla.

– Jotta riitelisitte kuin onneton pariskunta sen sijaan, että kävisitte järkevää keskustelua Natosta, Ukrainan tukemisesta ja niin edespäin. Kun suomalainen yhteiskunta on itsensä kimpussa, se antaa Venäjälle lisää tilaa toimia.

– He eivät tietenkään ole taikureita, jotka saavat tämän aikaiseksi tyhjästä. He ovat kuitenkin erittäin taitavia huomaamaan yhteiskunnassa jo olemassa olevia jakolinjoja.
Enemmän kyseessä on lännen toimintatavat, joissa on tietoinen tarkoitus luoda sisäisiä jännitteitä ja ristiriitoja.

Venäjä on lopulta varsin huono näissä asioissa. Venäjän merkitystä tosin ylikorostetaan johtuen siitäkin, että täytyy löytää sopiva syntipukki.

Venäjän toiminta on keskimäärin suoraviivaisempaa, koska ylimääräistä rahaa ei löydy joka projektiin. Samaan aikaan lännellä on enemmän rahaa rahoittaa erilaista informaatiovaikuttamista.

Tuo väite "demokratian heikentämisestä" on ollut yleinen teema poliittisessa propagandassa. Monesti tällä on perusteltu laajempaa sensuuria.
Haarahaukka
Javier Pena
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 11:53 pm

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja Haarahaukka »

Venäjän mielipidevaikuttaminen ei aina ole kovin näkyvää ja voi tulla Suomeenkin epäsuorasti. USAn evankeliset liikkeet ja kristillinen oikeisto on Venäjän vaikuttamisen tärkeimpiä kohteita ja sitä kautta sitä valuu ympäri maailmaa. Trumpin, Brasiliaan tilanne( lahkot ovat hyvin ärhäkkä ja vahva painostusvoima politiikassa) ja useissa länsimaissa liberaalin elämäntavan arvostelu leviää uskonnollisten piirien kautta ja siitä ei ole pitkä matka demokratian ja kansalaisoikeuksien tason heikentämiseen, joihin populistiset liikkeet tarttuvat. Hyvinä esimerkkeinä Unkari ja Puola, mutta myös muissa maissa vastakkainasettelu on kasvanut merkittävästi ja heikentänyt poliittista resilienssiä. Myös Suomessa ja se on hyvin huomaamatonta ja ihmiset saadaan jopa luulemaan ajatelleensa aina juuri niin itsekin.

Suomessa on tällä hetkellä hallitusneuvottelut, joissa yhdellä vaaleissa voittaneella puolueella on Venäjälle merkittävä etu listattu yhdeksi kynnyskysymykseksi hallitusyhteistyölle. Osaatteko sanoa mikä puolue ja mikä asia on kyseessä?

Annan vihjeen, että se liittyy Venäjän valtiolle elintärkeisiin tulonlähteisiin.
Buy the ticket, take the ride!
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja ABC »

ABC kirjoitti: Ma Huhti 17, 2023 4:23 am Tämä on aivan absurdia. Jos tuollainen - anteeksi - hörhösakki kykenee saamaan selville sotasalaisuuksia, ne ovat aivan varmasti jo vastapuolenkin hyvässä tiedossa. Ja tämä tekee tilanteesta sikäli älyvapaan, että suomalaisilla siviileillä on heikommat tiedot näistä kohteista kuin vihollisen armeijalla. Kyseessä ei ole naurun asia, mutta irvityttää silti. :roll:
Päätellen vastauksista, joita sain tähän kommenttiin, täällä on monilla aivan uskomattoman lapsellinen käsitys tiedustelun toiminnasta.

On kuitenkin syytä lisätä, että kun julkisuudessa on korostettu näiden tunnelien merkitystä esimerkiksi huoltovarmuudelle, niin mikäköhän merkitys sodan ajan tilanteelle on sillä, ettei suurin osa kaupunkien ulkopuolella asuvista tiedä, missä on lähin väestönsuoja ja onko sellaista ylipäätään lähimailla. Jos väestönsuojia on, ne ovat usein osana maanalaisia muita tiloja. Luulevatko viranomaiset saavansa pikavauhtia kaikille esimerkiksi sellaisen oleellisen tiedon perille tilanteen ollessa jo päällä? Veikkaan enemmänkin, että tuloksena olisi samanlaista sekoilua kuin maskien kanssa pandemian alussa tai jo v. 1986 Tsernobylin laskeuman saapuessa.
Every ship must sail a world.
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 482
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja Kosti »

holmesin haamu kirjoitti: Su Huhti 23, 2023 1:47 pm ^
Enemmän kyseessä on lännen toimintatavat, joissa on tietoinen tarkoitus luoda sisäisiä jännitteitä ja ristiriitoja.

Venäjä on lopulta varsin huono näissä asioissa. Venäjän merkitystä tosin ylikorostetaan johtuen siitäkin, että täytyy löytää sopiva syntipukki.

...

Tuo väite "demokratian heikentämisestä" on ollut yleinen teema poliittisessa propagandassa. Monesti tällä on perusteltu laajempaa sensuuria.
Tämä. Onneksi selväjärkisiäkin kommentteja vielä näkee fasismin massapsykologian malliesimerkkiä ympärillä vuonna 2023 seuraten. Jengi huutaa pää märkänä roistojärjestöä apuun kun Venäjä epäonnistuu massiivisesti Ukrainassa monellakin tasolla ja innostutaan siitä, että pitäisi saada Venäjä matalaksi 1930-luvun malliin. Oli äärimmäisen järkyttävää, että natoon mentiin kuin johonkin uinuvan pikkukaupungin urheiluseuraan, ilman minkäänlaista varsinkaan kriittistä tai objektiivista keslustelua. Nimimerkillä olen elänyt Suomessa, jossa kaikki eivät olleet paskahousuja. "Ethän sä karhullekaan huuda monta kuukautta kuinka mulkivisti se on, se vaan käydään ampumassa." Ei varmaan kannattaisi Suomessa asua, jos Venäjän läheisyys tuo ahistusta ja pelkotiloja. No sainpa sanottua, nyt olenkin sitten varmaankin komissaari Kosti suoraan Kremlistä, vielä kun joku riistomuksen kuolemanpartio veis saunan taa` .
Öyhynx2 öyhyjengiä pääsis ainaki kuuntelemasta.
Unohtu mikä oli keskustelun varsinainen aihe, mutta ei se mitään. Holmesin haamun kommentti oli jesx5!
Jossain oli muuten kommentti, että paavo lipponen olisi ollut CIA:n värväämä jo 60-luvulla. Selittäisi tyypin myyräntyön yhtenä demarien kokoomuslaisimpana jäsenenä. Varmasti lännellä on enemmän rahkeita värväämiseen kuin Venäjällä. Harvempi myöskään puhuu venäjää kuin lontoota.
Eih bennek, eih blavek
Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 512
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: KRP tutkii kahta maanpetosrikosta

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Onhan sitä Bäckmaniakin porukoineen ounasteltu todellisuudessa lännen pussiin pelaavaksi mieheksi luomaan eripuraa koto-Suomeen, jonka toimien avulla syntyi vahvempi kiima Natoon. Jos yhtään tietää miten nykyajan propaganda toimii, niin tämä kuulostaa jopa loogiselta. Suomessa on tällä hetkellä kaksi helvetin syvää päätyä, eikä kumpikaan niistä edusta tavallisten ihmisten etuja.

On salaliittoteoreetikoita ja niitä, jotka luulevat kaikkia salaliittoteoreetikoiksi. Totuus löytyy kuitenkin jostain keskivaiheilta.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Vastaa Viestiin