Tapahtunutta epäillään törkeänä eläinsuojelurikoksena.
Kiuruvedellä tapahtunut välikohtaus on puhuttanut paikallisten keskuudessa.
KIURUVEDEN keskustassa kuvattu video järkyttää paikallisia.
Videolla nähdään mies retuuttamassa julmasti kissaa. Hän paiskoo eläintä ensin useita kertoja Kiuruveden keskustassa sijaitsevan liikkeen ikkunaan. Tämän jälkeen mies kävelee lyhyen matkan ja alkaa heitellä velttoa kissaa julmalla voimalla maahan.
– Kaikkihan ovat aivan järkyttyneitä tästä tilanteesta ja luulen, että ovat peloissaankin, paikallinen Ilta-Sanomien lukija kertoo.
Paikallisessa koulussa on keskusteltu vanhempien kanssa siitä, miten lapsia pystyttäisiin estämään näkemästä videota, joka ilmeisesti leviää nuorten keskuudessa eri viestintäalustoilla.
– Video on levinnyt kuin kulovalkea täällä Kiuruvedellä.
Lukija kertoo käyneensä itse myöhemmin tekopaikalla.
– Kävin katsomassa sen liikkeen ikkunaa, niin siinä oli isoja verijälkiä.
TUTKINNANJOHTAJA, rikoskomisario Tiina Borg Itä-Suomen poliisista vahvistaa tapahtuneen Ilta-Sanomille.
Tekijän henkilöllisyys on poliisilla selvillä, mutta häntä ei ole vielä kuulusteltu tapahtuneesta.
– Nimikkeenä on törkeä eläinsuojelurikos, Borg kertoo.
Poliisilla ei ole selvillä, oliko videolla nähtävä kissa menehtynyt ennen Kiuruveden keskustassa kuvattua paiskomista. Eläin oli joka tapauksessa menehtynyt.
– Toiminnan jälkeen on kyllä kuollut, mutta oliko jo ennen sitä, en pysty sanomaan tässä vaiheessa.
Itse keskustassa tapahtunut teko oli Borgin mukaan kestänyt joitain minuutteja. Tapahtunutta todistaneet olivat soittaneet hätäkeskukseen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009528703.html
19.4. 21:23
Hyi helvetti miten sairasta touhua! Ollut pohjois-savo viime päivinä uutisissa eikä niin mairittelevaan sävyyn
Tekstiä tiivistetty
-NILS-