Mariacka kirjoitti:Mikäli määräaikaisuuksille on ollut selvät perusteet, myös niiden lopettamiseen on ollut peruste. Mikään laki ei velvoita työnottajaa ottamaan samaa henkilöä kolmanteen määräaikaiseen työsuhteeseen.
Ei pakota, mutta jos JÄTTÄÄ OTTAMATTA sen vuoksi, että tämä on esittänyt poliittisia mielipiteitä yksityiselämässään, se ON syrjintää. Työsuhteen ketjuttamista on myöskin se, että konkreettisesti sama työtehtävä on auki vuosia, vaikka siihen välissä otetaankin joku toinen henkilö tekemään (itse asiassa siihen ei tietääkseni edes saisi ottaa toista henkilöä tekemään, vaan jos käytännössä sama homma jatkuu niin sen pitäisi jatkua sillä joka sitä on tehnytkin). Jne.
Miksi helvetissä mä näitä sulle edes vaivaudun selittämään uudelleen ja uudelleen kun et kuitenkaan tajua mitään mitä sulle kirjoitetaan?
Varsinkaan, jos on syytä epäillä hänen sopivuuttaan työhön.
Hassua ettei se sopimattomuus estänyt palkkaamasta minua aiemmin eikä toiseen määräaikaiseen työsuhteeseen...hahahahahahaa... Heikkoa, heikkoa, mutta toivottavasti ääliöt heittävät tuon saman oikeudessakin perusteeksi...
Työnantajalla on ollut oikeus valita toinen ihminen tekemään sitä äitiyslomansijaisuutta (huom. uusi määräaikaisuus), mikä sinulta evättiin.
Argumentum ad nauseam.
Ei, mikäli valintaperuste on syrjivä. Ei, mikäli samaa tehtävää on jo hoitanut joku pätevä. jne.
Edelleenkään ei ole laissa kiellettyä lukea, kuunnella tai kuulla muilta seikkoja, joilla on työhönoton/vakinaistamisen suhteen merkitystä. Henkilörekisterejä (tietoa hakijan rikoshistoriasta, sosiaalisesta statuksesta, sairauksista) sen sijaan ei saa pääsääntöisesti käyttää tähän tarkoitukseen. Ei aina edes henkilön luvalla.
Niinpä. Ja juurikin niin on nyt tehty ja sen vuoksi ko. lafka päätyy käräjille.