Jasonnn kirjoitti: Ke Touko 03, 2023 8:57 am
A) tekijä saapunut lähelle tekopaikkaa postinvaatteissa+jakokärryn kanssa jonka sisässä tekovaatteet, vaihtanut tekovaatteet päälle tekopaikan läheisyydessä joko jättänyt postin vaatteet alle jolloin nainenkin näyttäisi raamikkaalta kun kaksikerrosta vaatteita päällekkäin. Teon jälkeen juossut jakokärrynsä kätköpaikkaan ja riisunut tekovaatteet ja poistunut paikalta kärrynsä kanssa ja tekovaatteet sisällä.
Uskon A teoriaan ja motiivi sekä keksiliäisyys iskeä postinjakajaan keskellä yötä voisi selittyä sillä kun tekijä tajunnut kuinka puolustuskyvyttömässä asemassa siro jakaja on.
Tekijä on todennäköisesti mies mutta voi olla nainenkin.
Tosiaan postinkantajan vaatteet selittäisivät nopean "katoamisen" ja muodonmuutoksen. Postinkantajalla täytyy kuitenkin olla pakostakin kännykkä mukana, mutta olisiko jättänyt sen kärryynsä. Jostain toisesta dokkarista selvisi, että myös sammutettu kännykkä saadaan selville ja voi herättää epäilyksiä. Toisaalta tekijä voisi olla joku vähän kaukaisempi tapaus kuin lähellä liikkuva työkaveri... Joku, joka on oikeasti päässyt pakoon ilman kärryä tai muita hidasteita...
Mediassa mainittiin, että tekijä voisi olla nainenkin ja oikeastaan olen itsekin alkanut ajatella samaa. Siis tekoaikahan oli ainakin peräti 8 minuuttia. Eikö se kerro siitä, ettei tekijä ollut ainakaan ylivoimainen uhriin nähden? Olen ymmärtänyt, että jotkut tapot on tehty ihan parissa sekunnissa. Tässä tekijällä ei tainnut olla kunnon välinettä (?), mutta silti 8 minuuttia on iäisyys.
Jos tekijä oli semmoinen miesmäinen nainen ja tarkoituksella laittanut itsensä miehen näköiseksi. Sitten ne vaihtovaatteet olivat selkeästi naisen vaatteita.
Oliko uhri siro...itse olen saanut kouluvideosta vaikutelman, että hän olisi ollut lyhyt tai lyhyehkö, mutta ylipainoinen. Olemus saattoi vaikuttaa siihen, että häntä ilmeisesti luultiin alkuun jopa keski-ikäiseksi.