Mies käytti 5-vuotiasta tyttöä hyväksi Ähtärissä

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
aoitora
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja aoitora »

ihmisten suhtautuminen näihin tapauksiin on niin hysteeristä, ettei tällaisiin juttuihin osaa mitenkään ottaa kantaa. Jutun otsikossa mainitaan seksuaalinen hyväksikäyttö, mutta itse tekstissä puhutaan "koskettelemisesta", mikä ei tarkoita mitään. Tulee mieleen pikkusisarusten kiusanteko takapenkillä. "Äiti, Ville tönii!"

Asiasta ei siis kerrota juuri mitään, mutta kaikki ovat heti kovasti kauhistelemassa ja kasaamassa kokoon lynkkaussakkia.
Ihmistä etsimässä.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Tuskin kuitenkaan asiasta olisi uutisoitu, ellei mitään sopimatonta ole tapahtunut. Ilmeisesti nyt ei kuitenkaan ole raiskannut, mutta kaikki lasten sopimaton koskettelu herättää tunteita ja se on ihan normaalia. Koskettaa erityisesti lasten äitejä ja isiä, mutta myös meitä, joilla ei lapsia ole. Silminnäkijän otsikko oli joskus erittäin osuva: "rikoksista rumin".
Paavo Arhinmäki on äijä!
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

aoitora kirjoitti:Jutun otsikossa mainitaan seksuaalinen hyväksikäyttö, mutta itse tekstissä puhutaan "koskettelemisesta", mikä ei tarkoita mitään.
eli "pelkkä" koskettelu olisi mielestäsi ok?
on se minusta pikkasen eri asia jos sisarukset tönii toisiaan auton takapenkillä kuin jos viiskymppinen äijä työntää kätensä 5-vuotiaan tytön hameen alle.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
aoitora
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja aoitora »

esmes- kirjoitti:
aoitora kirjoitti:Jutun otsikossa mainitaan seksuaalinen hyväksikäyttö, mutta itse tekstissä puhutaan "koskettelemisesta", mikä ei tarkoita mitään.
eli "pelkkä" koskettelu olisi mielestäsi ok?
on se minusta pikkasen eri asia jos sisarukset tönii toisiaan auton takapenkillä kuin jos viiskymppinen äijä työntää kätensä 5-vuotiaan tytön hameen alle.
Vastaat itse samaan asiaan, jota ensin kysyt. Aiempi lonelinessin vastaus sisältää hyviä pointteja, mutta minua risoo tuo "tuskin uutisoitaisiin, ellei mitään sopimatonta ole tapahtunut". Mielestäni uutisoinnin ei pitäisi olla vihjailua.

Osa edellisen viestini tärkeintä ydintä nimenomaan on siinä, että on täysin eri asia, jos esimerkiksi teltassa on pyöriessään sattunut koskettelemaan lasta kuin että, jos siellä teltassa on laittanut kätensä 5-vuotiaan tytön hameen alle.

Uutisissa pitäisi käyttää vähintään sanamuotoa "kosketellut siveettömällä tavalla", tai nimenomaisesti "kosketellut seksuaalisesti vaatteiden alta".

Jotenkin tulee mieleen, että johtuukohan osittain tällaisesta vihjailevasta uutisoinnista, että kouluopettajat pelkäävät koske(tell)a häiriökäyttäytyviä lapsia luokassa? Jos asiasta ei voi puhua, siitä olisi syytä vaieta kokonaan, sillä epämääräinen vihjailu aiheuttaa virhetulkintoja, jotka etenkin tämän laadun rikoksissa ovat todella pelottavia.

"Wovonn man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen."
Ihmistä etsimässä.
Vastaa Viestiin