Markja vs. poppoo

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Maybrick kirjoitti:Ihmettelisin työnantajaa joka tässä tapauksessa ottaisi tämän luonteisiin töihin.
Minä en. Miksi ihmeessä pitäisi ihmetellä?
Onko jokainen, joka ei kannata alkoholin kieltolakia, umpijuoppo ja alkoholin käyttöön yllyttävä ihminen? No mikä ero sitten tältä osin on kannabiksen kanssa?
On ihan oikean hullun hommaa ajaa kovaäänisesti tällaisia ns.arkoja asioita ja luulla että niillä ei ole vaikutusta työn saantiin!
Minä olen ollut siinä uskossa, että Suomessa pitää noudattaa lakia ja että se on turvanani.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viesti:

Marsalkka kirjoitti:Mutta kuitenkin olet päätynyt uhkailemaan ihmisiä oikeudella kunniaasi koskien...
Onko sinusta väärin käyttää lain suomia keinoja itsensä suojelemiseen, kun kaikki muut niitä samoja keinoja joka tapauksessa käyttävät? Pitäisikö sinusta siis minun viitata kintaalle kaikille laittomuuksille joita minua kohtaan tehdään, kun samaan aikaan kaikki muut huutavat Gestapoa apuun heti jos minä teen jonkun rikoksen heitä kohtaan? Vastaa pelle.
turakainen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja turakainen »

Marsalkka kirjoitti:
markja kirjoitti:
turakainen kirjoitti: Sananvapauteen kuuluu myös se, että minäkin voin haistattaa sinunlaisillesi idiooteille, jotka ovat mielipuolisen epäloogisia ja uskomattoman tyhmiä, kuten juuri taas todistit.
Mutta kuitenkin olet päätynyt uhkailemaan ihmisiä oikeudella kunniaasi koskien...

Js eiintyy tavalla että tässäkin keskustelussa joka kerta kun m-setäesiintyy niinjoku voisi nostaa oikeus jutun jos haluais :lol:
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Edelleenkään ei ole mitään syytä olettaa, että olisit joutunut rikoksen uhriksi.

* Mielipidetietojasi ei ole hankittu laittomasti, vaan olet ne itse julkisesti esittänyt
* Laissa ei lue, että huumepoliittisten mielipiteiden vuoksi syrjiminen olisi kielletty, se on oma lisäyksesi ja valheesi, jos sille linjalle mennään
* Mikään ei todista että sinua ylipäänsä olisi syrjitty

Jos laitoksen imagoon ei kuulu huumemyönteinen ihminen, häntä ei tarvitse palkata. Piste.

Mutta toisaalta - mitä voi odottaa ihmiseltä joka ei erota kirjaa gradusta?
turakainen
Poliisikoira Rex

markja kirjoitti:
Porin kirjoitti:Työntantajalla pitää olla 100% oikeus valita työntekijänsä ihan niillä kriteereillä millä haluaa. Näin onneksi Suomessa asia onkin.
Minustakin työnantajalla olisi oltava oikeus päättää, millä kriteereillä työntekijänsä valitsee. Mutta kun Suomen lain mukaan nykyään noin ei asian laita ole. Työnantaja ei saa syrjiä ihmisiä Suomen lain mukaan.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2 ... aisuuslaki
6 §
Syrjinnän kielto

Ketään ei saa syrjiä iän, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Sukupuoleen perustuvasta syrjinnän kiellosta säädetään naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta annetussa laissa (609/1986).

Syrjinnällä tarkoitetaan:

1) sitä, että jotakuta kohdellaan epäsuotuisammin kuin jotakuta muuta kohdellaan, on kohdeltu tai kohdeltaisiin vertailukelpoisessa tilanteessa (välitön syrjintä);

2) sitä, että näennäisesti puolueeton säännös, peruste tai käytäntö saattaa jonkun erityisen epäedulliseen asemaan muihin vertailun kohteena oleviin nähden, paitsi jos säännöksellä, perusteella tai käytännöllä on hyväksyttävä tavoite ja tavoitteen saavuttamiseksi käytetyt keinot ovat asianmukaisia ja tarpeellisia (välillinen syrjintä);

3) henkilön tai ihmisryhmän arvon ja koskemattomuuden tarkoituksellista tai tosiasiallista loukkaamista siten, että luodaan uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai hyökkäävä ilmapiiri (häirintä);

4) ohjetta tai käskyä syrjiä.
JA TOINENKIN PYKÄLÄ LÖYTYY JOS TUO EI RIITÄ
Työsopimuslain 2 luvun 2 §
"Syrjintäkielto ja tasapuolinen kohtelu. Työnantaja ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa työntekijöitä eri asemaan...mielipiteen, vakaumuksen...ammattiyhdistystoiminnan, poliittisen toiminnan tai muun näihin verrattavan seikan vuoksi...Siitä, mitä syrjinnän käsitteellä tarkoitetaan, vastatoimien kiellosta ja todistustaakasta syrjintäasiaa käsiteltäessä säädetään yhdenvertaisuuslaissa (21/2004)."
Että silleen.

Emänän työpaikalla oli 8 vakioaikkaa auki ja hakijoita oli 40 eli 32 ei saanut paikkaa . m- sedän ajttelumallin mukaan ne 32 voisivat nostaa oikeus jutun työnantajaa vastaan. Tässä on normaali ei tullu valituksi tilanne joka on saanut isommat mittasuhteet mutta vain m-sedän päässä.

Eli ei ole näyttöä syrjinnästä se on faktaa. Hoitoalalla on tultu tarkemmiksi nokia insuliinimurhien jälkeen

nykylain mukaan jos on kannabis mynteinen niin silloin on rikos myönteinen koska ne aineet on kielletty

et siis saanut äitiysloma sijaisuutta no voi voi oolet kuitenkin aika nuori voi olla että sen sai joku sinua kauemmin hoitajana ollut, eli kokeneempi. Äitiys loma tulee kuitenkin aina vähän yllättäen työnantajalle ja silloin hän voi valita myös talon ulkopuolelta

Ja syy miksi viittasin insuliiniimurhiin on hienoinen epäillys tästäkirjoituksesta http://www.skannerilehti.net/cgi-bin/cg ... 1216143775

Sivuutit sen olankohautuksella meille muilee se antaa vainoharhaisen kuvan
Viimeksi muokannut turakainen, Ma Elo 11, 2008 7:00 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

markja kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Mutta kuitenkin olet päätynyt uhkailemaan ihmisiä oikeudella kunniaasi koskien...
Onko sinusta väärin käyttää lain suomia keinoja itsensä suojelemiseen, kun kaikki muut niitä samoja keinoja joka tapauksessa käyttävät? Pitäisikö sinusta siis minun viitata kintaalle kaikille laittomuuksille joita minua kohtaan tehdään, kun samaan aikaan kaikki muut huutavat Gestapoa apuun heti jos minä teen jonkun rikoksen heitä kohtaan? Vastaa pelle.

Tämä on mielenkiintoinen väittämä "Pitäisikö sinusta siis minun viitata kintaalle kaikille laittomuuksille joita minua kohtaan tehdään, kun samaan aikaan kaikki muut huutavat Gestapoa apuun heti jos minä teen jonkun rikoksen heitä kohtaan?"

Kukakohan se täälläkin on useaan otteeseen itkenyt, kun on tullut pikkaisen henkilökohtaisempaa kritiikkiä pikku itkupilli markusta kohtaan? häh vastaa URPO! Taidat olla sinä ketä on huudellut kunianloukkauksista sun muista. Itse en ainakaan näin äkkiseltään muista, että joku muu olisi itkenyt. Pääsääntöisesti jokaisessa viestissä syyllistyt kunnianloukkaukseen kanssakeskustelijoitasi kohtaan.

Herää tähän päivään elämä vain ei ole reilua aina ja asiat eivät mene niin, kuin sinä haluaisit. Tuollaiset asiat olisi hyvä tiedostaa niin ei tarvitsisi olla koko aika itkemässä. Toivottavasti pidät meidät ajantasalla miten syrjintä juttusi edistyy ja ilmoitat käsittelypäivän, jotta voin tulla siellä Turussa piipahtamaan ja toteamaan ihan livenä kuinka urpo oikeasti olet.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
turakainen
Poliisikoira Rex

markja kirjoitti:
turakainen kirjoitti: Aivan niin enhän minä tiedä mitään virvestä vaikka olen kahden organisaation jäsen joilla on virven käyttö oikeus ja olen pelannut sen kanssa jo koeverkkovaiheesta asti ennenkui se otettiin käyttöön niinpä niin
Suomessa on miljoona ihmistä, jotka ovat käyttäneet tietokoneita internet-vallankumouksen aikana ja jälkeen ja käyttävät niitä yhä...se EI tee jokaisesta heistä minkään sortin tietoturva-asiantuntijaa tai tietokoneasiantuntijaa. Aivan kuten sinunkaan Virven käyttösi ei tee sinusta Virven teknisten ominaisuuksien ja tietoturvan asiantuntijaa. Oletko esimerkiksi lukenut kirjan "Tetra järjestelmän sotilaalliset käyttömahdollisuudet" tai muita alan teknistä ja tietoturvaspeksejä valottavia kirjoja tms. jne.? Et. Sinun tietosi rajoittuu Virvelikapulan käyttöohjeiden lukemiseen.
En ole lukennut mutta toiaalta kaikki virven kuuntelua käsittelevät aiheet on käsitelly asiaa teoreetisesti. Kukaan ei ole todisteetavastai kuunenellu vieveä reaaliaikaisena. Se on fakta. Nyt siis puhutaan virvestä, mutta siitä toisesta tetra verkosta suomessa sen suojustasosta en tiedä. Asioitahan voi käsitellä teoreetisesti pimeiden iltojen ratoksi. mutta todistustaakka on niillä jotka väittävät että se on mahdollista.

En ole tietoturva asiantuntija mutta eipä minua pelotakkaan jos joku googlettaa minun nimen netissä oli se laiton ta tai ei. Tietoturva on tekniikkaa mutta parasta yksilönsuojaa on se kun harkitsee mitä nettiin itsestään laittaa :!: onko tämä unohtunut sinulta, no itehän kärsit siitä :lol:
ElBuitre
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja ElBuitre »

Laitetaan tänne nyt tällainen tekstinpätkä... ehkä kuitenkin jotenkin liittyy tähän ketjuun.

Lopussa on ihan kiva checklist.. keksiikö kukaan ketään, johon nämä ominaisuudet saattaisivat sopia?

-----------------
(Lähde: Tietopankki)

Narsismi on oireyhtymä, johon sairastuu arvioiden mukaan yksi ihminen sadasta. Narsisti kykenee palautteeseen, jos hän saa osakseen ihailua, imartelua ja tunnustusta. Narsistia voi sietää, ja hänen kanssaan voi tulla toimeen, jos häntä osaa käsitellä. Hänen täytyy vain antaa tuntea olevansa ihailtu ja kunnioitettu. Narsistista persoonallisuushäiriötä voidaan yrittää hoitaa puheterapialla, mutta aikuisen narsistin paranemisennuste on usein huono. Lääkitystä käytetään toisinaan sivuilmiöiden - kuten mielialojen vaihtelun - hoitoon.

Psykopatia on vakavampi aste narsistisesta luonnehäiriöstä. Narsistilla on tunteet, mutta psykopaatti (luonnevikainen henkilö) on täysin tunnekylmä, ja hän on kyvytön minkäänlaiseen empatiaan. Psykopatiaan liittyy usein aggressiivisuutta ja väkivaltaista toimintaa. Psykopaatti käyttää toisia ihmisiä häikäilemättä hyväkseen. Hänelle muut ihmiset ovat vain pelinappuloita ihmissuhdeshakissa. Sekä narsisti että psykopaatti on useammin mies kuin nainen.

Narsisti:

- ei koe syyllisyyttä
- yrittää hyötyä muista
- ei ole empaattinen
- vaatii jatkuvaa ihailua
- loukkaantuu helposti

- vaatii etuoikeutettua kohtelua
- ei halua kuulla kritiikkiä
- nauttii vallan käyttämisestä
- tarvitsee ihmisiä ympärilleen
- uskoo olevansa aina oikeassa

- kuvittelee itsestään ja ominaisuuksistaan suuria
- elää "kaikki tai ei mitään" -maailmassa
- harjoittaa henkistä ja joskus ruumiillistakin väkivaltaa
- käyttää kanssaihmisiä omiin tarpeisiinsa
- ei ota huomioon muiden ihmisten tarpeita ja oikeuksia

- ei näe itsessään huonoja puolia
- yrittää nostaa sosiaalista arvoaan
- haluaa olla huomion keskipisteenä
- pystyy näyttelemään oikeita tunteita
- ei tunne olevansa hoidon tarpeessa

Edellämainittujen piirteiden lisäksi narsisti on usein myös älykäs, itsekäs, röyhkeä, hallitseva, vastuuton, ylimielinen, kateellinen, sosiaalinen, manipuloiva, epäluuloinen, impulsiivinen, itsekeskeinen, huomionkipeä, häikäilemätön, kostonhimoinen, mustasukkainen, lyhytjännitteinen ja tunteiltaan pinnallinen.
turakainen
Poliisikoira Rex

Et muuten arvaa kuka tulee mieleen tosta kuvauksesta :shock:
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

markja kirjoitti:
Onko sinusta väärin käyttää lain suomia keinoja itsensä suojelemiseen, kun kaikki muut niitä samoja keinoja joka tapauksessa käyttävät? Pitäisikö sinusta siis minun viitata kintaalle kaikille laittomuuksille joita minua kohtaan tehdään, kun samaan aikaan kaikki muut huutavat Gestapoa apuun heti jos minä teen jonkun rikoksen heitä kohtaan?
Mille laittomuuksille? Eikö Euroopan ihmisoikeussopimuksen perusteella täällä olekaan absoluuttinen sananvapaus? Hyvä tietää! Tätä minä kyllä vähän epäilinkin.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
etsijä
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja etsijä »

markja kirjoitti:
Työnantajani ilmoitti, että töitä ei enää tipu, vaikka niitä olisi, koska olen esittänyt "kannabismyönteisiä" näkemyksiä netissä (ollessani liberaalien ehdokkaana eduskuntavaaleissa vastasin yhteen vaalikoneeseen asiasta).
Sanoisin että oikeus on tapahtunut. Aplodeja!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mähän sanoin markjan olevan narsisti jo aikoja sitten, vähäx mä oon hyvä :D Tunsin erään narsistin, oli kaverini mies. Ihan samanlainen... Tunnistin heti markjan teksteistä narsistisen ihmisen piirteet.
turakainen
Poliisikoira Rex

ketsku kirjoitti:Mähän sanoin markjan olevan narsisti jo aikoja sitten, vähäx mä oon hyvä :D Tunsin erään narsistin, oli kaverini mies. Ihan samanlainen... Tunnistin heti markjan teksteistä narsistisen ihmisen piirteet.

Entäs vainoharhaisuus? kun jossain olin tunnistavani sellaisenkin mutta oonko vääräs+
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

markja kirjoitti:Työnantajani ilmoitti, että töitä ei enää tipu, vaikka niitä olisi, koska olen esittänyt "kannabismyönteisiä" näkemyksiä netissä (ollessani liberaalien ehdokkaana eduskuntavaaleissa vastasin yhteen vaalikoneeseen asiasta).
Ota yhteyttä Suomen kannabisyhdistykseen, sieltä sai ainakin ennen lakiapua/neuvoa tällaisissa asioissa:
Sähköposti: [email protected]
http://www.sky.org
Puhelin: 040 555 3890

Kannattaa ainakin kysyä, niin ja tämä ei ole vittuilua kenellekkään.
markja
Adrian Monk
Viesti:

Mariacka kirjoitti:Edelleenkään ei ole mitään syytä olettaa, että olisit joutunut rikoksen uhriksi.
Ei sinusta, mutta sinun subjektiiviset uskomuksesi eivät ole objektiivisia tosiasioita.
* Mielipidetietojasi ei ole hankittu laittomasti, vaan olet ne itse julkisesti esittänyt
Vittu miten tyhmä olet, mielipiteideni hakeminen netistä ja käyttäminen työnhaun yhteydessä on laitonta ilman lupaani. Tämä on lakipykälistä ja rautalangasta vääntäen sinulle jo kerrottu.
* Laissa ei lue, että huumepoliittisten mielipiteiden vuoksi syrjiminen olisi kielletty, se on oma lisäyksesi ja valheesi, jos sille linjalle mennään
Tyhmyytesi on aivan sanoinkuvattoman suurta. Ei siellä laissa eritellä kaikkia mahdollisia poliittisia mielipiteitä, vaan todetaan vain yleisesti ottaen, että mielipiteiden tai poliittisten näkemysten vuoksi jne. jne. johon tuokin kuuluu. Tampio.
* Mikään ei todista että sinua ylipäänsä olisi syrjitty
No ei tässä eikä nyt kun en todistajia ja tyyppejä tänne ole marssittanut. Oikeus sen viime kädessä päättää.
Jos laitoksen imagoon ei kuulu huumemyönteinen ihminen, häntä ei tarvitse palkata. Piste.
Laitos ei siis tuon logiikan mukaan voi myöskään palkata ketään, joka ei kannata alkoholin kieltolakia, koska hänhän olisi päihdemyönteinen ihminen? Tajuatko muuten eroa sillä, että kannattaa huumeita ja sillä, että kannattaa huumeiden dekriminalisointia? Et varmaankaan, sivistymätön juntti kun olet.
Lukittu