joey kirjoitti:PaulaDrew kirjoitti:joey kirjoitti:Perustan mielipiteeni keskusteluille, joita olen käynyt sotaveteraanien sekä Puolustusvoimissa työskentelevien kanssa. Heidänkään joukostaan ei muuten löytynyt yleisen aselvelvollisuuden kannattajaa ja he sentään oikeasti tietävät, mistä puhuvat
Mitä he sitten puhuvat? Mikä on peruste, jos kerran armeijaan eksyneet naiset ovat kurssiensa parhaimmistoa?
Armeijaan eksyneet naiset ovat äärimmäisen motivoituneita hommaan, kun he ryhtyvät siihen täysin vapaaehtoisesti. Siitä johtuu tuo naisten "kirja"-menestyminen armeijassa.
He puhuvat, että kotirintamaa täytyy jonkun pitää pystyssä, että rintamasota hävitään välittömästi, mikäli sotamiesten pitää kaiken muun hyvän lisäksi huolehtia kotioloista. Sekä rintamaveteraanit, että lotat joiden kanssa olen asiasta keskustellut, ovat sitä mieltä että Suomi menestyi sodassa loppujen lopuksi hyvin juuri siksi, että kotirintama oli niin vahva. Mielestäni vahva kotirintama ei muodostu siten, että lapsia tulee hoitamaan vieraat, että työssäkäyvät ihmiset joutuvat huolehtimaan sotilaiden perheistä näiden puolustaessa maata.
Tuo ei kuitenkaan ole suurin syy, miksi vastustan yleistä asevelvollisuutta. Suurin syy on se, että en usko miehen kykenevän pitämään naista vertaisenaan rintamalla. Monelle miehelle on kunnia-asia, että lähimmistä naisista huolehditaan, oli tilanne sitten mikä tahansa. Toinen asia onkin sitten se, kykenisikö mies
luottamaan naiseen rintamalla. Minusta tuntuu, etten itsekään pystyisi vaikka olen nainen itsekin. Naissotilaat kun eivät olisi angelinajolieita.
Minusta on hyvinkin mahdollista, että mikäli lähimmän parin kymmenen vuoden aikana syttyy sota johon Suomi osallistuu, joudutaan lähtemään rintamalle saakka. Maailmalla on kymmeniä sotia käynnissä tälläkin hetkellä, eikä mikään niistä ole vielä sujunut palstalaisten spekuloinnin mukaan: vahvempi nukettaa heikomman ja se on sitten siinä - ei niitä sotilaita mihinkään tarvita! Tämä siis siitä huolimatta, että sekä Venäjällä että Jenkeillä oletetaan ydinaseita olevan ja molemmat sotivat tällä hetkellä jossain, jenkit jopa omien rajojensa ulkopuolella ja omien sanojensa mukaan koko maailman puolesta. Miesvoimilla sielläkin sohitaan.
Minusta kaikista paras ratkaisu tähän ongelmaan olisi palkka-armeija, mutta sille en usko olevan mahdollisuuksia Suomessa. Ensinnäkin, Suomi on todella pieni maa eikä vapaaehtoisia välttämättä riittäisi uskottavan maanpuolustuksen ylläpitämiseen. P. Drewlle, joka kyseenalaisti tuon "uskottava maanpuolustus" -termin, todettakoon, että uskottava maanpuolustuksen sinua epäilyttävä sävy tulee tietysti siitä, ettei maanpuolustuksen täyttä voimaa tule kovinkaan usein kokeiltua. Toiminnasta ei siis ole suoraa näyttöä, kun viimeisimmästä sodastakin on aikaa vuosikymmeniä. Uskottava sanana tarkoittaa sitä, että ulkovalloille näytämme siltä, että kykenemme puolustautumaan. Että meitä ei kannata kokeilla. Kuten olen aikaisemminkin johonkin ketjuun todennut, kyse ei siis ole mistään Puolustusvoimain johdon lanseeraamasta mielennostatustermistä, vaan silkasta faktasta: meidän maanpuolustusjärjestelmäämme käydään ulkomaisten edustajien toimesta ihastelemassa jatkuvasti.
markja kirjoitti:Ja joku saatanan akka pohtii kuukautishygieniansa hoitoa! Eiköhän menkat ole pikkuisen mitätön pikkuasia tuon kaiken muun rinnalla?
Ymmärräthän, ettet voi tähän ottaa lainkaan kantaa, kun sinulla kuukautisia ja kuukautiskipuja ei ole? Ymmärrän että halveksut naisia ja naiseutta sinänsä, mutta yrittäisit pysyä asiallisena.
edit: Lisäyksenä todettakoon, että itse en pidä Venäjää, Venäjää ja Venäjää ainoana todellisena uhkana Suomelle. Mutta sitä pidän täysin varmana, että mikäli Suomi vielä joskus joutuu sotimaan, tulee sodan syy liittymään ainakin tavalla tai toisella Venäjään.