Motoristi yritti ajaa poliisin yli Rantasalmella

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Heartburn
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Heartburn »

raippa kirjoitti:
Heartburn kirjoitti:Veikkaisin että on lievää väärinkäsitystä, kukaan ei ole niin typerä et PRÄTKÄLLÄ koittaa ajaa jonkun yli, eiköhä kissalan pojat oo hyppiny etee, koittanu pysäyttää ja sit tabloidit taas liiottelee koko juttuu.
Kyllä joku on niin typerä. Esim Mikke, jonka tarinan voit lukea täältä: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... c&start=15

Mutta voihan tuo juttu hyvinkin olla paisuteltu. Uskon silti, että oma itsesuojeluvaisto toimisi samalla tavalla kuin kytillä, eli hyppäisin sivuun turvaan, koska ei siinä varmuudella voisi tietää onko ajajalla aikomuksena ajaa ohi vaiko yli.
nyt ku luin tarinan nii jotenkii vaa haisee että sä oot se Mikke? vähä liian "omakohtasesti" kerrottu tarina. mä tunnen ihmisiä mitkä saa fixejä siitä et esiintyy netissä muulla nimellä ja kertoo omasta elämästään.
Jos oon täysin väärässä niin pyydän etukäteen anteeksi mut jotenkii luulen et ei tarvii pyydellä :wink:
raippa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja raippa »

Heartburn kirjoitti:
raippa kirjoitti:
Heartburn kirjoitti:Veikkaisin että on lievää väärinkäsitystä, kukaan ei ole niin typerä et PRÄTKÄLLÄ koittaa ajaa jonkun yli, eiköhä kissalan pojat oo hyppiny etee, koittanu pysäyttää ja sit tabloidit taas liiottelee koko juttuu.
Kyllä joku on niin typerä. Esim Mikke, jonka tarinan voit lukea täältä: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... c&start=15

Mutta voihan tuo juttu hyvinkin olla paisuteltu. Uskon silti, että oma itsesuojeluvaisto toimisi samalla tavalla kuin kytillä, eli hyppäisin sivuun turvaan, koska ei siinä varmuudella voisi tietää onko ajajalla aikomuksena ajaa ohi vaiko yli.
nyt ku luin tarinan nii jotenkii vaa haisee että sä oot se Mikke? vähä liian "omakohtasesti" kerrottu tarina. mä tunnen ihmisiä mitkä saa fixejä siitä et esiintyy netissä muulla nimellä ja kertoo omasta elämästään.
Jos oon täysin väärässä niin pyydän etukäteen anteeksi mut jotenkii luulen et ei tarvii pyydellä :wink:
Haha, nyt kyllä joudut pyytämään anteeksi! Toki olen värittänyt tarinaa pikku yksityiskohdilla (turhaa mutta kivaa touhua), mutta päätapahtumat on totta ja kuultu itse tarinan uhrilta.
Heartburn
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Heartburn »

raippa kirjoitti:
Heartburn kirjoitti:
raippa kirjoitti: Kyllä joku on niin typerä. Esim Mikke, jonka tarinan voit lukea täältä: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... c&start=15

Haha, nyt kyllä joudut pyytämään anteeksi! Toki olen värittänyt tarinaa pikku yksityiskohdilla (turhaa mutta kivaa touhua), mutta päätapahtumat on totta ja kuultu itse tarinan uhrilta.
ok. pyydän anteeksi. joteki vaa rupes vaikuttaa siltä. sori.
yamppi
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja yamppi »

rapier kirjoitti:
yamppi kirjoitti:
Scythe kirjoitti:Hyvä kun apinasta saatiin kuvaakin. Nämä motoristipellet pitäisi putsata pois liikenteestä todella tuntuvilla sanktioilla.
Joudutko ajamaan ite jollain corollalla vai mikä kateellista kiukuttaa :wink:
yamppi, oletko sitä mieltä että tämä motoristi on hieno ihminen? Jos olet, olet pelkkä mulkku.
Tollaset ajelijat on ylimääräisiä. 8)
En osaa sanoa,onko tämä kyseinen motoristi hienoihminen,kun en tiedä/tunne kyseistä henkilöä.
Lähinnä vituttaa yleistämiset,jos aikaisemmassa kirjoituksessa olisi puhuttu,että motoristipelle,eikä monikossa,niin olisi ollut,ihan ok..
Mitä tohon mulkuksi kutsumiseen tulee,niin voin tehdä vasta kysymyksen,asutko Oulussa?,jos asut olet mulkun lisäksi idioottilande.
Älykästä vai mitä? :roll:
Firewall

Viesti Kirjoittaja Firewall »

Scythe kirjoitti:Hyvä kun apinasta saatiin kuvaakin. Nämä motoristipellet pitäisi putsata pois liikenteestä todella tuntuvilla sanktioilla.
Huh huh, ku köyhällä repii taas sydäntä.

Toivottavasti ei jää kiinni tai jos jää nii ei saa syytettä. Kyllähän sen järkiki sanoo, että ei hän niitä kohti murha mielessä ajanu. Pitäis kait poliisin jo pikku hiljaa alkaa tajuaan ettei käsipelillä voi moottoriajoneuvoja pysäyttää!!
Näitä tapauksia alkaa oleen jo ihan liikaa. Poliisit aivan tahallaan kalastelevat
näitä syytteitä! tämä laki pitäisi kumota heti! On tietty eriasia jos joku heitä kohti ampuu aseella tai lyö puukolla että kyseessä voi olla murhanyritys. Mutta näissä liikenne hommissa on tosi naurettavaa että mennää keskelle tietä seisomaan.
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

Se on kyllä 100% varma, että kuski on tiennyt kyttien hyppäävän edestä, koska kuten edelläkin on sanottu, törmätessä aikuiseen ihmiseen moottoripyörällä on kuski itsekkin hengenvaarassa.

Toivottavasti ei jää kiinni ja onnistuu näin välttämään uskomattoman yliampuvat syytteet.
What's up, fuckers?
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Jos poliisi näyttää pysähtymismerkkiä, on ajajan pysähdyttävä. Ei laissa ole moottoripyöräilijöille mitään erikoisoikeuksia sen perusteella, että näyttävät coolimmalta kuin ladakuskit.

Jos meneekin pitkäksi, niin sen voi kertoa pysähdyttyään.

Toivottavasti jää kiinni ja häkki heilahtaa, vaikka epäilen, koska moottoriajoneuvolla suoritetty rikos on sama kuin kännissä: lieventävä asianhaara.
Every ship must sail a world.
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

Setä kirjoitti:Se on kyllä 100% varma, että kuski on tiennyt kyttien hyppäävän edestä, koska kuten edelläkin on sanottu, törmätessä aikuiseen ihmiseen moottoripyörällä on kuski itsekkin hengenvaarassa.
Oletat nyt aika paljon kyseisen urpon itsesuojeluvaiston ja älynlahjojen tasosta.

Tämä mäntti on vapaalla jalalla vaaraksi itselleen ja muille. Toivottavasti äiti tunnistaa murkulansa ja tekee ilmoituksen, jotta saadaan turvaan viranomaisten hoiviin.
NaapurinTyttö
Susikoski

Viesti Kirjoittaja NaapurinTyttö »

Firewall kirjoitti: Pitäis kait poliisin jo pikku hiljaa alkaa tajuaan ettei käsipelillä voi moottoriajoneuvoja pysäyttää!!
Mutta näissä liikenne hommissa on tosi naurettavaa että mennää keskelle tietä seisomaan.
Ööö... ja kerrotko vielä, että mikä on sitten parempi keino pysäytellä ajoneuvoja? Panssarivaunu? Vai huitoa kovasti sieltä ojan pohjalta ja toivoa, että joku näkee, että nyt poliisi käskee pysähtymään? :roll:
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

NaapurinTyttö kirjoitti:
Firewall kirjoitti: Pitäis kait poliisin jo pikku hiljaa alkaa tajuaan ettei käsipelillä voi moottoriajoneuvoja pysäyttää!!
Mutta näissä liikenne hommissa on tosi naurettavaa että mennää keskelle tietä seisomaan.
Ööö... ja kerrotko vielä, että mikä on sitten parempi keino pysäytellä ajoneuvoja? Panssarivaunu? Vai huitoa kovasti sieltä ojan pohjalta ja toivoa, että joku näkee, että nyt poliisi käskee pysähtymään? :roll:
Seisokoot sitten keskellä tietä, mutta ihan perseestä tuo, että jos ajaa ratsiasta läpi, niin se on nykyään automaattisesti syyte murhanyrityksestä.
NaapurinTyttö
Susikoski

apollo kirjoitti:
NaapurinTyttö kirjoitti:
Seisokoot sitten keskellä tietä, mutta ihan perseestä tuo, että jos ajaa ratsiasta läpi, niin se on nykyään automaattisesti syyte murhanyrityksestä.
No miksi helvetissä siitä ratsiasta pitää ajaa läpi? Jos poliisi käskee pysähtymään niin silloin on pysähdyttävä. Ja jos ei pysähdy, niin silloinhan vastustat virkavaltaa, eikö?
Mikä idea koko poliisilla on jos sen vastustamisesta ei saa kunnon sanktiota?
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

NaapurinTyttö kirjoitti:No miksi helvetissä siitä ratsiasta pitää ajaa läpi? Jos poliisi käskee pysähtymään niin silloin on pysähdyttävä. Ja jos ei pysähdy, niin silloinhan vastustat virkavaltaa, eikö?
No ei siitä nyt helvetti murhasyytettä kuuluisi antaa jos joku ajaa ratsian läpi. Oletko tosiaan sitä mieltä, että pitäisi?
Mikä idea koko poliisilla on jos sen vastustamisesta ei saa kunnon sanktiota?
Jos tälle linjalle lähdetään, niin vastustaahan esim deekut monesti putkaan menoa. Niille kanssa murhayrityksestä syyte!

PS. Ratsian läpiajamiseen voi olla monia syitä: haku päällä, känni päällä, huumeita päällä tai vaikkapa varastettua tavaraa päällä.
NaapurinTyttö
Susikoski

No, en tietenkään ole sitä mieltä, että siitä läpiajamisesta pitäisi antaa murhasyyte. Mutta jos/kun siinä seisoo virkatehtävissä oleva poliisi joka käskee pysähtymään ja henkilö ei silti pysähdy vaan ajaa suoraan kohti niin silloin kyllä, murhasyyte.

Niin ja kyllä mä sen uskonkin, että se joka siitä ratsiasta läpi ajaa, sillä ei varmaan ole ihan "puhtaita jauhoja pussissaan".

Juu, eipä nuo deekujen sanat paljoa haittaa tee, toisin kuin jos joku ajaa moottoripyörällä/autolla päälle. :roll:
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Rantasalmen kaaharimotoristi löytyi
11.8.2008 17:00

Kovaa ylinopeutta poliiseja kohti Rantasalmella ajanut moottoripyöräilijä on saatu kiinni.

Juvan poliisi ilmoitti tavoittaneensa nuoren miehen, joka on kuulusteluissa kertonut ajaneensa tuntomerkkeihin sopivaa pyörää.

Hurjastelijasta saatiin useita yleisövihjeitä, jotka johtivat moottoripyöräilijän jäljittämiseen.

Epäilty ajoi viime torstaina poliisin tutkaan 165 kilometrin nopeudella tiellä, jolla nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa.

Poliisien pysähtymismerkeistä piittaamatta mies oli vauhtiaan hiljentämättä ajanut heitä kohti. Poliisit onnistuivat hyppäämään sivuun.

Motoristi kuvattiin myöhemmin Savonlinnassa hurjassa ohitustilanteessa. Kuva julkaistiin useissa viikonlopun lehdissä. Poliisi kiittää saamistaan vihjeistä.

Poliisi tutkii tekoa murhan yrityksenä ja törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008081 ... 7_uu.shtml
"Yöperho on koteloitunut"
MONDEO
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MONDEO »

teppo kirjoitti:
Setä kirjoitti:Se on kyllä 100% varma, että kuski on tiennyt kyttien hyppäävän edestä, koska kuten edelläkin on sanottu, törmätessä aikuiseen ihmiseen moottoripyörällä on kuski itsekkin hengenvaarassa.
Oletat nyt aika paljon kyseisen urpon itsesuojeluvaiston ja älynlahjojen tasosta.

Tämä mäntti on vapaalla jalalla vaaraksi itselleen ja muille. Toivottavasti äiti tunnistaa murkulansa ja tekee ilmoituksen, jotta saadaan turvaan viranomaisten hoiviin.
Onhan se näinkin! MUTTA täytyy muistaa että NÄMÄ "meidän lakimme" ovat säätäneet me "ITSE"! Tiedän ja olen varma että suomen "ISOT PAMPUT" tekee tasan tarkkaa nytkin niinkun haluavat heillä vain on valtaa ja rahaa "painaa asia villasella".

Esimerkiksi ketä haittaa jos motoristi kaahaa(esim 170km/h 80alueella) metsätaipaleella jossa ei ole kouluja eikä asutusta?? ITSE myönnän kaahaavani mutta katson vähän missä ja milloin! On ihan eriasia ajaa 200km/h 100alueella yöllä metsätaipaleella kuin 80km/h 40alueella helsinkin keskustassa päivällä, mutta eihän tätä lakipykälissä lue ja esim tuo 200km/h 100alueella saisi paljon suuremman rankaistuksen kuin tuo helsinkissä kaahaava! Itse kannattaisin suomeen saksan mallia moottoritie asioissa.

Ja älkää sanoko että en tietäisi mitään mistään. Itselläni on kokemusta nopeuksista(muutenkin kuin kaahaamisesta) ja poliisin lakipykälistä.

TUSKIN KUKAAN TAAS YMMÄRTÄÄ MITÄÄN MUTTA KUITENKIN....
Laitkin ovat ihmisten laatimia. Luonnon laki on elinehto.
I´am HOT, drugs are not.
...
Vastaa Viestiin