Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen v. 2006?
Tämä on kyllä kiinnostava tapaus. Itsekin läheltä Leppävirtaa olen lähtöisin.
Ihan ensiksi pitää lähettää Lämpimät Voimahalit Juvelalle ja Juhan äidille plus muille sukulaisille ja ystäville.
Juvelalle erityisesti kun kirjoitat tänne foorumille ja pidät näin juttua vireillä. Itsekin olen käynyt monesti vain lukemassa juuri tätä tapausta ja toivonut jotain ratkaisua tapahtuneen.
Tämän tapauksen yhteydessä näkee kuinka Suomen poliisi on halutessaan aikaansaamaton ja velvollisuuksiaan välttelevä laitos. Juvela on tuonut loistavasti esille monta kohtaa jotka Poliisi olisi voinu tehdä ja toimia edistääkseen tapauksen tutkintaa ja poissulkeakseen eri mahdollisuuksia.
Onko sinulla muuten Juvela tai esim äidillä oikeus nähdä kuulustelupöytäkirjat?
Ehkä niistä löytäisit jotain vastauksia asioihin joita poliisi ei selvästi kerro.
Itse en henk.koht. usko Juhan tahalliseen katoamiseen esitettyjen asioiden valossa. Myös liian paljon epäilyttäviä asioita ja tapahtumia jotka mielestäni sulkee pois myös itsemurha-teorian.
Ilmeisen ratkaiseva tekijä olisi vaalea tuntematon mies. Hän osaisi antaa huomattavan paljon vastauksia kysymyksiin.
Kirjoititko aikaisemmin että mustalaisten autossa olisi nähty joskus aiemmin vaalea mies ajamassa...vai miten se oli? Luin joskus alku-kesällä tuon alku-ketjun...
Ihan ensiksi pitää lähettää Lämpimät Voimahalit Juvelalle ja Juhan äidille plus muille sukulaisille ja ystäville.
Juvelalle erityisesti kun kirjoitat tänne foorumille ja pidät näin juttua vireillä. Itsekin olen käynyt monesti vain lukemassa juuri tätä tapausta ja toivonut jotain ratkaisua tapahtuneen.
Tämän tapauksen yhteydessä näkee kuinka Suomen poliisi on halutessaan aikaansaamaton ja velvollisuuksiaan välttelevä laitos. Juvela on tuonut loistavasti esille monta kohtaa jotka Poliisi olisi voinu tehdä ja toimia edistääkseen tapauksen tutkintaa ja poissulkeakseen eri mahdollisuuksia.
Onko sinulla muuten Juvela tai esim äidillä oikeus nähdä kuulustelupöytäkirjat?
Ehkä niistä löytäisit jotain vastauksia asioihin joita poliisi ei selvästi kerro.
Itse en henk.koht. usko Juhan tahalliseen katoamiseen esitettyjen asioiden valossa. Myös liian paljon epäilyttäviä asioita ja tapahtumia jotka mielestäni sulkee pois myös itsemurha-teorian.
Ilmeisen ratkaiseva tekijä olisi vaalea tuntematon mies. Hän osaisi antaa huomattavan paljon vastauksia kysymyksiin.
Kirjoititko aikaisemmin että mustalaisten autossa olisi nähty joskus aiemmin vaalea mies ajamassa...vai miten se oli? Luin joskus alku-kesällä tuon alku-ketjun...
-
kummajuttu
- Susikoski
Aika jännästi menee nuo päivämäärät kolmen päivän välein kunnes pieni tauko ja taas kolme päivää välisssä.Juvela kirjoitti: Kyseinen auto on voinut jo ajaa aiemminkin,mutta ensimmäisen kerran kiinnitin kyseiseen autoon huomioni 10.9.06,mut ajattelin silloin sen ajavan muuten vaan hiljakseen,useammankin kerran.Mutta laitoin kuitenkin ylös. 13.09 jälleen ajeli.Silloin otin jo rekkarin ylös
Sama toistui 16.09.06.
22.09.06 niitten ajama edestakainen matka ei varmasti enää ollut 300 metriäkään silloin vasta eka kerran aloin tuntea pelkoa kyseistä autoa kohtaan.
25.09.06 yöllä oli sitten tämä lamppuepisodi oli ensimmäinen pakkasyö!
Ei kiinnostuneet silloin!!
Voisikohan tuosta päätellä mitään kulkijoiden asioista?
Onko seudulla ollut jotain "tapahtumaa" yms. asiaa, työvuoroa tai vastaavaa mikä toistuisi aina samallalailla. Välissä oleva pitempi tauko voisi olla esim. loma tai vastaava.
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Jos itse olisin ollut hämäräpuuhissa ja tekemisissä Juhan katoamisen kanssa, en kyllä noin tasaisin väliajoin kävisi samalla autolla ajelemassa talon lähistöllä. Siinähän sitten henkilöt ja poliisi osaavat alkaa odotella tiettynä yönä jotain tapahtuvan, jos katsotaan, että on syytä epäillä jotain.
No eivät kaikki rikolliset kovin fiksuja ole. Enkä tiedä onko tuossa mietinnässänikään mitään järkeä.
No eivät kaikki rikolliset kovin fiksuja ole. Enkä tiedä onko tuossa mietinnässänikään mitään järkeä.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Eilisaamu Kiitos sinulle! Ei meillä ole mahdollisuuksia lukea kuuluselupöytäkirjoja. Kyllä ainakin mustalaisten seurassa on ollut vaalea mieshenkilö ja kulkenut mustalaisten mukana.
Niin kyllä se uskomattomalta tuntuu itsemurha-teoria ja tahallinen katoaminen.
Suomi24:lla on juttua,että JUha olisi kesän aikana puhunut jotakin katoamisestaan ja voi hyvinkin olla vaikka venäjällä?!!
Mut miten on voinut rajan ylikään mennä,kun se ei kerta ole mitenkään mahdollista?
Mutta aika ristiriitaiset on sitten Juhan "ns.puheet kylällä"ja suunnitelmat keskenään,jos katoaminen on tahallinen ja voin kyllä sanoa,että kusetus oli Juhalta silloin täydellinen!
Vai paloiko tosiaankin niin loppuun,ettei enää jaksanut?
Mut mitä varten Juha olisi tarvinnut sen kuljettajan jos hautoi itsemurhaa niinkuin Juhan äiti toi esille ohjelmassa ja mitä varten näyttäytyi Virranpojassa vain yhden oluen ajan?
kummajuttu Ei täällä ole ollut mitään tapahtumia.
Nämä päiväthän on sellaisia,jolloin minä olen kiinnittänyt huomion.Olenhan saattanut olla tuolla kauempana metsässä,puita katkomassa valmiiksi,mutta usein kyllä olin ihan tässä pihapiirissä.
loneliness Nämähän samat veivarit on nähty Leppävirran entisen sillan luona rantoja miihailemassa monena päivänä,samoihin aikoihin,kun pyörivät täällä ja sielläkään niitä ei ole ennen kuulema näkynyt ja ei sen jälkeen,kun asiasta olivat ilmoittaneet poliisille! Seurassaan vaalea mieshenkilö! Outo yhteensattuma,eikö?
No eihän sitä koskaan tiedä mikä mietintä/ajatus antaisi uusia johtolankoja!
Eikun vaan reilusti ajatukset julki,pähkäillään sitten porukalla!!
Itselleni tuli sellainen ajatus tuosta kyttäämisestä,että olisivatkohan mustalaiset luulleet jotakin minun tietävän Juhan katoamiseen liittyvää?
Niin kyllä se uskomattomalta tuntuu itsemurha-teoria ja tahallinen katoaminen.
Suomi24:lla on juttua,että JUha olisi kesän aikana puhunut jotakin katoamisestaan ja voi hyvinkin olla vaikka venäjällä?!!
Mut miten on voinut rajan ylikään mennä,kun se ei kerta ole mitenkään mahdollista?
Mutta aika ristiriitaiset on sitten Juhan "ns.puheet kylällä"ja suunnitelmat keskenään,jos katoaminen on tahallinen ja voin kyllä sanoa,että kusetus oli Juhalta silloin täydellinen!
Vai paloiko tosiaankin niin loppuun,ettei enää jaksanut?
Mut mitä varten Juha olisi tarvinnut sen kuljettajan jos hautoi itsemurhaa niinkuin Juhan äiti toi esille ohjelmassa ja mitä varten näyttäytyi Virranpojassa vain yhden oluen ajan?
kummajuttu Ei täällä ole ollut mitään tapahtumia.
Nämä päiväthän on sellaisia,jolloin minä olen kiinnittänyt huomion.Olenhan saattanut olla tuolla kauempana metsässä,puita katkomassa valmiiksi,mutta usein kyllä olin ihan tässä pihapiirissä.
loneliness Nämähän samat veivarit on nähty Leppävirran entisen sillan luona rantoja miihailemassa monena päivänä,samoihin aikoihin,kun pyörivät täällä ja sielläkään niitä ei ole ennen kuulema näkynyt ja ei sen jälkeen,kun asiasta olivat ilmoittaneet poliisille! Seurassaan vaalea mieshenkilö! Outo yhteensattuma,eikö?
Itselleni tuli sellainen ajatus tuosta kyttäämisestä,että olisivatkohan mustalaiset luulleet jotakin minun tietävän Juhan katoamiseen liittyvää?
Itse luulen( ja kuulostaa siltä), että kyseessä on vaan varkaita.kummajuttu kirjoitti:Aika jännästi menee nuo päivämäärät kolmen päivän välein kunnes pieni tauko ja taas kolme päivää välisssä.Juvela kirjoitti: Kyseinen auto on voinut jo ajaa aiemminkin,mutta ensimmäisen kerran kiinnitin kyseiseen autoon huomioni 10.9.06,mut ajattelin silloin sen ajavan muuten vaan hiljakseen,useammankin kerran.Mutta laitoin kuitenkin ylös. 13.09 jälleen ajeli.Silloin otin jo rekkarin ylös
Sama toistui 16.09.06.
22.09.06 niitten ajama edestakainen matka ei varmasti enää ollut 300 metriäkään silloin vasta eka kerran aloin tuntea pelkoa kyseistä autoa kohtaan.
25.09.06 yöllä oli sitten tämä lamppuepisodi oli ensimmäinen pakkasyö!
Ei kiinnostuneet silloin!!
Voisikohan tuosta päätellä mitään kulkijoiden asioista?
Onko seudulla ollut jotain "tapahtumaa" yms. asiaa, työvuoroa tai vastaavaa mikä toistuisi aina samallalailla. Välissä oleva pitempi tauko voisi olla esim. loma tai vastaava.
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Juvela kirjoitti: loneliness Nämähän samat veivarit on nähty Leppävirran entisen sillan luona rantoja miihailemassa monena päivänä,samoihin aikoihin,kun pyörivät täällä ja sielläkään niitä ei ole ennen kuulema näkynyt ja ei sen jälkeen,kun asiasta olivat ilmoittaneet poliisille! Seurassaan vaalea mieshenkilö! Outo yhteensattuma,eikö?
Niin en tiedä, voi olla, että ajattelen taas epäolennaisuuksia, mutta kummallista olisi kyllä, että jos äly on riittänyt siihen, että Juhaa ei vieläkään ole löytynyt, mutta käyttävät samaa autoa tasaisin väliajoin kytätäkseen ihmisiä. Tuntuu vaan aika riskialttiilta touhulta, kaiken oletetun työn jälkeen. Luulisi tekijöiden liikkuvan eri autoilla ja epäsäännöllisemmin.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Paljon mahdollista,että kuvittelivat talon jäävän tyhjilleen Juhan kadottua. Ehkä ajatellet "Etten uskaltaisi/voisi olla kotona tai jotakin siihen viittaavaa,ehkä!"
Mut mihinkä sitä kotoaan lähtisi,varsinkin kun kaikki jäi rempalleen.
Mut toisaalta aika riskialtista kyllä tulla putsaamaan paikkoja pitihän kuitenkin kyläläiset silmällä paikkaa,vaikka olinkin kotona.
Kiitos kaikille tuesta! Tässä ei muuta toivokkaan,kuin tapaus selviäisi tavalla tai toisella.
Ei kai tässä auta muu kuin ruveta uudelleen haravoimaan paikkoja läpi.
Niin moni kadonnut on kuitenkin löytynyt aivan lähimaastoista vuosienkin kuluttua.
Mut mihinkä sitä kotoaan lähtisi,varsinkin kun kaikki jäi rempalleen.
Mut toisaalta aika riskialtista kyllä tulla putsaamaan paikkoja pitihän kuitenkin kyläläiset silmällä paikkaa,vaikka olinkin kotona.
Kiitos kaikille tuesta! Tässä ei muuta toivokkaan,kuin tapaus selviäisi tavalla tai toisella.
Ei kai tässä auta muu kuin ruveta uudelleen haravoimaan paikkoja läpi.
Niin moni kadonnut on kuitenkin löytynyt aivan lähimaastoista vuosienkin kuluttua.
Anteeksi, jos kysyn ihan itsestäänselvyyksiä, mutta tuli mieleen, että Juhan kadottua mistä kaikkialta ympäristöä haravoitiin? Leppävirralla kuitenkin on tuota kokoa ja metsääkin löytyy ihan tarpeeksi, niin tuli mieleen.. Kun pitäjiäkin löytyy, onko niitäkin läpiharavoitu? Lisäksi, oliko Vapepa etsimässä?Juvela kirjoitti:Ei kai tässä auta muu kuin ruveta uudelleen haravoimaan paikkoja läpi.
Juhaa on etsitty Laitilanniementien metsäautotien varrelta(menee sinne Juhan äidin kotipaikalle Pitkäjärvelle) kaikki haarutuvat tiet,autiotalot tiet jotka vie johonkin lampiin/rantaan,metsät laajalta alueeltä.
Unimäentien varsitiet ja maastot. Sitten sen kuivaajan maastot.Suonenjoentie varsia ja moottorikelkka reitit mihin vain autolla pääsin ja loput jalan.
Kurjalassa on JUhan setä kierrellyt metsiä ja rantoja ja sitä Juhan isä kotipaikan ympäristöja. ja missä kaikkialla lie sitten etsinytkään.
Reino Savukoski on etsinyt Leppävirrasta,Konnuksesta,Kalmalahdesta,puunpuottopaikat,Valkealtavedeltä,sekä Oravikosken avolouhosta monena viikonloppuna,mutta loppui kaapeli 300 metrin kohalla,joten osa on tutkimatta.
Reinohan on etsinyt myös hänelle tulleiden vihjeiden perusteella laajalti muuallakin suomessa.
Olet oikeassa että löytyy paljon metsää ja korpea ja lukuisia vesistöjä ja lampia.Sekä pitäjiä riittäää.
Ei ole ollut Vapepa etsimässä,mutta nyt on ollut Vapepan kanssa puhetta,että sukeltajat kävisivät mahdollisia paikkoja läpi,joista voisi ajaa veteen.Ennen talven tuloa.
Meidän pitäisi niitä paikkoja kartoittaa,mutta niitäkin on niin paljon,että mistä olisi viisainta aloittaa?
Jos jollakin on tiedossa paikkoja niin kaikki vihjeet ja paikat ovat tervetulleita,että mistä kannattaa sukellella?
Olisimme kiitollisia vihjeistä!
Unimäentien varsitiet ja maastot. Sitten sen kuivaajan maastot.Suonenjoentie varsia ja moottorikelkka reitit mihin vain autolla pääsin ja loput jalan.
Kurjalassa on JUhan setä kierrellyt metsiä ja rantoja ja sitä Juhan isä kotipaikan ympäristöja. ja missä kaikkialla lie sitten etsinytkään.
Reino Savukoski on etsinyt Leppävirrasta,Konnuksesta,Kalmalahdesta,puunpuottopaikat,Valkealtavedeltä,sekä Oravikosken avolouhosta monena viikonloppuna,mutta loppui kaapeli 300 metrin kohalla,joten osa on tutkimatta.
Reinohan on etsinyt myös hänelle tulleiden vihjeiden perusteella laajalti muuallakin suomessa.
Olet oikeassa että löytyy paljon metsää ja korpea ja lukuisia vesistöjä ja lampia.Sekä pitäjiä riittäää.
Ei ole ollut Vapepa etsimässä,mutta nyt on ollut Vapepan kanssa puhetta,että sukeltajat kävisivät mahdollisia paikkoja läpi,joista voisi ajaa veteen.Ennen talven tuloa.
Meidän pitäisi niitä paikkoja kartoittaa,mutta niitäkin on niin paljon,että mistä olisi viisainta aloittaa?
Jos jollakin on tiedossa paikkoja niin kaikki vihjeet ja paikat ovat tervetulleita,että mistä kannattaa sukellella?
Kun miettii, miten paljon vesistöjä Leppävirralla & sen pitäjillä on... Lisäksi voihan olla mahdollista, jos henkirikos kyseessä ja ruumis on tahdottu piilottaa niin ettei sitä hevillö löydy, myös naapurikunnista löytyy tuhottomasti vettä sekä metsää. Äkkisiltään tulee noita vesistöitä mieleen Unnukka (108 neliökilometriä), Kallavesi (505 neliökilometriä), Suvasvesi (234 neliökilometriä)... Sitten kun miettii itse Leppävirran aluetta, sen pinta-ala on Wikipedian mukaan 1 519,76 neliökilometriä ja siitä pinta-alasta on sisävettä 383,66 neliökilometriä... Masentavia lukuja, kun miettii, että noiden lukujen sisältämältä alueelta haluaisi varmasti omaiset etsiä jokaikisen neliösenttimetrinkin.Juvela kirjoitti:Meidän pitäisi niitä paikkoja kartoittaa,mutta niitäkin on niin paljon,että mistä olisi viisainta aloittaa?
Aika monta kertaa tämän aiheen läpi luettuani seuraavat vielä mietitityttää, sori jos itseltä mennyt ohi. Eli mistä Juha nousi taksiin? Miksi hänellä oli auto kuivaamon pihassa eikä esim. työpaikan pihassa? Mitä hän teki perjantai iltana ylipäätään kuivaamolla kuin auton takia?
Itselläni on kyllä epäilys että on kadonnut sen perjantain jälkeen eli joku muu on baarissa nähty oli sitten valvontakemeran kuvaa tai ei. Ja luulis että poliisi olis kuvan omaisille näyttänyt jos olis näyttö ollut selvä tai edes varmistaa?! Luulis nauhan olevan tärkeä todistusaineisto, kuinka sitä ei enää ole?
Tässä nyt yhtäkkiä mieleen juolahtaneita kysymyksiä.
Itselläni on kyllä epäilys että on kadonnut sen perjantain jälkeen eli joku muu on baarissa nähty oli sitten valvontakemeran kuvaa tai ei. Ja luulis että poliisi olis kuvan omaisille näyttänyt jos olis näyttö ollut selvä tai edes varmistaa?! Luulis nauhan olevan tärkeä todistusaineisto, kuinka sitä ei enää ole?
Tässä nyt yhtäkkiä mieleen juolahtaneita kysymyksiä.
Juha nousi taksiin,kuivaamolta ja palasi samaan paikkaan.
Juha oli luvannut työnantajalle mennä lauantai aamuna töihin. Oli kysellyt kuskeilta mitä missäkin rekassa on korjattavaa.
Ilmeisesti ei ilennyt jättää autoaan sinne,kun alkoi "janottamaan",ehkä tiesi jo itse ettei kykene töihin aamulla. Juhan ryyppäämisen tuntien ja tietäen,näin ajattelen tapahtuneen! Sillä auto oli kuivaamolla.
Kuivaamolta yleensä JUha jatkoi itse matkaa sinne Pitkäjärvelle mökille.
Kyllä "melkein" naapuri asuu 3km päässä,oli nähnyt Juhan silloin sunnutai-iltana ulkona vilaukselta Virranpojassa.Että kyllä se on varma tieto. Tämä naapuri tuntee Juhan hyvin,kävi meillä silloin kesän aikanakin.
Ovathan tarjoilijatkin tunnistaneet Juhan.
Kun ei ole näytetty sitä filmiä. Näin olen saanut ymmärtää,että sen filmin ovat poliisit katsoneet(ovat vielä joutuneet odottamaan sellaista henkilöä,joka osaa sen näyttää ja käyttää sitä konetta)
Leppävirtalainen poliisi tuntee Juhan,joka oli myös ollut katsomassa nauhoitusta. Se on kuulema yli nauhoitettu!
Sehän olisi pitänyt ottaa ehdottomasti talteen.
Niin ainakin näiltä seuduilta on kadonnut jo perjantai-iltana.
Ei haittaa mä yritän parhaani mukaan vastailla avoimiin kysymyksiin.
Jos edes jotakin selvyyttä saisi ja tietoa siitä mihin on kadonnut/tapahtunut ja missä mahdollisesti vietti sen ajan pe-su ilta?
Jonkunhan on pakko tietää jotakin...
Juha oli luvannut työnantajalle mennä lauantai aamuna töihin. Oli kysellyt kuskeilta mitä missäkin rekassa on korjattavaa.
Ilmeisesti ei ilennyt jättää autoaan sinne,kun alkoi "janottamaan",ehkä tiesi jo itse ettei kykene töihin aamulla. Juhan ryyppäämisen tuntien ja tietäen,näin ajattelen tapahtuneen! Sillä auto oli kuivaamolla.
Kuivaamolta yleensä JUha jatkoi itse matkaa sinne Pitkäjärvelle mökille.
Kyllä "melkein" naapuri asuu 3km päässä,oli nähnyt Juhan silloin sunnutai-iltana ulkona vilaukselta Virranpojassa.Että kyllä se on varma tieto. Tämä naapuri tuntee Juhan hyvin,kävi meillä silloin kesän aikanakin.
Ovathan tarjoilijatkin tunnistaneet Juhan.
Kun ei ole näytetty sitä filmiä. Näin olen saanut ymmärtää,että sen filmin ovat poliisit katsoneet(ovat vielä joutuneet odottamaan sellaista henkilöä,joka osaa sen näyttää ja käyttää sitä konetta)
Leppävirtalainen poliisi tuntee Juhan,joka oli myös ollut katsomassa nauhoitusta. Se on kuulema yli nauhoitettu!
Sehän olisi pitänyt ottaa ehdottomasti talteen.
Niin ainakin näiltä seuduilta on kadonnut jo perjantai-iltana.
Ei haittaa mä yritän parhaani mukaan vastailla avoimiin kysymyksiin.
Jos edes jotakin selvyyttä saisi ja tietoa siitä mihin on kadonnut/tapahtunut ja missä mahdollisesti vietti sen ajan pe-su ilta?
Jonkunhan on pakko tietää jotakin...