henkilökohtainen kysymys...

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

enimmäkseen hetero.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Tirskis kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Niih ja se hlökohtainen kysymys on, että kumman kaa vietät mieluummin iltaa ja juttelet työasioista: vanhustenhoitajan vai patologin?

Tietysti, että valitsisin patologin, ilman muutta. Aivan sama, onko mies tai nainen- kun vaan löytyisi sellainen täälläkin.
Kunhan on mieluiten bi- tai lesbo patologi? Mitä sellaista sinussa on, että osaat olla noin vaativa ja kritisoit ammattiryhmiä, jotka pyörittävät Suomessa arkea? Miksi nostat itsesi jalustalle?

Haluaisitko kaiket illat keskustella työasioista niiden jokapäiväisten kaljoittelujesi lomassa? Olet ilmeisesti väärässä ruumiissa, oikeelliset arvot ja ylpeys rikkaan miehen työttömänä vaimona.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Tuo viimeinen kuulostaa vähän loukkauksella. Mulla ei ole nyt töitä, koska saatun asua sellaisessa paikassa, missä siitä ei ole, mutta Suomessa olleessa olin ollut töissä Norjassa, ja tosi hyvässä paikassa, vain ne kotimatkat torstaina oli tosi pitkiä kun halusin käydä kotona Kuusamossa. Se, että Kuusamossa ei ole töitä ei ole mun syy!!!!!!!!!!
Ja miksen voi haluta kaveriski patologin?? On mulla sellaiset kaverit, mutta ei täällä, koska täällä ei ole sellaiset työpaikat!!!!Eikä mahdollisuudet sellaisille ihmisille. Jäisi työttömäksi.
OK. kun täällä olisi joku toinen työtön jolla on korkeakoulutus taso- sellaisen kaverin myös haluan, ja sellaista satuu, koska ihan oikeasti pohjois Suomessa ei ole mahdollisuuksia monille aloille.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Eli jos työtön on korkeasti koulutettu, on hän tarpeeksi arvokas ja sopiva ihminen ystäväksi? Eikö työttömyys ole opettanut sinulle yhtään nöyryyttä? Luokittelet ihmisiä koulutuksen ja töiden perusteella, mihin sinulla ei olisi varaa. Ei koulutus tee ihmisestä parempaa ihmistä, se vain kertoo siitä, että on perehtynyt tavallista ihmistä enemmän johonkin tiettyyn osa-alueeseen. Monet korkeasti koulutetut ovat todella surkeita maalaisjärjeltään, koska heidän elämänkokemus koostuu pelkästä opiskelusta ja muka hienosta työstä.

Koita vähän avartaa mieltäsi. Omissa tuttavissani mielenkiintoisimmat persoonat ja juttukumppanit eivät ole akateemisia. En silti väitä, etteikö akateeminen ihminen voisi olla kiinnostava. Oikealla asenteella ja nöyryydellä varustettu akateeminen ansaitsee kyllä ihmisten kunnioituksen. Onko tässä nyt jokin kielimuuri, vai oletko oikeasti sitä mieltä, että akateeminen ihminen on automaattisesti viisaampi, kiinnostavampi ja mukavampi ihminen kuin työtön, rakennusmies, hoitaja. Joskus sinäkin ehkä joudut vanhainkotiin, jolloin joudut kohtaamaan nuo halveksimasi hoitajat. Muuttuuko ääni kellossa, kun et itse saa paskaista vaippaasi vaihdettua sairaana ja yksin? Ymmärrätkö pointin?
Paavo Arhinmäki on äijä!
Tirskis
Neuvoja-Jack

Joo, anteeksi, olette oikeassa, ymmärrän nyt hyvin. En minä koskaan halveksynyt hoitajia, kunnioitaan heidän työtä. Heitä tarvitaan aina vaan lisää, mutta ei paljon ihmiset haluavat tehdä sallaista töitä.
Mutta, olette oikeassa,lonelinnes- totta se on.
Ja on surullista että täällä ei ole töitä, siksi muuttan täältä pois ensi vuonna.
Vanhainkotiin en halua päättyä, parempi on elää vain niin kauan kun pysty huolehtimaan itsestä. Silloin kun ihminen ei enää pysty huolehtomaan itsestä on parempi kun kuolee pois.
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Luulin noin 25 vuotiaaksi olevani umpihetero, kunnes näin unen jossa oli seksuaalissävytteistä värinää miehen kanssa. Herättyäni tuppasi naurattamaan että kai ne on oikeassa jotka sanoo ettei ole puhtaasti homoa eikä puhtaasti heteroa. Käytännössä kun neljääkymppiä lähentelevä mies on kerran nähnyt unta jossa oli jotain seksuaalista värinää toisen miehen kanssa, voi kai sanoa silti että olen käytännössä umpihetero. Ainakin silloinen avokki totesi asiaan että älä nyt unta nää että bi olisit. :mrgreen:

Eräs tuttu tyttö aikoinaan kertoi että hän on lesbo ja kiinnostunut naisista, niin oli siihen pakko todeta että jösses! Taidan mäkin sitten olla lesbo. ;)

Esitin vuosi sitten juutuubista erään pätkän työtoverilleni joka taas on umpihomo - nauroi itsensä tikahduksiin.

Sen löytää youtubesta hakusanoilla kaapista ulos. Tuttu varmaan monille mutta silti ratkiriemukas. :)
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tirskis kirjoitti:Mulla ei ole nyt töitä, koska saatun asua sellaisessa paikassa, missä siitä ei ole***
****Se, että Kuusamossa ei ole töitä ei ole mun syy!!!!!!!!!!
Älä vingu. Suomessa saa töitä jos on valmis tekemään mitä tahansa. Ja yleensä työttömyyskorvauksella varustettu on valmis. Yleensä. Osa on sitten näitä, jotka vinkuu ettei rahat riitä ja tuet on pieniä. Mene nainen duuniin, ja ole samaan aikaan työnhakijana, se onnistuu Suomessa hyvin. Lopeta vinkuminen joka asiasta, annat itsestäs vittumaisen ihmisen kuvan.
supernova
Martin Beck

hmm... eikös ne oikeuspatologit ansaitse aika hyvin? :roll:
supernova
Martin Beck

Loka kirjoitti:Älä vingu. Suomessa saa töitä jos on valmis tekemään mitä tahansa. Ja yleensä työttömyyskorvauksella varustettu on valmis. Yleensä. Osa on sitten näitä, jotka vinkuu ettei rahat riitä ja tuet on pieniä. Mene nainen duuniin, ja ole samaan aikaan työnhakijana, se onnistuu Suomessa hyvin. Lopeta vinkuminen joka asiasta, annat itsestäs vittumaisen ihmisen kuvan.
Paljolti samaa mieltä mutta: Ei ole mielekästä tehdä työtä jos työmatkojen jälkeen (verovähennyksineen) jää käteen sama, kun minkä saisi tekemättä työtä.

Joo, onhan näistä pientuloavustuksista puhuttu, mutta siinä kohtaa sopii miettiä, tuetaanko niillä työntekijää vai sitä firmaa joka maksaa niin huonosti esim. osa-aikaduunista ettei sillä pysty elämään?

(ja mähän en luonnollisesti tiedä tirkisksen asemasta mitään niin hänen kohdallaan en halua kovasti ottaa kantaa)
Tirskis
Neuvoja-Jack

Mä olin ollut töissä Norjassa Tromsössä- matka 1000km.
Mutta se oli ollu hyvä paikka - taas oikeuslääketieteellinen laitos, palkka oli tosi hyvää, mutta ne kotimatkat pitkät, kun olisin aivan yksin olisin jäänyt siine. Seuraavana vuonna mulla on jo luvattu paikka Kuopiossa. Minä en vingu että ei olis mahiksia, vaan että pohjois Suomessa ei ole mahiksia. Norja on eri juttu,siellä paikka löytyi.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Tirskis kirjoitti: Minä en vingu että ei olis mahiksia, vaan että pohjois Suomessa ei ole mahiksia. Norja on eri juttu,siellä paikka löytyi.
Ongelma ei ole siinä, etteikö Pohjois-Suomessa olisi töitä, vaan siinä, että siellä ei välttämättä ole juuri sitä nimenomaista työtä, jota haluaisit tehdä. Työttömänä ei tarvitse Suomessa olla missään, mikäli on työkykyinen.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Kyllähän Suomessa töitä riittää. Vain palkanmaksajista on pulaa...
Every ship must sail a world.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Kuusamon tällä hetkellä avoimet työpaikat. Moneenkaan ei vaadita kummoisempaa koulutusta, viitseliäisyyttä vaan.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Voisin kyllä keskustella koko illan murhista ja kadonneista..Vaikkapa patologin tai miksei aiheeseen "perehtynyt" mustalainen tai "hoitajakin" kävisi juttuseuraksi!
Josta tulikin mieleeni, että syksyllä tulet kyllä Loka turisemaan tänne Tampereelle! :wink:
Ääh! Oon aika kiinni duuneissa koko syksyn, edes syyslomaa ei ole.. :( Seuraava loma jouluna kaksi viikkoa. Joku vkoloppu voisi tulla, jos vaan on muuten saumoja lapsen ja muun takia? Pitää ilmotella. :D Ja hei, ootte tekin tervetulleita tänne, mun ylläpidossa on hyvä olla. 8)
Tirskis
Neuvoja-Jack

Mariacka kirjoitti:Kuusamon tällä hetkellä avoimet työpaikat. Moneenkaan ei vaadita kummoisempaa koulutusta, viitseliäisyyttä vaan.
Ei yksikään paikka mun alalla! Vaan tarjoilijat, matkaoppaat, hoitajat, baarimikot. En saa täällä mitään. Noo, mä vielä kestään sen ja ensi vuonna muuttaan täältä pois.
Vastaa Viestiin