Miten saisin selville prepaid-liittymästä lähetetyn viestin

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.
Antti_
Susikoski

Re: Miten saisin selville prepaid-liittymästä lähetetyn vies

Viesti Kirjoittaja Antti_ »

ketsku kirjoitti:lähettäjän? Meillä tuli töissä pomolle omituinen tekstiviesti prepaidliittymästä ja nyt koko työyhteisö kohisee ja miettii syyllistä. Olisi aika mukavaa onkia selville kuka se oli :) En usko, että tää naikkonen on ruvennut mitään puhelimia sen enempää vaihtelemaan joten jäisi varmaan kiinni jos tuon koodin saisi jostain. Mutta tietenkään tähän ei voi mitään poliisia sotkea. Voinko siis tehdä jotain?
Prepaid -liittymän omistajaa/haltijaa ei saa mitenkään selvitettyä, ei edes poliisit. Prepaid -liittymä on täysin anonyymi.
Näinhän se menee kerran:
1. Ostat Prepaid-liittymän. Ei tarvitse kuin maksaa ja mitään yhteystietoja ei tarvitse antaa.
2. Vaihdat tämän sim-kortin puhelimeen.
3. Soitat ensimmäisen puhelun jonnekin. Tämä ensimmäinen puhelu yhdistyy asiakaspalveluun, jossa rekisteröit liittymän käyttöön. Siellä kysytään yleensä vain, että "haluatko millä kielellä liittymän?", johon vastataan numeronäppäimellä.
Sen jälkeen liittymä on käyttövalmis.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Kyllä edelleenkin on mahdollista että poliisit saavat selville prepaid-liittymän käyttäjän ja myöskin jäljittämään missä liittymää käytetään. Kannattaa lukea muutkin viestit topicista kuin eka.
Tuani ekstiä

...

Viesti Kirjoittaja Tuani ekstiä »

Joo paskaa ja alipalkattua hommaahan se on, joskin hiukan monimutkaisempaa, kuin yleensä luullaan. Ei tietenkään mitään professori-tason juttua, mutta kaikkia meitä veronmaksajia tarvitaan, jotta feijoille ja rentunruusuille saadaan taattua mukavammat oltavat.

Virkavallan edustajista on tarkat listaukset ja rajaukset ja tiedot luovutetaan viranomaisen lankapuhelimeen, usein vielä vaihteen kautta. Kuka tahansa ei salaista liittymää selville saa.
Luckyone
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Luckyone »

Bombay kirjoitti:^Kyllä edelleenkin on mahdollista että poliisit saavat selville prepaid-liittymän käyttäjän ja myöskin jäljittämään missä liittymää käytetään
Kuinka se onnistuu ?
Prepaid liittymä ja kirppikseltä ostettu käytetty puhelin. Tietty kannattaa pommittaa tekstiviesteillä, ellei halua puhettaan tunnistettavan. Kolmiomittausta peläten soittaa/viestittelee muualla kuin kotonaan.

Edit: Tietty puhelujen/viestien jälkeen kannattaa kortti repiä puhelimesta irti ja puhelin kiinni.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Luckyone kirjoitti:
Bombay kirjoitti:^Kyllä edelleenkin on mahdollista että poliisit saavat selville prepaid-liittymän käyttäjän ja myöskin jäljittämään missä liittymää käytetään
Kuinka se onnistuu ?
Prepaid liittymä ja kirppikseltä ostettu käytetty puhelin. Tietty kannattaa pommittaa tekstiviesteillä, ellei halua puhettaan tunnistettavan. Kolmiomittausta peläten soittaa/viestittelee muualla kuin kotonaan.

Edit: Tietty puhelujen/viestien jälkeen kannattaa kortti repiä puhelimesta irti ja puhelin kiinni.
Huomio sana MAHDOLLISTA, on myöskin MAHDOLLISTA että poliisit eivät saa selville prepaid-liittymän käyttäjää.
Luckyone
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Luckyone »

Bombay kirjoitti:
Huomio sana MAHDOLLISTA, on myöskin MAHDOLLISTA että poliisit eivät saa selville prepaid-liittymän käyttäjää.
Samaa mieltä. Ylläoleva ei ollut neuvo kenellekään, vain omia ajatuksia asiasta :)
Antti_
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Antti_ »

Bombay kirjoitti:
Luckyone kirjoitti:
Kuinka se onnistuu ?

- Joissakin puhelimissa ei ole IMEI-koodia.
- Useassa puhelimessa IMEI-koodin saa vaihdettua helposti( tai jopa salattua IMEI-koodin+sijainnin!)..
- Riippuu tietenkin mistä puhelin on ostettu = ostajasta ei välttämättä ole mitään tietoa.
- Poliisilla ei taida tämmöisissä juttuissa oikeutta ottaa IMEI-koodeja+liittymän omistajaa selville(??). Toinen juttu on myös poliisien resurssit.
PaulaDrew
Jack Bauer

Re: Miten saisin selville prepaid-liittymästä lähetetyn vies

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

ketsku kirjoitti:En usko, että tää naikkonen on ruvennut mitään puhelimia sen enempää vaihtelemaan joten jäisi varmaan kiinni jos tuon koodin saisi jostain.
Ymmärsinkö tästä oikein, että epäilet siis jotakuta henkilöä, mutta haluaisit saada varmuuden tai tunnustuksen? Siinä tapauksessa kai voisit pölliä puhelimen tai johdatella henkilön kysymyksillä kautta rantain ansaan. Uteliaisuus heräsi, kun mietin millainen viesti saa aikaan hämmennystä ja päänvaivaa ihan työyhteisössä... Hmmm...
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

mulla on prepaid-kortti jonka sain ilmaiseksi joiltakin messuilta. sitä ei siis tarvitse ymmärtääkseni mitenkään rekisteröidä mihinkään numeroon, vaihtaa vaan sen kortin puhelimeen ja alkaa soitella. luulisi että näitä ihmisille ilmaiseksi jaettavia prepaideja olisi vielä vaikeampi selvittää kuin ärrältä ostettuja. vai mitenkäkö?
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Tuli tuosta numeron selvittämisestä mieleen, ihan näin vähän OT:maisesti taas... Eikös Alibin vihjepuhelimeen tullut uhkaavia viestejä, mistä ilmoitettiin poliisille, mutta lakien ja rajoitusten takia poliisi ei voinut ratkaista viestien lähettäjää? Oliko näin?
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

No kerron vähän lisää :) Kyseessä on pieni työyhteisö jossa pelkkiä naisia (onneksi täällä käy kerran kuussa mieslääkäri joka tosin on liian vanha meidän mielestä ja toisinaan lanssipojat jotka voivat olla tosi söpöjä). Meillä oli sellaiset bileet missä oli mukana myös 5 entistä työntekijää. Tuolla pippaloissa kävi ilmi, että 1 keikkalainen ja 1 vakihenkilökuntaan kuuluva on raskaana. Jotkut näistä jo työyhteisössä tiesivät. Pomolle kiellettin kertomasta eikä kukaan meistä ollut kertonutkaan (lähinnä näille entisille työntekijöille noi raskaudet oli uusi uutinen).

No, meni viikkoja ja pomo pörhälti luokseni vihaisena kun mikä. Rupesi selittämään, että sai heti niistä bileistä seuraavana päivänä nimettömän prepaidliittymästä lähetetyn tekstiviestin missä luki vain, että "xxx ja xxx ovat raskaana" X:ien paikalla oli siis henkilöiden etunimet. Hetken päästä tajusin, että bossi luuli minun lähettäneen viestin. Olin todella järkyttynyt. Olen uusin kyllä jne mutta siis en todellakaan tiedä tuosta viestistä mitään. Jälkikäteen mietittynä uskon, että motiivina on ollut minun lavastaminen syylliseksi. Tää toinen näistä pallomahoista tekee yövuoroa ja itse olin jo pitkään toivonut yövuoroja. Lisäksi olen vähän johtavammassa asemassa kun muut täällä ja se edellinen tässä asemassa ollut lähti riideltyään bossin kanssa melko katkerana. Itse epäilen joko sitä joka lopetti riitojen jälkeen vuoden vaihteessa tai erästä joka on äitiyslomalla.

Pitkään ja hartaasti mietittyäni en edelleenkään keksi mikä tuollaiseen motivoi? Tuleeko mieleen mitään hyötynäkökulmia? Miksi joku teki tuon? Ainoa syy minkä keksin on joko ilkeys/huvi tai meikän lavastaminen tai epäsovun lietsominen työyhteisössä. Nimittäin jostain syystä muutkin alkoivat heti epäillä minua ja tässä on nyt vatkattu tätä asiaa. Ai että olisi mukavaa saada syyllinen kiinni.. Pomo silloin soitti numeroon mutta en tiedä muuta kuin, että ei ole saanut ketään kiinni. Voisikin tietysti näin jälkikäteen vielä yrittää soittaa vaan eiköhän se ole jo ollut ja mennyt se liittymä. Noissa bileissä oli vain 10 ihmistä ja suurimman osan syyttömyydestä olen varma. Kummallinen juttu joka tapauksessa!
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

En nyt halua olla negatiivinen, mutta ei keneenkään voi luottaa 100 %, vaikka elämässä on pakko luottaakin...luultavasti se on joku, joka on sinulle jostain asiasta katkera, kantaa kaunaa tai haluaa vain tehdä kiusaa. Mieti, onko sinulla ollut töissä tilanteita, josta joku saattaa olla sinulle kateellinen, eli olet esim. hoitanut työsi hyvin, tai paikannut jonkun tekemän virheen, mikä on tavallaan saanut toisen työntekijän näyttämään huonommalta. Yritä miettiä myös näitä luotettavia tyyppejä ja seuraa, ovatko he todella sinun luottamuksesi arvoisia ja todellisia ystäviä. Työelämässä, kuten siviilissäkin monet feikkavat hyötyäkseen tai vain päästäkseen helpommalla.

Todennäköisesti tämä tyyppi on ehkä kuitenkin sellainen, joka olisi esim äitiyslomalla, virkavapaalla tai lomautettuna, ettei tarvitsisi katsoa sinua silmiin joka päivä ja esittää, että kaikki on ok, ellei sitten ole kyseessä kylmä kusipää, joita maailma on kyllä pullollaan :roll:
Paavo Arhinmäki on äijä!
ketsku
Christopher Lorenzo

loneliness kirjoitti:En nyt halua olla negatiivinen, mutta ei keneenkään voi luottaa 100 %, vaikka elämässä on pakko luottaakin...luultavasti se on joku, joka on sinulle jostain asiasta katkera, kantaa kaunaa tai haluaa vain tehdä kiusaa. Mieti, onko sinulla ollut töissä tilanteita, josta joku saattaa olla sinulle kateellinen, eli olet esim. hoitanut työsi hyvin, tai paikannut jonkun tekemän virheen, mikä on tavallaan saanut toisen työntekijän näyttämään huonommalta. Yritä miettiä myös näitä luotettavia tyyppejä ja seuraa, ovatko he todella sinun luottamuksesi arvoisia ja todellisia ystäviä. Työelämässä, kuten siviilissäkin monet feikkavat hyötyäkseen tai vain päästäkseen helpommalla.

Todennäköisesti tämä tyyppi on ehkä kuitenkin sellainen, joka olisi esim äitiyslomalla, virkavapaalla tai lomautettuna, ettei tarvitsisi katsoa sinua silmiin joka päivä ja esittää, että kaikki on ok, ellei sitten ole kyseessä kylmä kusipää, joita maailma on kyllä pullollaan :roll:
Mä en ole ollut yhtäaikaa töissä yhdenkään entisen työntekijän kanssa sillä ne oli entisiä jo kun itse aloitin täällä. Molemmat joita epäilen näin ekaa kertaa siellä pippaloissa. Sen sijaan nää nykyiset työntekijät pitää hyvin tiiviisti yhteyttä noihin entisiin joten ovat voineet kertoilla jotain mikä on ruvennut ärsyttämään.. Täällä nykyisessä työyhteisössä on 1 jota hieman epäilen myös. Olen paremmin koulutettu kun kukaan muu täällä ja mulla on sen lisäksi, että teen muiden kanssa samoja hommia, myös ihan omia hommia. Hyvinkin voi jotakuta vituttaa...

Jos nyt ajatellaan, että mä en liity tähän mitenkään eli, että lähettäjä ei ajattelisi mua niin mikä voi olla motiivi? Perseennuolenta se ei ole. Epäilen myöskään, että kukaan jaksaa nähdä moista vaivaa vain ystävällisyyttään (tyyliin lähettäjän mielestä pomolla on oikeus jo tietää vaikka kummatkaan raskaudet eivät olleet pitkällä). En yksinkertaisesti keksi mitään järkevää syytä. Sen sijaan se, että kaikki täällä pomoa myöten heti epäilivät/epäilevät minua on omituista sekin. Oliskohan siinä viestissä kuitenkin lukenut muutakin... Voisin vaikka maksaa, että saisin tietää kuka se oli! Auttaiskohan jos ilmottaisin, että asia selviää ihan kohta ja höpisis jotain jostain imei- koodeista? Tuskinpa koska lähettäjä on kyllä tiennyt ettei jää kiinni :twisted: Olispa nautinto käräyttää....
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

jos on raskaana olevasta naisesta kysymys ni niiltä voi odottaa mitä vaan. ei sillä että olisivat oikeasti ilkeitä, vaan koska hormonit jyllää ja puskee jotain ylisuojelua varmaan päälle. mun sisko on loukkaantunut mulle verisesti raskaana ollessaan kun kerroin jonkun vitsin, lisäksi läimässy mua avarilla kasvoihin ku on suuttunu. enhän mä voi raskaana olevaa naista läimäyttää takaisin, oli kuinka vittumainen ja sisko tahansa. tuskin se tollaisia enää muistaakaan ku saa vauvan syliin ja mä saan kutsun ristiäsiiin (syömään voileipäkakkua :) )
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
ketsku
Christopher Lorenzo

esmes- kirjoitti:jos on raskaana olevasta naisesta kysymys ni niiltä voi odottaa mitä vaan. ei sillä että olisivat oikeasti ilkeitä, vaan koska hormonit jyllää ja puskee jotain ylisuojelua varmaan päälle. mun sisko on loukkaantunut mulle verisesti raskaana ollessaan kun kerroin jonkun vitsin, lisäksi läimässy mua avarilla kasvoihin ku on suuttunu. enhän mä voi raskaana olevaa naista läimäyttää takaisin, oli kuinka vittumainen ja sisko tahansa. tuskin se tollaisia enää muistaakaan ku saa vauvan syliin ja mä saan kutsun ristiäsiiin (syömään voileipäkakkua :) )
No ei ne raskaana olevat mitään ole tehneet vaan joku muu lähetti pomolle viestin, että ne on raskaana. Ja nyt muu työyhteisö on sitä mieltä, että minä oisin lähettänyt sen tekstiviestin kun hinkuan niitä sen toisen yövuoroja (mikä ei edes pidä paikkaansa...). Raskaana olevien itsensä en tiedä kommentoineen.
Vastaa Viestiin