Pullervo Pönttinen kirjoitti: To Kesä 29, 2023 11:41 am
Inanna kirjoitti: To Kesä 29, 2023 11:18 am
WalkingDisaster kirjoitti: To Kesä 29, 2023 10:41 am
Kannattaisi kyllä ottaa happea, koska tämä tapaus selvästi saa ajatusmaailmasi sekaisin ja päädyt hyökkäämään muita kirjoittajia vastaan, jopa heitä, joilla tuntuu olevan kaikkein selkeimmät ja järkevimmät ajatukset tapahtuneista
Kiva, että tuomaroit keskustelua kertomalla ja pisteyttämällä järkevimmät ajatukset. Ei me osata itse mitään päätellä. Ihan väärin kirjoitellaan ja ajatellaan.
Sinä ja Ludmina olette ainoat ihmiset (sen yhden megakakkapäätrollin lisäksi), jotka ovat tuoneet esille sellaisen ajatuksen, että vammaisuus tai kehitysviivästymä olisi hyväksyttävä syy murhata lapsi. Nyt kysyn ihan oikeasti, että miten näin ruma ajatus voi edes tulla mieleesi? Kaikki toiset ovat osanneet keskustella vammaisuudestakin asiallisesti ja ketään haukkumatta. Sinä taas et näy enää muuta tekevänkään kuin haukkuvan toisia keskustelijoita, ja tämän teet mukamas rakkaudellisuuden ja suvaitsevaisuuden nimissä. Etkö itse näe tässä mitään ristiriitaa, että yrität mukamas edistää ihmisten välistä hyväksyntää ja sopusointua, sillä että tulet tänne raivoamaan aivan hulluna ja haukkumaan toisia pahoiksi, moraalittomiksi, ällöttäviksi hyihyi-ihmisiksi?
Minusta, näin liikuntavammaisena, ja henkisesti vammaisen lähiomaisen edunvalvojana, tuntuu tosi kurjalta, että vammaisuus ja erilaisuus pitäisi hyssytellä jonnekin kellariin piiloon, eikä siitä saisi sanallakaan hiiskua koska se on niin ruma ja loukkaava puheenaihe. Anteeksi, että olemassaoloni loukkaa tunteitasi. Valitettavasti vammaisuus ei maailmasta häviä sillä, että hyveelliset hyväksyjät sulkevat silmänsä ja kieltävät mitään vammaisuutta olleen koskaan olemassakaan.
FAS-asiaan en ole missään vaiheessa sanonut mitään, koska oma sivistykseni ei riitä antamaan siihen mitään arvokasta kommentoitavaa. Minua kiinnostaisi kuulla aiheesta lisää tietoa, mutta mitä näenkään, koko ketju on täynnä ilkeämielistä paskaperseilyä.
Anteeksi mitä?
Kuinka voit tulla sanomaan minulle nuin että minun mielestäni vammaisuus olisi syy murhata joku?
Minusta tuollaisen puhuminen on törkeää!
Minun mielestäni vammaisuus ei sen takia kuulu tähän keskusteluun, koska uhri ei ole voinut omille geeneille ja luonteelleen mitään.
Esimerkeiksi Koskela -tapauksessa uhrilla oli autismin piirteitä. Autistien kohdalla normaali ystävyyden erottaminen on haasteellista, joissain tapauksissa mahdotonta. Siksi uhri varmasti jengissä mukana kulkikin, koska ei ymmärtänyt samalla tavalla toksista ilmapiiriä.
Ei tästä siltikään siinä ketjussa yleisesti jankattu ja keskusteltu.
Totta kai FAS:in aiheuttaminen lapselle kertoo äidistä erittäin paljon.
FAS tuo varmasti haasteita arkeen, se nyt on sanomattakin selvää.
Mutta jos arjessa on ollut haasteita jo lapsen FAS oireista johtuen, ja perheessä on päihteet kuuluneet arkeen siltikin, spekua,
Ja useita lastensuojelu-ilmoituksia on tehty (iltalehden vahvistama tieto) ja mahdollinen lastensuojelu-asiakkuus, spekua,
Asiaan ja arkeen ei siltikään ole puututtu, joten ihmettelen kyllä mitä olisi pitänyt tehdä?
Tässä tapauksessa kiireellinen huostaanotto olisi pitänyt jo muidenkin spekuloitujen lastensuojelu-ilmoitusten ja poliisi -vierailujen häiriökäytös-ilmoituksen johdosta tehdä?
Mielestäni ihan ilman erillistä diagnoosia lapsen mahdollisista sairauksista.
FAS diagnoosi lapselle voi oikeuttaa monenlaisiin tukitoimiin. Onko apua annettu ja otettu vastaan?