Maurae85 kirjoitti: Pe Kesä 30, 2023 9:51 am
Mutta ylläpitoa säästääkseen on ehkä turha nyt taas alkaa vääntämään lastensuojelusta, kun se ei ole varsinainen aihe. Ja sinä kun selvästi tiedät aiheesta kaiken, etkä oikein ole valmis vastaanottamaan muiden näkemyksiä, mistään aiheesta.
Olen täällä keskustelemassa siinä missä muutkin.
Lastensuojelu liittyy tapaukseen.
Ei yleisellä tasolla, vaan liittyen ketjun tapaukseen, joten tämä viesti katoaa bittiavaruuteen piakkoin.
-NILS-
Olen siihen omia mielipiteitäni esittänyt, että miten lastensuojelu paremmin vastaisi nykypäivän vanhemmuuden haasteisiin. Yhtenä konkreettisena tekona ottaisin lastenkaitsimispalvelun. Mannerheiminlastensuojeluliitolta tilattuna se on jotain 10 Eur / tunti.
Jos ajatellaan, että lastensuojelu tarjoiaisi pikkulapsi perheille, joilla ei ole ketään, tämän palvelun vaikka kerran kuukaudessa. Illalla tulisi henkilö, olisi yön. 8 x 10 eur. Aamulla tulisi seuraava henkilö laittaisi lapselle aamupalan, veisi ulos jos sää sallii. Iltapäivällä vanhemmat jo ehkä kuosissa ottamaan vastuun lapsesta. Arkena tuollainen henkilö voisi tulla sovitusti vaikkapa 2 tunniksi. Siinä ajassa äiti tai Isä ehtii tekemään mitä pitää ilman lapsen häiriköintiä.
Mitään tilastoa ei ole esittää, että tämän kaltainen olisi edullisempi malli yhteiskunnallisesti, mutta itse kyllä kehittäisin lastensuojelua tähän suuntaan. On niin paljon eroperheitä, yksinhuoltajia, ihmisiä todella tupella taloudellisesti, lasten kanssa. Ilman tukiverkkoja, sukua auttamassa.