HÄKE 'nauha' (ketju 2)
-
SuomenColumbo
- Martin Beck
Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)
Mutta sillä surmaajalla on selvästi joku puhelinlinja auki, jota kautta se viestii sille kuskilleen.
Se kohta, jossa hän sanoo sen "AUTO", niin se on merkki kuskille, että nyt alkaa olla homma lopussa.
Sitten se ulkopuolisen naisen ääni, joka tunkeutuu linjalle ja sanoo sen "miten mä pääsen linjal" kuullostaa ihan siltä äänitutkija Tuija Niemeltä, joka sekaantui myöhemmin tähän Ulvila tutkintaan todistaen Annelia vastaan.
On silti aika uskomatonta, että miten hän olisi tunkeutunut sille HÄKE-linjalle kuuntelemaan Ulvilan surmaa ?
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010043011572271
Tuija Niemihän valehteli sitten oikein virkansa puolesta, ettei HÄKE-nauhalla kuulu ulkopuolisia, vaikka sieltä kuulee selvästi tappajan äänet.
Että tuskin se Tuija kuuro on, vaan hänet on selvästi painostettu valehtelemaan, jottei Ulvilan surmaa saataisi selvitettyä oikeiden syyllisten puolelta.
Se kohta, jossa hän sanoo sen "AUTO", niin se on merkki kuskille, että nyt alkaa olla homma lopussa.
Sitten se ulkopuolisen naisen ääni, joka tunkeutuu linjalle ja sanoo sen "miten mä pääsen linjal" kuullostaa ihan siltä äänitutkija Tuija Niemeltä, joka sekaantui myöhemmin tähän Ulvila tutkintaan todistaen Annelia vastaan.
On silti aika uskomatonta, että miten hän olisi tunkeutunut sille HÄKE-linjalle kuuntelemaan Ulvilan surmaa ?
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010043011572271
Tuija Niemihän valehteli sitten oikein virkansa puolesta, ettei HÄKE-nauhalla kuulu ulkopuolisia, vaikka sieltä kuulee selvästi tappajan äänet.
Että tuskin se Tuija kuuro on, vaan hänet on selvästi painostettu valehtelemaan, jottei Ulvilan surmaa saataisi selvitettyä oikeiden syyllisten puolelta.
-
litter
Minä kuulen tuon aika selvästi edelleen "Mä soitan poliisisetätäti (vauhdissa menee sanat sekaisin?) ... kysy mikä sen nimi on". Eiköhän tässä kehoiteta esim. pelästynyttä lasta jäämään puhelimen ääreen juttelemaan turvallisen aikuisen kanssa.SuomenColumbo kirjoitti: La Heinä 01, 2023 11:15 am Sitten se ulkopuolisen naisen ääni, joka tunkeutuu linjalle ja sanoo sen "miten mä pääsen linjal" kuullostaa ihan siltä äänitutkija Tuija Niemeltä, joka sekaantui myöhemmin tähän Ulvila tutkintaan todistaen Annelia vastaan.
edit: niin tämähän on siis vastaus lapsen kysymykseen "Mitä mä sit sanon?"
-
litter
Kuuntelin tuota vielä uudestaan ja tajusin että lapsi taitaa tuossa kysyä samaan aikaan "mitä?". Tästä lienee perua että se on litteroitu "Miten mä pääsen linjoil?"
- LexVeritas
- Frank Columbo
Tarkoitatko, että samaan aikaan, kun lapsi kysyy "Mitä?", niin se voi sekoittua jonkun toisen sanomaan esimerkiksi;litter kirjoitti: La Heinä 01, 2023 9:41 pm Kuuntelin tuota vielä uudestaan ja tajusin että lapsi taitaa tuossa kysyä samaan aikaan "mitä?". Tästä lienee perua että se on litteroitu "Miten mä pääsen linjoil?"
-Mitä?
- ...En mä pääse linjoil...
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
-
litter
Nimenomaan. Opettelen nyt tuota Izotope RX 10:n käyttöä ja tein testiksi tämmöisen näytteen jossa yritin vahvistaa lapsen ääntä tuossa kyseisessä kohdassa.
-
litter
Hieman pohdintaa. Hätäpuhelunauhan kaksi eri versiota ovat outoja. Niissä on molemmissa samat etualalla olevat äänet (häke, puhelinkeskustelijat, ja puhelimen lähellä kuuluvat äänet) mutta taustalla olevat äänet ovat molemmissa hieman erilaiset. Aivan kuin ne taustat olisi tallentuneet kahdesta eri sijainnista. Esimerkiksi, ensimmäisen 50 sekunnin ajan tuntuu siltä että taustaäänien toinen keskustelu käydään oven takana ja toinen kauempana, lähempänä takkahuonetta. Aivan kuin tallenteissa olisi liikaa informaatiota taustalla, minkä ei pitäisi olla mahdollista jos tapahtumat ovat menneet niin kuin silminnäkijät ovat kertoneet. Aivan kuin joku olisi tarkoituksella sekoittanut tallenteiden taustoja ja julkaissut ne aiheuttamaan hämmennystä sellaiselle joka tutkii niitä pintaa syvemmältä. Suorastaan raivostuttavaa kun en saa tätä pyöriteltyä järkevään muotoon.
No tästä häkepuhelusta ja sen kuulemisesta on kukemattomia kuulijakohtaisia versioita. Riippuu ihan siitä, mitä sieltä haluaa kuulla. Jos haluaa kuulla ulkopuolisen kyselevän walkietalkiella kanssakumppanilta ohjeita pakomatkalle, niin sen varmasti kuulee ja jossei halua kuulla sieltä ulkopuolisia niin niitä ei kuule. Viimeisimmästä on ihan virallisiakin lausuntoja ja ulkopuolisesta on Hemmin löytämä joku öhkäisy, joka saattaa ehkä olla ulkopuolisen.
Häkenauhassa itseäni kiinnostaa se, että syyttäjä yritti vielä viedä, liian myöhään tosin, todisteena sitä, että se puhelun katkaistu kahden sekunnin osuus olisi ollut itse asiassa paljon pidempi. Pitääpä etsiä tästä tekstiä ja palata asiaan.
Häkenauhassa itseäni kiinnostaa se, että syyttäjä yritti vielä viedä, liian myöhään tosin, todisteena sitä, että se puhelun katkaistu kahden sekunnin osuus olisi ollut itse asiassa paljon pidempi. Pitääpä etsiä tästä tekstiä ja palata asiaan.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
-
litter
Olet aivan oikeassa. Korvat johdattelevat aivoja ja aivot puolestaan korvia. Tarpeeksi kauan samaa kohtaa kuuntelemalla voi saada itsensä kuulemaan mitä vaan. Siksi minä olen ottanut avuksi algoritmipohjaisen äänen- ja taustaäänenerottelutyökalut.
Viimeisin löydökseni AnneliAuer.com -sivuston hätäpuhelutallenteelta. En saa tätä keskustelua kuuluviin siitä toisesta YouTubessa olevasta hätäpuhelusta. https://on.soundcloud.com/EYykJ
Minusta näyte loppuu aivan selvästi vuorosanoihin "mut olihan isikii" ja "nyt itkettää." Mutta eihän tässä ole mitää järkeä kun näyte on kohdasta 3:22 jolloin Anneli on puhelimessa. Joko algoritmi ei toimi, kyseessä on taustanauha, tai joku on laittanut jälkikäteen hätäpuheluleikkeeseen ylimääräistä informaatiota hämmentämään.
Viimeisin löydökseni AnneliAuer.com -sivuston hätäpuhelutallenteelta. En saa tätä keskustelua kuuluviin siitä toisesta YouTubessa olevasta hätäpuhelusta. https://on.soundcloud.com/EYykJ
Minusta näyte loppuu aivan selvästi vuorosanoihin "mut olihan isikii" ja "nyt itkettää." Mutta eihän tässä ole mitää järkeä kun näyte on kohdasta 3:22 jolloin Anneli on puhelimessa. Joko algoritmi ei toimi, kyseessä on taustanauha, tai joku on laittanut jälkikäteen hätäpuheluleikkeeseen ylimääräistä informaatiota hämmentämään.
Itse pidän todennäköisimpänä sitä vaihtoehtoa että sinun huomaavasi seikat johtuvat siitä että koko hätäkeskuspuhelinjärjestelmän tallennusjärjestelmä on vanhanaikainen ja aiheuttaa tämänkaltaisia anomaliteetteja. Toki voi myös johtua ihan suoraan Auerin taloudessa johtuvasta puhelimen omista ominaisuuksista, kyseessä oli aika vanha malli.
Ja en kyllä ihmettelisi sitäkään että Tuija Niemi olisi mennyt sorkkimaan alkuperäistä tallennetta aiheuttaen noita sinun kuulemiasi anomaliteetteja ja se sitten julkaistiin "alkuperäisenä", ja tämä toinen versio olisi sitten tullut jotakin toista kautta ulos, tai sitten toinen on oikeasti alkuperäinen ja toinen on Niemen sorkkima versio. Ei yllättäisi minua pätkän vertaa ja olisi tämän tapauksen tiimoilla suhmuroinnin tasolla lievemmässä päässä. Mene ja tiedä.
Ja en kyllä ihmettelisi sitäkään että Tuija Niemi olisi mennyt sorkkimaan alkuperäistä tallennetta aiheuttaen noita sinun kuulemiasi anomaliteetteja ja se sitten julkaistiin "alkuperäisenä", ja tämä toinen versio olisi sitten tullut jotakin toista kautta ulos, tai sitten toinen on oikeasti alkuperäinen ja toinen on Niemen sorkkima versio. Ei yllättäisi minua pätkän vertaa ja olisi tämän tapauksen tiimoilla suhmuroinnin tasolla lievemmässä päässä. Mene ja tiedä.
"Vaikka meidän oma oikeustajumme miten sanoisi että näitä ihmisiä on kohdeltu väärin, on syytä painottaa että heitä on kohdeltu aivan laillisesti."
Ääninauha ratkaisee...
Jos Anneli on murhaaja, nauhalla olevia ääniä on manipuloitu. Jos ei ole, Anneli on syytön. En omaa ammattitaitoa arvioimaan tätä. Voin vain sanoa että minusta Annelin ensimmäinen repliikki nauhalla on tökerö ja huonoa näyttelemistä, Todisteena syyllisyydestä suunnilleen nollan arvoinen. Loppu nauha menee Annelilta paremmin.
Edelleen jos Anneli on syyllinen, niin vanhin lapsi oli juonessa mukana. Käsitykseni mukaan on paljon rikostutkijoita, jotka uskovat että tälläisen asiat eivät pysy salaisuutena. Kun näin kauan on pysynyt, niin se tukee Annelin syyttömyyttä.
Edelleen jos Anneli on syyllinen, niin vanhin lapsi oli juonessa mukana. Käsitykseni mukaan on paljon rikostutkijoita, jotka uskovat että tälläisen asiat eivät pysy salaisuutena. Kun näin kauan on pysynyt, niin se tukee Annelin syyttömyyttä.
-
sikapäivät2020
Re: Ääninauha ratkaisee...
-
litter
Siihen en osaa ottaa kantaa kuka näitä tallenteita on sorkkinut mutta olen aikalailla 100% varma että niin on tehty. Tästä vertailun vuoksi samasta kohdasta samalla tekniikalla tuotetut taustaääninäytteet. Alkuperäiset äänitiedostot ovat laadultaan sen verran erilaiset että näiden lopullisten näytteidenkin laadussa on eroa. Molemmissa tein seuraavan työvaiheet: normalisointi, kaiun lisäys, etualan puheäänen poisto, normalisointi uudestaan, deNoise ja deBleed. Työkaluna Izotope RX 10 Standard
Näiden tekemiseen meni n. 10 minuuttia per näyte. (Jos kiinnostusta on niin voin tehdä prosessista esim. YouTube-videon)
Kiinnostaisi todellakin tietää mitä alkuperäinen hätäpuhelutallenne pitää sisällään.
Näiden tekemiseen meni n. 10 minuuttia per näyte. (Jos kiinnostusta on niin voin tehdä prosessista esim. YouTube-videon)
Kiinnostaisi todellakin tietää mitä alkuperäinen hätäpuhelutallenne pitää sisällään.
Tähän tää kiteytyy. Toi loppu humppa sitä turhaa on, *poistettu ketjuun kuulumatonta höpinää palstasta*tmsikapäivät2020 kirjoitti: Ti Heinä 04, 2023 7:12 pmHaloo onko todella pakko,tehdä uutta ketjua.Koska asia ei miksikään muutu.Alkaa muutenkin olla niitä jo ilman tätä jo liikaa.Samaa sittiä jauhetaan vuodesta toiseen.
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Kyllä tässä minusta ollaan asian ytimessä. Nyt sitten pitää asettaa toiseen vaakakuppiin "Anneli aloitti puhelun ihan tökerösti, en olisi itse sillai varmana aloittanut" ja toiseen" Anneli murhasi miehensä 9 vuotiaan tyttärensä kanssa manipuloiden häke-puhelun taustalla kuuluvia ääniä tuntemattomalla tavalla ja soitteli poliisin arkistoon itse tekemänsä murhan, jonka aikana huutaa kuole ja tyttö itkee näytellen, koska tyttökin haluaa, että hänen isänsä kuolee. Anneli myös jollain konstilla esti lautumat Jukan ruumiissa ja pystypaini miehensä kanssa saamatta itseensä naarmuakaan sekä vielä hakkasi sorkkaraudalla 5 kertaa päästä läpi varmuuden vuoksi, ja hakkasipa ikkunankin rikki sitä ennen sekä käytti 44 numeroisia miesten kenkiä, joilla talloi miehensä kasvot lyttyyn ja kiipeili sen jälkeen läpi ikkunasta ja hävitti kaikki veriset varusteet lopullisesti sekä lensi takaisin taloon jälkiä jättämättä"VUSZATN9 kirjoitti: Ti Heinä 04, 2023 5:20 pm Jos Anneli on murhaaja, nauhalla olevia ääniä on manipuloitu. Jos ei ole, Anneli on syytön. En omaa ammattitaitoa arvioimaan tätä. Voin vain sanoa että minusta Annelin ensimmäinen repliikki nauhalla on tökerö ja huonoa näyttelemistä, Todisteena syyllisyydestä suunnilleen nollan arvoinen. Loppu nauha menee Annelilta paremmin.
Näitten pohjalta pitää valita.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
-
Childofhale
- Neuvoja-Jack
Itse en kyllä kuule Auerin puhelun aloituksessa mitään tökeröä. Hätä ja kiire välittyvät hyvin selkeästi, jos olisi näyteltyä, juuri nämä elementit pitäisi suorituksesta saada välittymään.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.