Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen v. 2006?
Mun tuli mieleeni seuraavaa. Olisikohan se vaalea vanhempi Juhan seurassa nähty mies ollut rekkakuski, joka oli jäänyt paikkakunnalle yöksi odottamaan rekkansa korjaamista lauantaiaamulla (Juhanhan piti mennä silloin töihin.)Juvela kirjoitti:Juha nousi taksiin,kuivaamolta ja palasi samaan paikkaan.
Juha oli luvannut työnantajalle mennä lauantai aamuna töihin. Oli kysellyt kuskeilta mitä missäkin rekassa on korjattavaa.
Ilmeisesti ei ilennyt jättää autoaan sinne,kun alkoi "janottamaan",ehkä tiesi jo itse ettei kykene töihin aamulla. Juhan ryyppäämisen tuntien ja tietäen,näin ajattelen tapahtuneen! Sillä auto oli kuivaamolla.
..
Jospa kuski tarjosi Juhalle juotavaa esimerkiksi siksi, että Juha korjaisi hänen rekkansa ekana? Mutta ehkä tuli jotain hämminkiä, uusia suunnitelmia, esim. autokauppoja tehtiin, tai sattui jokin onnettomuus/vahinko ja JL joutui sen vuoksi kadoksiin?
Muista lähdekritiikki!
Hebe eläpä muuta sano,meille ei olla näytetty!! SItä pitää kysyä poliisilta minä en osaa vastata kysymykseen,mikä teki erilaisen tässä tapauksessa.
Kyllä olen taksikuskin kanssa jutellut ja on nähnyt juhan auton.
Skoone Tuo ajatus ei ole tullut mieleeni ollenkaan ja on täysin mahdollista! Kyllä töihin olisi pitänyt mennä se on varma tieto,kun työnantaja vielä soitti ja kyseli sunnuntai iltana remonttimiestä,että missä on,kun työt onkin tekemättä!
Tuostahan voisi antaa poliisille vihjeen eikö?
Jonkunhan on ollut pakko rahoittaa ryyppäämistä,ei niistä automaateilta nostamista rahoista ole ollu paljon iloa!
Missä ne olisivat sen pe-su illan välisen ajan olleet,kun kellään ei tunnut olevan siitäkään mitään tietoa?!Pakkohan jonkun olisi luullut näkevän ne yhdessä.
Tai viksailivatko sitten yhdessä Juhan autoa jossakin,jos katoaminen oli suunniteltu? Juha oli tosi näppärä laittelemaan autoja.
Ajattelin vain,kun kuitenkin Juhan auton tunsivat yleisesti Leppävirralla ja kuitenkaan kukaan ei sitä ole nähnyt liikenteessä sunnuntai iltanakaan?Taitaa autostakin olla viimeinen varma näköhavainto perjantai iltana kuivaamolla!
Auto on kuitenkin Juhan nimissä edelleen.
Kyllä olen taksikuskin kanssa jutellut ja on nähnyt juhan auton.
Skoone Tuo ajatus ei ole tullut mieleeni ollenkaan ja on täysin mahdollista! Kyllä töihin olisi pitänyt mennä se on varma tieto,kun työnantaja vielä soitti ja kyseli sunnuntai iltana remonttimiestä,että missä on,kun työt onkin tekemättä!
Jonkunhan on ollut pakko rahoittaa ryyppäämistä,ei niistä automaateilta nostamista rahoista ole ollu paljon iloa!
Missä ne olisivat sen pe-su illan välisen ajan olleet,kun kellään ei tunnut olevan siitäkään mitään tietoa?!Pakkohan jonkun olisi luullut näkevän ne yhdessä.
Tai viksailivatko sitten yhdessä Juhan autoa jossakin,jos katoaminen oli suunniteltu? Juha oli tosi näppärä laittelemaan autoja.
Ajattelin vain,kun kuitenkin Juhan auton tunsivat yleisesti Leppävirralla ja kuitenkaan kukaan ei sitä ole nähnyt liikenteessä sunnuntai iltanakaan?Taitaa autostakin olla viimeinen varma näköhavainto perjantai iltana kuivaamolla!
-
extaasikebab
- Alokas
-
villivadelma
- Jane Marple
Hei Juvela!
Anteeksi, jos kysyn liian tungettelevaa, eikä sinun tietenkään ole pakko vastata, mutta heitän kysymyksen kuitenkin...
Millaisessa kuosissa teidän parisuhteenne oli Juhan katoamisen aikoihin?
Kuinka esim. viimeiset puoli vuotta ennen katoamista meni? Oliko riitoja norm.enemmän, näyttikö/kertoiko Juha lämpimiä tunteita sinua kohtaan? Vai oliko jotakin sellaista, että olette etääntymässä toisistanne?
Anteeksi, jos kysyn liian tungettelevaa, eikä sinun tietenkään ole pakko vastata, mutta heitän kysymyksen kuitenkin...
Millaisessa kuosissa teidän parisuhteenne oli Juhan katoamisen aikoihin?
Kuinka esim. viimeiset puoli vuotta ennen katoamista meni? Oliko riitoja norm.enemmän, näyttikö/kertoiko Juha lämpimiä tunteita sinua kohtaan? Vai oliko jotakin sellaista, että olette etääntymässä toisistanne?
Minkähänkokoisi ne korjattavat rekat mahtoi ola? Olisiko mahtunut henkilöauto lavalle?Juvela kirjoitti:[Skoone Tuo ajatus ei ole tullut mieleeni ollenkaan ja on täysin mahdollista! Kyllä töihin olisi pitänyt mennä se on varma tieto,kun työnantaja vielä soitti ja kyseli sunnuntai iltana remonttimiestä,että missä on,kun työt onkin tekemättä!
Minulla on "aanaus", että rekkakuski jotenkin liittyisi Juhan katoamiseen.
Muista lähdekritiikki!
extaasikebab Jotenkinhan sillä on sormet pelissä tapahtuneeseen tai sitten ei ole suomen kansalainen. Olisi luullut hänen lukeneen lehdistä ja näkevän tv:stä,että häntä kaipaillaan ilmoittautumaan.
villivadelma Juhassa tapahtui heinäkuun loppupuolella selvä muutos joka suhteessa.Käytös,äkäisyys,turha syyttely,j.Siihen asti kaikki oli ok!
Olihan meillä sanaharkkaa,mutta ei sen isompia riitoja usein hermoili ja tuskaili,kun aika ei riitä.Mutta ei voinut hellittää työtahtia.
Sitten niitä ihme tarinoita tuli kuvioihin,joissa ei ollut mitään tolkkua.
Minulle kertoi menevänsä mökille sahaamaan Grillipöytää ja penkit isosta männystä ja sen hän onkin tehnyt,myös äidilleen oli kertonut samaa,mutta taas toisaalla oli puhunut tekevänsä kuukauden hakkuusavottaa,vaikka sellaista ei ollutkaan.
Mielestään olin meidän vieraittemme mielenpahoittanut,etteivät tule enää milloinkaan kuulema kylään meille.
Soitin ja pyysin anteeksi ja sieltä vastattiin,et mitä mä hurjin oikein,mitään sellaista ei ole tapahtunut ja Juhan kanssa eivät edes ole olleet juttusilla vierailunsa jälkeen eikä puh.yhteyksissäkään,eli sekin oli perätön juttu!ym joissa ei ollut todenperäisyyttä.
skoone Rekat ovat lavetti mallisia peräkärrillisiä yhdistelmiä.(Eli laidattomia tasapohjaisia) Ymmärsikö millaisia rekkoja tarkoitan?
villivadelma Juhassa tapahtui heinäkuun loppupuolella selvä muutos joka suhteessa.Käytös,äkäisyys,turha syyttely,j.Siihen asti kaikki oli ok!
Olihan meillä sanaharkkaa,mutta ei sen isompia riitoja usein hermoili ja tuskaili,kun aika ei riitä.Mutta ei voinut hellittää työtahtia.
Sitten niitä ihme tarinoita tuli kuvioihin,joissa ei ollut mitään tolkkua.
Minulle kertoi menevänsä mökille sahaamaan Grillipöytää ja penkit isosta männystä ja sen hän onkin tehnyt,myös äidilleen oli kertonut samaa,mutta taas toisaalla oli puhunut tekevänsä kuukauden hakkuusavottaa,vaikka sellaista ei ollutkaan.
Mielestään olin meidän vieraittemme mielenpahoittanut,etteivät tule enää milloinkaan kuulema kylään meille.
Soitin ja pyysin anteeksi ja sieltä vastattiin,et mitä mä hurjin oikein,mitään sellaista ei ole tapahtunut ja Juhan kanssa eivät edes ole olleet juttusilla vierailunsa jälkeen eikä puh.yhteyksissäkään,eli sekin oli perätön juttu!ym joissa ei ollut todenperäisyyttä.
skoone Rekat ovat lavetti mallisia peräkärrillisiä yhdistelmiä.(Eli laidattomia tasapohjaisia) Ymmärsikö millaisia rekkoja tarkoitan?
-
olga tyynelä
- Alokas
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Siis toi toinen nainen teoriahan oli täyttä spekulointia, eikä sille ole ilmeisesti löydetty mitään vahvistusta. Juvela, vaikuttiko siltä, että Juhan mielenterveys alkoi järkkyä työstressin yms. alla. Käsitin näin edellisesti kirjoituksesta, anteeksi jos käsitin väärin! Kuulostaa, että Juha alkoi puhua vähän kummia juttuja, mikäli oikein luin vastauksesi.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Jos katoaa vapaaehtoisesti, niin olettaisin, että siihen tarvitaan jotain järjestelyjä ja ennen kaikkea rahaa. Kuitenkaan nostetulla 40 eurolla kaupassa ja alkossa käynnin jälkeen ei varmaan muutamaa euroa enempää ole jäljellä. Noh, jos ajatellaan, että tämäkin oli osa mahdollista suurta kusestusta nostaa näin pieni summa rahaa, niin pitäisihän tilitiedoissa näkyä nämä suuremmat summat mikäli on nostettu käteisenä tai siirretty jonkun tilille joskus? Näin ei ilmeisesti kuitenkaan ole?olga tyynelä kirjoitti:Ja olisikohan Juha jotenkin (rekan mukana) salakuljetettu sinne? Jos siis Juha halusi itse kadota ja aloittaa uuden elämän.
Luulisin, että nämä oman katoamisen järjestämiset ja lavastukset eivät ole ns. tavisten hommaa. Kyseessä on yleensä aina superrikkaat, joilla on ollut ulkomaantilejä, joihin haalittu rahaa jo vuosikausia ennen katoamista. Kyllä se uuden elämän aloitus jossakin muualla vaatii paljon rahaa ja järjestelyjä. Luulen, että tässä tapuksessa se voidaan unohtaa.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right? John Mayer
Am I living it right? John Mayer
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Viittaisiko tuo hermostuminen tms. muutamaa viikkoa ennen katoamista siihen, että Juha tiesi jonkun tietyn hepun vapautuvan piakkoin vankilasta. Oli hänelle velkaa tai ilmiantanut jostain?
Ei välttämättä ollut saanut mitään uhkailuja. Vain tiedon vapautumisesta...
Ei välttämättä ollut saanut mitään uhkailuja. Vain tiedon vapautumisesta...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Ei mitään vahvistuksia toisesta naisesta ja tuskin tuleekaan!
loneliness Ihme juttuja oli paljonkin,mutta olihan joskus ennenkuin.En osannut kävellä enkä tehdä mitään oikein. Se ärtymys ja syyttely kohdistui minuun ja työpaikkansa ja saihan äitinsäkin osansa.Puheet oli toiselle toista ja päinvastoin.
Kova stressi oli päällä! Nukkui huonosti.Oliko sitten,että mielenterveys järkkyi paineen alla,mutta huomattava oli muutos miehessä ja huomasi joku painoi mieltä!
Samalla viikolla kun katosi Juha sanoi puhelimessa,ettei ilkiä katsoa minua silmiin!
Kysyin miksi? En saanut vastausta,epäilen johtuvan omista perättömistä puheistaan.
Juha tiesi,että olin soittanut ja pyytänyt anteeksi,mutta silloin oli vain sitä mieltä,onpa hyvä,että on ollut kanttia pyytää anteeksi käyttäytymiseni!!
Ja muutamien asioiden todenperäisyyttä jouduin kysymään äidiltään.
Aariel Juhan tililtä ei ole minkäänlaisia epämääräisiä nostoja tai tilisiirtoja vuosiin taaksepäin.
Doctor Lecter Koskaan Juha ei minulle ole puhunut mistään ilmiannoista tai ylimääräisitä veloistaan.Kaikki piti olla minun mielestä hoidossa.
Mutta tuskin olisi halunnutkaan puhua tuollaisista asioista minulle,edes vahingossa jos näin on?
loneliness Ihme juttuja oli paljonkin,mutta olihan joskus ennenkuin.En osannut kävellä enkä tehdä mitään oikein. Se ärtymys ja syyttely kohdistui minuun ja työpaikkansa ja saihan äitinsäkin osansa.Puheet oli toiselle toista ja päinvastoin.
Kova stressi oli päällä! Nukkui huonosti.Oliko sitten,että mielenterveys järkkyi paineen alla,mutta huomattava oli muutos miehessä ja huomasi joku painoi mieltä!
Samalla viikolla kun katosi Juha sanoi puhelimessa,ettei ilkiä katsoa minua silmiin!
Kysyin miksi? En saanut vastausta,epäilen johtuvan omista perättömistä puheistaan.
Juha tiesi,että olin soittanut ja pyytänyt anteeksi,mutta silloin oli vain sitä mieltä,onpa hyvä,että on ollut kanttia pyytää anteeksi käyttäytymiseni!!
Ja muutamien asioiden todenperäisyyttä jouduin kysymään äidiltään.
Aariel Juhan tililtä ei ole minkäänlaisia epämääräisiä nostoja tai tilisiirtoja vuosiin taaksepäin.
Doctor Lecter Koskaan Juha ei minulle ole puhunut mistään ilmiannoista tai ylimääräisitä veloistaan.Kaikki piti olla minun mielestä hoidossa.
Mutta tuskin olisi halunnutkaan puhua tuollaisista asioista minulle,edes vahingossa jos näin on?
-
villivadelma
- Jane Marple
Onko Juhan kännykkäpuhelut selvitetty ennen katoamista + työpaikasta soitetut puhelut?
Oliko Juvela teidän perjantaiaamu "normaali" eli huomasitko siinä mitään epäilyttävää?
Voihan se olla niinkin, että Juhan seurassa ollut mies ei tiedä että häntä etsitään mikä tietenkin tuntuu kummalta, mutta ei kaikki katso telkkaria, käytä tietokonetta tai lue sanomalehteä. Saattaa elää jossain autuaan tietämättömänä. Jos Juha on käyttänyt häntä vain hämätäkseen muita.
Oliko Juvela teidän perjantaiaamu "normaali" eli huomasitko siinä mitään epäilyttävää?
Voihan se olla niinkin, että Juhan seurassa ollut mies ei tiedä että häntä etsitään mikä tietenkin tuntuu kummalta, mutta ei kaikki katso telkkaria, käytä tietokonetta tai lue sanomalehteä. Saattaa elää jossain autuaan tietämättömänä. Jos Juha on käyttänyt häntä vain hämätäkseen muita.