Pauli Kuusiranta; Rooli Ulvilan murhatutkimuksissa, yhteiskunnassa ja mediassa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Jovian
Poliisikoira Rex

Re: Pauli Kuusiranta; Rooli Ulvilan murhatutkimuksissa, yhteiskunnassa ja mediassa

Viesti Kirjoittaja Jovian »

MikaK kirjoitti: Su Heinä 02, 2023 10:05 pm
eelaCraig kirjoitti: Su Heinä 02, 2023 9:00 pm Katsoin viikonlopun aikana tuon Kuusirannan haastattelun ainakin 5 kertaan. Jotenkin vain huvitti niin suuresti tuo Kuusirannan varmuus ja ehdottomuus anneli Auerin syyllisyydestä, aivan kun syyllisyys olisi päivänselvä asia.
Hän vain löi FAKTAT pöytään. Ulkopuolinen tekijä on suljettu pois joten jäljelle jää talossa olleet aikuiset ihmiset.
Millä perusteella ulkopuolinen tekijä on suljettu pois? Senkö takia ettei puhelusta "kuulu" murhamiehen ääniä, kun kyseinen puhelin on kirjaimellisesti suunniteltu sitä varten että se suodattaisi taustamelun pois? Eli suomalaisen oikeuslaitoksen pitäisi antaa murhasta tuomio perustuen siihen, että puhelin on toiminut juuri siten miten sen on tarkoitus toimia?

Lisäksi vielä; miten Auer suoritti tämän kaiken häkepuhelun aikana ja sen jälkeen, kun poliisit olivat 5 minuutin kuluessa ovella? Piilotti murha-aseen, kengät, paidat yms? Ymmärrät kai että Auerin olisi pitänyt itse tehdä kaiken tämän, mitä sanoit viestissäsi kertoen äänettömästä huppumiehestä, jättämättä jälkiä minnekkään lavastustoimenpiteistä?

Kumpi on yksinkertaisempi lopputulos? Se että Huppumiehen ääntä nyt ei vain kuulu puhelimesta (väitän kuulevani itse hänet kerran puhelussa) joka on kirjaimellisesti suunniteltu suodattamaan taustaääni pois, vai se että Auer olisi tehnyt kaikki lavastukset lyhyessä ajassa ja onnistunut peittämään kaikki jälkensä? Ja kaiken tämän jälkeen Auer on priima kunnossa vailla minkäänlaisia haavoja (paitsi yksi puhdas veitsenisku), ruhjeita tai nirhaumia kamppailussa elämästä ja kuolemasta fyysisesti vahvempaa vastustajaa vastaan?

Lukisitko viestini ajatuksella ja vastaa ihmeessä kysymyksiini. Muutkin Aueria syyllisenä pitävät saavat sen tehdä. Minua kiinnostaa näkökulmasi, koska arvostan vain ja ainoastaan totuutta eikä minulla ole henkilökohtaisesti minkäänlaisia tunnetiloja siitä onko Auer syyllinen vai ei. Minä vain väitän tietäväni, että hän ei ole, koska yksinkertaisesti mikään todistusaineisto ei viittaa siihen että hän olisi syyllinen.
"Vaikka meidän oma oikeustajumme miten sanoisi että näitä ihmisiä on kohdeltu väärin, on syytä painottaa että heitä on kohdeltu aivan laillisesti."
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Re: Pauli Kuusiranta; Rooli Ulvilan murhatutkimuksissa, yhteiskunnassa ja mediassa

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Kannataa lukea Kuusirannan kirja.
Ehkäpä mieli muuttuu…🤔
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Jovian
Poliisikoira Rex

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Heinä 03, 2023 1:04 am Kannataa lukea Kuusirannan kirja.
Ehkäpä mieli muuttuu…🤔
Kerro ihmeessä mitä faktoja siellä kirjassa on, joka saisi minun mieleni muuttumaan. Tähän asti olen kuullut vain sen että Kuusiranta pitää Aueria 100% syyllisenä, koska hänen mielestään huppumiehen pitäisi 100% varmuudella kuulua kiistattomasti häkepuhelussa ja sitä ei hänen mielestään tapahdu. Se ei todellakaan riitä minulle, jos vanhanmallinen lankapuhelin ei näitä ääniä rekisteröinyt kun se laite on kirjaimellisesti suunniteltu suodattamaan ne.
"Vaikka meidän oma oikeustajumme miten sanoisi että näitä ihmisiä on kohdeltu väärin, on syytä painottaa että heitä on kohdeltu aivan laillisesti."
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Heinä 03, 2023 1:04 am Kannataa lukea Kuusirannan kirja.
Ehkäpä mieli muuttuu…🤔
Olen kiinnostunut tietämään, saitko luettua Kuusirannan kirjan kokonaisuudessaan. Eli, saitko luettua myös kirjan lopusta löytyvän Vaasan hovioikeuden Ulvilan murhasta antaman lainvoimaisen tuomion? Minkälaisia asioita haluaisit nostaa Kuusirannan kirjasta esiin tänne murhainfoon niiden ihmisten ulottuville, jotka eivät kirjaa ole vielä lukeneet?

Kuusiranta muuten kertoo kirjassaan sivulla 57 peitepoliisista mm. seuraavaa:
"Seppo" kävi Auerin ja tämän lasten kanssa muun muassa tivolissa, vaihtoi renkaita Auerin autoon ja eli muutoinkin arjessa mukana.
Anneli kirjoittaa puolestaan kirjassaan sivulla 85 tivoliin (kyseessä vuosi 2009) liittyen seuraavaa:
Vappuna kävin lasten kanssa tivolissa. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun uskaltauduin näin tiiviiseen ihmisvilinään yksin lasteni kanssa. Kaikki meni hyvin eikä kukaan kadonnut. Seppo oli samaan aikaan ystävänsä mökillä ja kirjoitti sieltä minulle pitkän kirjeen kertoen omasta tragediastaan.
Kuusirannan kirjassaan toteaman mukaan peitetoiminnan toteutuksesta vastasi KRP. Kiinnostaisi kovasti tietää, millaisen päätöksen lapsiperheeseen kohdistuneesta peitetoiminnasta on tuolloin Porin kihlakunnan poliisilaitoksen esityksestä tehnyt KRP:n päällikkö, poliisineuvos R.R.. Mahtoiko Kuusiranta saada tarkastettavakseen ennakkoon sen aineiston, jolla peitepoliisi aikoinaan lähestyi Aueria?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
MikaK
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Jovian kirjoitti: Ma Heinä 03, 2023 12:26 am
MikaK kirjoitti: Su Heinä 02, 2023 10:05 pm
eelaCraig kirjoitti: Su Heinä 02, 2023 9:00 pm Katsoin viikonlopun aikana tuon Kuusirannan haastattelun ainakin 5 kertaan. Jotenkin vain huvitti niin suuresti tuo Kuusirannan varmuus ja ehdottomuus anneli Auerin syyllisyydestä, aivan kun syyllisyys olisi päivänselvä asia.
Hän vain löi FAKTAT pöytään. Ulkopuolinen tekijä on suljettu pois joten jäljelle jää talossa olleet aikuiset ihmiset.
Millä perusteella ulkopuolinen tekijä on suljettu pois? Senkö takia ettei puhelusta "kuulu" murhamiehen ääniä, kun kyseinen puhelin on kirjaimellisesti suunniteltu sitä varten että se suodattaisi taustamelun pois? Eli suomalaisen oikeuslaitoksen pitäisi antaa murhasta tuomio perustuen siihen, että puhelin on toiminut juuri siten miten sen on tarkoitus toimia?

Lisäksi vielä; miten Auer suoritti tämän kaiken häkepuhelun aikana ja sen jälkeen, kun poliisit olivat 5 minuutin kuluessa ovella? Piilotti murha-aseen, kengät, paidat yms? Ymmärrät kai että Auerin olisi pitänyt itse tehdä kaiken tämän, mitä sanoit viestissäsi kertoen äänettömästä huppumiehestä, jättämättä jälkiä minnekkään lavastustoimenpiteistä?

Kumpi on yksinkertaisempi lopputulos? Se että Huppumiehen ääntä nyt ei vain kuulu puhelimesta (väitän kuulevani itse hänet kerran puhelussa) joka on kirjaimellisesti suunniteltu suodattamaan taustaääni pois, vai se että Auer olisi tehnyt kaikki lavastukset lyhyessä ajassa ja onnistunut peittämään kaikki jälkensä? Ja kaiken tämän jälkeen Auer on priima kunnossa vailla minkäänlaisia haavoja (paitsi yksi puhdas veitsenisku), ruhjeita tai nirhaumia kamppailussa elämästä ja kuolemasta fyysisesti vahvempaa vastustajaa vastaan?

Lukisitko viestini ajatuksella ja vastaa ihmeessä kysymyksiini. Muutkin Aueria syyllisenä pitävät saavat sen tehdä. Minua kiinnostaa näkökulmasi, koska arvostan vain ja ainoastaan totuutta eikä minulla ole henkilökohtaisesti minkäänlaisia tunnetiloja siitä onko Auer syyllinen vai ei. Minä vain väitän tietäväni, että hän ei ole, koska yksinkertaisesti mikään todistusaineisto ei viittaa siihen että hän olisi syyllinen.
Yhtä lailla ulkopuolisen murhaajan olisi pitänyt minuuteissa viedä taskulamput, fileerausveitsen suojus, astalo ym. tavarat mukanaan jälkiä jättämättä ja kulkea lasinsirujen päällä ääniä jättämättä. Poistua terävien lasinpalasten täyttämästä ovi-ikkunasta ja kantaa tupetonta fileerausveitseä kaikki tämä haavoittamatta itseään ja jättämättä verijälkiään minnekään. Oliko hänellä reppu, vyölaukku vai työkalupakki mukanaan? Missä hän piti terävää veitseä ja taskulamppua ikkunaa hakatessaan joka kesti ainakin 30-40 sekuntia? Kädet eivät riitä. Puhelimesta äänet ei kuulu voi vielä selittyä jollain ihmeellisellä teorialla "puhelin ei nauhoita taustaääniä". Outoa vaan kun itse olen soitellut kavereilleni lankapuhelimella niin kyllä sieltä on kaikki taustaäänet ja muiden huudot kuuluneet normaalisti kauempaakin. Tavaroiden piilottaminen ei Annelille ollut vaikeaa kun talo tutkittiin niin heikosti. Pakastin tai kodinhoitohuone esimerkiksi. Aikaa lavastustoimien tekemiseen oli kyllä. Itse sai päättää milloin hätäpuhelun soittaa. Peseytyäkin ehti (raportoidut kosteat hiukset ja vaihdettu puhdas t-paita sekä valehteluksi osoitettu kurkotteluteoria paidan verijälkien syntyyn). Mikä motiivi syyttömällä olisi valehdella miksi paidassa oli uhrin verta ja miten se oli siihen tullut?

Etteikö mikään todistusaineisto viittaa Auerin syyllisyyteen? Vastaavia kohtia on lukuisia. Ihan jo t-paidan verijäljistä lähtien. Miten itse selität tämän että Annelin paitaan verijäljet tulivat niihin kohtiin mistä löydettiin? Muuten kuin loogisimmalla tavalla: peseytymällä ja hieman verisillä sormilla tarttuen laskostettuun muuten puhtaaseen t-paitaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000550195.html
Helheim

Viesti Kirjoittaja Helheim »

MikaK kirjoitti: Ma Heinä 03, 2023 11:01 pm
Yhtä lailla ulkopuolisen murhaajan olisi pitänyt minuuteissa viedä taskulamput, fileerausveitsen suojus, astalo ym. tavarat mukanaan jälkiä jättämättä ja kulkea lasinsirujen päällä ääniä jättämättä. Poistua terävien lasinpalasten täyttämästä ovi-ikkunasta ja kantaa tupetonta fileerausveitseä kaikki tämä haavoittamatta itseään ja jättämättä verijälkiään minnekään. Oliko hänellä reppu, vyölaukku vai työkalupakki mukanaan? Missä hän piti terävää veitseä ja taskulamppua ikkunaa hakatessaan joka kesti ainakin 30-40 sekuntia? Kädet eivät riitä. Puhelimesta äänet ei kuulu voi vielä selittyä jollain ihmeellisellä teorialla "puhelin ei nauhoita taustaääniä". Outoa vaan kun itse olen soitellut kavereilleni lankapuhelimella niin kyllä sieltä on kaikki taustaäänet ja muiden huudot kuuluneet normaalisti kauempaakin. Tavaroiden piilottaminen ei Annelille ollut vaikeaa kun talo tutkittiin niin heikosti. Pakastin tai kodinhoitohuone esimerkiksi. Aikaa lavastustoimien tekemiseen oli kyllä. Itse sai päättää milloin hätäpuhelun soittaa. Peseytyäkin ehti (raportoidut kosteat hiukset ja vaihdettu puhdas t-paita sekä valehteluksi osoitettu kurkotteluteoria paidan verijälkien syntyyn). Mikä motiivi syyttömällä olisi valehdella miksi paidassa oli uhrin verta ja miten se oli siihen tullut?

Etteikö mikään todistusaineisto viittaa Auerin syyllisyyteen? Vastaavia kohtia on lukuisia. Ihan jo t-paidan verijäljistä lähtien. Miten itse selität tämän että Annelin paitaan verijäljet tulivat niihin kohtiin mistä löydettiin? Muuten kuin loogisimmalla tavalla: peseytymällä ja hieman verisillä sormilla tarttuen laskostettuun muuten puhtaaseen t-paitaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000550195.html
Pakastin tutkittiin murhaa seuraavana päivänä. Anneli pääsii siihen käsiksi vasta kahden viikon kuluttua Jukka S. Lahden murhasta, joten se paikka on poissuljettu. Kodinhoitohuone? Pohjapiirrustuksen perusteella talossa ei ole kodinhoitohuonetta.

Annelin paidassa ei tietääkseni ole ollut niin paljon uhrin verta, että sen olisi voinut päätellä olevan yhteenoton seurauksena tullutta.

Hätäpuhelun taustalta kuuluu mun mielestä selkeästi ulkopuolisen ääntelyä (parhaiten kohdassa 1:55, kun "epäilty surmaaja" vastaa Annelin "mitä hel..." huutoon jollain lyhyellä uhkauksella tai kenties pelkällä murahduksella). Mika Sihvonen Tampereen yliopistosta pystyi erottamaan vuonna 2008 taustalta ulkopuolisen tekijän äänet ja KRP:n Tuija Niemi ei sulkenut ensimmäisissä litteroinneissaan ulos ulkopuolisen tekijän mahdollisuutta.

Oliko tekijällä taskulamppu mukana? En itse näe taskulampun tai veitsen mukanapitoa mitenkään sulana mahdottomuutena. Itse olet tossa jo luetellut muutaman mahdollisuuden. Jos itse lähtisin tollaselle murhareissulle, niin tottakai pitäisin huolen siitä, että molemmat käteni ovat vapaana.
Jovian
Poliisikoira Rex

MikaK kirjoitti: Yhtä lailla ulkopuolisen murhaajan olisi pitänyt minuuteissa viedä taskulamput, fileerausveitsen suojus, astalo ym. tavarat mukanaan jälkiä jättämättä ja kulkea lasinsirujen päällä ääniä jättämättä. Poistua terävien lasinpalasten täyttämästä ovi-ikkunasta ja kantaa tupetonta fileerausveitseä kaikki tämä haavoittamatta itseään ja jättämättä verijälkiään minnekään. Oliko hänellä reppu, vyölaukku vai työkalupakki mukanaan? Missä hän piti terävää veitseä ja taskulamppua ikkunaa hakatessaan joka kesti ainakin 30-40 sekuntia? Kädet eivät riitä.
Oletko kuullut varustevyöstä? Siihen saa roikkumaan kaikenlaista tarpeellista tavaraa helposti ja nopeasti. Esimerkiksi vartijoilla ja poliiseilla on kaikilla sellainen. Vai ei jälkiä jäänyt? No mikäs se tämä jälki sitten on, joka löydettiin takkahuoneen parvekkeen ovesta?

Kuva

Tai sitten mitäs nämä jäljet ovat?

Kuva

Tai nämä jäljet? Aika hienon, puhtaan ja kliinisen kengänjäljen on Auer onnistunut tekemään ylisuurilla miesten kengillä 8)

Kuva

Huppumies on tarvinnut kolme erilaista tavaraa suorittaakseen murhan ja väität sitä mahdottomaksi koska kädet eivät riitä? Logiikkasi ontuu ja pahasti.
Puhelimesta äänet ei kuulu voi vielä selittyä jollain ihmeellisellä teorialla "puhelin ei nauhoita taustaääniä". Outoa vaan kun itse olen soitellut kavereilleni lankapuhelimella niin kyllä sieltä on kaikki taustaäänet ja muiden huudot kuuluneet normaalisti kauempaakin.
Ei tässä kukaan ole väittänyt ettei kyseinen puhelin ole nauhoittanut taustaääniä. Kyllähän niitä sieltä kuuluu ja siitä on kaikki samaa mieltä. Sinulla ja Kuusirannalle ongelma tulee siitä, ettei sieltä kuulu "varmoja" huppumiehen ääniä. Onhan se tyhjiössä hieman epätodennäköistä, mutta kuitenkin täysin mahdollista tämän universumien lakien mukaan. Nyt ei puhuta kuitenkaan mistään ysimillisen tervehdyksestä tai ydinpommin räjähdyksestä vaan pääsääntöisesti fileerausveitsellä ihoon lyömisestä sekä lasinsirpaleiden päällä kävelemisestä. Siihen vielä vähän huonoa tuuria päälle, Auer sattuu puhumaan puhelimeen samaan aikaan kuin suurimmat äänet tapahtuvat ja homma on ihan vituillaan ja vielä 17 vuoden jälkeen kirjoitetaan copiumilla kyllästetty kirja vain ja ainoastaan perustuen tähän yhteen "todistusaineistoon." Oletko muuten ottanut sitä huomiota että sinun oma kokemuksesi on hieman erilainen siitä, miten vuonna 2006 häkepuhelunauhoitusjärjestelmä toimi? Ei olisi mitenkään mahdollista että sinne olisi ääniä hukkunut?
Tavaroiden piilottaminen ei Annelille ollut vaikeaa kun talo tutkittiin niin heikosti. Pakastin tai kodinhoitohuone esimerkiksi. Aikaa lavastustoimien tekemiseen oli kyllä. Itse sai päättää milloin hätäpuhelun soittaa.
Tämäkin on subjektiivinen näkemys ja yleisimpiä väittämiä mitä on vuosien aikana täällä pyörinyt, että talo tutkittiin heikosti, eikä sillekään ole koskaan oikein mitään todisteita koskaan tullut, luotettavia sekä yhteneväisiä lausuntoja, itse luin poliisien todistukset hovioikeudesta jossa suurinosa todisti että talo tutkittiin hyvin ja rutiininomaisesti katsoen myöskin tänne kuuluisaan pakastimeen (jossa muuten oli ranskalaisia ja jäätelöä) Ja vaikka talo oltaisiinkin tutkittu ihan päin vittua, eihän se Auerista syyllistä tee. Toivottavasti en ymmärrä väärin, mutta oletan että uskot taustanauhateoriaan. Mahtavaa, minäpä kerron minkälaisen näytelmän se vaatii (olen rehellisesti ylpeä tästä ja silkkaa Hollywood matskua) Vaikka et uskoisikaan, niin kerron sen tässä uudestaan koko kansalle, se kun oli syyttäjän virallinen linja viimeisimmässä oikeudenkäynnissä. Kummasti nykyään tästä ei vain enää hirveästi kukaan kehtaa puhua ääneen, miksiköhän? :wink:

Synopsis: Auer päättää murhaa miehensä fileerausveitsellä jonka koko tapahtuman hän nauhoittaa taustanauhurilla (Motiivi murhalle? Kukaan ei tiedä)
-Jukan nukahtaessa on Annelin aika käydä laittamassa ruskeakirjavista kuiduista koostuva suojapuku päälle ja hakea fileerausveitsi kaapista sekä astalo
-Anneli lyö Jukkaan reikiä sängyllä ja lattialla taustanauhurin pyöriessä taustalla, nauhoite josta kuuluu myöhemmin hätäkeskuspuhelimeen muunmuassa "tule annu tänne apuun," mutta ei kuitenkaan mitään konkreettisia ääniä tästä hypoteettisesta ulkopuolisesta tekijästä
-Jukan jalkapohjiin päätyy lasinsiruista haavoja, kuinka? Noh en tiedä, "ei sillä nyt niin väliä ole."
-Annelin lyötyä Jukkaan 70 puukoniskua taustanauhurin nauhoittaessa koko tapahtuma kulminoituu tappavaan astaloiskuun kalloon, aika brutaali tapa murhata aviomies lasten nukkuessa mut hei, nää on näitä. Ilkeä psykopaatti mikä ilkeä psykopaatti.
-Jukka osoittautuu myös todennäköisesti yhdeksi historian heikoimmaksi mieheksi, koska hän ei naista vastaan saa tehtyä yhtään minkäänlaista puolustusjälkeä yhtään minnekkään, kotiäiti Anneli on vain ylivoimainen vastustaja psykologille joka kävi vain silloin tällöin kuntosalilla
-Hyvä, murha on nyt tehty ja aviomies on kuollut. Nyt on täydellisen suunnitelman toinen vaihe
Jukan maatessa kuolleena makuuhuoneessa, Auer menee pesemään itsensä vessaan verestä laittaen toiset täysin samanlaiset ruskeakirjasevat vaatteet päällensä ja vanhat veriset vaatteet jätesäkkiin
-Sitten Auer menee uusilla ja tuoreilla vaatteillaan etupihan kautta takapihalle jätesäkki matkassaan, hajoittaa ikkunan ja nyt alkaa lavastusvaihe
-Kotiäiti Auer osoittaa uskomatonta fyysistä ninjataitoa tehdessään täydelliset lavastusjäljet liian isoilla kengillä hyppiessään rikotusta ikkunasta sisälle, vaikka oven olisi voinut myös vaikka ihan avatakkin mutta ei anneta sen häiritä
-Lapset tai naapurit saattavat herätä ikkunan hajoamiseen, mutta Auer luottaa suunnitelmansa nerokkuuteen
-Noniin, nyt on ikkuna hajoitettu ja sisälle päästy. Oikeastaan sisällä ei enää tarvitse tehdä melkein yhtään mitään, Jukka on jo kuollut. Jätetään fileerausveitsi vielä muistoksi paikan päälle, vanha fileerausveitsi viime vuosituhannelta on täysin varma alibi siitä että ulkopuolinen on tekijä. Kotiäidillä oli tälläinen veitsi ihan varmuuden vuoksi jossain hyvässä jemmassa ettei tuota veistä voi mitenkään yhdistää talouteen kuuluvaksi
-Nyt vielä Anneli tekee viimeisen lavastustoimenpiteen eli käy vielä uhrin luona vähän temmeltämässä, hankkimassa verta vaatteisiinsa ja sitten on aika ponnistaa ulos parvekkeen ikkunasta astalo mukana
-Sitten on aika hävittää murhavaatteet numerot yksi ja kaksi, kuka tietää minne? Ehkä roskalaatikkoon, ehkä ennaltamääritettyyn maakuoppaan läheisyydessä. Verinen Auer liikkumassa Ulvilan pimeässä illassa hajotetun ikkunan jälkeen on suorastaan nerokas lavastusoperaatio, josta Mainilan laukauksien suunnittelijatkin voisivat olla ylpeitä.
-Näin. Nyt on veriset vaatteet piiloitettu, väliaikainen paita on laitettu päälle ja nyt palataan kotiin.
Viimeisen kerran Anneli menee vessaan peseytymään ja laittaa punaisen t-paidan päällensä tehden itselleen puukolla haavan rintaan joka lävistää keuhkopussin. Eihän tätä voi kukaan koskaan arvata!
-Ja nyt on loppunäytöksen aika; nyt on aika soittaa hätäkeskuspuhelimeen ja nauhuri soittaa samalla murhaa takkahuoneessa. Ai Amanda on herännyt? Noh Amanda on vain paha lapsi, äidin juonessa mukana tai hän ei ole tajunnut että Jukkahan on ollut kuolleena jo ainakin tunnin ja pelkkä nauhuri siellä pyörii. Tai sitten on tajunnut ja Amanda saa vaikka sitten korotetun viikkorahan ensi viikolla kun on mukana äitin juonessa. Muistaa vielä poliisikuulusteluissa sitten kertoa että näki ulkopuolisen poistuvan ikkunasta ja kertoa että parvekelasi hajosi ihan vähän aikaa sitten, vaikka oikeasti se hajosi jo tunti sitten kun äiti teki pikku Hollywood tempun.
-The End. Loppu on historiaa ja Auer teki todennäköisesti ihmiskunnan parhaimman murhan, jossa hän onnistui sumuttamaan omaa lastaan, koko Porin poliisilaitosta sekä autistisen tarkkaan keissiä tutkinneet nettisalapoliisit. Ja lopulta vielä otti itselleen miljoonat eurot korvauksina valtiolta oikein kirsikkana kakun päälle. Ja vielä kirsikkana kirsikan päälle tulee saamaan vielä uudet korvaukset, koska lapset menivät vähän puhumaan paskaa jostain huuhaa seksuaalirikosjutuista sijaisperheelle.
-Lopputuloksena Auer on todennäköisesti ihmiskunnan historian älykkäin psykopaatti, joka onnistui tekemään täydellisen murhan. Melkein tuollaisesta näytöksestä voisi antaa jo murhankin anteeksi, sen verta hyvin oli koko juttu orkestroitu.

Ai virkoamisteoria kiehtoo enemmän? No hyvä on, tämän kerran :twisted:

-Auer tuikkaa miehensä täyteen 70 puukoniskua, luulleen miehensä kuolleen
-Auer tekee aivan kaikki lavastustoimenpiteet täydellisesti, jolla huijataan tutkijat uskomaan moneksi vuodeksi ulkopuolisen tekijän olemassaoloon
-Lopulta on aika soittaa hätäkeskukseen ja valehdella ulkopuolisesta tekijästä
-Lahti virkoaa hätäkeskuspuhelun aikana jonka aikana Auer käy viimeistelemässä uhrinsa astalolla kalloon
-Poliisit tulevat 5 minuutin päästä ja heitä odottaa puhdas, rauhallisen näköinen Auer etupihalla
Tämän tapahtumainkuvauksen kriittinen ongelma on vain siinä, että aika ei riitä tähän mitenkään. Vaikka olisit tehnyt ihan kaikki lavastustoimenpiteet oikein, niin silti se ei onnistu. Auerin olisi silti pitänyt onnistua hävittämään astalo ja kengät tässä viidessä minuutissa ja mitkään verijäljet eivät tue sitä. Auerin olisi pitänyt mennä keittiöstä takkahuoneen sisälle todella nopeasti antamaan kalloisku, joka tyhjiössä itsessään voi jotenkin olla teoriassa mahdollista vaikka fiksummat ovat tämänkin jo debunkanneet (katso: "Auer ei ehdi") mutta yksinkertaisesti verijäljet todistavat sen ettei takkahuoneeseen ole kuljettu olohuoneen puolelta ja takaisin. Kyseisen reitinhän pitäisi olla täynnä verisiä jalanjälkiä kun Anneli painaa tuota rundia puhelimesta Lahden luokse antaen hänelle kuolettavan iskun. Ja missä on astalo sekä veriset kengät? Viidessä minuutissa niitä ei talosta saa mitenkään ulos, vaan niiden olisi ollut pakko jäätävä talon sisälle. Mihin sä piilotat sorkkaraudan ja veriset kengät tollasessa tilanteessa josta niitä ei kukaan löydä, kun aikaa on vain viisi minuuttia? Tämän teorian myös yksiä suurimpia ongelmia on siinä, että terassin ikkunasta on todistetusti kuljettu verisen astalon kanssa ulos talosta. (katso eka kuva) Miten Auer olisi kerinnyt tämänkin tekemään, koska astaloonhan tuli verta vasta sen jälkeen kun sillä on kalloon lyöty?

Tiesitkö että kun ihmistä lyö kalloon ja se hajoaa paskaksi, niin siitä todennäköisesti lentää verta hyökkääjän päälle. Jos siitä vielä tulee hiuksiin verta hyvällä tuurilla, niin pitkäänhän aikaa siinä menee ennen kuin veret saa itsestään pois. Eli myös verijäljet olisi pitänyt jotenkin saada pois pestyä 5 minuutissa. 300 sekuntia on niin lyhyt aika, mieti se on käytännössä yhden kappaleen kestoinen aika. Ja kaikki tämä olisi pitänyt suorittaa ennen kuin poliisit saapuivat samalla puhuen vielä puhelimessa jotenkin poliisille...! Ja lisäksi kaiken keskellä olisi pitänyt saada Amanda uskomaan se, että talossa on ulkopuolinen tekijä sekä näkemään tämä valheellisesti sekä pitäytymään kannassaan murtumatta vuodesta toiseen.

Etteikö mikään todistusaineisto viittaa Auerin syyllisyyteen? Vastaavia kohtia on lukuisia.
Huomaathan että et ole vielä tässä vaiheessa kertonut yhtään objektiivista faktaa tai todistusaineistoa joka voitaisiin tulkita yksiselitteisesti Auerin syyllisyyttä puoltavaksi asiaksi koska pystyn murtamaan väitteesi logiikalla ja tietoudellani mitä minulle on kaikkien näiden vuosien aikana tästä jutusta kertynyt.
Ihan jo t-paidan verijäljistä lähtien. Miten itse selität tämän että Annelin paitaan verijäljet tulivat niihin kohtiin mistä löydettiin? Muuten kuin loogisimmalla tavalla: peseytymällä ja hieman verisillä sormilla tarttuen laskostettuun muuten puhtaaseen t-paitaan.
Sillä tavalla jolla Auer itse kertoi niiden siihen tulleen; hän kävi kokeilemassa Lahden pulssia ja täten sai Jukan verta itseensä sekä t-paitaansa. Ja tuo Ilta-Sanomien uutinen jossa kyseiseen surkuhupaisaan rekonstruktioon viitataan oltiin tehty päin vittua; Lahti oli todellisuudessa kauempana makuuhuoneen ovesta kuin mitä tuossa konstruktiossa tehtiin joten Auer ylettyi koskettamaan Jukka Lahtea vessan ovesta jonka seurauksena nämä verijäljet ovat luonnollisia. Tästä on todisteet vuoden 2015 oikeudenkäynnissä, jossa oikeus toteaa:
Hovioikeus kirjoitti:Matti Mäkisen mukaan ovi on avautunut rekonstruktiossa vain 19 senttimetriä, kun ovea oli ollut mahdollista avata todellisissa olosuhteissa 27 senttimetriä. Ovi on siten avautunut kahdeksan senttimetriä vähemmän rekonstruktiossa kuin tositilanteessa
Tästä on myös todisteena kuva, jossa rikospaikkatutkija kykenee osoittamaan taskulampulla Jukan ruumista siten, ettei ovi kosketa Jukan päälakea ollenkaan:

Kuva

Ja vielä lopuksi on olemassa selvät jäljet siitä, että Auer kävi kokeilemassa Lahden pulssia:

Kuva

Kaikenkaikkiaan, miksi minä näitä mietin? Ehkä se ei ole merkki varhaisen vanhuuden, vaan yksinkertaisesti siksi koska nykymaailma on niin täynnä valheita, vääriä luuloja, tyhmiä ja tietämättömiä ihmisiä, että jos edes yksi muuttaa kantaansa muuttaen näin subjektiivisen näkemyksensä kyseisestä tapahtumasta nimeltä Ulvilan surma, niin nämä pari tuntia mitä tähän viestiin käytin olivat todellakin sen arvoisia, koska totuus ei pala tulessakaan vaikka sitä on tässä tapauksessa yritetty polttaa yhtä paljon kun noitia poltettiin keskiajalla.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Jovian kirjoitti: Ti Heinä 04, 2023 6:09 am ........
........
........

Huomaathan että et ole vielä tässä vaiheessa kertonut yhtään objektiivista faktaa tai todistusaineistoa joka voitaisiin tulkita yksiselitteisesti Auerin syyllisyyttä puoltavaksi asiaksi koska pystyn murtamaan väitteesi logiikalla ja tietoudellani mitä minulle on kaikkien näiden vuosien aikana tästä jutusta kertynyt.......

......
Mielenkiintoinen kommentti. Auerin kertomus kokonaisuudessaan voidaan tulkita syyllisyyttä puoltavaksi ja sitä ei oikein mitenkään muuten voi muuksi muuttaa kuin niin, että Anneli Auer muuttaa kertomustaan.

Anneli kertoo menneensä puhelimeen välittömästi ja näinollen häkenauhalle kuuluu jotakuinkin kaikki se aika minkä "huppishemmo" oli paikalla. Mutta mitään huppishemmon ääntä vain ei kuulu ja on todella naurettavaa väittää, että muut äänet kyllä kuulu mutta luuripuhelin suodattaa juuri huppiksen kovat taisteluäänet ja poistumisäänet pois. Sitä ei usko kuin Vaasan hovioikeus, valitettavasti.

Auerin on muutettava tarinaansa vaikka tähän tyyliin - "kyl mulla ehk täs tulikin nyt semmonen mielikuva, et saatoin siin sitten ku se tuli sielt ikkunast niin löin ehk pään sit siin ja olin sit tujuttomana tai ainki mul on semmonen mielikuva et olin pökkyrässä sängyllä siin sitten ehkä noin 15 minuuttia ja sit Jukka olikin jo siinä vedetty sit lattialle ja siin sitte se mäiski ja pääsin siit sitten arkun päält pakoon, tämmönen mielikuva tai ehkä se saattaa olla ihan oikee muistokin olla - kun tämmönen on nyt tullu sit mielikuva mieleen"
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Lavastukseen ei tarvittu taustanauhaa, vaan henkilö, joka osasi kuulostaa edes hieman samalta kuin Jukka S Lahti. Ei voida vieläkään varmuudella sanoa, että nauhoilla kuullaan yhtäkään Lahdesta peräisin olevaa ääntä. Kukaan ulkopuolinen tuskin tietää miltä Jukka S Lahti puukotettaessa kuulosti.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Alkinto
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Luin Kuusirannan kirjan ja havaintona on, että se on hyvin tosissaan ja suurella itseluottamuksella kirjoitettu.
Valitettavasti perustelut Annelin syyllisyyteen ontuvat todella pahoin ja ovat monessa kohdassa hyvin kiusallista luettavaa. Tässä nyt vain yksi esimerkki:

s.124-125 "KRP:n rikosteknisen laboratorion äänitutkija Tuija Niemen mukaan sana "uole" on huudettu naisen äänellä ja se on tunnistettavissa Annelin ääneksi. Äänitutkija Niemi on kertonut, että konsonantti K on yleensäkin vaikeasti kuultavissa eikä Auer sano mitään ennen kyseistä sanaa "uole". Ennen ja jälkeen kyseisen sanan kuuluu kopsahdus ja jälkeen kuuluu myös uhrin ääni, joka sopii reaktioksi häneen osuneeseen iskuun. Niemen mukaan Auerin ja Lahden äänet tulevat tässä kohdassa samalta etäisyydeltä ja äänet liittyvät toisiinsa myös sisältönsä perusteella."

Kukakohan siis vähän ennen "uolea" juoksee olohuoneesta tuulikaapille? Ja miksi Annelin ääni kuuluu puhelimen vierestä kohdassa 2.08 eli 4-5 sek "uolen" jälkeen? Ehkä Anneli osaa siis teleporttautua, kuten Kuolemannaakka on usein kurillaan maininnut.
eelaCraig
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja eelaCraig »

Täällä vaan keskustelu jatkuu. Intoa riittää moneen aiheeseen tämän jutun tiimoilta. Miksi tämä juttu on niin kiinnostava? Spekuloidaan, että televisiossa ruvettaisiin esittämään joka viikko uutta tv-sarjaa, jossa 5 ihmistä keskustelisivat tunnin ajan Ulvilan murhasta, onko Anneli Auer vai joku muu syyllinen Ulvilan murhaan. Tuo keskusteluryhmä muuttuisi joka viikko ja se koostuisi ihan tavallisista kansalaisista, poliiseista, tuomareista, syyttäjistä, vanhemmista ihmisistä, nuoremmista ihmisistä, rikkaista, köyhistä, lapsista, aikuisista, koulutetuista, kouluttamattomista jne. Sarjaa esitettäisiin vuosikausia, vuosikymmeniä ... riittäisikö katsojia loputtomiin? Eli tarkoitan lähinnä sitä onko Anneli Auerista tullut Ulvilan murhan myötä eräänlainen "Superstar"? ... niin uskottava, että mielenkiintoa, ihmettelyä ja juttua riittää vielä seuraavillekin sukupolville?
Pieni liekki

Kissaihminen kirjoitti: To Kesä 29, 2023 4:23 pm ^ MTV Uutiset Livessä tuo Kuusirannan haastattelu on tällainen ja mukaan on laitettu myös pätkiä Anneli Auerin vanhasta haastattelusta SuomiAreenalla:

https://www.mtv.fi/sarja/mtv-uutiset-li ... n-20618268

Klikkiotsikkossa: Anneli Auer kommentoi hiljaiselon jälkeen :wink:
Tuli katseltua Kuusirannan ja Tolvasen haastattelu uudelleen sen takia, kun jäi häiritsemään, oliko paikalla lainkaan liveyleisöä. Jokin häirikköhuudolta vaikuttava huuto kuului haastattelun loppupuolella ja lopuksi kuului jonkin verran aplodeja. Jostain syystä yleisöä ei kuvattu missään vaiheessa haastattelun aikana. En tiedä, onko tämä ollut ihan yleinen käytäntö Suomi Areenan haastatteluissa. Tunnustaako joku olleensa paikan päällä Porissa haastattelun aikana, että voisi kertoa, paljonko yleisöä Kuusirannan esiintyminen veti paikalle?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Jovian
Poliisikoira Rex

awa kirjoitti:Auerin kertomus kokonaisuudessaan voidaan tulkita syyllisyyttä puoltavaksi
Niin, et sinä awa pysty tekemään mitään muita kun subjektiivisia tulkintoja, koska nimenomaan faktat ja todistusaineistot eivät puolla sitä että Auer murhasi miehensä. Ja koko argumentistasi en muuten juuri saanut yhtään mitään selvää, koska tietenkään et ota kantaa yhteenkään kovaan näyttöön puolesta tai toiseen vaan roikut siinä häkepuhelussa kun muita argumentteja ei ole enää jäljellä. MikaK sentään yritti ottaa kantaa kovaan näyttöön, propsit hänelle siitä.

Lisää pelkästään häke-puhelusta sekoilua, kun ei vain muita argumentteja tule. Toinen katsoo kokonaiskuvaa, toinen keskittyy yhteen puheluun. Miten vain, turha tästä on enää jankkaa koska et suostu ottamaan kantaa mihinkään Auerin syyttömyyttä tukevaan kovaan näyttöön vaan aina ja vain tarraudutaan siihen samaan ja ainoaan asiaan, että mitä häkepuhelusta pitäisi kuulua. Ihan miten vaan.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Hyvän kirjan on Kuusiranta tehnyt. Mielenkiintoinen ja selkeästi kirjoitettu. Tapaus merkittävä koska kyseessä on pimeksi jäänyt murha. Ja varsinkin kun huomioidaan sen monet hyvin yllättävät käänteet, on ehdottomasti hyvä että kansalaiset voivat saada tietoa kuinka asiat ovat menneet ja mitä poliisi on tehnyt.
On myöskin hyvä että kirjassa ei syytetä ketään eikä syyllistetä ketään. Ja näinhän asiaa onkin käsiteltävä koska syyllistä ei ole löydetty.
Pieni liekki

Joosua kirjoitti: Ti Heinä 04, 2023 10:32 pm Hyvän kirjan on Kuusiranta tehnyt. Mielenkiintoinen ja selkeästi kirjoitettu. Tapaus merkittävä koska kyseessä on pimeksi jäänyt murha. Ja varsinkin kun huomioidaan sen monet hyvin yllättävät käänteet, on ehdottomasti hyvä että kansalaiset voivat saada tietoa kuinka asiat ovat menneet ja mitä poliisi on tehnyt.
On myöskin hyvä että kirjassa ei syytetä ketään eikä syyllistetä ketään. Ja näinhän asiaa onkin käsiteltävä koska syyllistä ei ole löydetty.
Minunkin mielestä Kuusiranta on tehnyt hyvän kirjan. Jos riippumaton taho saadaan jonain päivänä tutkimaan vuosina 2006-2010 tehtyjen esitutkintojen asianmukaisuus, niin Kuusirannan kirja on tutkijoille korvaamaton aarreaitta helpottamaan työsarkaa.
Vastaa Viestiin