Raivostunut mies vainosi sakottajaa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
mice
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja mice »

Sai lähestymiskiellon
19.8.2008 12:01
Yksityisen pysäköinninvalvontafirman johtaja ja työntekijä ovat jo vuoden ajan olleet katkeroituneen vantaalaismiehen järjestelmällisen kiusaamisen ja uhkailun kohteina.

Sadoissa puhelinsoitoissa, tekstiviesteissä, sähköpostiviesteissä ja nettikirjoitteluissa mies on muun muassa uhkaillut johtajan henkeä.

- Toivottavasti tämä nyt vihdoin loppuu! ParkPatrolin hallituksen puheenjohtaja Lauri Mustonen huokasi tultuaan ulos Vantaan käräjäoikeudesta maanantaina.

MUSTONEN laskee miehen lähettäneen hänelle pitkälti toistasataa uhkaus- ja herjausviestiä. Soittoja oli satoja.

"Minun elämän tehtävä on sun elämän tuhoaminen. Mulle on ihan sama miten se tapahtuu", mies esimerkiksi tekstasi Mustosen kännykkään 21.7.08.

Viesteissä annettiin Mustosen mukaan ymmärtää, että mikäli hänet raivataan pois tieltä, samalla myös pysäköinninvalvontafirman toiminta saadaan lakkaamaan.

- Hänen vihansa kohdistuu alaan, missä toimimme.

IT-konsultiksi itseään kutsuvan häirikön henkilöllisyys selvisi vuodenvaihteessa. Samalla paljastui, että miehellä on henkirikostausta.

- Kyllä se hätkähdytti, Mustonen sanoo.

Hän on tehnyt miehestä yhteensä neljä tutkintapyyntöä poliisille. Laittomat uhkaukset ja kotirauhan häirinnät ovat yhä Vantaan poliisin tutkinnassa.

Maanantaina määrätyllä lähestymiskiellolla Vantaan käräjäoikeus halusi turvata toimitusjohtajan ja työntekijän sekä heidän perheensä häirikön vainolta ja uhkailuilta.

IL http://www.iltalehti.fi/vantaa/200808198124554_va.shtml
mice
Lauri Hanhivaara

Re: Raivostunut mies vainosi sakottajaa

mice kirjoitti: IT-konsultiksi itseään kutsuvan häirikön henkilöllisyys selvisi vuodenvaihteessa. Samalla paljastui, että miehellä on henkirikostausta.

- Kyllä se hätkähdytti, Mustonen sanoo.
Kukahan tämä mies on?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

No niin.
Tässä sitä ollaan.

Nyt vaan odottelemaan koska tämä 'it-konsultti' on kasannut tarpeeksi vihaa, kateutta ja kaunaa, tehdäkseen sen purkamiseksi jotain.

Suosittelisin oikeasti tuollaisten patologisten pipien sulkemista laitoksiin ennen kuin jotain tapahtuu.
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Mitenkään puolustelematta tuota "it-konsulttia", onhan tuon koko ParkPatrol:in toiminta hieman kyseenalaista. Että en ihmettele jos jotkut hieman närkästyy firmalle/sen työntekijöille.

Tässä eräs oikeustapaus: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007121 ... 6_uu.shtml
Edit: Tuo onkin ParkComin oikeustapaus, noh.. samalla idealla toimiva pysäköinninvalvonta-firma kuitenkin.
Viimeksi muokannut Solmu, Ke Elo 20, 2008 12:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Yöperho on koteloitunut"
mice
Lauri Hanhivaara

Solmu kirjoitti:Mitenkään puolustelematta tuota "it-konsulttia", onhan tuon koko ParkPatrol:in toiminta hieman kyseenalaista. Että en ihmettele jos jotkut hieman närkästyy firmalle/sen työntekijöille.
Jos kuitenkin pysytään asiassa.
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

mice kirjoitti:
Solmu kirjoitti:Mitenkään puolustelematta tuota "it-konsulttia", onhan tuon koko ParkPatrol:in toiminta hieman kyseenalaista. Että en ihmettele jos jotkut hieman närkästyy firmalle/sen työntekijöille.
Siinäpä hyvinkin, olin lukevinani aloitusviestistä että ParkPatrol liittyy tähän tapaukseen?
Taustoistahan on aina hyvä myös puhua. Tässätapauksesa tarkoitan juuri ko. firman toimintatapaa, johon Oikeuslaitoskin on joutunut välillä puuttumaan.
Mielestäni taustoja on hyvä myös välillä esille ottaa.
"Yöperho on koteloitunut"
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

mice kirjoitti:
Eikös tässä pysytä?
ParkPatro kirjoittaa laittoman pysäköintimaksun henkilölle, joka puolestaan sattuu olemaan aika kipeä hlö. ja alkaa kostamaan kokemaansa vääryyttä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

:shock: :D

Voi teitä ukko hyvät!

Vaikka olisi kuinka ahdistavan vääryyden tuntuista, että saa parkkisakot ja paritkin, niin ei se silti oikeuta jakamaan tappouhkauksia.

Jotenkin tuli mieleeni, että kyseessä voisi jopa olla sama heppu. Siis tuo sakot saanut ja tämä uhkailija.
Vai olisiko näitä AntiParkPatrolilaisia Vantaalla mahdollisesti laumoittain?
mice
Lauri Hanhivaara

Joku on ilmeisesti saanut pysäköintivirhemaksun lähiaikoina. Kyllähän se harmittaa.

Näinkö se menee:
- Kun pysäköin väärin ja tietty taho siitä mua sakottaa, niin olen oikeutettu toimimaan vastoin lakia.

Mutta asiaan.
Olisikohan kenellään tietoa millaisen henkirikoksen tämä kyseinen heppu on tehnyt.
Agathon
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Kiinnostaisi tietää mikä on ollut kuvio tuossa sakon annossa? Ilmeisesti yksityiset parkkipirkot saattavat jaelle niitä miten sattuu, kuten ylläoleva linkki osoittaa. Mun mielestä on hyvinkin aiheessa pysymistä, jos yksityisten parkkipirkkojen valtaoikeuksista puhutaan.Mice ilmeisesti mukisematta maksaa kaikki hänelle annetut sakot/muut perinnät, yhtään niitä kyseenalaistamatta?
mice
Lauri Hanhivaara

Agathon kirjoitti:Mice ilmeisesti mukisematta maksaa kaikki hänelle annetut sakot/muut perinnät, yhtään niitä kyseenalaistamatta?
Ei ole vielä saanut sakkoa joka olisi tullut aiheettomasti. Väärinpysäköinnissä yleensä on otettu tietoinen riski tai muuten on huolimattomasta katsottu merkit.
Yleinen mielipide tuntuu olevan että sakottaja on jotenkin syyllinen toisen virheeseen.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

mice kirjoitti:
Agathon kirjoitti:Mice ilmeisesti mukisematta maksaa kaikki hänelle annetut sakot/muut perinnät, yhtään niitä kyseenalaistamatta?
Ei ole vielä saanut sakkoa joka olisi tullut aiheettomasti. Väärinpysäköinnissä yleensä on otettu tietoinen riski tai muuten on huolimattomasta katsottu merkit.
Yleinen mielipide tuntuu olevan että sakottaja on jotenkin syyllinen toisen virheeseen.
Pahvi...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007121 ... 6_uu.shtml
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

On mennyt vähän överiksi "uhrilla" toiminta. Parkkisakon suuruus on kuitenkin ihan älytön, varsinkin, jos auto on paikalla, missä siitä ei ole haittaa ihmisille tai vaaraa muille autoilijoille. Taitaa olla siinä 35-40 e. Aika kova summa, jos vaikka mittarin viisari on löysä ja vähän heilahtaa, kun sen laittaa autoon esille. Itse olen soittanut pysäköinninvalvontaan parikin kertaa valittaakseni, kerran olen saanut sakon peruttua. Jos asiansa esittää asiallisesti ja pystyy todistamaan sakon vääräksi, tai edes kyseenalaiseksi, voivat nuo parkkipirkotkin joskus heltyä. Siinä kyllä yksi ammattiryhmä, josta en hirveästi pidä.
Paavo Arhinmäki on äijä!
mice
Lauri Hanhivaara

Mike Manner kirjoitti:Pahvi...
Kiitos...
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^jkl:n kaupunki haki pysäköinninvalvojia keskusta-alueelle vuosi sitten. faija ehdotti sitä mulle: kun en pidä autoilusta/autoista ja sais päivät pitkät postailla ympäri kaupunkia (mitä hänen mukaansa kuulemma yleensäkin harrastan) :D
mut ei jumankauta mitä hommaa se olis! jatkuvasti sais varmaan kinastella ihmisten kanssa ja pelätä et joku vaikka kostaa henk.koht. en hakenut siihen hommaan sit.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Vastaa Viestiin