Näissä "tehty mikä tehty" ja muissa tunnustuksissa luettavissa heitoissa on vain kaksi ongelmaa.Kosti kirjoitti: To Heinä 13, 2023 2:50 am Vaikka en pidäkään itseäni minkäänlaisena varsinaisena Bodom-asiantuntijana, tai edes minfon bomistina, niin jonkin verran olen kuitenkin aiheesta vuosien varrella lukenut. Sillä tiedolla, mikä minulla on, pidän Gustafsonia todennäköisimpänä tekijänä. Toki löytyy niin puoltavia kuin ei-puoltaviakin asioita tähän liittyen. Toteaisiko syytön, että "Tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli."? Eihän tuokaan vielä yksistään paljoakaan merkitse, mutta antaa nyt tietyn kuvan kuitenkin.
Ensinnäkin pelkkä tunnustus yksinään ei riitä mihinkään.
Toiseksi, eihän NG ole ainoa, joka on tunnustanut ("tunnustanut") Bodomin. Tahoillaan surnat on NG:n lisäksi myöntänyt tehneensä neljä henkilöä. Karl Gyllström, Hans Assman, Pentti Soininen ja Esko Lonka. Soininen oli nuorisokriminaali, joka surmasi itsensä myöhemmin ja Lonka lähinnä murtokeikkoihin erikoistunut elämäntaparikollinen.
Voimme sanoa varmasti, että viidestään edellämainitut eivät puukkojen ja astaloiden kanssa murhaniemellä riehuneet, eli viidestä tunnustuksesta neljä, mahdollisesti kaikki viisi ovat pelkkää huuhaata.
Itse epäilen vahvasti että kaikki viisi.