Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
H.P. kirjoitti:Oliko tässä isää muuten ollenkaan kuvioissa? Äiti ainakin ottanut ohjakset kyllä käsiinsä.
Ja tuli myös mieleen tuossa pohtiessa, että jos Janne olisi vain ärsyyntyneenä johonkin lähtenyt kotoa, jättäen tietoisesti lompakon ja kännykän, miksei hän ole ilmoittanut edes kavereiden kautta yhtään mitenkään olevansa hengissä? Jotenkin luulisi, että kun huomaa, että on lehdissä (ja tv:ssä?), niin jos ei muuta niin tahtoisi moisen julkisuuden loppuvan ettei ole vaaraa siitä, että joku näkee ja soittaa vihjepuhelun?
En usko tahalliseen katoamiseen. Mikäli tahallaan katoaa ja huomaa lehdissä juttuja itsestään, tietää omaisten ja läheisten olevan huolissaan niin täytyy olla sairas ihminen mikäli vieläkin jatkaa karkureissuaan ilmoittamatta mitään Tässä tapauksessa nyt ei tule semmoisia viboja, että poika olisi tahallaan kadonnut.
Kunpa nyt jotakin selvyyttä tulisi pian. Omaisilla ei varmasti ole helppoa.
Jannesta ei sitten ole kukaan kuullut mitään hetkeen?
Galleriaan ei ole Jannen tunnuksilla kukaan kirjautunut yhdeksään päivään. Kommentitkin ovat olleet lähinnä "toivottavasti löytyy" ja "voimia perheelle"-tyyppisiä, joten niistäkään ei mitään voi päätellä.
Ellei Jannea ole sitten siepattu jostain käsittämättömästä syystä, niin alkaa näyttämään aika heikolta elossaolomahdollisuudet. Jos ihan vapaana tuolla jossain ulkona kuljeskelee, niin varmasti olisi tullut havaintoa ja vaikka mitä jo tähän mennessä ja lehdistäkin olisi tosiaan itsestään lukenut ja kenties sinne kotiin ollut yhteyksissä.
Toivottavasti tämä tapaus selviää, eikä pojasta tule sellaista tapausta joka jää ikuisiksi ajoiksi kummittelemaan ja jolle ei ehkä koskaan saada selvyyttä.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Ensinnäkään, mitään viitteitä ei ilmeisesti ollut, että Jannella olisi ollut itsetuhoisia ajatuksia. Esim katoaminen on perheelle "täysi mysteeri", "perhe odottaa poikaa yhä kotiin", äitin "janne missä sä oot" kirjoitukset galleriassa.
Kyseessä on kuitenkin täysi-ikäinen pojankloppi. Jos poika nyt sattuu klo kolme päivällä poistumaan kotoaan, eikä ole iltaan mennessä palannut, mikäs ihme tuo nyt on tuon ikäiselle. Ja vaikka tavarat ovat jääneet kotiin, ei sillä niin suurta merkitystä pitäisi olla. Tulisi mieleen, että ehkä poika on lähtenyt kavereitten kyydillä ajelulle tai muuta vastaavaa. Kyllähän sitä itsekin huiteli tuon ikäisenä mennä kavereitten kanssa, eikä aina ollut vanhemmille tavoitettavissa.
Eli, jos mitään itsemurhaan viittaavia puheita ei ole ollut, miksi vanhemmat tekevät katoamisilmoituksen jo samana iltana?
Janne tuskin klo 15 on poistunut vaikkapa kaupassa käymään, koska rahapussi oli kotona. Jos hän on tosissaan tupakalle ulos mennyt, tuskin on kovin pihaa kauemman mennyt, joten kuulostaisi aika epätodennäköiseltä että olisi "ulkopuolisen tekijän" henkirikoksen uhriksi joutunut.
Tämän takia siis mietiskelin, että olisiko tapausta syytä tutkia "hiukan lähempää kotia"..
H.P. kirjoitti:Tämän takia siis mietiskelin, että olisiko tapausta syytä tutkia "hiukan lähempää kotia"..
Mutta jos siihenkään ei ole mitään järjellistä syytä/oletusta...?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vaikkei henkilö näyttäisikään minkäänlaisia itsetuhoisia merkkejä, sen mahdollisuutta ei silti kannata hylätä kokonaan.
On monia tapauksia, joissa kadonnut henkilö ei ole näyttänyt merkkejä itsetuhoisuudesta, mutta silti ennemmin tai myöhemmin hänet löydetään itsemurhan tehneenä. Ihmiset osaavat salata aika paljonkin henkilökohtaisia asioitaan jopa läheisiltään, jotka hänet tuntevat läpikotaisin.
Tästä tapauksesta en osaa sanoa minkälainen tämä ihminen on, koska en tiedä hänestä juuri mitään muuta kuin että hän on kadonnut. Itse aiheutettua kuolemaa ei silti vielä tässä vaiheessa kannata hylätä vaihtoehtona kokonaan.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
H.P. kirjoitti:Onko etsintöjä jatkettu tai mitään poijjaasta kuulunu.
Poliisin koirien ja vapaaehtoisten etsijöiden voimin on kolattu lähi maastoja jne. hiljattain...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Lähdetäänpä leikkimään ihan ajatusleikkejä tämän Jannen kanssa. Tai lähinnä niiden tietojen varassa, mitä meillä on varmuudella.
Sääli, että galleriasta on mahdotonta selvittää tuota, että milloin ihqboksin teksti on lisätty. Teineillä (ja miksei muillakin) on monesti tapana purkaa ajatuksiaan yleisille paikoille, kuten tässä tapauksessa vaikka juuri galleriaan. Voihan tietenkin olla, että tuo Fuck you (mikä siis on galleriassa olevien lyriikoiden kappale) on vain Jannen sen hetkisiä lempikappaleita, mutta kun sitä rupeaa tutkimaan tarkemmin, selviää ihan mielenkiintoisia seikkoja.
Sanat sinällänsä ovat tuollaiset perinteiset teiniangstimävihaanteitkaikkii-lyriikat, mutta ehkä ne on silti suunnattu jollekin tietylle henkilölle/henkilöille. Ehkä Jannea ihan yksinkertaisesti vitutti vaikka koko maailma ja sanat oli suunnattu sitten meille kaikille. Ollaan niin vitun tyhmiä, tiedättekste?
Kuitenkin. Kun selaa Northernin levyjen nimiä ja albumien sisältöä, niin ei voi olla huomaamatta yhtä asiaa. Tuo Fuck you-kappale on levyltä "Till Death Unites Us". Ehkä pieni vihjaus? Sattumaakin se tietenkin voi olla. Mutta kun rupeaa katsomaan levyn muiden kappaleiden nimiä, huomaa tietyn yhtenäisyyden kyllä biisien nimissä...
Throwing My Life Away
Drowning
Alone In The End
Die
Wasted Years
The End Of Our Lives
Edelleen voisi tietenkin olla sattumaa, mutta ihan pakostakin pistää kyllä silmään se kylmä fakta, että muilla levyillä ei ole kuin yksi tai kaksi kuolemaan suoraa viittaavaa kappaletta. ( Levyjä on yhteensä 7 tietolähteeni mukaan.) Ilmeisesti juuri tämä kyseinen levy siis on tämän bändin ns. kuolemalevy, joita tietynlaiset artistit julkaisevat, yleensä yhden/yhtye. Monille ihmisille sanat ovat tärkeitä, joten ehkä Janne koki tämän levyn itselleen tärkeäksi juuri sanojen vuoksi. Ehkä sen vuoksi, että sisimmässään hän koki olevansa masentunut, mutta ei näyttänyt sitä muille. Ehkä siksi, että hän suunnitteli itsemurhaa.
En nyt mene sanomaan, että tämä on ainoa oikea mahdollisuus, mutta sen verran miten itse pähkäilisin asiaa, on se mielestäni yksi ihan täysin mahdollinen kuvio. Ehkä tuo Fuck you oli sitten tosiaan se viimeinen haistattelu "kovalta jätkältä" ja se, mitä Janne on tehnyt, on todellakin se itsemurha sitten.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
No nyt jos alat väittämään että heviä kuuntelevilla ihmisillä on itsemurha-aikeita, niin monelta suunnalta tulee varmasti sanomista. Myös tämän palstan jäseniltä.
Ei kai joku vielä oikeesti ajattele, että kun kuuntelee tuollaista musiikkia niin on pakosti jotenkin syrjäytynyt/itsemurhan taipuvainen tms?
Itse ennemmin ajattelisin että tuon ikäiset nuoret jotka kuuntelevat iskelmää tänä päivänä tekevät ennemmin itsemurhan!
Minulle nimen omaan, Jannen galleriasivut läpikäyneenä, tuli sellainen kuva ihmisestä ettei ole vähääkään itsemurhaan taipuvainen.
// lisäys: muuten vodka, allekirjoituksestasi päätellen olet itsekin itsemurhaan taipuvainen
^ En usko, että VoDKa tuota tarkoitti (korjaa jos oon väärässä). Ei tuossa varmaan sillä musiikin tyylilajilla ole niinkään väliä, vaan sillä, että onko Janne ollut sellaisessa mielentilassa, että nuo sen hetkiset sanoitukset (biisit) ovat sopineet siihen mielentilaan. Itse ainakin elän tunteita myös musiikin kautta (ja mun mielestä jotkut iskelmä/popkappaleet on todella ahdistavia).
H.P. kirjoitti:No nyt jos alat väittämään että heviä kuuntelevilla ihmisillä on itsemurha-aikeita, niin monelta suunnalta tulee varmasti sanomista. Myös tämän palstan jäseniltä.
Ei kai joku vielä oikeesti ajattele, että kun kuuntelee tuollaista musiikkia niin on pakosti jotenkin syrjäytynyt/itsemurhan taipuvainen tms?
Itse ennemmin ajattelisin että tuon ikäiset nuoret jotka kuuntelevat iskelmää tänä päivänä tekevät ennemmin itsemurhan!
Minulle nimen omaan, Jannen galleriasivut läpikäyneenä, tuli sellainen kuva ihmisestä ettei ole vähääkään itsemurhaan taipuvainen.
// lisäys: muuten vodka, allekirjoituksestasi päätellen olet itsekin itsemurhaan taipuvainen
Lukeeko siinä niin? Ei, siinä ei nimenomaan lue, että heviä kuuntelevat olisivat itsemurhaan taipuvaisia. Siinä nimenomaan lukee, että oli se musiikkilaji mikä tahansa, niin kuolemanhakuiset ihmiset löytää sieltä yleensä ne levyt, jotka sanojen puolesta ovat heille tärkeitä. Itsemurhaa suunnittelevat glamorisoivat yleensä kuolemaa ja musiikki voi olla tärkeä osa sitä glamorisointia ja ihailua. Minun puolestani Janne olisi voinut kuunnella vaikka klassista, samalla tavalla hän olisi voinut löytää sieltä ne kuolemaan viittaavat kappaleet.
Ja allekirjoitukseni on mikä on, ihmiset saavat ihan vapaasti tehdä omat johtopäätöksensä.
Edit:
Annie W, kiitos, että joku sentään käyttää lukutaitoa ja aivoja.
Eipäs nyt kiihdytä, pahoittelen että tulkitsin tekstisi väärin. Osaan myös lukea ja aivojanikin käytän (aina toisinaan)
Ja myönnän kyllä mahdollisuuden, että noiden lyriikoiden esillepano on saattanut olla jonkunmoinen viimeinen kannanotto. Omasta puolesta vain en ole taipuvainen tähän uskomaan
Eikö tästä tapauksesta ole paikallislehdetkään mitään kirjoitellut? Onko esim kavereiden haastatteluja ollut missään?
Toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä, mutta eiköhän tämä ole aika selvä itsemurhatapaus.
Jättää kännykän ja rahat kotiin ja häviää...
Muistan itse kun olin tuon ikäinen niin moni ikäiseni poikalapsi päättyi tuohon ratkaisuun, eikä syynä tarvinut olla kuin seurustelusuhteen päättyminen tai isin auton ruttaaminen.
Tiina kirjoitti:Toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä, mutta eiköhän tämä ole aika selvä itsemurhatapaus.
Jättää kännykän ja rahat kotiin ja häviää...
Muistan itse kun olin tuon ikäinen niin moni ikäiseni poikalapsi päättyi tuohon ratkaisuun, eikä syynä tarvinut olla kuin seurustelusuhteen päättyminen tai isin auton ruttaaminen.
Niin no niin.. Toisaalta taas itsemurhaaja hautovalla on jotain masennusoireita tai viittauksia itsemurhan suuntaan (joista emme kyllä tässä tapauksessa voi tietää). Ei kylläkään aina.
Ja jotenkin tuota itsemurhateoriaa vastaan sotii myös se, ettei Jannea ole löydetty. Kuitekin paikkoja on varmasti haravoitu läpi. Miten hyvin itsensä voi tappaa jossain totaalisen piilossa?
Aariel kirjoitti:Miten hyvin itsensä voi tappaa jossain totaalisen piilossa?
Onhan näitä nimenomaan viime aikoina puitu Minfollakin tälläisiä tapauksia. Ensimmäisenä tulee mieleen se ruotsalainen äiti, sitten se äskettäin löytynyt, Rekolakos sen sukunimi oli. Myös se mummo lapsenlapsineen (liekkö sitten tosin itsari..) pysyi aika mukavasti piilossa.
Iisalmi ei ole järin iso paikka ja ihan varmasti jos siellä itsensä piilossa haluaa tappaa, se kyllä onnistuu. Voisin hyvin kuvitella esim. jonkin aution talon/ladon/vastaavan, minne sen menisi tekemään. Kun jos kerran pelkkään metsäänkin on helppo kadota kuukausiksi, niin en ihmettele yhtään jos Janne on löytänyt ja keksinyt jonkun paikan, minne on vain päättänyt kuolla ja kadota.