Joo-o, olkoon sinun puolestasi talo mitä vain, mutta kun puhut että menet talolle tai olet käynyt talolla niin se tarkoittaa taloa, ei paikkaa. Jos taas sanoisit, että olet käynyt Martinin talon entisellä paikalla, niin sitten ei jäisi mitään epäselvyyttä. Mutta joo, ihanpa sama, oli vain pakko kysyä.Jenni kirjoitti:katselkaa piiriä jos ei mee puhe perille. talo voi olla mun puolesta hävitetty mutta paikka ei.
Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?
Re: Ei tarvi uskoa
En nyt tiedä onko niin *yliluonnollista* mutta ainakin ihmeellistä...
Mummuni kuoli sairaalassa marraskuun lopulla 2003. Hän oli sairaalassa 3 viikkoa ja näistä muistaakseni pari viikkoa suht *sekaisin/tiedottomassa tilassa*
Joulun alla äiti sai kirjekuoren postilaatikkoon johon oli kirjoitettu kuoreen osoite hieman huteralla käsialalla ja hieman väärin... Muistaakseni äidin avopuolison nimi oli väärin ja esim. kaupungin kohdalle oli kirjoitettu kaupunginosan nimi... Noh...kuoressa oli kortti jossa luki muistaakseni Hyvää Joulua ja toivottajana äiti... Kortti oli siis osoitettu minun äidille ja kortin lähettäjänä olisi näin ollen ollut minun kuollut mummuni... Ei ole tänän päivään mennessä selvinnyt kuka kortin lähetti... Mutta siihen en usko että se olisi ollut mummuni... Luultavasti jonkun sairasta pilaa...
Mummuni kuoli sairaalassa marraskuun lopulla 2003. Hän oli sairaalassa 3 viikkoa ja näistä muistaakseni pari viikkoa suht *sekaisin/tiedottomassa tilassa*
Joulun alla äiti sai kirjekuoren postilaatikkoon johon oli kirjoitettu kuoreen osoite hieman huteralla käsialalla ja hieman väärin... Muistaakseni äidin avopuolison nimi oli väärin ja esim. kaupungin kohdalle oli kirjoitettu kaupunginosan nimi... Noh...kuoressa oli kortti jossa luki muistaakseni Hyvää Joulua ja toivottajana äiti... Kortti oli siis osoitettu minun äidille ja kortin lähettäjänä olisi näin ollen ollut minun kuollut mummuni... Ei ole tänän päivään mennessä selvinnyt kuka kortin lähetti... Mutta siihen en usko että se olisi ollut mummuni... Luultavasti jonkun sairasta pilaa...
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Sain kerran veronpalautusta. Siihen ei voi olla mitään järjellistä selitystä, sillä olen kirjoilla Suomessa.
Korjattu pari typoa.
Korjattu pari typoa.
Viimeksi muokannut etsijä, Ma Syys 08, 2008 2:12 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jospa mummusi on kirjoittanut kortin vielä ollessaan "ei-sekava" ja se on postissa joutunut teille tietämättömille esim. tuon osoitevirheen takia? Ja sitten vaan sopivasti tullut joulun alla perille?PinkCatz kirjoitti:En nyt tiedä onko niin *yliluonnollista* mutta ainakin ihmeellistä...
Joulun alla äiti sai kirjekuoren postilaatikkoon johon oli kirjoitettu kuoreen osoite hieman huteralla käsialalla ja hieman väärin...
Noh...kuoressa oli kortti jossa luki muistaakseni Hyvää Joulua ja toivottajana äiti...
Ehkä mummusi aavisti, ettei tule enää lähempänä oikeaa ajankohtaa korttia kirjoittamaan. Olisi aika sairas pila, en olisi millään tuollaista keksinyt!
Voi kait tuo olla mahdollista mutta pidän sitä erittäin epätodennäköisenä...Nanne kirjoitti:Jospa mummusi on kirjoittanut kortin vielä ollessaan "ei-sekava" ja se on postissa joutunut teille tietämättömille esim. tuon osoitevirheen takia? Ja sitten vaan sopivasti tullut joulun alla perille?PinkCatz kirjoitti:En nyt tiedä onko niin *yliluonnollista* mutta ainakin ihmeellistä...
Joulun alla äiti sai kirjekuoren postilaatikkoon johon oli kirjoitettu kuoreen osoite hieman huteralla käsialalla ja hieman väärin...
Noh...kuoressa oli kortti jossa luki muistaakseni Hyvää Joulua ja toivottajana äiti...
Ehkä mummusi aavisti, ettei tule enää lähempänä oikeaa ajankohtaa korttia kirjoittamaan. Olisi aika sairas pila, en olisi millään tuollaista keksinyt!
Mummu kyllä hyvin tiesi esim. äidin avopuolison nimen...monia vuosia oli sentään tuntenut...
Mutta on noita ihmeellisiä kirjeitä muitakin... Yhdessä kirjeessä mikä meille kerran saapui oli muistaakseni sisällä pelkästään jotain vanhoja kellastuneita lehtileikkeitä jotka haisi ihan kuselle...eläimen tai ihmisen...
Äidillä ei pitäisi mitään *vihamiehiä* olla että...
Sitten joskus aikoinaan joku teki hauskaa pilaa siten että soitti puhelimella ja kun vastattiin sieltä alkoi kuulua ihan kuin jotain englanninkielen nauhoitettua opetusvideota... (sellaisia kun koulussa kuunneltiin kasetilta) näitä puheluita tuli muutamia ja ei ollut väliä kuka vastasi...kaikille soitettiin samaa kasettia...
Mutta nää nyt ei ehkä kuulu osioon Yliluonnollista...
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Kun täällä on ollut puhetta selittämättömistä kävelyn äänistä niin kerronpa oman tarinani.
Olin tullut kesällä käymään vanhempieni luona mutta silloin he eivät olleet kotona joten asuin sitten yksin pari päivää heidän asunnossaan. Samassa kodissa jossa olin itsekin asunut ennen kuin muutin pois.
Ja vaikka kyseessä on ihan tavallinen kerrostaloasunto,ihan hyvällä alueella,olen aina pelännyt olla yksin öisin tuossa asunnossa. Missään muualla en ole koskaan pelännyt.
Oli päiväsaika. Luin olohuoneen sohvalla lehteä kun kuulin ääntä. Ihan kuin joku olisi kävellyt viereisessä vanhempieni makuuhuoneessa sängyllä. Nousin ylös ja menin kurkkaamaan ovesta. Ääni loppui ja mitään ei näy. Menin uudelleen sohvalle lukemaan lehteä ja ääni kuului taas. Nousin ylös sohvalta kuulostelemaan ja ihan selvästi kuului jousien rasahtelua kuin joku olisi kävennyt sängyllä. Menin taas kurkkaamaan ovesta ja samalla ääni loppui eikä mitään näy. Sitten menin hakemaan suurimman leipäveitsen keittiöstä ja tarkistin kaikki kaapit, sängyn alisen ja kävin kaikki huoneet läpi. Mitään outoa ei löytynyt.
Ehkä minulla on orastava skitsofrenia tai jotain.
Olin tullut kesällä käymään vanhempieni luona mutta silloin he eivät olleet kotona joten asuin sitten yksin pari päivää heidän asunnossaan. Samassa kodissa jossa olin itsekin asunut ennen kuin muutin pois.
Ja vaikka kyseessä on ihan tavallinen kerrostaloasunto,ihan hyvällä alueella,olen aina pelännyt olla yksin öisin tuossa asunnossa. Missään muualla en ole koskaan pelännyt.
Oli päiväsaika. Luin olohuoneen sohvalla lehteä kun kuulin ääntä. Ihan kuin joku olisi kävellyt viereisessä vanhempieni makuuhuoneessa sängyllä. Nousin ylös ja menin kurkkaamaan ovesta. Ääni loppui ja mitään ei näy. Menin uudelleen sohvalle lukemaan lehteä ja ääni kuului taas. Nousin ylös sohvalta kuulostelemaan ja ihan selvästi kuului jousien rasahtelua kuin joku olisi kävennyt sängyllä. Menin taas kurkkaamaan ovesta ja samalla ääni loppui eikä mitään näy. Sitten menin hakemaan suurimman leipäveitsen keittiöstä ja tarkistin kaikki kaapit, sängyn alisen ja kävin kaikki huoneet läpi. Mitään outoa ei löytynyt.
Ehkä minulla on orastava skitsofrenia tai jotain.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Katuvalot. Sammuvat.
Ja täysin sattumanvaraisesti, koskaan ei voi tietää milloin se tapahtuu ja milloin ei.
Viimeisen vuoden aikana varsinkin tämä ilmiö on alkanut tapahtumaan yhä useammin ja useammin. Siinä missä se tapahtui ennen muutamia kertoja vuodessa, se on tapahtunut jo viimeisen 10 kuukauden aikana vähintään 10 kertaa.
Kolme niistä valoista jotka pimenivät kohdallani ovat yhä pimeinä. Ja niiden pimentyminen tapahtui siis jo talvella.
En sinällänsä tiedä onko tässä mitään yliluonnollista, tulipahan vain taas mieleen kun yölenkin aikana taas yksi himmeni ja sammui lopulta kokonaan kohdalla ollessani.
Jossain ohjelmassa joku kertoi saaneensa salamasta ja valojen alettua tekemään sen jälkeen tuota, mutta en tietääkseni ole saanut salamasta osumaa koskaan.
Jenkit yrittävät selittää tuota sillä, että valoissa on tunnistesensorit, jotka aktivoituvat autojen lähestyessä. Ehkä tosiaan Jenkkilässä, mutta Suomessa niin tuskin on. Myöskin valosensoreita ehdotettiin syylliseksi, mutta siinä tapauksessahan jostain pitäisi tulla päivänvalon tasoinen kirkas valo, joka saisi valon sammumaan. Eikä sitäkään sensoria liene jokaisessa lampussa erikseen sentään ole.
Lisää teorioita, kiitos.
Ja täysin sattumanvaraisesti, koskaan ei voi tietää milloin se tapahtuu ja milloin ei.
Viimeisen vuoden aikana varsinkin tämä ilmiö on alkanut tapahtumaan yhä useammin ja useammin. Siinä missä se tapahtui ennen muutamia kertoja vuodessa, se on tapahtunut jo viimeisen 10 kuukauden aikana vähintään 10 kertaa.
Kolme niistä valoista jotka pimenivät kohdallani ovat yhä pimeinä. Ja niiden pimentyminen tapahtui siis jo talvella.
En sinällänsä tiedä onko tässä mitään yliluonnollista, tulipahan vain taas mieleen kun yölenkin aikana taas yksi himmeni ja sammui lopulta kokonaan kohdalla ollessani.
Jossain ohjelmassa joku kertoi saaneensa salamasta ja valojen alettua tekemään sen jälkeen tuota, mutta en tietääkseni ole saanut salamasta osumaa koskaan.
Jenkit yrittävät selittää tuota sillä, että valoissa on tunnistesensorit, jotka aktivoituvat autojen lähestyessä. Ehkä tosiaan Jenkkilässä, mutta Suomessa niin tuskin on. Myöskin valosensoreita ehdotettiin syylliseksi, mutta siinä tapauksessahan jostain pitäisi tulla päivänvalon tasoinen kirkas valo, joka saisi valon sammumaan. Eikä sitäkään sensoria liene jokaisessa lampussa erikseen sentään ole.
Lisää teorioita, kiitos.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
-
ville69
- Vähänniinkuharrastaja
Yleensä kyseessä on kerta toisensa jälkeen samat valotolpat, ja luonnollinen selitys on tietysti loppuun palanut lamppu.VoDKa kirjoitti:Katuvalot. Sammuvat.
Eli polttimosta on kaasut vähitellen karanneet, ja valokaari ei enää pysy hengissä tarjotulla jännitteellä. Tai syö liikaa virtaa ja jokin suojapiiri katkaisee. Mutta aina lampun hetken aikaa jäähdyttyä elektroniikka sytyttää sen uudelleen.
Syttymistä ei huomaa, koska se on hidasta: ensin vain pieni hohde, sitten kirkkaus kasvaa minuutin-pari hiljakseen. Valon sammuessa taas ohikulkija parhaimmillaan menettää näköaistinsa hetkeksi, ja tämä tuntuu vähintään alitajuisesti uhkaavalta ja hätkähdyttää, sekä painuu mieleen.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Itseasiassa nuo kyseiset lamput on pimeänä olleet siitä lähtien ku ne sammuivat kerran kohdalla. Yksi valoista on epätoimiva, välkkyy ja sammuu miten sattuu, mutta yleensä päällä ollessaan sammuu siinä vaiheessa kun kohdalla on. Siihen en ole jaksanut kiinnittää kummemmin huomiota.ville69 kirjoitti:Yleensä kyseessä on kerta toisensa jälkeen samat valotolpat, ja luonnollinen selitys on tietysti loppuun palanut lamppu.VoDKa kirjoitti:Katuvalot. Sammuvat.
Äsken juuri lenkillä ollessa sammui taas yksi, ihan uusi valo. Ilmiö on tuntunut tosiaan yleistyvän viimeisen kuukauden aikana paljon, liekkö sitten jotenkin yhteyksissä päänsisäiseen toimintaan...
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
-
combat18
- Martin Beck
Minullakin on lamput sammunut
silloin kun olen ollut kadulla käppäilemässä, kolme valoa sammui vuoretellen aina silloin kun olin niitten alla. ei varmaan yliluonnollista mutta ihmeellistä. Paskat meinas tulla housuun äskön kun kirjoittelin tuota^ säkkipimeessä huoneessa televisio sammui saatana ja piti ihme äänen.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/

If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/

-
maffe
No tuntemattoman lentävän objektin olen nähnyt n. 9-10 vuotiaana
Oli synkkä ja myrsyinen talvi ilta, ja kun tähtiä katselin taivaalla ja potkuttelin potkukelkalla niin yhtäkkiä näkykin jokin soikea oranssille hohtava juttu lentävän viistosti ylöspäin.
En usko että se ainakaan lentokone oli kun ei ne yleensä lähde yhtäkkiä sillai kaarevasti lentämään yläviistoon, ja ei se nyt vain vaikuttanut lentokoneen tai helikopterin lentotyyliltä. Eikä se lentotähtikään ollut. eikä ilmassa kuulunut mitään ääntäkään.
En nyt tiedä oliko se mikään uhvo, mutta joku erikoinen lentävä lautanen se oli joka hämmensi pientä poikaa.

Oli synkkä ja myrsyinen talvi ilta, ja kun tähtiä katselin taivaalla ja potkuttelin potkukelkalla niin yhtäkkiä näkykin jokin soikea oranssille hohtava juttu lentävän viistosti ylöspäin.
En usko että se ainakaan lentokone oli kun ei ne yleensä lähde yhtäkkiä sillai kaarevasti lentämään yläviistoon, ja ei se nyt vain vaikuttanut lentokoneen tai helikopterin lentotyyliltä. Eikä se lentotähtikään ollut. eikä ilmassa kuulunut mitään ääntäkään.
En nyt tiedä oliko se mikään uhvo, mutta joku erikoinen lentävä lautanen se oli joka hämmensi pientä poikaa.