Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?
- LexVeritas
- Frank Columbo
Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?
^En tiedä sitä puoluekantaa, enkä uskonhaaraakaan, joka voisi ehkä olla tässä se oleellisempi tieto.
Eino Mäki oli ammatiltaan muurari ja teki keikkahommia ympäri Suomea. (Myös Tulilahden toisen naisuhrin isä oli ammatiltaan muurari btw.)
Anjan vanhin veli Reino Mäki matkusti murhien aikaan Seinäjoelle ja palasi vasta hautajaisiin. Sitten hän poltti poliisin luovuttamat molempien tyttöjen vaatteet ja hautasi teltan alushuovan maahan.
Gustafsson ilmeisestikin hämmästyi nähdessään hänet käräjäoikeudessa.
Eino Mäki oli ammatiltaan muurari ja teki keikkahommia ympäri Suomea. (Myös Tulilahden toisen naisuhrin isä oli ammatiltaan muurari btw.)
Anjan vanhin veli Reino Mäki matkusti murhien aikaan Seinäjoelle ja palasi vasta hautajaisiin. Sitten hän poltti poliisin luovuttamat molempien tyttöjen vaatteet ja hautasi teltan alushuovan maahan.
Gustafsson ilmeisestikin hämmästyi nähdessään hänet käräjäoikeudessa.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
No mielestäni sen pahasti sanomisen muistaisi kyllä ihan yhtä hyvin kuin turpiin vetämisenkin. Pointtihan on se, että miestä epäillään murhasta ja hän sitten pelkää paljastuvansa viinaa alaikäisille tarjoilleeksi teiniksi, eikä sen vuoksi paljasta teltalla käynyttä rähinöitsijää, joka on todennäköisesti tappanut hänen ystävänsä, tyttöystävänsä ja hänetkin melkein.LexVeritas kirjoitti: Ma Heinä 31, 2023 6:23 pm ^Knaakalta toivoisi tarkempaa lukemista. Kirjoitin jo kahteen kertaan, että tappelemisen sijasta kyseessä saattoi myös olla tosi, tosi pahasti sanominen.
Ross Sullivanilta jälleen kerran tuiki tärkeä kommentti.Luulisin, että mahdollinen tappelu tai tosi, tosi pahasti sanominen uhrin auktoriteetille on tapahtunut jo illan aikana. Kesselin ja Happosen näkemät miehet vaaleissa paidoissaan murhaniemen kärjessä illalla saattavat olla samat kuin Karjalaisen näkemät tuntemattomat nuoret miehet aamuyöllä keskiniemellä. Mielestäni he saattavat kuulua uhrin lähipiiriin.
Teoriani ydin on, että Kekkosen uudelleenvalintaa presidentiksi ei saanut vaarantaa mikään.
Sen verran epäilevä luonne olen, ettei tämä teoria vakuuta.
Gustafssonin syyttömyydestä olen vakuuttunut sen makuupaikan verijäljen vuoksi, mutta en ihmettele, että jotkut häntä epäilevät, jos tällaisia asioita unohdetaan tai salataan tarkoituksella. Mielestäni Gustafssonin muisti ei ole voinut mennä jotenkin takautuvasti niin, että hän muistaa kyllä yöllä heränneensä ja käyneensä Seppoa katsomassa ulkona, mutta ei muistaisi aiemmin illalla tapahtunutta yhteenottoa jonkun kanssa, tai kuka joi mitäkin ja kuinka paljon. Mutta mistäs minä tiedän, miten iskut päähän voi vaikuttaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
- LexVeritas
- Frank Columbo
Arvon Knaakka ei ymmärrä teoriani ydintä:Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 3:52 pmNo mielestäni sen pahasti sanomisen muistaisi kyllä ihan yhtä hyvin kuin turpiin vetämisenkin. Pointtihan on se, että miestä epäillään murhasta ja hän sitten pelkää paljastuvansa viinaa alaikäisille tarjoilleeksi teiniksi, eikä sen vuoksi paljasta teltalla käynyttä rähinöitsijää, joka on todennäköisesti tappanut hänen ystävänsä, tyttöystävänsä ja hänetkin melkein.LexVeritas kirjoitti: Ma Heinä 31, 2023 6:23 pm ^Knaakalta toivoisi tarkempaa lukemista. Kirjoitin jo kahteen kertaan, että tappelemisen sijasta kyseessä saattoi myös olla tosi, tosi pahasti sanominen.
Ross Sullivanilta jälleen kerran tuiki tärkeä kommentti.Luulisin, että mahdollinen tappelu tai tosi, tosi pahasti sanominen uhrin auktoriteetille on tapahtunut jo illan aikana. Kesselin ja Happosen näkemät miehet vaaleissa paidoissaan murhaniemen kärjessä illalla saattavat olla samat kuin Karjalaisen näkemät tuntemattomat nuoret miehet aamuyöllä keskiniemellä. Mielestäni he saattavat kuulua uhrin lähipiiriin.
Teoriani ydin on, että Kekkosen uudelleenvalintaa presidentiksi ei saanut vaarantaa mikään.
Gustafssonin syyttömyydestä olen vakuuttunut sen makuupaikan verijäljen vuoksi, mutta en ihmettele, että jotkut häntä epäilevät, jos tällaisia asioita unohdetaan tai salataan tarkoituksella. Mielestäni Gustafssonin muisti ei ole voinut mennä jotenkin takautuvasti niin, että hän muistaa kyllä yöllä heränneensä ja käyneensä Seppoa katsomassa ulkona, mutta ei muistaisi aiemmin illalla tapahtunutta yhteenottoa jonkun kanssa, tai kuka joi mitäkin ja kuinka paljon. Mutta mistäs minä tiedän, miten iskut päähän voi vaikuttaa.
Kekkosen uudelleenvalintaa seuraavissa vaaleissa ei saanut estää mikään. Murhaajassa oli jotain, mitä olisi voitu käyttää Kekkosen mustamaalaamiseen.
Leiripaikalla käyneiden ihmisten kohdalla Gustafssonin muisti ei toimi, koska hänet on ylimmältä mahdolliselta taholta ohjeistettu olemaan muistamatta kaikkea.
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Oma näkemykseni on, että omaa näkemystä ei kannata ottaa suoraan esim. tuomiolauselmasta (ainakaan kyseenalaistamatta). Muuta täysin varmaa tapaukseen liittyen onkin sitten vaikea todeta.LexVeritas kirjoitti: Ma Heinä 31, 2023 10:11 pm ^Kiitos kehuista. Onko sinulla itse aiheeseen liittyen jo muodostunut jokin oma näkemys?
Kuten joku totesikin: "tästä jutusta nyt ei eteenpäin tulla koskaan pääsemään, koska todisteita mihinkään suuntaan ei nähdäkseni ole." Suosikkiteoriani on saalistajatyyppinen murhaaja, jolla ei ole ennakkoyhteyttä uhreihin. NG:n mahdollisuutta tekijäksi ei voida poissulkea.
Viimeksi muokannut Ross Sullivan, Ke Elo 02, 2023 5:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä te dorkat dorkailette?
- Ross Sullivan
"Gustafssonin syyttömyydestä olen vakuuttunut sen makuupaikan verijäljen vuoksi" Voisitko avata tätä hieman, kiitos? Ihan vilpitön kysymys.Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 3:52 pmNo mielestäni sen pahasti sanomisen muistaisi kyllä ihan yhtä hyvin kuin turpiin vetämisenkin. Pointtihan on se, että miestä epäillään murhasta ja hän sitten pelkää paljastuvansa viinaa alaikäisille tarjoilleeksi teiniksi, eikä sen vuoksi paljasta teltalla käynyttä rähinöitsijää, joka on todennäköisesti tappanut hänen ystävänsä, tyttöystävänsä ja hänetkin melkein.LexVeritas kirjoitti: Ma Heinä 31, 2023 6:23 pm ^Knaakalta toivoisi tarkempaa lukemista. Kirjoitin jo kahteen kertaan, että tappelemisen sijasta kyseessä saattoi myös olla tosi, tosi pahasti sanominen.
-
Kuolemannaakka
No onhan tämä nyt jo tuhat kertaa selitetty, itsekin varmaan pari sivua takaperin viimeksi.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 5:20 pm"Gustafssonin syyttömyydestä olen vakuuttunut sen makuupaikan verijäljen vuoksi" Voisitko avata tätä hieman, kiitos? Ihan vilpitön kysymys.Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 3:52 pmNo mielestäni sen pahasti sanomisen muistaisi kyllä ihan yhtä hyvin kuin turpiin vetämisenkin. Pointtihan on se, että miestä epäillään murhasta ja hän sitten pelkää paljastuvansa viinaa alaikäisille tarjoilleeksi teiniksi, eikä sen vuoksi paljasta teltalla käynyttä rähinöitsijää, joka on todennäköisesti tappanut hänen ystävänsä, tyttöystävänsä ja hänetkin melkein.LexVeritas kirjoitti: Ma Heinä 31, 2023 6:23 pm ^Knaakalta toivoisi tarkempaa lukemista. Kirjoitin jo kahteen kertaan, että tappelemisen sijasta kyseessä saattoi myös olla tosi, tosi pahasti sanominen.
Ross Sullivanilta jälleen kerran tuiki tärkeä kommentti.
Gustafssonin makuupaikalta, siitä kohtaa missä hänen päänsä olisi ollut, löytyi kosketus- ja valumaverta, joka tunnistettiin nyt uusissa tutkimuksissa olevan nimenomaan Gustafssonin verta.
Toisin sanoen, verijäljistä päätellen, hän oli valunut verta teltan sisällä makuupaikallaan. Mikä siis vahvistaa hänen kertomustaan ulkopuolisesta hyökkääjästä joka kolkkasi hänet teltan pohjalle.
Tuo ei voi lavaste, koska DNA:ta ei tuolloin tunnettu. Sen selittäminen jollain "aikaisemmalla tappelulla", jonka jälkeen Gustafsson olisi mennyt verisenä makaamaan telttaan ja ihan sattumalta olisi tullut oikeaan kohtaan myöhempiin tapahtumiin sopivat verijäljet, on hyvin väkinäistä, eikä vakuuta minua.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
- Ross Sullivan
Juuri kehuin asiallisuutta, mutta nähtävästi turhaan.Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 11:38 pmNo onhan tämä nyt jo tuhat kertaa selitetty, itsekin varmaan pari sivua takaperin viimeksi.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 5:20 pm"Gustafssonin syyttömyydestä olen vakuuttunut sen makuupaikan verijäljen vuoksi" Voisitko avata tätä hieman, kiitos? Ihan vilpitön kysymys.Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 3:52 pm
No mielestäni sen pahasti sanomisen muistaisi kyllä ihan yhtä hyvin kuin turpiin vetämisenkin. Pointtihan on se, että miestä epäillään murhasta ja hän sitten pelkää paljastuvansa viinaa alaikäisille tarjoilleeksi teiniksi, eikä sen vuoksi paljasta teltalla käynyttä rähinöitsijää, joka on todennäköisesti tappanut hänen ystävänsä, tyttöystävänsä ja hänetkin melkein.
Gustafssonin makuupaikalta, siitä kohtaa missä hänen päänsä olisi ollut, löytyi kosketus- ja valumaverta, joka tunnistettiin nyt uusissa tutkimuksissa olevan nimenomaan Gustafssonin verta.
Toisin sanoen, verijäljistä päätellen, hän oli valunut verta teltan sisällä makuupaikallaan. Mikä siis vahvistaa hänen kertomustaan ulkopuolisesta hyökkääjästä joka kolkkasi hänet teltan pohjalle.
Tuo ei voi lavaste, koska DNA:ta ei tuolloin tunnettu. Sen selittäminen jollain "aikaisemmalla tappelulla", jonka jälkeen Gustafsson olisi mennyt verisenä makaamaan telttaan ja ihan sattumalta olisi tullut oikeaan kohtaan myöhempiin tapahtumiin sopivat verijäljet, on hyvin väkinäistä, eikä vakuuta minua.
Selitetty on, mutta "selitysten" logiikka ontuu. Se ontuu kyllä jälleen. Mistään DNA:n lavastamisesta tuskin olisi kysekään. Siitä on voinut olla kyse, että on yrittänyt lavastaa itsensä syyttömäksi uhriksi menemällä kohtaan makailemaan, missä on mahdollisesti jo ehtinyt maata ennen tekoa. Miksi ei ole jäänyt kyseiseen kohtaan, niin sitä voi vaan arvailla (skenaariossa, että NG olisi syyllinen).
-
Kuolemannaakka
Onko selvitetty, missä Kekkonen oli tuona iltana?LexVeritas kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 4:34 pmArvon Knaakka ei ymmärrä teoriani ydintä:Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 3:52 pmNo mielestäni sen pahasti sanomisen muistaisi kyllä ihan yhtä hyvin kuin turpiin vetämisenkin. Pointtihan on se, että miestä epäillään murhasta ja hän sitten pelkää paljastuvansa viinaa alaikäisille tarjoilleeksi teiniksi, eikä sen vuoksi paljasta teltalla käynyttä rähinöitsijää, joka on todennäköisesti tappanut hänen ystävänsä, tyttöystävänsä ja hänetkin melkein.LexVeritas kirjoitti: Ma Heinä 31, 2023 6:23 pm ^Knaakalta toivoisi tarkempaa lukemista. Kirjoitin jo kahteen kertaan, että tappelemisen sijasta kyseessä saattoi myös olla tosi, tosi pahasti sanominen.
Ross Sullivanilta jälleen kerran tuiki tärkeä kommentti.
Kekkosen uudelleenvalintaa seuraavissa vaaleissa ei saanut estää mikään. Murhaajassa oli jotain, mitä olisi voitu käyttää Kekkosen mustamaalaamiseen.
Leiripaikalla käyneiden ihmisten kohdalla Gustafssonin muisti ei toimi, koska hänet on ylimmältä mahdolliselta taholta ohjeistettu olemaan muistamatta kaikkea.
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
Kuolemannaakka
Teon jälkeen kai teltta oli kasassa ja verisiä kavereita täynnä. NG ei voine ryömiä verta vuotavana sinne, ilman että verta olisi tullut johonkin väärään paikkaan, esim teltan ulkopinnalle. Ja mistä NG ylipäätään vammansa sitten sai, kun ainakaan tappamisen aikana hän ei niitä tainnut voida saada? Kun uhrit olivat siellä telttakankaan poimuissa paketissa, eikä Seppokaan saanut edes nyrkkejä heiluteltua. Jos sai tappelun aikana, niin miten tuli just sopivaan kohtaan tarinan kannalta?Ross Sullivan kirjoitti: To Elo 03, 2023 1:04 amJuuri kehuin asiallisuutta, mutta nähtävästi turhaan.Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 11:38 pmNo onhan tämä nyt jo tuhat kertaa selitetty, itsekin varmaan pari sivua takaperin viimeksi.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 5:20 pm
"Gustafssonin syyttömyydestä olen vakuuttunut sen makuupaikan verijäljen vuoksi" Voisitko avata tätä hieman, kiitos? Ihan vilpitön kysymys.
Selitetty on, mutta "selitysten" logiikka ontuu. Se ontuu kyllä jälleen. Mistään DNA:n lavastamisesta tuskin olisi kysekään. Siitä on voinut olla kyse, että on yrittänyt lavastaa itsensä syyttömäksi uhriksi menemällä kohtaan makailemaan, missä on mahdollisesti jo ehtinyt maata ennen tekoa. Miksi ei ole jäänyt kyseiseen kohtaan, niin sitä voi vaan arvailla (skenaariossa, että NG olisi syyllinen).
NG:n haavat sopivat tarinaan ulkoa tulleesta, päähän lyönneestä hyökkääjästä, ja verijäljet vahvistavat tarinaa.
Tottakai kaiken voi selittää sattumalta tulleeksi tai lavastuksena tehdyksi ja lisäksi että poliisi ei vain löytänyt. Kun tietoja ei ole tarpeeksi, niin sitten vaan arvaillaan, mikä olisi todennäköisempää. Mutta veikkaan, että tässä oli syy miksi hänet vapautettiin. Ei ollut syytä olettaa, eikä voitu todistaa, että vammat ja jäljet olisivat tulleet mistään muusta kuin juuri siitä, mistä NG niiden väittikin tulleen. Ristiriitoja ei ollut, paitsi valikoiva muistinmenetys.
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
- Ross Sullivan
Kiitos asiallisesta vastauksesta!Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 11:10 amTeon jälkeen kai teltta oli kasassa ja verisiä kavereita täynnä. NG ei voine ryömiä verta vuotavana sinne, ilman että verta olisi tullut johonkin väärään paikkaan, esim teltan ulkopinnalle. Ja mistä NG ylipäätään vammansa sitten sai, kun ainakaan tappamisen aikana hän ei niitä tainnut voida saada? Kun uhrit olivat siellä telttakankaan poimuissa paketissa, eikä Seppokaan saanut edes nyrkkejä heiluteltua. Jos sai tappelun aikana, niin miten tuli just sopivaan kohtaan tarinan kannalta?Ross Sullivan kirjoitti: To Elo 03, 2023 1:04 amJuuri kehuin asiallisuutta, mutta nähtävästi turhaan.Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Elo 02, 2023 11:38 pm
No onhan tämä nyt jo tuhat kertaa selitetty, itsekin varmaan pari sivua takaperin viimeksi.
NG:n haavat sopivat tarinaan ulkoa tulleesta, päähän lyönneestä hyökkääjästä, ja verijäljet vahvistavat tarinaa.
Tottakai kaiken voi selittää sattumalta tulleeksi tai lavastuksena tehdyksi ja lisäksi että poliisi ei vain löytänyt. Kun tietoja ei ole tarpeeksi, niin sitten vaan arvaillaan, mikä olisi todennäköisempää. Mutta veikkaan, että tässä oli syy miksi hänet vapautettiin. Ei ollut syytä olettaa, eikä voitu todistaa, että vammat ja jäljet olisivat tulleet mistään muusta kuin juuri siitä, mistä NG niiden väittikin tulleen. Ristiriitoja ei ollut, paitsi valikoiva muistinmenetys.
"Teon jälkeen kai teltta oli kasassa ja verisiä kavereita täynnä. NG ei voine ryömiä verta vuotavana sinne, ilman että verta olisi tullut johonkin väärään paikkaan, esim teltan ulkopinnalle." OK, eli perustuu siis siihen oletukseen, että verijälkitestit ovat täysin luotettavia (vuosikymmenten jälkeen).
"Ja mistä NG ylipäätään vammansa sitten sai, kun ainakaan tappamisen aikana hän ei niitä tainnut voida saada? Kun uhrit olivat siellä telttakankaan poimuissa paketissa, eikä Seppokaan saanut edes nyrkkejä heiluteltua. Jos sai tappelun aikana, niin miten tuli just sopivaan kohtaan tarinan kannalta?" Kai siinä on jonkinlaista tappelua käyty joka tapauksessa. Oli tekijä sitten kuka tahansa. Jos NG olisi tekijä, niin vaikea arvailla kuka on ensin lyönyt ketäkin/miten tilanne on eskaloitunut.
"NG:n haavat sopivat tarinaan ulkoa tulleesta, päähän lyönneestä hyökkääjästä, ja verijäljet vahvistavat tarinaa". Liittyy kuitenkin epävarmuuksia. Käsittääkseni esim. vammojen todellinen ja tarkka laatu on jäänyt osin arvoitukseksi.
- LexVeritas
- Frank Columbo
Todennäköisesti ei mutta arvaan, että Tamminiemen saunassa 100 asteen löylyissä vasta (ei vihta) päässään.Onko selvitetty, missä Kekkonen oli tuona iltana?
Koska oletettavasti moni luulee, että pidän Kekkosta syyllisenä kolmoismurhaan, niin totean näin julkisesti, että en pidä.
...ilman että verta olisi tullut johonkin väärään paikkaan, esim teltan ulkopinnalle.
Mielestäni on merkittävää, ettei teltan ulkopinnalta löydetty lainkaan Gustafssonin tippuverijälkiä.
-
Kuolemannaakka
Tämä on nimenomaan merkittävää, koska se vahvasti viittaa siihen, ettei Gustafsson ollut vammoja saaneena pystyssä teltan lähistöllä. Hänen pitäisi siis kuitenkin jemmailla kamoja ympäri metsiä hukuksiin ja hakata naisuhria niskaan ja riisua housuja ja muutenkin viettää aikaa teltalla ja sen läheisyydessä.LexVeritas kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 3:40 pmTodennäköisesti ei mutta arvaan, että Tamminiemen saunassa 100 asteen löylyissä vasta (ei vihta) päässään.Onko selvitetty, missä Kekkonen oli tuona iltana?
Koska oletettavasti moni luulee, että pidän Kekkosta syyllisenä kolmoismurhaan, niin totean näin julkisesti, että en pidä.
...ilman että verta olisi tullut johonkin väärään paikkaan, esim teltan ulkopinnalle.
Mielestäni on merkittävää, ettei teltan ulkopinnalta löydetty lainkaan Gustafssonin tippuverijälkiä.
Joten: joko hän on tehnyt itse itselleen vammat jotenkin esim kivellä ja veitsellä (vai oliko veitsihaavoja?) hakaten teltan päällä maatessaan murhan jälkeen *) (ja heittänyt kiven järveen ja niellyt veitsen) ja sitten ryöminyt naama veressä sinne makuupaikalleen ja sitten pois, tai sitten joku vaan ihan oikeasti kävi koko konkkaronkan kimppuun ja Gustafsson osittain menetti muistinsa hyökkäyksen vuoksi.
Tämmöisistä asioista ne poliisit (jotkut heistä) asioita päättelevät, vaikka useinkaan perusteluja ei avata tarpeeksi kansalaisille, vaan elämään jäävät ne teoriat, jotka saavat eniten palstatilaa ennen tuomiota. Se on harmi.
') vertautuu täysin Auerin tapaukseen: myös hänen olisi pitänyt tehdä itse omat vammansa murhan jälkeen. Hänellä oli vielä haasteena se, että vaatteita olisi pitänyt myös vaihtaa ja käydä pesulla kuitujen ja veriroiskeiden vuoksi, ja lisäksi tähän ja tavaroiden kätkemiseen oli aikaa n. 2 minuuttia.
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
- LexVeritas
- Frank Columbo
Merkitty on ainakin yksi viiltohaava. Yleensä unohtuu se vasemman korvan yläpuolella ollut ruhjehaava, joka todettu vammaksi, jonka syntymekanismi sopii astalolla lyömiseen. Ko. lyönti rikkoi myös korvan sisuskaluja ja häiriinnytti siten Gustafssonin tasapainoaistia. Mielestäni vaatisi vähintäänkin juonikasta luonnetta lyödä itseään niin kovaa päähän esim. kivellä. Sen jälkeen täytyisi vielä piilottaakin astalo (kiven varmaan voisi heittää järveen) niin ettei tippuverijälkiä teltan ulkopinnalle synny.Joten: joko hän on tehnyt itse itselleen vammat jotenkin esim kivellä ja veitsellä (vai oliko veitsihaavoja?) hakaten teltan päällä maatessaan murhan jälkeen
Tulee muistaa, että poliisi on tutkimusyhteenvedossaan kirjannut Gustafssonin olevan luonteeltaan "hidas".
- Ross Sullivan
"Mielestäni on merkittävää, ettei teltan ulkopinnalta löydetty lainkaan Gustafssonin tippuverijälkiä."LexVeritas kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 3:40 pmTodennäköisesti ei mutta arvaan, että Tamminiemen saunassa 100 asteen löylyissä vasta (ei vihta) päässään.Onko selvitetty, missä Kekkonen oli tuona iltana?
Minunkin mielestäni tämä on merkittävää.
Sitten seuraa tietenkin kysymys, että kuinka luotettavia verijälkitutkimukset ovat asiassa? Varsinkin kun huomioidaan, että tutkimusten ja tapahtumien välille taitaa jäädä melko pitkä aikaväli.
Viimeksi muokannut Ross Sullivan, La Elo 05, 2023 6:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ross Sullivan
"Tulee muistaa, että poliisi on tutkimusyhteenvedossaan kirjannut Gustafssonin olevan luonteeltaan "hidas"."LexVeritas kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 6:20 pmMerkitty on ainakin yksi viiltohaava. Yleensä unohtuu se vasemman korvan yläpuolella ollut ruhjehaava, joka todettu vammaksi, jonka syntymekanismi sopii astalolla lyömiseen. Ko. lyönti rikkoi myös korvan sisuskaluja ja häiriinnytti siten Gustafssonin tasapainoaistia. Mielestäni vaatisi vähintäänkin juonikasta luonnetta lyödä itseään niin kovaa päähän esim. kivellä. Sen jälkeen täytyisi vielä piilottaakin astalo (kiven varmaan voisi heittää järveen) niin ettei tippuverijälkiä teltan ulkopinnalle synny.Joten: joko hän on tehnyt itse itselleen vammat jotenkin esim kivellä ja veitsellä (vai oliko veitsihaavoja?) hakaten teltan päällä maatessaan murhan jälkeen
Tulee muistaa, että poliisi on tutkimusyhteenvedossaan kirjannut Gustafssonin olevan luonteeltaan "hidas".
Minkälainen henkilöarviointitesti on ollut tämän johtopäätöksen perusteena?