Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Calabash »

ipr kirjoitti: To Elo 10, 2023 2:50 am Suomessa on muutamia kuntia, joiden nimi ei vastaa minkään paikkakunnan nimeä, ts ei ole olemassa kunnan nimeä vastaavaa paikkaa. Tulee mieleen ainakin Vantaa, Raasepori, Sastamala, Akaa, Enontekiö ja Ilomantsi.
Tämä, mitä nyt kirjoitan, liittyy moottoripyöräilyyn, vaikka alku ei siltä vaikuta. Yritän siis saada tämän ketjuun rakentuneen sivupoiun muutettua asiaan yhtyväksi.

Yleensä nämä kokouspöydän ääressä päätetyt nimistöt syntyvät kuntaliitosten ja hallintomuutosten yhteydessä, ja jonkin aikaa porukat tappelevat asiasta. Käytän esimerkkinä Vantaata ja Helsinkiä. Olen sen verran vanha, että muistan hyvin esimerkiksi Helsingin pitäjän, maalaiskunnan. Siitä syntyi, ei suinkaan Helsinki (kuten täälläkin on luultu) vaan Vantaan kauppala, joka perustettiin vasta 1972 ja kaupunkioikeudet tämä Vantaa sai 1974. Vantaanjokikin oli alun perin Helsinginjoki, ruotsinkielisten suussa Helsingaa, ja siellä olevat kosket olivat "hälsinglantilaisten mailla".

Helsingin kaupungilla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tuon kanssa kuin nimi. Sen kaupungin määräsi Kustaa Vaasa perustettavaksi Toukolan ja Koskelan rajamaille Tallinnan kilpailijaksi vuonna 1550. Sinne raahattiin pakolla porvareita Ulvilasta, Porvoosta ja muista jo olemassa olevista kylistä. 1600-luvulla satama sitten siirtyi Vanhankaupunginlahden pohjukasta parempaan paikkaan nykyisen Kruununhaan kohdille ja edelleen sitten eteenpäin.

Helsingin pitäjässä taas oli kanta-asutusta ja kirkko jo 1300-luvulta lähtien.

Pitäjän osia on liitetty Helsinkiin jo 1940-luvulla, esimerkiksi Malmi, Tapanila, Suutarila jne. Loput menivät sitten Vantaaksi 1970-luvulla.

Nykyisin jonnet eivät tiedä, mutta vanhat ihmiset voivat asua edelleen Kirkonkylässä eikä sana Vantaa ole heille vielä kodikas, mutta nuorille on. Minäkin menen esimerkiksi Tikkurilaan tai enkä vain "Vantaalle", joka muuten on hämäläisperäinen laina. Helsingin pitäjän asukkaista osa nyt vain sai jossain vaiheessa kuulla joko asuvansa Vantaalla tai Helsingissä.

Sama koskee uusien kuntayhtymien ja kuntaliitosten nimiä. Raasepori on nuorille pian ainoa oikea, mutta Tammisaari on minulle Tammisaari. Hämeessä sijaitseva Toijala on Toijala eikä mikään Akaa. Mutta vuodesta 2007 Toijala on, edelleen toki Toijalakin, mutta se nyt vain sitten kuuluu kuntaan nimeltään Akaa. Johon imaistiin myös Viiala.

Enontekiö on jättikunta, johon kuuluu kai kaikki Hetasta aina Kilpisjärvelle. Kunnantalon pihasta saa ajaa 174 kilometriä ennen kuin on pohjoisimmassa kylässä.

Nimiksi varmaan on pyritty ottamaan neutraali nimi nimistöstä. Ei tule silloin sellaista tuntua, että joku isompi ahmaisee. Pohjan asukkaat eivät olisi halunneet olla tammisaarelaisia tai päinvastoin, mutta ollaan sitten ainakin joskus ylpeitä raaseporilaisia. Kuntahan perustettiin vasta 2009 Karjaasta, Tammisaaresta ja Pohjasta.

Ja nyt sitten moottoripyöräilyyn. Kaikissa näissä mainituissa paikoissa on hyviä mutkateitä ja vieläpä kohtalaisen hyvällä päällysteellä pois lukien Enontekiö, jossa tie Kilpisjärvelle on tällä hetkellä niin karmeassa kunnossa, että siellä motoristi tappaa itsensä tai rikkoo ainakin kalustonsa, vaikka ei kaahaisikaan poliisia karkuun.

Eli hey, hey! Ajetaan varovasti siellä!
Sil5
Neuvoja-Jack
Viestit: 532
Liittynyt: La Elo 21, 2021 10:36 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Sil5 »

Jostain syystä tätä keskustelua on koetettu ohjailla Raaseporin kunnallishistoriaan.. Mutta palataan vielä asiaan ja profiloidaan hieman lisää.

Kyseessä ei ollut ihan tavallinen tieltäsuistuminen..Poliisi ja tutkijalautakunta varmaan selvittelee erilaisia seikkoja.

Alkaen ehkä jo kyseisten motoristien taustoista..Ihan tavanomaisia asioita: Keitä olivat? Mistä ja minne matkalla jne.?
- itsessään Hangossa oli monenlaista tapahtumaa ja viihtyjää kyseisenä viikonloppuna..olivatko juhlavieraita? Tai jotain muuta?
- miksi ja minne oli kiire kun piti oikein porukalla ajaa ylinopeutta?
- ja miksi lähtivät pakoon poliisia? Sekä siihen mahdollisesti liittyvät syyt ja yksityiskohdat?
- voisiko arvella ettei kyseessä ollut paikallista nuorisoa tai mopomeeting-porukkaa..sellaisesta olisi todenäköisesti otsikoitu ja kirjoitettu enemmän.

Tottahan poliisille tulee ensimmäisenä mieleen päihtyneenä ajeleminen. Toisekseen porukan "habituksesta" on saattanut aiheutua muunkinlaisia epäilyjä.
- pysähtynyttä varmaankin puhallutettiin ja pakoon lähteneistäkin lienee saatu otettua verinäytteet..ehkä sitä neljättä sankaria lukuunottamatta?
- eikä toisalta tiedetä jatkoiko tiellä pysynyt pakoaan, vai pysähtyikö edes auttelemaan lepikkoon ajaneita kavereitaan?

Moottoripyörällä (ja autollakin) jonkin verran ajaneena nousee mieleen myös ajotilanteeseen liittyvä "psykologia".
Monet meistä tietää ja tuntee tilanteen kun hyvällä tiellä ajellessa nopeus alkaa pikku hiljaa, ikäänkuin itsestään, nousta. Moottoripyörissä ei ole edes vakkareita. Ja kun käännytään pienemmälle tielle tuo nopeampi "ajotyyli" onkin jäänyt ikäänkuin päälle. Joskus pitää hieman "herätellä" itseään ajamaan uuden ja hitaamman tien ehdoilla.

Tapahtuiko tässä jotain tuollaista?
Motoristit ajoivat isolla suoralla tiellä ylinopeutta..Yllättäen vastaan tuli poliisiauto joka pisti sireenit ja vilkut päälle sekä kääntyi perään.
- alkoi pakeneminen ja luultavasti vielä entistäkin kovemmalla vauhdilla.
- yksi päätti pysähtyä (oliko suunnitelua tai ei?) muut kolme jatkoivat edelleenkin pakenemista..arvatenkin mahdollisimman nopeasti.

Lienee selvää että tullainen poliisin ilmaantuminen sekä pakeneminen on omiaan lisäämään adrenaliinitasoa ja heikentämään harkintaa.
- mikä tietää vaikka päässä olisi ollut jo entuudestaan hieman muutakin "pöllyä".
- millaisia motoristeja kuskit tai itse pyörät oli? Kovalla vauhdilla mutkainen tie on hankala ajettava jos kallistuvaraa ei ole riittävästi ja muutenkin.

Pakomatka päättyi varsin lyhyeen. Mikä tietää vaikka vauhdikas pakeneminen, ardenaliini jne. olisi johtanut siihen että vauhti karkasi hyväpintaisella pikkutiellä (Österbyvägen) liian kovaksi. Sitten suoran päässä tuli vastaan, ehkä hieman yllättäen, "kirraava kurvi" eikä tien leveys enää riittänyt. Jos siinä ulkokurvin puolella kasvoi esim. päätehakkuuta odottavaa puustoa niin lopullinen pysähtyminen tapahtui todella nopeasti.

Eipä tästä ole viranomaisten puolelta paljoa tiedotettu. Tutkintaan lienee satsattu vähän normaalia enemmän. Olihan tässä poliisikin jonkinlaisena välillisenä vaikuttajana. Tai liittyyko tapahtumiin jotain muuta mikä on omiaan herättämään poliisin mielenkiintoa?
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Sil5 kirjoitti: Ma Elo 14, 2023 1:49 pm Moottoripyörissä ei ole edes vakkareita.
Sinulla oli paljon hyviä kysymyksiä, joihin aikanaan ehkä saamme edes osin vastaukset.

Monissa moottoripyörissä, yhä enenevästi nykyään on Throttle Lock tai Throttle Mate eli kaasulukko. Jotkut käyttävät siitä nimeä vakionopeussäädin.

En usko, että tässä nopeus nousi sattumalta, mutta joku heidät ajoi lähtemään karkuun. En minäkään jaksa uskoa, että kyse oli sakon pelosta.
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1695
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Collie »

Olisiko motoristit poliisin nähtyään vetäneet kaasun pohjaan ja rajusti keulat pystyssä hieman näytösluontoisesti kiitäneet kuin fast and furious elokuvissa. Sitten on tullutkin tiellä eteen tiukka mutka jonka takana puita ja siinä vaiheessa motoristit ovat hoksanneet, että fysiikan tunneilla opetettiin asiaa ja takapyörän varassa ei voikaan enää kääntää moottoripyörän suuntaa niin kuin elokuvissa. Ja sitten puuhun törmäyksen jälkeen kyydissä olijat lentäneet kymmeniä metrejä lepikköön.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
Monster
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1427
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2018 2:12 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Monster »

SYLWAR kirjoitti: To Elo 10, 2023 1:32 am
Monster kirjoitti: Ke Elo 09, 2023 11:19 am

Antaisivat vaan noiden aivottomien mopopoikien kaahata mielensä mukaan puuttumatta mitenkään asiaan, niin luonto kyllä korjaisi "omansa".
No noin itsekin moottoripyörälläkin liikkuvana voisin todeta tuohon, että ei se Darwinin evolution toteutuminen niinkään olisi kovakalloisemmille luupäille pahasta, mutta ne sivulliset uhrit sitten on se ei toivottu lopputulos.
Iso pyörä saattaa kuitenkin painaa liki saman kuin keskikokoinen naarashirvi ja jälki on rumaa jos vastaantulevaan henkilöautoon ottaa osuman. Optiona mukaan löytyy vielä sitten tankillinen bensaa, joka syttyessään viimeistelee ikäväksi sen kolarin.
Näinhän se on, omankin pakettiauton kylkeen tuli yksi hurjapää liikenteenjakajan yli risteysalueella. Itse olin valoihin pysähtyneenä. Ihme kyllä mopopojalle ei käynyt sen isompaa vahinkoa vaikka molemmat ajokit meni lunastukseen.
Onneksi enemmistö mopoilijoista osaa ajaa kaahaamatta.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Collie kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 1:23 am Olisiko motoristit poliisin nähtyään vetäneet kaasun pohjaan ja rajusti keulat pystyssä hieman näytösluontoisesti kiitäneet kuin fast and furious elokuvissa. Sitten on tullutkin tiellä eteen tiukka mutka jonka takana puita ja siinä vaiheessa motoristit ovat hoksanneet, että fysiikan tunneilla opetettiin asiaa ja takapyörän varassa ei voikaan enää kääntää moottoripyörän suuntaa niin kuin elokuvissa. Ja sitten puuhun törmäyksen jälkeen kyydissä olijat lentäneet kymmeniä metrejä lepikköön.
Hauska sarjakuva, mutta tuskin näin.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Eiköhän tuossa ollut kyse perinteisestä seuraa johtajaa -leikistä. Siksi niitä meni ulos kaksi, vaikka jokaisen pitäisi ajaa omaa ajoaan.

Ihan yleisesti niille, jotka eivät ole juuri harjoitelleet kovavauhtisia kaarteita, että liian suuri nopeus, väärin valittu ajolinja ja huonosti hallittu vastaohjaus riittävät ulosajoon, joka siis tapahtuu mutkan ulkosyrjälle. Sitten kun pyörä alkaa ajautua ulos, amatöörillä pettää rento ohjaus ja tulee niin sanottu hartialukko ja katse siirtyy väärän paikkaan eli ojaan. Moottoripyörä "seuraa silmiä" on vanha sääntö.

Ohjauksen pitää olla rento mutta alavartalon moottoripyörän kanssa yhtä. Etenkin tiukoissa paikoissa, mutta kokemattomuus johtaa päinvastaiseen tulokseen.

Hyrrävoimista johtuen suuremmilla nopeuksilla moottoripyörän tankoa käännetään aavistus kohti juuri sitä suuntaa, johon ei haluta mennä. Uskokaa tai älkää. Esimerkiksi jos halutaan oikealle, työnnetään oikeaa kahvaa kohti mutkaa. Ei siis käännetä ohjaustankoa oikealle, kuten hidasajossa, koska silloin moottoripyörä kallistuisi ja nousisi väärään suuntaan eli vasemmalle. Tehdään päinvastoin. Kun kahvaa työnnetään oikealle, hyrrävoimat kallistavat pyörän oikealle, jolloin se painuu kuin itsestään mutkaan. Kallistuskulmaa voi lisätä painamalla vasemmalla reidellä tankista, roikottamalla ruumista jne.

Sama sitten toisin päin. Vasempaan: katse vasempaan, työnnä vasempaan, nojaa vasempaan.

Ja edelleen jokaiselle kaarteelle on oma limiittinsä, joka vaihtelee pyörän ominaisuuksien mukaan. Marginaalit voivat olla todella pieniäkin. Oletan, että nämä motoristit kyllä hallitsivat ohjauksen pääperiaatteet, mutta eivät osanneet arvioida tietä. Hirveän suuri kokemus ei paista tässä.

Tässä on video, joka näyttää havainnollisesti, mitä tapahtuu, kun ei osaa kunnolla vastaohjausta tai aivot sekoavat yllättävässä tilanteessa. Tässäkin saattaa olla seuraa johtajaa -leikki kyseessä, koska edellä menee mopo. Videossa on ikärajoitus.

https://www.youtube.com/watch?v=VVE79XT8-Mg

Tässä sama periaate havainnollistettuna ilman ikärajoitusta:

https://www.youtube.com/watch?v=5YC6TJlmBzc

Muita yleisiä virheitä ovat kallistuskulman lisääminen yhtaikaa kaasun lisäämisen kanssa, luja jarruttaminen kesken mutkan.

Ehdottomasti suuri ja kuolettava virhe on nopeamman sokea seuraaminen mutkiin samaa vauhtia. En tiedä, olivatko näistä kolmesta karkuun lähteneestä ulos ajaneet kakkonen ja kolmonen, mutta näinkin voisi olla.
Whicher
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Whicher »

Calabash kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 7:09 am Hyrrävoimista johtuen suuremmilla nopeuksilla moottoripyörän tankoa käännetään aavistus kohti juuri sitä suuntaa, johon ei haluta mennä.
Tämä on oikein, mutta hyrrävoimat eivät ole läheskään koko selitys. Eturenkaan ohjaaminen "pois alta" on vähintään yhtä merkittävää.
Polkupyörä hiljaisellakin nopeudella käyttäytyy samoin, vaikka merkittäviä hyrrävoimia ei hitaassa pyörimisessä synny.
anaboliantti
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 1:01 am

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja anaboliantti »

Calabash kirjoitti: To Elo 10, 2023 3:45 pm Sitten on todella erilaisia mutkia, jotka taas yllättävät helposti liian kovaa ajavia sporttipyöriä. Otan esimerkin. Eräällä moottoriradalla on mutka, jota kukaan ei aja niin hiljaa kuin 60 km/t mutta toisaalta kukaan ei ole ajanut sitä yli 90 km/t. Ei edes Valentino Rossi. Miten ihmeessä joku amatööri voi edes kuvitella, että hän voi ajaa sen 100+?

Maantiellä voi olla samanlainen. Silloin ihminen tuomitaan kuolemaan fysiikan lakien rikkomisesta. Ei se ole mielipidekysymys, vaan fysiikkaa.
Hyvä postaus ja mielenkiintoista tietoa.

Onko muuten heittää käytännön esimerkkiä tuollaisesta mutkasta joka voi yllättää kokemattoman motoristin ajamaan siihen liian lujaa?
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Calabash »

anaboliantti kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 3:28 pm Onko muuten heittää käytännön esimerkkiä tuollaisesta mutkasta joka voi yllättää kokemattoman motoristin ajamaan siihen liian lujaa?
Melkein missä vain. Uudellamaalla Sipoon ja Pornaisten välissä Pornaistentiellä yksi mutkista jatkuu muita tiukemmin. Samoin Porvoon suunnalla Spjutsundintiellä on yksi paikka sellainen, jossa "totuttu reipas vauhti" voi aiheuttaa ongelmia.
cossu2
Hetty Wainthropp
Viestit: 476
Liittynyt: Su Kesä 21, 2020 1:56 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Calabash kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 4:15 pm
anaboliantti kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 3:28 pm Onko muuten heittää käytännön esimerkkiä tuollaisesta mutkasta joka voi yllättää kokemattoman motoristin ajamaan siihen liian lujaa?
Melkein missä vain. Uudellamaalla Sipoon ja Pornaisten välissä Pornaistentiellä yksi mutkista jatkuu muita tiukemmin. Samoin Porvoon suunnalla Spjutsundintiellä on yksi paikka sellainen, jossa "totuttu reipas vauhti" voi aiheuttaa ongelmia.
Kuten tuossa jo aikasemmin mainittiinkin. Niin saattais hyvin olla että perässä menty ulos ja lujaa. En ees aatellut asiaa, mutta tilanteessa jossa vetoapuja antava mies alkaa tiputtelemaan limiteille, on takaa tulevilla tuomio varma, jos samoille jarruille päästävät jossain maantiellä.

Sitten kun mennään sinne nopeampaan vauhtiin. Tarttis vehkeet myös olla sen verran jiirissä, että paino pysyy etusella tultaessa ja takasella avattaessa. Tuskimpa ketään ainakaan avaa ennen kuin aukeaa tai mistäs sitäkään tietää. Yleensä kuitenkin ahnehtiessa se haikku tahtoo olla yleisin syy konttaamiseen.
Never ride faster than your guardian Angel can fly...
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1695
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Collie »

Calabash kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 7:09 am Hyrrävoimista johtuen suuremmilla nopeuksilla moottoripyörän tankoa käännetään aavistus kohti juuri sitä suuntaa, johon ei haluta mennä.
Kenties motoristit tiesivät lähistöllä hyvän piilopaikan ja halusivatkin mennä metsään poliisia piiloon ja käänsivät sitten ehkä liian rajusti tankoa tiensuuntaisesti hyrrävoimia hyväksikäyttääkseen, mutta jokin menikin karmivalla tavalla pieleen. Kukahan näistä oli se leikin johtaja, ehkä isoimman cc:n moottoripyörää kuljettanut?
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
canis lupus
Vic Mackey
Viestit: 1922
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Calabash kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 4:15 pm
anaboliantti kirjoitti: Ti Elo 15, 2023 3:28 pm Onko muuten heittää käytännön esimerkkiä tuollaisesta mutkasta joka voi yllättää kokemattoman motoristin ajamaan siihen liian lujaa?
Melkein missä vain. Uudellamaalla Sipoon ja Pornaisten välissä Pornaistentiellä yksi mutkista jatkuu muita tiukemmin. Samoin Porvoon suunnalla Spjutsundintiellä on yksi paikka sellainen, jossa "totuttu reipas vauhti" voi aiheuttaa ongelmia.
Kuulostaa siltä mutkalta jossa tuli jokunen vuosi sitten "haasteita" kun hain Loviisan seudulta ottopojalle enduropiikin. Edellisestä vähäisestä mp-kokemuksesta oli se 20v. Mutka nyppylän päällä ja jyrkähkö käännös sisämutkaan oikealle. Auto tuli vielä vastaan, hetkellä kun huomasin ettei tää vehjes pysykään näillä taidoilla siellä sisämutkassa...

Onneksi vastaantulija ei oikonut, kun 30cm joutui käyttämään vastaantulijoiden kaistaa.
Mens malus in corpore sano
Paranoid
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 24, 2022 2:27 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja Paranoid »

Kuollut ajoi ainakin harrikalla ja luulisin loppuporukankin harrastaneen samoja mölylaitteita. Kuollut ns kulta lusikka suussa eli oli aina saanut isältään kaiken haluamansa. Ainoa lapsi joten vanhemmilla suuri suru. Tunnen kuolleen vanhemmat mutta en ole kysellyt onnettomuuteen johtaneita syitä. Surkoot rauhassa. Kuollut oli ihan tavallinen töissä käyvä miehenalku ja ihmettelen mikä ihmeessä sai edes karkuun lähtemään? Oisko ylinopeus ja kenties parit saunakaljat liikaa saanut ajatuksen karkuun lähtemisestä syntymään? Paljon on pyöräilijöitä tänä kesänä siirtynyt sinne missä aina paistaa aurinko ja suorat ovat pitkiä. Näin HD ihmisen ajatuksena ikiunesta...
cossu2
Hetty Wainthropp
Viestit: 476
Liittynyt: Su Kesä 21, 2020 1:56 pm

Re: Motoristi kuoli paettuaan poliisipartiota Raaseporissa - toinen loukkaantui

Viesti Kirjoittaja cossu2 »



No tämä selittää paljon, miksi näin kävi lopulta.
Never ride faster than your guardian Angel can fly...
Vastaa Viestiin