Niin, en siis tarkoittanut, että juuri sun lapsesi pelkäisi seuraavalla kerralla lääkäriin menoa, kirjoitin huonosti. Ihan vaan yleisesti tarkoitin, että joku lapsi saattaa saada kammon jo siitä yhdestä kerrasta.Maybrick kirjoitti:Minä olen sitä mieltä, että lapselle pitää kertoa, että se piikki sattuu vähän tai kirvelee. Niin helposti se lääkärikammokin tulee. Ehkäpä se lapsi pelkää seuraavalla kerralla sinne lääkäriin menoa, kun ei tiedä mitä siellä tapahtuu.Pitää lapselle jotain kertoa, mutta valitettavasti lääkärit eivät ole kovin hyviä selittämään lapselle (oman kokemukseni mukaan) tuollaisia asioita. Se menee jorinaksi. Osaan itse selittää paremmin, koska tunnen penskani ja osaan sen tarvittavan hienosäädön. Tiedän myös milloin selittää ja milloin olla selittämättä. Lapsi ei pelkää seuraavallakaan kerralla tikattavaksi menoa. Sen vain tiedän
Toki nuo lääkärien jorinat ja suhtautuminen riippuu ihan lääkäristäkin, se on totta. Me ollaan pyritty käymään lasten kanssa pelkästään lastenlääkärillä ja heillä sentään on joku tatsi lapsiinkin, toisin kun esim. yleislääkärillä, joka ei kyllä osannut käsitellä lasta ei sitten yhtään.