Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
isebel
Susikoski

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja isebel »

En tiedä oliko tuttuja Riihimäellä
riihitonttu
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

isebel kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 2:20 pm Lukkarinen on tyttönimi jonka otti eron jälkeen käyttöön. Ei ole asunnut koskaan Riihimäellä. Muuttivat 70- luvun alkupuolella Helsingistä Järvenpäähän.

Mä olen itse pohtinut sitä että jos Tuula ja joku hänen potilastoveri olivat viikkoa aiemmin olleet hatkassa Lahdessa, eksynyyt vaikka johonkin kuppilaan siellä ja törmänneet tähän mieheen joka tietojeni mukaan viihtyi baareissa paljon. Speku speku...

Tämä nainen ketä kävin jututtamassa kertoi seurustelleensa tyypin kanssa ja tunsi uhrinkin hyvin. Kertoi että mies ei ollut ikinä hänen tai sen jonka murhasi intiimeissä kanssakäymisissä. Molemmat naiset päihdetaustaisia 10 vuotta miesä vanhempia.
Onhan siinä vaihtoehtoja. On esimerkiksi alunperin voitu olla matkalla jälleen Lahteen, mutta jos on valittu juna sponttaanisti on voinut Riihimäellä olla junanvaihto edessä ja siitä päädytty jälleen spontaanisti Riihimäellä. Eli vaikka olisi päädytty Riihimäelle se ei ole vältämättä ole ollut suunniteltua.

Se millä nimellä mies itsensä väitetysti Meriläiselle on esitellyt olisi mielenkiintoinen nyanssi tietää vaikka nimen todenperäisyydestä ei voi olla varma. Ja minkälaisella nimellä on esitelty. Etunimi, Sukunimi vai molemmat vai lempinimi, joka voi olla väännös etunimestä tai sukunimestä tai sitten täysin jostain muusta kuin varsinaisesta nimestä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
isebel
Susikoski

Se nimi on vain poliisin tiedossa. Kaikki vaihtoehdot ovat tosiaan mahdollisia. Voisiko olla mahdollista että olisi antanut jonkun tuttunsa nimen jolla olisi vähän sellaista taustaa. Linnassa varmasti on oppinut tuntenaan kaikenlaisia rikollisia.
isebel
Susikoski

Mun vanhoista viesteistä löytyy epäsuorasti se vinkki mikä kiinnosti poliisia. En vaan silloin ihan uskaltanut kirjoittaa sitä suoraan. Luulin typeränä että KRP oikesti tutkii tämän jutun tämän osalta. Myöskin epäilty oli hengissä vielä silloin ja sekin rajoitti mitä kirjoitin.
Eaglegoat
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Eaglegoat »

isebel kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 2:20 pm Mä olen itse pohtinut sitä että jos Tuula ja joku hänen potilastoveri olivat viikkoa aiemmin olleet hatkassa Lahdessa, eksynyyt vaikka johonkin kuppilaan siellä ja törmänneet tähän mieheen joka tietojeni mukaan viihtyi baareissa paljon. Speku speku...
Mielestäni ihan uskottavan oloinen teoria, koska Tuulan on kerrottu Alibin vanhassa jutussa käyneen tosiaan viikkoa ennen surmaansa Lahdessa hatkamatkoillaan. Tavannut siellä "miellyttävän" oloisen miehen jonka kanssa sopinut treffit viikon päähän, kenties jopa Järvenpäähän tai Riihimäelle? Koska loma myönnetty ihan eri asioihin, ei tästä ole kenellekään puhuttu sillä välin ollenkaan.

isebel kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 2:20 pm Tämä nainen ketä kävin jututtamassa kertoi seurustelleensa tyypin kanssa ja tunsi uhrinkin hyvin. Kertoi että mies ei ollut ikinä hänen tai sen jonka murhasi intiimeissä kanssakäymisissä. Molemmat naiset päihdetaustaisia 10 vuotta miesä vanhempia.
Tämä profiili sopisi erinomaisesti Tshikatilo tyyppiselle himomurhaajalle. Joko impotentti, tai muuten vain ei normaalista seksistä kiinnostunut. Seksuaalisen tyydytyksen tuottaa kieroutuneissa aivoissa puukko ja muut väkivalta hommat sen sijaan. Tässä tilanteessa (Tshikatiloon verrattuna erona) tosin lasten ja nuorten sijaan se ensisijainen kiinnostus ollut itseä vanhemmat naiset.
isebel kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 2:56 pm Mun vanhoista viesteistä löytyy epäsuorasti se vinkki mikä kiinnosti poliisia. En vaan silloin ihan uskaltanut kirjoittaa sitä suoraan. Luulin typeränä että KRP oikesti tutkii tämän jutun tämän osalta. Myöskin epäilty oli hengissä vielä silloin ja sekin rajoitti mitä kirjoitin.
Saatoinkin hiffata tämän tuossa aiemmin kun luin vanhat viestisi. Tätä kautta herää omissa aivoituksissani jälleen uusia spekuja, mutta jätän nyt tällä kertaa kirjoittamatta.
riihitonttu
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

isebel kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 2:56 pm Mun vanhoista viesteistä löytyy epäsuorasti se vinkki mikä kiinnosti poliisia. En vaan silloin ihan uskaltanut kirjoittaa sitä suoraan. Luulin typeränä että KRP oikesti tutkii tämän jutun tämän osalta. Myöskin epäilty oli hengissä vielä silloin ja sekin rajoitti mitä kirjoitin.
Oliko tämä seikka, joku viiltäjä-Jackin tekotapaan liittyvistä yksityiskohdista vai hampaan poisto? Oliko mies tehnyt saman surmaamalleen naisystävälleen?

KRP on varmasti tutkinut tämän vihjeen korkealla prioriteetillä. Se mihin KRP keskeneräisessä tutkimuksissaan päätyy ei tule julkisuuteen edes vihjeen antajalle. Vaihtoehtoina on, että henkilö on pystytty sulkemaan pois jollain tavalla (esim. DNA) tai vaihtoehtoisesti näyttöä ei ole olemassa, jonka perusteella voisi tutkimuksessa päästä eteenpäin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
Eaglegoat
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Eaglegoat »

riihitonttu kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 3:54 pm
Oliko tämä seikka, joku viiltäjä-Jackin tekotapaan liittyvistä yksityiskohdista vai hampaan poisto? Oliko mies tehnyt saman surmaamalleen naisystävälleen?

KRP on varmasti tutkinut tämän vihjeen korkealla prioriteetillä. Se mihin KRP keskeneräisessä tutkimuksissaan päätyy ei tule julkisuuteen edes vihjeen antajalle. Vaihtoehtoina on, että henkilö on pystytty sulkemaan pois jollain tavalla (esim. DNA) tai vaihtoehtoisesti näyttöä ei ole olemassa, jonka perusteella voisi tutkimuksessa päästä eteenpäin.
Sanotaan nyt suoraan. Minä tulkitsin nimenomaan niin että Isebel oli kysynyt juuri tuota hampaan poistoa, koska henkilö oli tältä vuonna 2000 surmaamaltansa naisystävältä myös poistanut hampaan(?). Tähän saa toki tulla korjaamaan tulkintani.
JasseHames
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Olisi ollut KRP:ltä kyllä suurta ammattitaidottomuutta, jos eivät olisi tuollaisia seikkoja osanneet omatoimisesti yhdistää. Tämä kritiikki siis pelkästään KRP:n suuntaan, jos sellaiseen aihetta on.

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
isebel
Susikoski

Kyllä ,hampaan tai useamman poistoon
JasseHames
Perry Mason

Ehkä sille narullekin löytyi uusi vaihtoehtoinen selitys kuin kropan sitominen puuhun. Jos tekijä on kiskonut narulla Lukkarisen hampaan tämän ollessa elossa, niin on kyllä erityisen sadistinen henkilö. Eli olisiko mittakaava narun kuvassa sittenkin senttejä eikä kymmeniä senttejä.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
isebel
Susikoski

Hänkin kuitenkin on vain epäilty, ja olisin luovuttanut heti jos minulle olisi sanottu että hänet voidaan jostain syystä sulkea laskuista.
Asiaan tuli aikoinaan ihan uudenlaista jännitystä kun hänelle selvisi että olen kertonut epäilykseni KRP:lle.
Hän teki minusta valtavan määrän perättömiä ilmiantoja ja yritti haastaa oikeuteen ,vankilassa oli aikaa riittävästi .
Sitä hän oli tehnyt monille muillekin.
JasseHames
Perry Mason

Ja narusta jälleen kerran kuva:
Puliukko kirjoitti: Ke Syys 12, 2018 8:11 pm Tuossa on kuva siitä köydestä.

Kuva
Enpä osaa varmaksi sanoa, onko mittanauha 4-5 senttiä vaiko 4-5 milliä leveä.
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Lukkarinen oli avioliiton kautta saatu. Omaa sukua Pitkänen.

riihitonttu kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 1:59 pm
isebel kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 12:47 pm Ulkonäkö sopi hyvin. Täsmälleen samannäköinen kuin se joka näytteli häntä kadonneet ohjelmassa. Lapsia ei ollut. Olisi halunnut lapsia jopa jollain lailla pakkomielteisesti. Ei useinkaan vakituista osoitetta mutta jossakin päin Hämettä. Korjattavia autoja aina käytössä
Aikaisempien viestiesi perusteella olet keskustellut joskus Lukkarinen äidin kanssa. Palstalla on väitetty, että Lukkarinen olisi joskus asunut Riihimäellä kouluaikoina. Osaatko sanoa pitääkö tämä väite paikkansa? Oliko Lukkarinen Tuulan tyttönimi vai avioliiton kautta saatu? Poliisin mukaan Lukkarisesta olisi mahdollinen havainto Riihimäellä henkirikosta edeltävänä iltana. Oliko tästä puhetta Tuulan äidin kanssa? Onko Lukkarisella voinut olla Riihimäellä tuttavia, joiden luokse hän olisi voinut pyrkiä vai mikä olisi syy, että hän on mahdollisesti sinne suunnannut?
isebel
Susikoski

Päinvastoin , Pitkänen avioliiton kautta, Lukkarinen omaa sukua. Oltiin samassa koulussa. Tuula tarkkiksella ja minä tavallisella luokalla.
tom
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja tom »

JasseHames kirjoitti: Pe Elo 18, 2023 5:51 pm Ja narusta jälleen kerran kuva:

Enpä osaa varmaksi sanoa, onko mittanauha 4-5 senttiä vaiko 4-5 milliä leveä.
Kuvassa näkyvä sormenpää ja kynsi viittaisi sittenkin siihen, että asteikko olisi senttejä, jolloin itse mittanauha olisi viitisen senttiä leveä ja naru parin millin paksuista. Sormi tosin olisi siinä tapauksessa poikkeuksellisen ohut, mutta ehkä se on vaan riittävästi eri tasossa, eikä siksi istu mittakaavaan. Ei joka tapauksessa myöskään kymmeniin sentteihin. Mikäli näin on, voisi naru ainakin paksuudeltaan sopia hammasväleihin.
Vastaa Viestiin