Voisitko määritellä vaikka kartalle ne alueet, joille muualta Suomeen saapuneet täytyy veronmaksajien rahoilla majoittaa, ettei suomalainen yhteiskunta "tunkemalla" väärään paikkaan ihan itse aiheuttaisi sinne joutuneiden ihmisten myöhempää rikollisuutta? Jos esimerkiksi Helsingistä puhutaan, niin mikä on sellaisen alueen minimitaso, jossa ei enää synny nuorisorikollisia, oli tausta mikä tahansa? Jääkö Suomen valtiolle muita vaihtoehtoja kuin pakkolunastaa riittävästi asuntoja sellaisilta alueilta kuin vaikkapa Punavuori Helsingissä, Kaleva Tampereella, Port Arthur Turussa, Kuokkala Jyväskylässä, Niirala Kuopiossa ja Tuira Oulussa ja sijoittaa kehitysmaista tulleet ihmiset niihin asumaan ilmaiseksi? Asteikolla 1-10, kuinka yllättynyt olisit, jos tämän operaation jälkeenkin ne samat teinit kävisivät edelleen ryöstelemässä muita ihmisiä ja kyseiset alueet olisivat muuttuneet kaupunkiensa arvostetuimmista nimenomaan getoiksi?Knobster kirjoitti: Ke Elo 30, 2023 3:43 am Tuohon viimeiseen en jaksa ottaa pahemmin kantaa. Mutta gettoihin tunkeminen on ei todellakaan ole hyvä juttu ja totta helvetissä sieltä tullaan sitten ryöstelemään niitä aivan toisia ihmisiä joihin ei ole mitään kosketuspintaa. Ja miksi pitäisikään kiinnostaa kun on ensin tungettu jonnekkin harmaaseen lähiöön ja sieltä pitäisi ponnistaa? Jokainen on varmaan vähintään ala- tai yläasteella tavannut lähiöpenskoja jotka päätyvät sitten tarkkikselle... luulisin. En nyt jaksa jauhaa enempää kun väsyttääJutellaan vaikka myöhemmin lisää mutta ei jaksaisi riidellä vaikka sitä täällä on tapana harrastaa joillakin.
Nuorisorikollisuus räjähtämässä käsiin Helsingissä
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Re: Nuorisorikollisuus räjähtämässä käsiin Helsingissä
↑
Hoh kannattaa varmaan tutustua gettoutumiseen ilmiönä, ja siihen miksi sitä yritetään välttää. Aika pihalla saa olla jos sitä ei näe ongelmana. Osannet Googlailla ihan itse? Onko mielestäsi hyvä asia että maahanmuuttajat esimerkiksi elävät rinnaikkaisyhteiskunnassaan jossain betonilähiössä ilman mitään yhteyttä suomalaisiin tapoihin tai kuulttuuriin?
Tuira ja Kaleva ovat muuten ihan kivoja paikkoja
Aika edullisia seutuja asua.
Lainaukset korvattu nuoliviittauksella. Aihe luisumassa näemmä kauemmas ketjun aiheesta, joten tämäntyyppiset "mihin asumaan ja elämään"-tyyppiset kirjoitukset Politiikka-alueelle 254-sivuiseen ketjuun Maahanmuutto repii (kansaa kahtia). Paluu ketjun aiheeseen!
-NILS-
Hoh kannattaa varmaan tutustua gettoutumiseen ilmiönä, ja siihen miksi sitä yritetään välttää. Aika pihalla saa olla jos sitä ei näe ongelmana. Osannet Googlailla ihan itse? Onko mielestäsi hyvä asia että maahanmuuttajat esimerkiksi elävät rinnaikkaisyhteiskunnassaan jossain betonilähiössä ilman mitään yhteyttä suomalaisiin tapoihin tai kuulttuuriin?
Tuira ja Kaleva ovat muuten ihan kivoja paikkoja
Lainaukset korvattu nuoliviittauksella. Aihe luisumassa näemmä kauemmas ketjun aiheesta, joten tämäntyyppiset "mihin asumaan ja elämään"-tyyppiset kirjoitukset Politiikka-alueelle 254-sivuiseen ketjuun Maahanmuutto repii (kansaa kahtia). Paluu ketjun aiheeseen!
-NILS-
On se ratkaisu. Jos maailmalle leviää tieto, että täällä huonosti käyttäytyvä mamu saa kuonoon, niin kummasti vähenee elintasopakolaiset.Knobster kirjoitti: Ti Elo 29, 2023 2:34 pmSori vaan mutta ei tarvitse kuin lukea ketjuja täällä niin rasismi ja natsien kaltainen ajattelu on aika yleistä. Ja todella säälittävää luettavaa.aumari kirjoitti: Ti Elo 29, 2023 12:03 am
Eikö ihmisiä jo kyllästytä tuo rasismista ja natsismista (Putinin tauti) vouhkaaminen, kun uskovat kaiken vääristelyn.
Tätä itse ongelmaa nuorisorikollisuudesta en todellakaan kiellä. Maahanmuuttajien lapsilla ei myöskään mene hyvin mutta se nyt ei ole ihme tässä rasistisessa ympäristössä. En siis ihmettele heidän osallisuuttaan. En jaksa kirjoittaa enempää mm. syistä kun se on täällä turhaa.
Jotain pitäisi kuitenkin tehdä ja ratkaisu ei ole vihapuhe tai uunittaminen.
Voimme myös lopettaa kiintiöpakolaisuuden. Voimme olla ankarampia rangaistuksissa, voimme karkoittaa, voimme olla antamatta kansallisuutta. Voimme vähentää sosiaalitukia. Voimme estää perheen yhdistämiset, jotta synnytyskoneet ei tule puskemaan 5-6 uutta ongelmatapausta kartalle.
Pehmeä linja ei toimi kovapäisiin.
Kyllä, emme pääse eroon maassa jo olevista, mutta on aivan älytöntä, että vieläkin pehmoillaan, vaikka muualla euroopassa jo linja kovenee ja rajusti.
Pidetään kädestä ja ohjataan on helvetin kallista sekin, ne on käytännössä julkisen puoen työntekijöitä, jota pitäisi leikata.
Mieluummin palkkaan yhden poliisin, kuin yhden kädestäpitäjän.
Kummasti itäeuroopassa ei ole näitä ongelmia, ja verotus on 1/3-osa suomesta ja taloudet kasvaa.
Suomalainen sosialismi ruokkii valkoroskan syntymistä ja siten luo väkivaltaa. Valtio on arvokas, veronmaksaja ei. Henki- ja omaisuusrikoksilla ei ole merkitystä. Rikoksilla valtiota vastaan on (talous/huume). Uhri ja omaiset eivät saa oikeutta.
- Collie
- Perry Mason
Ei ole hyvä asia ja tästä mm. perussuomalaiset ovat puhuneet jo vuosikausia. Tietyistä maista ja kulttuureista tulevat matut ihan itse haluavat elää rinnakkaisyhteiskunnissaan eivätkä kunnioita suomalaisia, suomalaisten kulttuuria tai Suomen lakia. Näille ainoa toimiva ratkaisu on potku perseelle pois Suomesta.Knobster kirjoitti: Ke Elo 30, 2023 3:27 pm Hoh kannattaa varmaan tutustua gettoutumiseen ilmiönä, ja siihen miksi sitä yritetään välttää. Aika pihalla saa olla jos sitä ei näe ongelmana. Osannet Googlailla ihan itse? Onko mielestäsi hyvä asia että maahanmuuttajat esimerkiksi elävät rinnaikkaisyhteiskunnassaan jossain betonilähiössä ilman mitään yhteyttä suomalaisiin tapoihin tai kuulttuuriin?
Ketjun otsikko pitäisi muuten muuttaa muotoon 'on räjähtänyt', koska se on jo tapahtunut eikä sitä voi taposetkaan enää kiistää.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Ehkä suomeen pitääkin lisätä multikulttuuria, hommataan tänne jotai 500k hindua niin johan pysyy musset aisoissa 
- Collie
- Perry Mason
Tai 500k katolilaista puolalaista. Se saattaisi toimia.Jannes kirjoitti: Ke Elo 30, 2023 11:03 pm Ehkä suomeen pitääkin lisätä multikulttuuria, hommataan tänne jotai 500k hindua niin johan pysyy musset aisoissa![]()
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Sitä ollaan kovaa vauhtia menossa siihen, mikä on tilanne Ruotsissa.
Mutta siis tätähän ei olisi voinut mitenkään päättäjät arvata? Ei, kun itse asutaan norsunluutornissa hienostoalueella ja on turvaa - ei tiedetä mitään, mitä ruohonjuuritasolla tapahtuu.
Kyllä tämä turvattomuus on leväperäisen maahanmuuttopolitiikan aikaansaannosta.
Mutta siis tätähän ei olisi voinut mitenkään päättäjät arvata? Ei, kun itse asutaan norsunluutornissa hienostoalueella ja on turvaa - ei tiedetä mitään, mitä ruohonjuuritasolla tapahtuu.
Kyllä tämä turvattomuus on leväperäisen maahanmuuttopolitiikan aikaansaannosta.
I got the devil in my blood
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
AC/DC - Rock 'N' Roll Singer
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
Suosittelisin knobbisteeraajalle maakuntamatkaa esim. Marseilleen. Aika surullinen tapaus nykyisin on hän.Knobster kirjoitti: Ke Elo 30, 2023 3:27 pm ↑
Tuira ja Kaleva ovat muuten ihan kivoja paikkojaAika edullisia seutuja asua.
Myös todistaa väittämäsi gettoutumisen välttämisestä toimimattomaksi.
Kuuntelen juuri eduskunnan keskustelua. Jumalauta, sitä itkun ja vollotuksen määrää kun surraan rasistisia sanoja. Sanoja! Eipä ole tullut mieleen tämän otsikon asia. Ymmärrän kyllä, että keskustellaan "väärin tehdystä ja riittämättömästä" hallituksen rasisminkitkemisestä, mutta jäädäänpä odottamaan, millainen ulina syntyy kun joku uskaltaa kysyä roskaväki-neekereitten rikollisjoukoista.
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
Jos joku uskaltaa kysyä, vastaukseksi tulee luultavasti: prosentuaalisesti se ei ole merkittävä määrä. Tai jotain vastaavaa.Sverdlov kirjoitti: Ke Syys 06, 2023 4:24 pm Kuuntelen juuri eduskunnan keskustelua. Jumalauta, sitä itkun ja vollotuksen määrää kun surraan rasistisia sanoja. Sanoja! Eipä ole tullut mieleen tämän otsikon asia. Ymmärrän kyllä, että keskustellaan "väärin tehdystä ja riittämättömästä" hallituksen rasisminkitkemisestä, mutta jäädäänpä odottamaan, millainen ulina syntyy kun joku uskaltaa kysyä roskaväki-neekereitten rikollisjoukoista.
Ja sitten painetaan villasella.
I got the devil in my blood
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
Oon omassa mielessä vähän kelaillu tätä juttua. Kävi mielessä, että voisiko rikollisuuden kasvu johtua ihan siitä yksinkertaisesta syystä että nykyisin tapaukset ilmoitetaan poliisille?
Vielä mun lapsuudessa, jos mä perseilin naapurin jonnea kohtaan tuli naapurin jonnen isä ja veteli ympäri korvia. Oma isä vielä varmuuden vuoks toiseen kertaan himassa. Asia oli sillä selvä ja seuraavana päivänä oltiin taas kavereita.
Nykyihminen kun ei vastaaviin tekoihin kykene (eikä ole tämän päivän yhteiskunnassa edes suotavaa) ulkoistetaan asian hoitaminen poliisille.
Vielä mun lapsuudessa, jos mä perseilin naapurin jonnea kohtaan tuli naapurin jonnen isä ja veteli ympäri korvia. Oma isä vielä varmuuden vuoks toiseen kertaan himassa. Asia oli sillä selvä ja seuraavana päivänä oltiin taas kavereita.
Nykyihminen kun ei vastaaviin tekoihin kykene (eikä ole tämän päivän yhteiskunnassa edes suotavaa) ulkoistetaan asian hoitaminen poliisille.
Ei.Joke75 kirjoitti: Ke Syys 06, 2023 7:38 pm Oon omassa mielessä vähän kelaillu tätä juttua. Kävi mielessä, että voisiko rikollisuuden kasvu johtua ihan siitä yksinkertaisesta syystä että nykyisin tapaukset ilmoitetaan poliisille?
Joo kyllä minunkin nuoruudessa tapeltiin, joku veti jotain turpaan ja tulevat rikolliset erottui. Jollain saattoi olla kääntöveitsi. Joku varasti toisen pyörän. Kännejä vedettiin.
Nämä tummat pojat vaan on ihan eri levelillä. Nämä ulvoo kauppakeskusissa, hyökkäilee tuntemattomien kimppuun, helvetin ylimielistä ja äänekästä väkeä. Niin ja huumeet liikkuu, teinit vetää. Meno on eläimellisempää, kuten Afrikan kehitysmaakulttuureissa. Rättipäät, pakit, inkkarit ja tummat on kaikki elukoita. Ja elukat lisääntyy ja "kasvattaa" elukoita.
Naivius nyt seis ja kattoo millaisia noi lähtömaat ovat.
Suomalainen sosialismi ruokkii valkoroskan syntymistä ja siten luo väkivaltaa. Valtio on arvokas, veronmaksaja ei. Henki- ja omaisuusrikoksilla ei ole merkitystä. Rikoksilla valtiota vastaan on (talous/huume). Uhri ja omaiset eivät saa oikeutta.
Mutiainen on öykkäri ja röyhkeä elukka. Nämä tietyt lähi idän ja Somalian apinan älyllä varustetut puoli-ihmiset. Ei niillä riitä äly eikä halu integroitua sivistykseen. Siinä ei ole mistään rasismista kysymys, vaan realismista.
Rasismia on se kun haukkuu jotain fiksua mustaa miestä, joka tekee töitä tai opiskelee ja käyttäytyy fiksusti. Niitä on ja niillä ei ole mitään tekemistä mutiaisten eli näiden työtä karttavien ählämien kanssa.
Mielestäni karmivin virhe on ollut ottaa somaleita Suomen kulttuuriin.
Rasismia on se kun haukkuu jotain fiksua mustaa miestä, joka tekee töitä tai opiskelee ja käyttäytyy fiksusti. Niitä on ja niillä ei ole mitään tekemistä mutiaisten eli näiden työtä karttavien ählämien kanssa.
-
Tuttiritari
- Remington Steele
Erittäin hyvin sanottu. Joskus olen kuullut sanottavan, että somaleja pidetään Afrikkaisten kesken "afrikan mustalaisina"Carelin kirjoitti: To Syys 07, 2023 9:34 pm Mutiainen on öykkäri ja röyhkeä elukka. Nämä tietyt lähi idän ja Somalian apinan älyllä varustetut puoli-ihmiset. Ei niillä riitä äly eikä halu integroitua sivistykseen. Siinä ei ole mistään rasismista kysymys, vaan realismista.
Miksiköhän vihervasemmisto Taponen etunenässä kieltää ongelmien olemassa olon, toivottavasti emme seuraa Ruotsin tietä.Collie kirjoitti: Ke Elo 30, 2023 10:31 pmEi ole hyvä asia ja tästä mm. perussuomalaiset ovat puhuneet jo vuosikausia. Tietyistä maista ja kulttuureista tulevat matut ihan itse haluavat elää rinnakkaisyhteiskunnissaan eivätkä kunnioita suomalaisia, suomalaisten kulttuuria tai Suomen lakia. Näille ainoa toimiva ratkaisu on potku perseelle pois Suomesta.Knobster kirjoitti: Ke Elo 30, 2023 3:27 pm Hoh kannattaa varmaan tutustua gettoutumiseen ilmiönä, ja siihen miksi sitä yritetään välttää. Aika pihalla saa olla jos sitä ei näe ongelmana. Osannet Googlailla ihan itse? Onko mielestäsi hyvä asia että maahanmuuttajat esimerkiksi elävät rinnaikkaisyhteiskunnassaan jossain betonilähiössä ilman mitään yhteyttä suomalaisiin tapoihin tai kuulttuuriin?
Ketjun otsikko pitäisi muuten muuttaa muotoon 'on räjähtänyt', koska se on jo tapahtunut eikä sitä voi taposetkaan enää kiistää.
https://www.suomenuutiset.fi/Ruotsin turvallisuustilanne on ennätysmäisen huono. Jengisotien ja räjähdysten lisäksi tämä näkyy lapsiin ja nuoriin kohdistuvien ryöstöjen lisääntymisenä. Poliisi kehottaa välttämään lasten pukemista kalliisiin merkkivaatteisiin. Terroritekojen riskin vuoksi korvakuulokkeet kannattaa ottaa pois yleisellä paikalla liikuttaessa, jotta kuulee mitä ympäristössä tapahtuu.
Pari uutista Ruotsista syyskuulta 2023, anteeksi, kun ovat ruotsiksi, suomeksi ei löytynyt uutisointia muualta kuin Suomen Uutisista. Eli räjäyttely ja ammuskelu ovat nykyään Ruotsissa tietyillä alaueilla arkipäivää. Onkohan tämä sama edessä Helsingissäkin, tämä on sitä nykyistä nuorisorikollisuutta.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/2 ... og%20till.Två skottlossningar och en explosion – sedan i söndags.
Oron är stor i Nyköping efter flera våldsdåd på kort tid.
– Det är jätteviktigt att vi får ett stopp på det här, för alla Nyköpingsbor. Och vi är i stort behov av allmänhetens hjälp, säger Daniel Eriksson, chef för grova brott hos polisen.
https://www.expressen.se/nyheter/tre-va ... -nykoping/Två skottlossningar och en explosion – sedan i söndags.
Oron är stor i Nyköping efter flera våldsdåd på kort tid.
– Det är jätteviktigt att vi får ett stopp på det här, för alla Nyköpingsbor. Och vi är i stort behov av allmänhetens hjälp, säger Daniel Eriksson, chef för grova brott hos polisen.