Romanttinen portsari? Ja vielä mies? Missä teitä myydään?Michaelm kirjoitti:Helmiä ja timantteja. On siis Danielle Steelin kirjasta tehty leffa (kyllä mieskin voi tykätä romanttisista leffoista ja kirjoista!) Sen verran pitkä leffa, että kerkeää käsittelemään muutamia eri teemoja, ja pituudesta huolimatta ei polje paikoillaan, niinkuin monet muut pitkät leffat. Kannattaa katsella jos tykkää romanttisista leffoista
Elokuva-arvosteluja
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
-
DonHessu
- Rico Tubbs
300
300 Spartalaista on ehkä paras toimintaelokuva ikinä. Toimintaa todellakin riittää. Huumoriakin on pikkuisen ja lopussa on hieman draamaakin pelissä. Mahtava elokuva, visuaaliset efektit hipovat huippua. Gerard Butler tekee erittäin hienon työn pääosassa, Leonidaksena, Spartan kuninkaana. Jos pidät gladiaattorista ja braveheartista niin varmasti pidät tästä. Tosin, tämä on parempi. 9.4/10. (paras antamani numero sitten sexy nurse 2:sen.)
Katso traileri Tästä
300 Spartalaista on ehkä paras toimintaelokuva ikinä. Toimintaa todellakin riittää. Huumoriakin on pikkuisen ja lopussa on hieman draamaakin pelissä. Mahtava elokuva, visuaaliset efektit hipovat huippua. Gerard Butler tekee erittäin hienon työn pääosassa, Leonidaksena, Spartan kuninkaana. Jos pidät gladiaattorista ja braveheartista niin varmasti pidät tästä. Tosin, tämä on parempi. 9.4/10. (paras antamani numero sitten sexy nurse 2:sen.)
Katso traileri Tästä
What you do... Makes you who you are.
Höh, ei saa sorsiaLoka kirjoitti:Romanttinen portsari? Ja vielä mies? Missä teitä myydään?Michaelm kirjoitti:Helmiä ja timantteja. On siis Danielle Steelin kirjasta tehty leffa (kyllä mieskin voi tykätä romanttisista leffoista ja kirjoista!) Sen verran pitkä leffa, että kerkeää käsittelemään muutamia eri teemoja, ja pituudesta huolimatta ei polje paikoillaan, niinkuin monet muut pitkät leffat. Kannattaa katsella jos tykkää romanttisista leffoista
Mutta sitten taas elokuvaa. Kohtalokas syrjähyppy. Hyvä katsoa elämänkumppaninsa kanssa
Ei ole leffa, mutta minisarja kumminkin...
Eli siis eilen tuli viimenen jakso tosta neliosaisesta minisarjasta nimeltä Daniel Deronda (ei saa sorsia), joka on kuvaus entisajan (jostain 1800-luvun) varakkaammasta väestöstä. Ihan hyvin kuvattu, eikä niin ennalta-arvattava, kuin voisi parin ekan osan perusteella arvella. Suositteluni.
Eli siis eilen tuli viimenen jakso tosta neliosaisesta minisarjasta nimeltä Daniel Deronda (ei saa sorsia), joka on kuvaus entisajan (jostain 1800-luvun) varakkaammasta väestöstä. Ihan hyvin kuvattu, eikä niin ennalta-arvattava, kuin voisi parin ekan osan perusteella arvella. Suositteluni.
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Katsoin tässä juuri englantilaisen tosielämään perustuvan kuvauksen ala-maailman porukasta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Footsoldier
RISE OF THE FOOTSOLDIER
Elokuva kertoo tarinan, kuinka jalkapallohuligaanista kasvaa ystävineen alamaailman vaikuttaja. Brittiläisestä "toiminnasta" saa varsin inhorealistisen katsauksen. Suosittelen lämpimästi jokaiselle tämän foorumin aihepiireihin tutustuneelle. Itse aion etsiä tästä kirjoitetun kirjan käsiini.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Footsoldier
RISE OF THE FOOTSOLDIER
Elokuva kertoo tarinan, kuinka jalkapallohuligaanista kasvaa ystävineen alamaailman vaikuttaja. Brittiläisestä "toiminnasta" saa varsin inhorealistisen katsauksen. Suosittelen lämpimästi jokaiselle tämän foorumin aihepiireihin tutustuneelle. Itse aion etsiä tästä kirjoitetun kirjan käsiini.
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Tähän oheen jatkoksi lyhyt arvio elokuvasta
28 weeks later
Jatko-osa mainetta ja mammonaa saanelle "28 Days Later"-elokuvalle. Tällä kertaa Lontoota asutetaan pala palalta uudelleen, ja karanteeni ulkopuolelle ei ole asiaa. Lienee tarpeetonta mainita, että ihmisen turhamaisuus ja itsekkyys saa aikaan dominoefektin, minkä hedelmiä sitten kauhufriikit saavat nauttia. Tällä kertaa zompparit eivät kaihda enää auringonvaloakaan. Kaukana on myös vanhehtunut ajatusmalli, missä zombiet löntystelivät Kallion spurgujen tavoin. Tässä elokuvasarjassa saavat mahdolliset pelastautujat juosta aivan bryggarena karkuun, mikäli eivät halua tulla elävältä raadelluksi.
Annan elokuvan tunnelmalle, synkkyydelle, sekä brittiläi-espanjalais-ohjaukselle 4/5 tähteä.
28 weeks later
Jatko-osa mainetta ja mammonaa saanelle "28 Days Later"-elokuvalle. Tällä kertaa Lontoota asutetaan pala palalta uudelleen, ja karanteeni ulkopuolelle ei ole asiaa. Lienee tarpeetonta mainita, että ihmisen turhamaisuus ja itsekkyys saa aikaan dominoefektin, minkä hedelmiä sitten kauhufriikit saavat nauttia. Tällä kertaa zompparit eivät kaihda enää auringonvaloakaan. Kaukana on myös vanhehtunut ajatusmalli, missä zombiet löntystelivät Kallion spurgujen tavoin. Tässä elokuvasarjassa saavat mahdolliset pelastautujat juosta aivan bryggarena karkuun, mikäli eivät halua tulla elävältä raadelluksi.
Annan elokuvan tunnelmalle, synkkyydelle, sekä brittiläi-espanjalais-ohjaukselle 4/5 tähteä.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Kaveri houkutteli taannoin katsomaan Riisuttu mies -elokuvaa ja kieltäydyin kiittäen. Ehdoton ei, koska siinä on mukana Jussi Parviainen. Miksi? Mies ei osaa näytellä ollenkaan ja on eittämättä yksi turhimpia henkilöitä koko kulttuurimaailmassa "mun 80-v. isäni oli mun paras kaveri ja kun hän yllättäen kuoli, niin menetin aikataulunhallintani ja nyt visakortti on muutaman kymppitonnin miinuksella". Toinen ei on saman näyttelijäkaartin käyttäminen, (kuten jiiär jo mainitsi) ja kolmas on se ohjaajan vaimo, jonka pitää olla mukana, vaikka tuo ammatillinen osaaminen on avutonta.
Heinojen tapauksesta kertova elokuva oli täysi floppi. Vaikka aihe on hyvä, niin miksi sitä poljentoa ei siihen elokuvan tekemiseen löydy?
8 millimetriä on sen sijaan elokuva, jota jaksaa katsella yhä uudestaan.
Ruotsalaisetkin osaavat. Beck-filmatisoinnit ovat sangen onnistuneista.
Heinojen tapauksesta kertova elokuva oli täysi floppi. Vaikka aihe on hyvä, niin miksi sitä poljentoa ei siihen elokuvan tekemiseen löydy?
8 millimetriä on sen sijaan elokuva, jota jaksaa katsella yhä uudestaan.
Ruotsalaisetkin osaavat. Beck-filmatisoinnit ovat sangen onnistuneista.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Heh, Halloweenin kunniaksi yritin katsoa eilen Noidat-leffan (pääosissa huippunäyttelijät Jack Nicholson ja Susan Sarandon, mukana myös lukuisa joukko Hollywood-tähtiä), vaan kuinkas kävi?
Nukahdin kesken leffan
Mikä on mielestänne Jack Nicholsonin paras elokuva
Nukahdin kesken leffan
Mikä on mielestänne Jack Nicholsonin paras elokuva
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
-
Minney Magia
- Martin Riggs
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Olisit nyt Doc vaan mennyt katsomaan tuota "Riisuttu Mies" -rainaa. Se on meinaan juuri niin paska, ettei voi uskoa silmiään ja korviaan. Jokainen siihen osallistunut pitäisi ruoskia Senaatintorilla! Tätä ja Levottomat 3 tekeleitä pidän Suomen elokuvahistorian häpeällisimpinä tapauksina. Tietysti on vielä jäljellä MAAILMAN HUONOIN ELOKUVA nimeltään "Niin lähellä, niin kaukana", mutta se oli jonkun opiskelijarantun päätöstyö, minkä valitettavasti erehdyin vuokraamaan ja pilaamaan iltani. Katsoin muuten lopputeksteistä ohjaajan nimen ja lähetin "palautetta". Ohjaaja vastasi kertoen, etten ymmärrä taidetta...
Kyllä härmäleffoissa on piristäviäkin poikkeuksia. Esim. Levottomat1 oli hyvä, ja Mattikin oli minulle piristävä yllätys. Varekset myös. Muita plussia voisin antaa esim. leffoille
- Paha maa
- Lupaus
- Koirankynnen leikkaaja
Jos joku saa käsiinsä vanhan 80-luvun klassikon, Insidersin, ei voi muuta kuin onnitella. Siinäpä vasta oiva kuvaus 80-luvun ensimmäisestä juppisukupolvesta, siinäpä opettelemista Levottomat3:n tekijälaumalle. Ei silti, kyllä Jasper ihan ok näyttelijä on. Ei ole hänen vikansa, ettei paskasta voi alkemoida kultaa.
Mainitsemasi 8mm on yksi lohduttomimpia ja synkinpiä, mitä olen nähnyt. Lienee siis turha mainita, että pidän siitä
Pidän synkistä elokuvista, niistä tulee muutama muu mieleen:
- kuudes aisti
- viimeinen yhteys
- blade runner
- minority report
- kuka pysäyttäisi sateen
- papillon
- history of a violence
tässä muutamia mainitakseni. Noh, palaan arvosteluihin taas kohtapuoleen. Vinkiksi tähän vielä, älkää missään tapauksessa vuokratko Ghost Rideria!!! Supersankarileffoja on ihan hyviäkin, tuon kanssa menee vain kaksi tuntia elämästä hukkaan.
Kyllä härmäleffoissa on piristäviäkin poikkeuksia. Esim. Levottomat1 oli hyvä, ja Mattikin oli minulle piristävä yllätys. Varekset myös. Muita plussia voisin antaa esim. leffoille
- Paha maa
- Lupaus
- Koirankynnen leikkaaja
Jos joku saa käsiinsä vanhan 80-luvun klassikon, Insidersin, ei voi muuta kuin onnitella. Siinäpä vasta oiva kuvaus 80-luvun ensimmäisestä juppisukupolvesta, siinäpä opettelemista Levottomat3:n tekijälaumalle. Ei silti, kyllä Jasper ihan ok näyttelijä on. Ei ole hänen vikansa, ettei paskasta voi alkemoida kultaa.
Mainitsemasi 8mm on yksi lohduttomimpia ja synkinpiä, mitä olen nähnyt. Lienee siis turha mainita, että pidän siitä
Pidän synkistä elokuvista, niistä tulee muutama muu mieleen:
- kuudes aisti
- viimeinen yhteys
- blade runner
- minority report
- kuka pysäyttäisi sateen
- papillon
- history of a violence
tässä muutamia mainitakseni. Noh, palaan arvosteluihin taas kohtapuoleen. Vinkiksi tähän vielä, älkää missään tapauksessa vuokratko Ghost Rideria!!! Supersankarileffoja on ihan hyviäkin, tuon kanssa menee vain kaksi tuntia elämästä hukkaan.
en yleensä tykkää animaatioista saati piirretyistä tms. mutta
NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS
sulatti minun sydämeni ja olen sen katsonut useita kertoja, ekaa kertaa katsoin sitä tylsistyneenä silmät puoliummessa mutta ekan 10 minuutin jälkeen olin ihan myyty!!!! Mielestäni se on ihan täydellinen elokuva charmanteine pääosan esittäjineen....
sulatti minun sydämeni ja olen sen katsonut useita kertoja, ekaa kertaa katsoin sitä tylsistyneenä silmät puoliummessa mutta ekan 10 minuutin jälkeen olin ihan myyty!!!! Mielestäni se on ihan täydellinen elokuva charmanteine pääosan esittäjineen....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
-
Sadie_Manson
- Olivia Benson
- Viesti:
Sitten voisit myös pitää Burtonin uudesta animaatiosta Corpse Pride (2005, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Emily Watson). Itsellani on myös tuo Painajainen Ennen Joulua, ja se tulee kytättyä tasaisin väliajoin.cicero kirjoitti:en yleensä tykkää animaatioista saati piirretyistä tms. mutta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Corpse_Bride

Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
Rottatouille, käytiin lapsen kanssa viikko sitten katsomassa,
ja siinä piirretty jonka aikuinenkin jaksaa katsoa.
Muista elokuvista jäänyt mieleen nämä;
The Believer, aika järkyttävä uusnatsi elokuva
Under Ytan (Upoksissa) ruotsalainen huume draama
Shindlerin lista, hienosti tehty elokuva, kaunis musiikki
Blood diamond, Lentäjä ja Ota kiinni jos saat
- kaikki Leonardo di Caprion elokuvia, kaikki aivan erilaisia
mutta hyvin näyteltyjä ja 2 näistä olen katsonut pariinkin
kertaan, eikä yhtään haitannut.
ja siinä piirretty jonka aikuinenkin jaksaa katsoa.
Muista elokuvista jäänyt mieleen nämä;
The Believer, aika järkyttävä uusnatsi elokuva
Under Ytan (Upoksissa) ruotsalainen huume draama
Shindlerin lista, hienosti tehty elokuva, kaunis musiikki
Blood diamond, Lentäjä ja Ota kiinni jos saat
- kaikki Leonardo di Caprion elokuvia, kaikki aivan erilaisia
mutta hyvin näyteltyjä ja 2 näistä olen katsonut pariinkin
kertaan, eikä yhtään haitannut.