Pentti Kokin surma Polvijärvellä 2007
-
Scythe
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Seuraava teksti on uusimmasta Alibista (9/2008) sivulta 5:
Osmo Antero Voutilainen ei halunnut puhua koko oikeudenkäynnin aikana mitään. Tätä syyttäjä ihmetteli.
- Jos ihminen on syytön ja häntä epäillään henkirikoksesta, luulisi silloin olevan tarve puhua, syyttäjä sivalsi.
Lähes yhtä hiljainen mies Voutilainen oli esitutkinnassakin. Miestä kuulusteltiin murhasta epäiltynä lukuisia kertoja, mutta hän ei halunnut vastata poliisille juuri mitään.
Mitä Pentti Kokille tapahtui, kun hän katosi?
- Sanon samalla tavalla kuin Pentti Kokin pojalle, että minusta tuntuu samalta kuin sinusta. Pentti Kokki oli minulle kuin isäpuoli, mutta minä en tiedä Pentti Kokin kohtalosta.
Onko Pentti Kokin ja sinun välilläsi ollut riitaa tai kaunaa?
- Ikinä emme ole riidelleet.
Oletteko joskus käyneet toisiinne käsiksi?
- Ei.
Maksoit autokuskille 45 euron velan, jonka Kokki oli autokuskille velkaa. Miksi teit näin?
- Olen jo vastaillut niin monta kertaa niihin kysymyksiin, että asian pitäisi olla selvä.
Olet kertonut polttaneesi huonekaluliike Askosta peräisin olevan sohvan. Milloin ja miksi sen poltit?
- (Ei vastausta).
Nuotiosi pohjalta on löytynyt myös jäänteitä kuolleesta ihmisestä. Kenestä jäänteet ovat peräisin?
- (Ei vastausta).
Miksi olet polttanut nuotiossasi polttoöljyä tai dieselpolttonestettä?
- (Ei vastausta).
Poliisin teknisen tutkinnan ja rikoslaboratorion lausuntojen perusteella on syytä epäillä, että olet polttanut pihassasi avotulella ihmistä. Kuka ihminen oli?
- (Ei vastausta).
Osmo Antero Voutilainen ei halunnut puhua koko oikeudenkäynnin aikana mitään. Tätä syyttäjä ihmetteli.
- Jos ihminen on syytön ja häntä epäillään henkirikoksesta, luulisi silloin olevan tarve puhua, syyttäjä sivalsi.
Lähes yhtä hiljainen mies Voutilainen oli esitutkinnassakin. Miestä kuulusteltiin murhasta epäiltynä lukuisia kertoja, mutta hän ei halunnut vastata poliisille juuri mitään.
Mitä Pentti Kokille tapahtui, kun hän katosi?
- Sanon samalla tavalla kuin Pentti Kokin pojalle, että minusta tuntuu samalta kuin sinusta. Pentti Kokki oli minulle kuin isäpuoli, mutta minä en tiedä Pentti Kokin kohtalosta.
Onko Pentti Kokin ja sinun välilläsi ollut riitaa tai kaunaa?
- Ikinä emme ole riidelleet.
Oletteko joskus käyneet toisiinne käsiksi?
- Ei.
Maksoit autokuskille 45 euron velan, jonka Kokki oli autokuskille velkaa. Miksi teit näin?
- Olen jo vastaillut niin monta kertaa niihin kysymyksiin, että asian pitäisi olla selvä.
Olet kertonut polttaneesi huonekaluliike Askosta peräisin olevan sohvan. Milloin ja miksi sen poltit?
- (Ei vastausta).
Nuotiosi pohjalta on löytynyt myös jäänteitä kuolleesta ihmisestä. Kenestä jäänteet ovat peräisin?
- (Ei vastausta).
Miksi olet polttanut nuotiossasi polttoöljyä tai dieselpolttonestettä?
- (Ei vastausta).
Poliisin teknisen tutkinnan ja rikoslaboratorion lausuntojen perusteella on syytä epäillä, että olet polttanut pihassasi avotulella ihmistä. Kuka ihminen oli?
- (Ei vastausta).
Juuri sain tässä Alibin luettua
Hiukan hymyilytti tämä puolustuksen (aika epätoivoinen) yritys mitätöidä DNA todiste.. että eihän sitä voi varmuudella tietää että se oli Kokin DNA, mikä otettiin Kokin partakoneen terästä
On tuossa tapauksessa kyllä ihan mielenkiintoisia seikkojakin, kuten nuo venäläiset tyypit jotka olivat Kokkia uhkailleet..
On tuossa tapauksessa kyllä ihan mielenkiintoisia seikkojakin, kuten nuo venäläiset tyypit jotka olivat Kokkia uhkailleet..
Niin no ei tiedä, muutakuin että oikeussalista todennäköisesti otettu. Ihmetyttää miehen hymyily, koska hänhän ei puhunut oikeudessa mitään. Yhtäkkiäkö hän vain ratkesi hymyilemään?H.P. kirjoitti:Taitaa sillä pientä hymyn poikasta siinä olla joo.. sitähän ei sitten taas tiedä että missä tilanteessa tarkalleen se on otettu. Tuota isompaa kuvaa kun katsoo, niin ei tuo kyllä minun mielestä murhaajan näköinen tyyppi ole. Hiukan reppanan oloinen ehkäpä.
Komppaan H.P:tä, reppanalta näyttää, mutta kuten olen usein huomannut, ulkonäkö voi pettää.
Itse kun lueskelin uusimman Alibin ja katselin kuvia, tuli heti mieleen, että olisiko asianajaja sanonut jotain sellaista, johon tyyppi reagoi hymyilemällä. Ei siis välttämättä tarkoita, että hymyili vaikkapa tekoaan miettiessä vaan kyseessä voi olla kovinkin inhimillinen syy. Hymyileehän meistäkin jokainen, jos toinen seurassa oleva sanoo jotain tarpeeksi hauskaa?Aariel kirjoitti:Yhtäkkiäkö hän vain ratkesi hymyilemään?
Itse asiassa en usko, että voit sanoa tuon 100% varmasti. Jopa vakavasti masentuneet ihmiset hymyilevät välistä, niin tekevät katumusta osoittavat murhaajat. Uskon vakaasti, että myös sinä hymyilisit edes hieman, jos olisit syytettynä taposta ja pitkään ollut vangittuna ja asianajajasi kertoo vaikkapa jonkun sukulaisen ilahduttavista kuulumisista (vaikka sisko saanut lapsen jnejne).Aariel kirjoitti:Itse en voisi kuvitella hymyileväni, jos olisin syytettynä taposta.Howler kirjoitti:Hymyileehän meistäkin jokainen, jos toinen seurassa oleva sanoo jotain tarpeeksi hauskaa?Aariel kirjoitti:Yhtäkkiäkö hän vain ratkesi hymyilemään?
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Howler kirjoitti:Hymyileehän meistäkin jokainen, jos toinen seurassa oleva sanoo jotain tarpeeksi hauskaa?
Jospa asianajaja kertoi tarinan miehestä, jolla oli Kokko niminen renki.
Se meni jotenkin näin:
-Kokko, kokoa kokko kokoon!
-Koko kokkoko?
-Koko kokko!
Ja niin Kokko kokosi koko kokon kokoon.
(Mautonta?..No joo...Mutta huomattavasti mauttomampaa on polttaa kamunsa kokossa.
Hmm. Se on nyt vähän kiikunkaakun tää hommaHowler kirjoitti:Itse asiassa en usko, että voit sanoa tuon 100% varmasti. Jopa vakavasti masentuneet ihmiset hymyilevät välistä, niin tekevät katumusta osoittavat murhaajat. Uskon vakaasti, että myös sinä hymyilisit edes hieman, jos olisit syytettynä taposta ja pitkään ollut vangittuna ja asianajajasi kertoo vaikkapa jonkun sukulaisen ilahduttavista kuulumisista (vaikka sisko saanut lapsen jnejne).Aariel kirjoitti:Itse en voisi kuvitella hymyileväni, jos olisin syytettynä taposta.Howler kirjoitti: Hymyileehän meistäkin jokainen, jos toinen seurassa oleva sanoo jotain tarpeeksi hauskaa?
Tuntuu se hymyileminen silti typerältä.
Tuntuu tuntuu, en minä sitä ole missään välissä kiistänyt. Koitan vain jankuttaa, että syy hymyyn voi olla muukin kuin vaikka riemu siitä, että sai toisen tapettua ja hävitettyä ruumiin niin perusteellisesti, ettei löydy kuin pieniä luunpalasia. Se oli pointtini.Aariel kirjoitti:Hmm. Se on nyt vähän kiikunkaakun tää hommaEhkä sanon sen sitten 99,1% varmuudella.
No älähän nyt hermostu. Tajusin kyllä pointtisi.Howler kirjoitti:Tuntuu tuntuu, en minä sitä ole missään välissä kiistänyt. Koitan vain jankuttaa, että syy hymyyn voi olla muukin kuin vaikka riemu siitä, että sai toisen tapettua ja hävitettyä ruumiin niin perusteellisesti, ettei löydy kuin pieniä luunpalasia. Se oli pointtini.Aariel kirjoitti:Hmm. Se on nyt vähän kiikunkaakun tää hommaEhkä sanon sen sitten 99,1% varmuudella.
Sitä paitsi en missään välissä väittänyt, että syy hymyilemiseen on juurikin tuo. Ja jotkut ihmiset ovat hymyilevän näköisiä puhuessaan, jos tämäkin herra puhui asianajajalleen jotain ja näyttää vai nauravaiselta.
En minä tuommoisesta voi hermostua, kirjoitin tuonkin (ja tämän viestin) ihan hymyssä suin! Tsihhihhii. Mutta tosiaan, hymyyn/sentapaiseen voi olla monia syitä.Aariel kirjoitti:No älähän nyt hermostu. Tajusin kyllä pointtisi.![]()
Sitä paitsi en missään välissä väittänyt, että syy hymyilemiseen on juurikin tuo. Ja jotkut ihmiset ovat hymyilevän näköisiä puhuessaan, jos tämäkin herra puhui asianajajalleen jotain ja näyttää vai nauravaiselta.
Mutta nyt pitää kysyä itse tapauksesta, anteeksi jos aiemmin olette jo puineet, että minkähän takia mahdollisesti vain luunpalasia nuotiosta löytyi? Paloittelun takia?
Itse pohdin ihan samaa. Mutta, eikös ne luutkin pala tarpeeksi kuumilla hiilillä.. tuskin ne ihmisiä krematorioonkaan luitta heittää..
Pitäis kyllä tähän tapaukseen paneutua hiukka paremmin, kun ehtis.. tää on taas mun päässä näitä 'jokin ei natsaa' -keissejä. Lähetään vaikka siitä etten löydä mitään motiivia tälle teolle. (eipä sikäli että sellainen aina välttämättä pitäisikään olla)
Pitäis kyllä tähän tapaukseen paneutua hiukka paremmin, kun ehtis.. tää on taas mun päässä näitä 'jokin ei natsaa' -keissejä. Lähetään vaikka siitä etten löydä mitään motiivia tälle teolle. (eipä sikäli että sellainen aina välttämättä pitäisikään olla)