Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Millavaan
Christopher Lorenzo
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Niin no käräjiltä saa tiedon vangitsemisoikeudekäynnik jälkeen, ei ennen sitä. En tiedä.misyä media on saanut
Pureva puheenjohtaja
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Syys 28, 2022 8:10 pm

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

Millavaan kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 7:52 pm Niin no käräjiltä saa tiedon vangitsemisoikeudekäynnik jälkeen, ei ennen sitä. En tiedä.misyä media on saanut
Tämä vangittiin eilen sunnuntaina käräjäoikeuden päätöksellä.
Millavaan
Christopher Lorenzo
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 8:07 pm
Millavaan kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 7:52 pm Niin no käräjiltä saa tiedon vangitsemisoikeudekäynnik jälkeen, ei ennen sitä. En tiedä.misyä media on saanut
Tämä vangittiin eilen sunnuntaina käräjäoikeuden päätöksellä.
Okei no yllättävää että kukaan ei sitten oo vielä kysynyt tätä
Olinko eka
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 4:24 am

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Olinko eka »

Tarkennan vielä että en tiedä onko astalo ollut vasara kuten itse mainitsin.
Sivulla 4 oli joku uusi nimimerkki maininnut asiasta ja kertonut esim. naisen kassin sisällöstä jossa vasara ollut.
Voi olla että meikä vanhus tarttui rapalaan ja astuin miinaan turhaan.
Joten ei pidetä totuutena ainakaan vielä.
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3091
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Arvoituksellinen tapaus. Oliko hänellä diagnoosi ennestään jostain psyykkisestä sairaudesta? Olen jonkun verran ehtinyt seurata livenä ja tallenteina mm Law&Crime Network sekä CourtTv -kanavilta myös sellaisia oikeudenkäyntejä, joissa puolustus vetoaa syytetyn mielenterveyden häiriöihin. Hetimiten ei tule muistiin ainuttakaan tapausta, jossa olisi normi suomalaisen oikeuskäytännön mukaisesti, ollutkin juuri vain tekohetkellä "hupsista hei" syyntakeeton, ja jätetty sitten tuomitsematta.

Tuossa on sellainen tapaus, ei tuomiota, ei pakkohoitoa.
https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 69#p410569
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
Saimaanorppa
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: To Tammi 14, 2021 11:13 am

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Saimaanorppa »

Miettinyt tässä että miten muotoilisin asian ettei paska lennä heti niskaan..
Tekijähän on ollut sekaisin siitä ei epäilystäkään mutta voisko olla niin että äiti on voinut olla masentunut tai
jotain ja kertonut tekijälle että ei jaksa lasta tai jotain ja tekijä harhoissaan halunnut suojella lasta..
raivoissaan sitten hakannut..muuten en kyllä käsitä ollenkaan tätä..hoitovietti ainakin ollut koska jotain koiraa halunnut ulkoiluttaa ja hyvä oli koiran kanssa kertoi koiran omistaja iltasanomille..
Tuo ohjelma mikä pyörii ylellä parhaillaan "Kaikki hänen salaisuutensa 2,kausi"katsoin tänään..tuli tää juttu mieleen..
ruskassa
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Loka 01, 2018 9:55 pm

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja ruskassa »

Sekopää ei tarvitse mitään järjellistä motiivia teolleen. Voi olla lapsettomuudesta traumatisoitunut vaikka, eikä tajua sitä yhtään tai sairastaa skitsofreniaa tms. Ei normaalin ihmisen toimintaa tämä.
Olinko eka
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 4:24 am

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Olinko eka »

”Vauva oli rintarepussa takin sisällä, eikä vauvasta näkynyt muuta kuin päälaki. Vauvan ääni kuului muutaman kerran matkan aikana, mutta se ei itkenyt. Heitä ei juurikaan näkynyt, sillä nainen istui aika perällä.”

Naisella ei myöskään ollut matkalla turvakaukaloa, kuten yleensä vauvan kanssa matkustavilla on.

Nainen suhtautui kuljettajan mukaan kiinniottoon rauhallisesti.
”Hän sanoi, että ’mitä ihmettä tämä on’, mutta lähti sitten poliisien mukaan, kun olimme ottaneet hänen laukkunsa pois bussin tavaratilasta.”

Näin kertoo Hesari ja auton kuski:https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009895542.html
viivahattu
Javier Pena
Viestit: 1792
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Yrjö Yrjönsuuri kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 7:31 pm Hetimiten ei tule muistiin ainuttakaan tapausta, jossa olisi normi suomalaisen oikeuskäytännön mukaisesti, ollutkin juuri vain tekohetkellä "hupsista hei" syyntakeeton, ja jätetty sitten tuomitsematta.
Ai Suomessa? Ior Bockin surmaaja selvisi kokonaan ilman seuraamuksia, kun hänen todettiin tehneen surman psykoosissa, mutta parantuneen sittemmin psykoosisairaudestaan.
Sivumies
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2023 6:19 pm

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Sivumies »

Olinko eka kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 8:22 pm Tarkennan vielä että en tiedä onko astalo ollut vasara kuten itse mainitsin.
Sivulla 4 oli joku uusi nimimerkki maininnut asiasta ja kertonut esim. naisen kassin sisällöstä jossa vasara ollut.
Voi olla että meikä vanhus tarttui rapalaan ja astuin miinaan turhaan.
Joten ei pidetä totuutena ainakaan vielä.
Se olin minä joka tuon kirjoitti. Eikä ollut rapala.

Sanotaan nyt vaikka näin, että olin ohikulkumatkalla sairaala-alueella ja satuin uuteen lastensairaalaan samaan aikaan tapauksen henkilöiden kanssa. Koska vauva oli tiukasti tämän epäillyn tekijän takin alla, poliisit eivät ilmeisesti olleet uskaltaneet ottaa sitä sieltä pois, vaan antoivat sairaalan henkilökunnan hoitaa asian. Vauva jäi sinne odottamaan noutajaa ja tekijä vietiin poliisien toimesta pois. Koko tilanne oli hyvin rauhallinen.
Olinko eka
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 4:24 am

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Olinko eka »

Kiitos informaatiosta Sivumies.
Eli vasara voidaan ottaa spekulaaatioon.
Olikos bussilippu ostettu ennakkoon vai kuskilta?
Kaskelotti
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 22, 2020 2:00 pm

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Kaskelotti »

Sivumies kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 9:33 pm
Olinko eka kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 8:22 pm Tarkennan vielä että en tiedä onko astalo ollut vasara kuten itse mainitsin.
Sivulla 4 oli joku uusi nimimerkki maininnut asiasta ja kertonut esim. naisen kassin sisällöstä jossa vasara ollut.
Voi olla että meikä vanhus tarttui rapalaan ja astuin miinaan turhaan.
Joten ei pidetä totuutena ainakaan vielä.
Se olin minä joka tuon kirjoitti. Eikä ollut rapala.

Sanotaan nyt vaikka näin, että olin ohikulkumatkalla sairaala-alueella ja satuin uuteen lastensairaalaan samaan aikaan tapauksen henkilöiden kanssa. Koska vauva oli tiukasti tämän epäillyn tekijän takin alla, poliisit eivät ilmeisesti olleet uskaltaneet ottaa sitä sieltä pois, vaan antoivat sairaalan henkilökunnan hoitaa asian. Vauva jäi sinne odottamaan noutajaa ja tekijä vietiin poliisien toimesta pois. Koko tilanne oli hyvin rauhallinen.
Ohhoh, tuossa välissä, kun nainen otettiin bussista kiinni ja päästiin sairaalalle, olisi nainen voinut vahingoittaa lasta monin eri tavoin halutessaan. Vaikka olisi raudoissa, niin pelkästään tahallisesti kaatumalla/painamalla itseä niin, että lapsi jää puristuksiin, saa pieneltä hengen pois. Iso riski otettu/pitänyt jostain syystä ottaa, kun lasta ei poistettu heti naisen hallusta. Miksiköhän näin on pitänyt toimia (jokin pätevä syy varmasti tähän ollut).
Viimeksi muokannut Kaskelotti, Ma Loka 02, 2023 9:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hergé
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Syys 15, 2017 10:51 am
Paikkakunta: Varkaus

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja Hergé »

Itse veikkaan vakavaa mt-ongelmaa. Meille kävi vuosia seuraavanlaisesti. Mies käytti meidän keskosvauvaa Jorvin sairaalan lastenlääkärillä ja käynnin jälkeen vei vauvaa kaukalossa autolle. Samassa sieltä parkkipaikalta oli syöksynyt nainen ja huutanut, että mihin sä viet mun lasta? Se on mun lapsi. Mieheni pelästyi naisen raivoa ja sanoi naiselle, että tämä on kyllä minun ja vaimon yhteinen lapsi. Nainen oli tarrannut kiinni ja mieheni oli sujauttanut kaukalon autoon. Siinä nainen näki vauvan kasvot ja totesi, ettei tämä ehkä olekkaan hänen lapsensa. Siinä oli köyty aika kipakkaa keskustelua. Mies kertoi tästä minulle muutaman päivän kuluttua. Jorvissa taisi olla psykan osasto siinä lasten polin lähettyvillä ja pääteltiin et nainen oli siellä hoidossa. Me ei sitten tehty mitään ilmoitusta asiasta, mutta päätettiin, että jatkossa lapsi käy lääkärissä molempien vanhempien saattamana.
Kerran me kuollaan, mutta ensin meidän on elettävä.
ettämitenkä
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2023 9:25 pm

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja ettämitenkä »

Sivumies kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 9:33 pm
Olinko eka kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 8:22 pm Tarkennan vielä että en tiedä onko astalo ollut vasara kuten itse mainitsin.
Sivulla 4 oli joku uusi nimimerkki maininnut asiasta ja kertonut esim. naisen kassin sisällöstä jossa vasara ollut.
Voi olla että meikä vanhus tarttui rapalaan ja astuin miinaan turhaan.
Joten ei pidetä totuutena ainakaan vielä.
Se olin minä joka tuon kirjoitti. Eikä ollut rapala.

Sanotaan nyt vaikka näin, että olin ohikulkumatkalla sairaala-alueella ja satuin uuteen lastensairaalaan samaan aikaan tapauksen henkilöiden kanssa. Koska vauva oli tiukasti tämän epäillyn tekijän takin alla, poliisit eivät ilmeisesti olleet uskaltaneet ottaa sitä sieltä pois, vaan antoivat sairaalan henkilökunnan hoitaa asian. Vauva jäi sinne odottamaan noutajaa ja tekijä vietiin poliisien toimesta pois. Koko tilanne oli hyvin rauhallinen.
Eräässä ryhmässä oli ollut joku sairaalassa samaan aikaan, kun poliisi oli tuonut sinne vauvan peittoon käärittynä. Olivat puhuneet jotain, mistä sai kuvan että liittyi tähän tapaukseen. Eli jos hoitajat ovat vauvan ottaneet niin tuskin poliisit enää vauvaa ovat kanniskelleet. Lisäksi vaikea uskoa, että tekijän ois annettu kantaa vauvaa sairaalaan asti kantorepussa. Jos näin on niin aika edesvastuutonta poliisilta!
Avatar
remede
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: To Loka 24, 2013 10:13 am

Re: Huittinen 28.9.2023: Äiti hakattiin, lapsi kaapattiin - löytyi Helsingistä

Viesti Kirjoittaja remede »

Yrjö Yrjönsuuri kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 7:11 pm
Lartonki kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 6:54 pm
Yrjö Yrjönsuuri kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 4:37 pm
Niinpä.
Vasara on tosiaan sen sarjan astalo, että sillä on Suomessa tapettu useampikin ihminen.
Mutta siltikkin suomalaisessa oikeuslaitoksessa vasaraa ei luokitella tappavaksi esineeksi joten menee törkeänä pahoinpitelynä tai pahimissa tapauksessa jopa pelkkänä pahoinpitelynä.
▪︎
En ole lukenut mitään Suomen oikeuslaitoksen viitekehystä tappavista aseista, mutta sen tiedän, että vanha käsite astalo on yhä olemassa, ja että vasara katsotaan astaloksi, ja että astalolla voidaan tappaa, kun on tapettu ennakkotapauksissakin.
En toki osaa tämän tapauksen tuomiota vielä nähdä edeltä käsin, kristallipalloni on huollossa.
Ihan oikeassa olet. Vasara on hengenvaarallinen astalo ja kyllä sen käyttäminen on vammoista riippuen tapon yritys tai törkeä pahoinpitely, suunnitelmallisessa tapauksessa murhan yritys.
Tapon yrityksestä on tuomittu ja hengenvaaralliseksi astaloksi katsottu myös esim turvakengät. Turvakengillä uhria potkinut sai tuomion tapon yrityksestä ja tuomioistuin perusteli tuomion sillä, että perusteita työjalkineiksi katsottujen turvakenkien käyttämiselle ei ollut yöelämässä...
"Nothing matters but the facts. Without them, the science of
criminal investigation is nothing more than a guessing game."
-Blake Edwards
Vastaa Viestiin