Vapaa muurari kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 11:25 pm
Ei Junes Lokkaa kiinnosta kantasuomalaisten tekemät raiskaukset ja väkivalta naisia kohtaan.
Ei kai ketään tarvitse aivan kaikki kiinnostaa. Ja jos on suurempi ongelma ja pienempi ongelma, niin tietenkin on järkevämpää yrittää korjata suurempi ongelma ensin.
Toisena vielä sellainen juttu, minkä luin jostain blogista. Siinä tosin käsiteltiin Yhdysvaltojen tilannetta ja aiheena oli ammutuksi tulemisen mahdollisuus. Todettiin, että ammutuksi tulee todennäköisesti henkilö, jolla on ennestään rikostaustaa. Toisena todennäköisyyttä nostavana tekijänä on se, jos asuinkumppanilla, perheenjäsenellä tai ystäväpiirillä on rikostaustaa.
Liittyy tähän siten, että joku hyvin merkittävä osa kantaväestön tekemistä raiskauksista on samalla tavalla sidoksissa siihen, että tekijä ja uhri jollain tavalla tuntevat toisensa entuudestaan tai liittyvät toisiinsa myös muulla tavalla kuin itse rikoksen kautta. Kun taas maahanmuuttajien ollessa tekijöinä on huomattavasti enemmän syytä puhua yllätysseksistä sanan kaikissa merkityksissä. Siis suomalaiset raiskaajat yleensä vaanivat tuttavapiiriään, kun taas ulkomaalaiset raiskaajat vaanivat kaikkia.
Vapaa muurari kirjoitti: Ma Loka 02, 2023 11:25 pm
Sinänsä kummallista, että Lokka itse on 26-vuotiaana Suomeen tunkeutunut maahanmuuttaja.
Maahanmuutto on ilmiönä joo kummallinen. Mutta se, miten kummallista se on jonkun kohdalla, riippuu tietenkin kyseisen yksilön tilanteesta ja taustasta. Ynnä maahanmuuttoa vastaan voi argumentoida monilla eri perusteilla. Olisi erikoista teeskennellä, että mikä tahansa maahanmuutoksi kutsuttava on yksiselitteisesti kielteistä. Olisi vielä erikoisempaa teeskennellä, että niin ajattelisi henkilö, joka todellisuudessa ei ajattele niin.
Toivottavasti et yritä tällä sanoa, että asia olisi enemmän tai vähemmän totta sen perusteella, kuka sen sanoo. Kun minä ainakin olen siinä käsityksessä, että asiat ovat tai eivät ole totta sanojasta riippumatta.
Tässä siis pitäisi välttää kaksi vakavaa ajattelun virhettä. Toinen on se, että fiksoidutaan johonkin sanaan itse, tai kuvitellaan jonkun toisen fiksoituneen johonkin sanaan. Ja toinen on se, että kuvitellaan tosiasioiden olevan olemassa henkilöiden kautta. Sen sijaan, että katsottaisi niiden olevan olemassa henkilöistä riippumatta.
Mutta se, että Lokka toisi syytteet julki, on kiinnostavaa aivan toisesta syystä. Joka on se, että ovatko nämä syytteet a) oikeasti julkisia, mutta joku ei vaan näe syytä julkaista niitä; b) salaisia jostain epämääräisestä syystä, kuten että tuomari tai syyttäjä ovat jääkiekon ystäviä; c) salaisia täysin normaalista syystä, koska kyseessä on seksuaalirikos ja suojellaan vaikkapa uhrin identiteettiä; d) salaisia, mutta tietenkin joku täältä onkii ne jostain ja julkaisee, vai e) salaisia sillä tavalla, että niitä aikuisen oikeasti ei kukaan ongi, eikä tulla julkaisemaan täällä?