Kännyköissäkin on sekä hyviä että huonoja puolia. Huonoimmillaan se on elämää hallitseva epäjumala, parhaimmillaan kommunikaatioväline, jonka avulla voi myös oppia asioita. En mä itse osannut 10-vuotiaana englantia kuten jälkikasvuni nyt. Enkä tiennyt mikä on valonnopeus, kuinka iso on Saturnus verattuna aurinkoon tai miten mustat aukot syntyy ja kuolee. Samoin ajankohtaisista jutuista on poika erinomaisesti kartalla. Eli kännykkä voi olla joko huono tai hyvä juttu, riippuen siitä mikä lasta kiinnostaa. Ja joo totta, liian usein ja liian monella se kiinnostus on kaikessa paskassa mitä internetistä löytyy. Sitä en toki kiistä. Pointtini vaan on se, että noissa älylaitteissa on myös jotain hyvääkin kaiken sen paskan vastapainona.
Syyt lasten häiriökäyttäytymiseen nähdään myös ihanan mustavalkoisesti. Syy on monen mielestä nahkaremmin säästämisessä, monet taas sysää kaiken syyn vanhemmille. Ja ihan oikeastihan syyt ovat lähes poikkeuksetta moninaiset.
Joo-o. Tämän nyt ainakin luokittelen puhtaaksi paskapuheeksi. Ja kyllä, perustelut löytyy ainoastaan pään sisäisestä kristallipallosta. Jos samaan luokkayhteisöön osuisi samaan aikaan tuon kaltainen hölösuu opettaja ja tuon sisältöisiä puheluita soitteleva äiti, niin harvinaislaatuisuudeltaan se vastaisi loton päävoittoa. Toki kaikenlaisia ihmisiä löytyy, mutta ihan oikeasti nyt.Sipi kirjoitti: Su Loka 01, 2023 3:49 pm Just juttelin viime viikonloppuna yhden opttajan kanssa, joka kertoi saaneensa eräältä vanhemmalta puhelun. Tämä loistoäiti oli edellyttänyt, että koulu huolehtisi ja katsoisi hiukan hänen lapsena perään, koska lapsi vaikutti niin alakuloiselta. Hän itse kun oli parhaillaan lomareissulla etelässä uuden miesystävänsä kanssa, eikä oikein sieltä käsin pystynyt vahtimaan lasta. Kyseessä oli yläkouluikäinen lapsi.