Telttamysteeri?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Matlock kirjoitti:
:o) kirjoitti:[Ei tässä nyt mistään raahausjäljistä ole kysymyskään, vaan teltan katkotuista jalusnuorista... siitä, miksi murhaaja ne ylipäätänsä katkoi, ja miksi niiden katkomisessa ulkopuolisen tekemänä ei ole mieltä, mutta sisäpuolisen tekemiksi ne on järjellä selitettävissä.
Lisäksi kiinnostaisi saada varmuus sille oletukselleni, että ne katkottiin murhien JÄLKEEN.
...?
....mutta sitten tuleekin ongelmia, jos päädyt siihen, että narut katkaistiin raahaamisen helpottamiseksi.
Jos olisisit syventynyt teksteihini, olisit huomannut, että esitin jalusnuorien katkaisun ja Boismanin kietomisen tiukasti teltan liepeeseen olleen valmistelua teltan raahaamisyritykselle.
Jalusnuorien katkaisusta ja kuolemaa tekevän kietomisesta EI synny raahausjälkiä.
Murhaaja on siis minun esitykseni mukaan AIKONUT tai kenties jopa YRITTÄNYT raahata telttaa, mutta todennut sen vainajineen liian raskaaksi.
Niistä kummastakaan ei synny raahausjälkiä, mutta on voinut syntyä ->telttapaikan viereen KU:n uutisessakin kertomia "kuin koroilla raavittuja" jälkiä.
Niitä kuin koroilla raavittuja jälkiä on voinut syntyä myös murhatemmellyksessä, ja ne eivät ole raahausjälkiä.
Raahausjäljillä tarkoitetaan tässä kahdesta jalasta syntyneitä jälkiä, jotka osoittavat jotakuta raahatun teltasta rantaan ja taas takaisin.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

:o) kirjoitti:[
Jos olisisit syventynyt teksteihini, olisit huomannut, että esitin jalusnuorien katkaisun ja Boismanin kietomisen tiukasti teltan liepeeseen olleen valmistelua teltan raahaamisyritykselle.
Jalusnuorien katkaisusta ja kuolemaa tekevän kietomisesta EI synny raahausjälkiä.
Murhaaja on siis minun esitykseni mukaan AIKONUT tai kenties jopa YRITTÄNYT raahata telttaa, mutta todennut sen vainajineen liian raskaaksi.
Niistä kummastakaan ei synny raahausjälkiä, mutta on voinut syntyä ->telttapaikan viereen KU:n uutisessakin kertomia "kuin koroilla raavittuja" jälkiä.
Niitä kuin koroilla raavittuja jälkiä on voinut syntyä myös murhatemmellyksessä, ja ne eivät ole raahausjälkiä.
Raahausjäljillä tarkoitetaan tässä kahdesta jalasta syntyneitä jälkiä, jotka osoittavat jotakuta raahatun teltasta rantaan ja taas takaisin.
Ihan mielenkiintoinen teoria, mutta sisältää kovin monta oletusta. Oikeastaan raahausjäljet eivät liity tuohon mitenkään.

Eikä ole mitenkään poissuljettua, että ulkopuolinen murhaaja(t) olisivat liikutelleet telttamyttyä syystä tai toisesta.
Pasilan mies.

Matlock kirjoitti:
:o) kirjoitti:[
Oikeastaan raahausjäljet eivät liity tuohon mitenkään.

Eikä ole mitenkään poissuljettua, että ulkopuolinen murhaaja(t) olisivat liikutelleet telttamyttyä syystä tai toisesta.
Kuten jo aiemmin kirjoitin: ei tässä raahausjäljistä olekaan puhe.

Sen sijaan ulkopuolisen (-sten) murhaajien telttamytyn liikuttelu on jo niin absurdi oletus, että ainakaan minä en näe sellaista mahdollisuutta olevan ollenkaan. Vain sisäpuolisen tekemänä sellainen yritys tai aikomus ja sen valmistelu on järkevästi perusteltavissa...

Mutta jos on päättänyt, että sen on oltava ulkopuolinen, koska muutenhan - hui kauhistus! - niin mikäpäs siinä silloin auttaa muu kuin jankata vain... :lol:

Täältä tästä aiheestä tällä kertaa tähän.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

:o) kirjoitti:
Matlock kirjoitti:[
Sen sijaan ulkopuolisen (-sten) murhaajien telttamytyn liikuttelu on jo niin absurdi oletus, että ainakaan minä en näe sellaista mahdollisuutta olevan ollenkaan. Vain sisäpuolisen tekemänä sellainen yritys tai aikomus ja sen valmistelu on järkevästi perusteltavissa...
.
No en tiedä, onko sisäpuolisenkaan tekemänä todennäköinen. Ilmeisesti tarkoitat näkösuojan hakemista, mutta miksei hän sitten vienyt hommaa loppuun eli siirtänyt piiloon teltan+ruumiit yksitellen?

Myös ulkopuolinen tai ulkopuoliset ovat voineet haluta näkösuojaa tai että ruumiit löytyisivät vasta paljon myöhemmin ja pakoaikaa olisi enemmän.
Pasilan mies.

Matlock kirjoitti:
:o) kirjoitti:
Matlock kirjoitti:[
.
Myös ulkopuolinen tai ulkopuoliset ovat voineet haluta näkösuojaa tai että ruumiit löytyisivät vasta paljon myöhemmin ja pakoaikaa olisi enemmän.
Pakoaikaa? Murhaajahan puuhasteli paikalla vielä tunteja murhien jälkeen. :shock:
Björklund raahattiin teltasta vasta, kun verijäljet olivat kuivuneet. Hänet riisuttiin tunteja kuolemansa jälkeen, se selvisi ruumiissa olleista housunkauluksen aiheuttamista lautumista vyötäröllä ja muistakin verilautumista.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:o) kirjoitti: .......
Pakoaikaa? Murhaajahan puuhasteli paikalla vielä tunteja murhien jälkeen. :shock:
Björklund raahattiin teltasta vasta, kun verijäljet olivat kuivuneet. Hänet riisuttiin tunteja kuolemansa jälkeen, se selvisi ruumiissa olleista housunkauluksen aiheuttamista lautumista vyötäröllä ja muistakin verilautumista.
Mielestäni ei ole lainkaan varmaa se, että tuo Björklundia siirtänyt on sama henkilö kuin itse murhateot tehnyt. Se on vain yksi vaihtoehto. Lintupojat ovat olleet paikalla noin klo 6 ja poliisit ovat saapuneet paikalle vasta lähellä puolta päivää. Siinä paikalla on käynyt paljon väkeä siinä välissä. Tuntuu, että tuollaisen asettelun tekijä ei ole NG vaan joku muu. Edelleen minusta tuntuu, että NG ei ole ollut sellaisessa kunnossa, että hän olisi siinä rauhassa pohdiskellut ja asetellut uhreja paikoilleen. Se edellyttää hyvää toimintakuntoa. Siinä välissä on kovasti vielä hämärää ja on voinut tapahtua jotakin, jota ei vielä tiedetä.
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Ambulanssihan tuli ensimmäisenä paikalle joten ambulanssikuskit ovat voineet riisua ylävartalon katsoakseen /etsiäkseen lautumia? Sen asian sen ajan kuskit ehkä osasivat tehdä. Mitään hoitotoimenpiteitä he eivät tod.näk. ole tehneet eikä se ole ollut sen ajan tapakaan. Meininki on ollut enempikin "load and go" eli kyytiin ja menoksi. Muutoinkin ambulanssiväki ja ehkä (epätod.näk.) muut paikallaolijat ovat voineet liikutella uhreja.

Onkohan 60-luvun kuulusteluissa kuultu ambulanssiväkeä?
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Oulunmies kirjoitti:Ambulanssihan tuli ensimmäisenä paikalle joten ambulanssikuskit ovat voineet riisua ylävartalon katsoakseen /etsiäkseen lautumia? Sen asian sen ajan kuskit ehkä osasivat tehdä. Mitään hoitotoimenpiteitä he eivät tod.näk. ole tehneet eikä se ole ollut sen ajan tapakaan. Meininki on ollut enempikin "load and go" eli kyytiin ja menoksi. Muutoinkin ambulanssiväki ja ehkä (epätod.näk.) muut paikallaolijat ovat voineet liikutella uhreja.

Onkohan 60-luvun kuulusteluissa kuultu ambulanssiväkeä?
Joopa joo. Ambulanssimiehet riisuivat IB:n alasti ja jättivät hänet kaikkien pällisteltäväksi. Varmaan kuului tuohon aikaan oikein tapoihin, että yleisö alkoi siirtelemään ruumiita murhapaikalla?

Meitä on moneksi!
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Eikös Irmelillä ollut vain ylävartalo paljaana? Korjatkaa jos oon väärässä. Hyvinkin olisivat voineet tarkistaa lautumat noin. Paikalla olijat tuskin ovat koskeneet uhreihin, todistaja lausunnoissakin vilahtelee;"En mennyt lähemmäksi".
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Oulunmies kirjoitti:Eikös Irmelillä ollut vain ylävartalo paljaana? Korjatkaa jos oon väärässä. Hyvinkin olisivat voineet tarkistaa lautumat noin. Paikalla olijat tuskin ovat koskeneet uhreihin, todistaja lausunnoissakin vilahtelee;"En mennyt lähemmäksi".
Irmelillä oli keski -ja alaruumis täysin paljaana vaatetuksesta. Tämähän näkyy myös ns. "uhrikuvasta."

Etpk:n johdannosta löytyy kohta tapahtumapaikka löytöhetkellä, muistaakseni sivu 20-21.

Vähän ohitse aiheen, mutta kysyn nyt tässä. Onko jollain purettuna tuo johdanto, kopioitavaan muotoon? Veemäinen kun ei voi tuota .pdf -mallista johdantoa lainata muuta kuin kirjoittamalla uusiksi... Sariola ainakin paljon lainailee, saisiko sulta sen purettuna vaikka wordiin jos sulla se sellasena on? :oops:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Loka kirjoitti: Vähän ohitse aiheen, mutta kysyn nyt tässä. Onko jollain purettuna tuo johdanto, kopioitavaan muotoon?
Palstalta löytyy. Topicci :
Esitutkintapöytäkirja
Siirry sivulle Edellinen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 7, 9, 10

Sivulta 8

Kiitokset Teemulle :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kiitos! Enpä muistanut tuota ollenkaan! Pitääkin kopioida tuo omalle koneelle. :)
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

:o) kirjoitti: Björklund raahattiin teltasta vasta, kun verijäljet olivat kuivuneet. Hänet riisuttiin tunteja kuolemansa jälkeen, se selvisi ruumiissa olleista housunkauluksen aiheuttamista lautumista vyötäröllä ja muistakin verilautumista.

Pitääkö tämä paikkansa? Suorastaan mielenkiintoista. Jos tuo on totta, herää kysymys: kuka ulkopuolinen murhaaja olisi jäänyt paikalle pällistelemään ja tepastelemaan tuntikausiksi?
(alleviivaus allekirjoittaneen)

.
.

kaukana poissa

.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

synkempi hautajaisvieras kirjoitti:
:o) kirjoitti: Björklund raahattiin teltasta vasta, kun verijäljet olivat kuivuneet. Hänet riisuttiin tunteja kuolemansa jälkeen, se selvisi ruumiissa olleista housunkauluksen aiheuttamista lautumista vyötäröllä ja muistakin verilautumista.

Pitääkö tämä paikkansa? Suorastaan mielenkiintoista. Jos tuo on totta, herää kysymys: kuka ulkopuolinen murhaaja olisi jäänyt paikalle pällistelemään ja tepastelemaan tuntikausiksi?
(alleviivaus allekirjoittaneen)

.
Ryppy esittää omat teoriansa aina faktoina. Irmeliä on mahdollisesti siirretty jossakin vaiheessa, koska osa silminnäkijöistä aamulla ei näe häntä kunnolla telttakankaan läpi, kun taas osa(kertoo myöhemmästä havainnosta) näkee hänet teltan päällä. Mm kunnanlääkäri mittaisi Irmelin ruumiinlämpötilan, mutta sitä ennen jo paikalle tuleet poliisit olivat vedelleet vainajia jaloista ja ambulanssimiehet ovat mitä todennäköisimmin m,yöskin varmistaneet uhrien elintoiminnat.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti: .....ja ambulanssimiehet ovat mitä todennäköisimmin m,yöskin varmistaneet uhrien elintoiminnat.
Et ole konsta ilmeisesti koskaan nähnyt vainajaa? Ambulanssimiesten tai ambulanssimiehen, ei ole todellakaan elintoimintoja tarvinnut varmistella, kuolonkankeista, lautumilla olleista vainajista. Tällaisen ihmisen ruumiin näkee vainajaksi jo metrien päähän.
Viimeksi muokannut awa, Su Elo 31, 2008 5:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin