Koululaiset häpäisivät sankarihautoja niin rumasti, ettei seurakunta muista vastaavaa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
aumari
Adrian Monk

Re: Koululaiset häpäisivät sankarihautoja niin rumasti, ettei seurakunta muista vastaavaa

Viesti Kirjoittaja aumari »

meitzi kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 2:40 am
THS kirjoitti: Ti Loka 10, 2023 1:14 amEt sitten saa työttömyyteen ja/tai eläkkeeseesi tukia.
En.

Mutta en myöskään ylenkatso ihmisiä, jotka saavat. Joskus on ollut minullakin toisin, ja ehkä vielä joskus tulee olemaankin, mutta nyt on kohta pari vuosikymmentä mennyt näin, ja toivottavasti tilanne kestää mahdollisimman pitkään.

En myöskään tarvitse muistutusta siitä, että itsenäisyystaisteluihin osallistuneita on kiittäminen siitä, että miten paljon paremmin asiat ovat, kuin olisi ryssälän alla.
Jos nyt saivarrellaan, niin mikä ero on tuella ja etuudella? Tuki on vastikkeeton, kun taas etuus on ansaittu. Kaikki tuet (toimeentulotuki, opintoraha, asumistuki yms.) eivät ole ansaittuja, mutta esim. eläke on.
meitzi
Alibin Kestotilaaja

Re: Koululaiset häpäisivät sankarihautoja niin rumasti, ettei seurakunta muista vastaavaa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Tilanteeni on toki yhä edelleen monella tavoin esimerkiksi sankarihaudoissa makaavien ansiosta niin hyvä kuin on, mutta vain koska mahdollistivat puitteet.

Käytännössä ei oikeastaan kukaan eläkkeellä oleva ole ansainnut eläkettään, mutta ihan kaikkein vähiten minä. En ole koskaan ollut edes sen vakuutusyhtiön asiakas, joka eläkkeen minulle maksaa. Menee vielä ihan kivan tovin ennen kuin kela tai elo tulee mukaan kuvioihin, mutta siis ei ole myöskään työeläkkeitä ja kansaneläkkeitäkään ansaitsemalla ansaittu. Pyramidihuijauksessa ideana oli se, että kulloinkin työelämässä olevat maksaisivat eläkkeelle päässeiden eläkkeet, mutta eläkemaksuja on sittemmin nostettu siinä määrin, että ehkä jossain kohtaa joku saa vain sen verran kuin sijoittikin. Jos järjestelmä on vielä olemassa, saati ennallaan.

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Saa vain sen verran kuin sijoittikin? Yksi yrittäjätuttu sanoi, että vaikka hän maksaa vain sen pakollisen ehdottoman minimin mitä yrittäjän eläkemaksua on pakko maksaa, hänen pitäisi elää jonnekin reilusti yli satavuotiaaksi, olettaen että jäisi eläkkeelle 65-vuotiaana, että saisi edes euromääräisesti omansa takaisin. Ja siinä ei ole edes huomioitu inflaatiota ja menetettyjä pääoman tuottoja verrattuna tilanteeseen, jossa saisi vain pitää rahansa ja pistäisi ne itse johonkin indeksirahastoon.
aumari
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja aumari »

↑↑
Kyllä eläkeläiset ovat ansainneet eläkkeensä, vaikka ei niin yksiin käykään työeläkemaksujen kanssa. He ovat työssä ollessaan maksaneet veroillaan entisten työläisten eläkkeitä ja mahdollistaneet koulutuksen heille, jotka nyt ovat veronmaksajia ja joiden ansiosta eläkeläiset saavat levätä vaivoineen. Semmoinen kiertokulku, kukin vuorollaan osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen. Eivät tietenkään kaikki ja joidenkin mielestä eläkeläiset eivät ansaitse eläkettä. Ja joidenkin mielestä nykyisten eläkeläisten olisi kuulunut säästää eläketurvansa. Tosi ylimielistä.

Lainaukset korvattu kahdella nuoliviittauksella. Paluu ketjun aiheeseen.
-NILS-
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

▪︎
Voihan räkä millaista Off-Topicia herrasväki taas viljelee tässä(kin) säikeessä.

Liittyykö otsikon aiheeseen miten.. ja miksi?
X X X X X
Joke75
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Joke75 »

Luin tätä ketjua ensimmäiset kolme sivua. Hyvin nopeasti tehtiin vailla mitään faktaa päätelmä, että kyseessä oli maahanmuuttaja taustaiset lapset. Kuitenkaan kukaan kirjoittajista ei esittänyt mitään linkkiä tai muuta todistetta väitteensä tueksi. Joku oli toki postannut jonkun ylilaudan kuvakaappauksen. Ylilauta tunnetusti on lähes yhtä luotettava tiedonlähde kuin persujen vaalilupaukset.
Meitä, jotka eivät tunne minkäänlaista kunnioitusta nk. sankarivainajia kohtaan on yllättävän paljon. Ja nyt siis puhutaan ihan kantasuomalaisista ihmisistä ja yleensä myös sotaveteraanien jälkeläisistä. Tottakai vainajaa kunnioitetaan pappana, tuffana, isoisänä jne, mutta sitä ei missään tapauksessa kunnioiteta tappajana. Tappajana sotaveteraaneja näissä porukoissa yleisesti pidetään.
Kuulun itse tähän porukkaan ja olen ylpeä siitä! Mulle ei tuota pienintäkään ongelmaa syljeskellä sankarihaudalle tai hyppiä sen päällä tai ihan mitä vaan. Vois vittu järjestää vaikka reivit joku kerta.
Olen itse elänyt sotaveteraanin kanssa samassa taloudessa ja olin ihan helvetin onnellinen kun se kuoli. Loppu vihdoin se öinen huutaminen ja sekoilu. Loppu se päivittäinen viinalla läträäminen ja kännissä ajelu. Onneks ei koskaan kännipäissään tappanu ketään ja hakkasikin vain vaimoaan. Voiko tälläistä ihmistä kunnioitaa edes jollain tasolla?
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Joke75 kirjoitti: Ke Loka 11, 2023 10:27 pm Luin tätä ketjua ensimmäiset kolme sivua.--- Tappajana sotaveteraaneja näissä porukoissa yleisesti pidetään.
Kuulun itse tähän porukkaan ja olen ylpeä siitä! Mulle ei tuota pienintäkään ongelmaa syljeskellä sankarihaudalle tai hyppiä sen päällä tai ihan mitä vaan. Vois vittu järjestää vaikka reivit joku kerta.
Olen itse elänyt sotaveteraanin kanssa samassa taloudessa ja --- Onneks ei koskaan kännipäissään tappanu ketään ja hakkasikin vain vaimoaan. Voiko tälläistä ihmistä kunnioitaa edes jollain tasolla?
Vain otettu lääke auttaa.
Mens malus in corpore sano
Joke75
Remington Steele

canis lupus kirjoitti: Ke Loka 11, 2023 10:31 pm
Joke75 kirjoitti: Ke Loka 11, 2023 10:27 pm Luin tätä ketjua ensimmäiset kolme sivua.--- Tappajana sotaveteraaneja näissä porukoissa yleisesti pidetään.
Olen itse elänyt sotaveteraanin kanssa samassa taloudessa ja --- Onneks ei koskaan kännipäissään tappanu ketään ja hakkasikin vain vaimoaan. Voiko tälläistä ihmistä kunnioitaa edes jollain tasolla?
Vain otettu lääke auttaa.
Aivan samaa mieltä, mutta miten lääkitys nyt ylipäätään liittyy tähän keskusteluun?
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Joke75 kirjoitti: Ke Loka 11, 2023 10:27 pm Olen itse elänyt sotaveteraanin kanssa samassa taloudessa ja olin ihan helvetin onnellinen kun se kuoli. Loppu vihdoin se öinen huutaminen ja sekoilu. Loppu se päivittäinen viinalla läträäminen ja kännissä ajelu. Onneks ei koskaan kännipäissään tappanu ketään ja hakkasikin vain vaimoaan. Voiko tälläistä ihmistä kunnioitaa edes jollain tasolla?
▪︎
Niin... ja kun oma isoisäsi oli viimeisen päälle kusipää, niin totta munassa se oikeuttaa sinut vihaamaan kaikkia muitakin soraveteraaneja, ja jopa sodassa kaatuneita.

Ikävää, että olet näemmä perinyt paskan isoisäsi geenit. Mahtaa olla raskasta elää niiden kanssa?
X X X X X
canis lupus
Jessica Fletcher

Joke75 kirjoitti: Ke Loka 11, 2023 10:39 pm
Aivan samaa mieltä, mutta miten lääkitys nyt ylipäätään liittyy tähän keskusteluun?
Tiedän että traumat myös periytyvät suvuissa, ja joskus tällaisiin tapauksiin auttaisi myös lääkinnällinen hoito.
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Ja se oli varmaan sitten sodassa traumatisoituneen papan vika että hänellä viirasi päässä... Jännä juttu että jos suomalainen käyttäytyy paskamaisesti paskan elämänsä takia, niin siitä kyllä saa olla vihainen, mutta annas olla kun ulkomailta tulee tänne porukkaa joka on traumatisoitunut sodissa niin että haluaa jatkaa sitä sotimista täälläkin ainakin pienimuotoisella tavalla, niin se sitten pitää vaan sietää. Eikä saa suuttua, koska R-kirjain.

Minkä ihmeen takia kantasuomalaiset kakarat yhtäkkiä pomppisivat ja räkisivät haudoilla? Eiköhän se 1970-luvun taistolaisvouhotus ole jo eilispäivää. Nykyään pitää pomppia keskellä katua, kun hip ja hop on osoittaa mieltään ilmastonmuutosta vastaan. Ei nyt oikein ole avautunut että miten se muutos hidastuu sillä että valtaa kadut.

Mutta oli miten oli, ja ainahan se jotenkin on, niin silloin kun on epävarmaa että onko ulkkikset vai ei, niin eiköhän se kerrottaisi jos EI olisi...
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Joke75
Remington Steele

Yrjö Yrjönsuuri kirjoitti: Ke Loka 11, 2023 10:40 pm
Joke75 kirjoitti: Ke Loka 11, 2023 10:27 pm Olen itse elänyt sotaveteraanin kanssa samassa taloudessa ja olin ihan helvetin onnellinen kun se kuoli. Loppu vihdoin se öinen huutaminen ja sekoilu. Loppu se päivittäinen viinalla läträäminen ja kännissä ajelu. Onneks ei koskaan kännipäissään tappanu ketään ja hakkasikin vain vaimoaan. Voiko tälläistä ihmistä kunnioitaa edes jollain tasolla?
▪︎
Niin... ja kun oma isoisäsi oli viimeisen päälle kusipää, niin totta munassa se oikeuttaa sinut vihaamaan kaikkia muitakin soraveteraaneja, ja jopa sodassa kaatuneita.

Ikävää, että olet näemmä perinyt paskan isoisäsi geenit. Mahtaa olla raskasta elää niiden kanssa?
Se että olen elänyt sotaveteraanin kanssa samassa taloudessa, ei tarkoita sitä että hän olisi minulle mitään sukua. Eli ei, en ole perinyt häneltä yhtään mitään. Enkä ole myöskään mitään sukua.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Joke75 kirjoitti: To Loka 12, 2023 11:43 am Se että olen elänyt sotaveteraanin kanssa samassa taloudessa, ei tarkoita sitä että hän olisi minulle mitään sukua. Eli ei, en ole perinyt häneltä yhtään mitään. Enkä ole myöskään mitään sukua.
▪︎
Niinkö.? Siinä tapauksessa maailmankatsomuksesi julkituomisen tapa.. "Mulle ei tuota pienintäkään ongelmaa syljeskellä sankarihaudalle tai hyppiä sen päällä tai ihan mitä vaan. Vois vittu järjestää vaikka reivit joku kerta", ..lienee jonkinlaista sosiaalista perimää asuinyhteisöltä , jossa vastaava esitystapa ei mitenkään johtanut minkäänlaiseen sanktioon, ja jäi siksi itsellesi alitajuisesti mielestäsi normaaliksi, mutta todellisuudessa harhaiseksi ajatusmalliksi siitä, että kaikki sotaveteraanit nyt vaan ovat kusipäitä, ja että kaikki sotaan joutuneet ja siellä kaatuneetkin olivat samanlaisia.

En tiedä, miksi ylipäätä kommentoin purkaukseesi kun saattaahan olla että yksinkertaisesti vain olet trolli joka yrittää huudattaa, mutta enpä minä tuollaisesta nyt sentään huutamaan ryhdy.

Että... Peace vaan
X X X X X
canis lupus
Jessica Fletcher

Heistmanin kokemuksen mukaan muslimien hautauksissa on tärkeitä seuraavat asiat:
- vainajan kunnioitus
---
- haudalle ei saa astua jalalla
Mutta jos kuollut ei ollut muslimi, haudan päällä pomppiminen on ihan halal.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Selkeästi on havaittavissa, että edes kotosuomalaiset eivät erota uskonnon ja historia käsitettä.

Mitenkä me voisimme odottaa sitä muualta tulleilta?

Vaikka en kuulu kirkkoon, ei minulle aiheuta mitään tuskaa tutustua historiallisesti arvokkaisiin kirkkorakennuksiin.
Enkä ymmärrä miksi kenellekään pitäisi tulla traumoja moisesta?

Käyttäytyisivätkö ko naperot samoin esim Kansallismuseossa, koska siellä ei ole heidän kulttuurinsa historiaa?

Ei ymmärrä.
Maassa maan tavoin jne…
Liitteet
IMG_1337.jpeg
IMG_1337.jpeg (180.64 KiB) Katsottu 874 kertaa
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Vastaa Viestiin