Pitbull tappoi naisen Sardiniassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Marsalkka kirjoitti:
Bombay kirjoitti:
ruoska kirjoitti:Koiranomistajille tuntuu erityisesti tuottavan uskomattomia vaikeuksia pitää se koira kytkettyä/kytkettävissä taajamassa.
Koirattomille ihmisille monesti tuottaa vaikeuksia olla koskematta toisten koiriin ilman että kysyy lupaa tms.
Suurempi ongelma on, että he kävelevät tahallaan ärsyttävän näköisesti, jolloin on luonnollista ja ymmärrettävää, että koirat hyökkäävät heidän kimppuunsa.
Siitä minä en tiedä mitään.

On vaan surullista katsottavaa kun oon nähnyt monta kertaa miten lapset alkavat silittelemään vieraita koiria äitinsä/isänsä silmien edessä, eihän sitä kai yleensä mitään tapahdu mutta väärä hetki ja väärä koira ja pentu itsekseen niin voi käydä huonosti. Koirat pitäisi aina pitää kytkettynä kaupunkialueella ja niin että omistaja varmasti hallitsee koiransa ja myös pitäisi äitien/isien aina teroittaa lapsilleen että vieraita koiria ei saa ilman lupaa silittää.

Nojoo, tämäpä tästä. Sen enempää en sohi tikulla tätä keskustelu, kun sen verran tuhtia väittelyä on aiemmin jo ollut.
ruoska
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Bombay kirjoitti:
Koirattomille ihmisille monesti tuottaa vaikeuksia olla koskematta toisten koiriin ilman että kysyy lupaa tms.
Yleensä lienee kysymys lapsista, koiraansa irrallaan ulkoiluttavat ovat pääsääntöisesti aikuisia jotka tietävät ettei niin saa tehdä, mutta muista kuin itsestään piittaamattomina niin silti tekevät.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marski jaksaa vinkua samaa settiä joka välissä kun koirista puhutaan...

Veikkaan, että koirat on ottaneet sen lenkkeilijän reviirille tunkeutujana. Tai muuten vaan vittumaisuuttaan kääntyneet saaliille tunnetuin seurauksin.
Oli miten tahansa, niin syy on omistajan joka ei saa pysymään lapasessa koiriaan.
Tuon lehtijutun mukaan poliisi on kertonut, että kyseisistä koirista on valitettu naapurien toimesta ja poliisi on huomauttanut niiden omistajaa asiasta.
Koira on koira, niiden omistaja voi olla millainen vaan...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mike Manner kirjoitti:Marski jaksaa vinkua samaa settiä joka välissä kun koirista puhutaan...

Veikkaan, että koirat on ottaneet sen lenkkeilijän reviirille tunkeutujana.
Mukavaa että tällaisia koiria liikkuu tuolla!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Marsalkka kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Marski jaksaa vinkua samaa settiä joka välissä kun koirista puhutaan...

Mukavaa, että kaupoissa myydään alkoholia joita nautittuaan ihmiset saattaa sekoilla ja tehdä kaikkea tyhmää. Mukavaa, että kaupoissa myydään aseita joita ihmiset saattaa käyttää väärin ja ampua esim. naapurinsa. Mukavaa, että joku jalostaa eri kemikaaleista huumeita joita myydään ihmisille, jotka taas puolestaan saattaa mömmöpäissään keksiä jotain vielä viinan kanssa lätränneitäkin tyhmempää. Mukavaa, että autotehtaat valmistaa autoja, joita kuljettaessaan ihmiset saattaa ajaa ylinopeutta mahdollisesti kohtalokkain seurauksin.
Tää lista voisi olla loputon...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Marsalkka
Horatio Caine

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:

Mukavaa, että kaupoissa myydään alkoholia joita nautittuaan ihmiset saattaa sekoilla ja tehdä kaikkea tyhmää. Mukavaa, että kaupoissa myydään aseita joita ihmiset saattaa käyttää väärin ja ampua esim. naapurinsa. Mukavaa, että joku jalostaa eri kemikaaleista huumeita joita myydään ihmisille, jotka taas puolestaan saattaa mömmöpäissään keksiä jotain vielä viinan kanssa lätränneitäkin tyhmempää. Mukavaa, että autotehtaat valmistaa autoja, joita kuljettaessaan ihmiset saattaa ajaa ylinopeutta mahdollisesti kohtalokkain seurauksin.
Ja vaikka kuinka tekisi listaa, niin siitä huolimatta tietyt koirarodut aiheuttavat enemmän vakavia vammoja kuin jotkut toiset.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Marsalkka kirjoitti:Ja vaikka kuinka tekisi listaa, niin siitä huolimatta tietyt koirarodut aiheuttavat enemmän vakavia vammoja kuin jotkut toiset.
Oisko noin, että ihmisten tyhmyys niitä vahinkoja tekee?
Marsalkka
Horatio Caine

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Ja vaikka kuinka tekisi listaa, niin siitä huolimatta tietyt koirarodut aiheuttavat enemmän vakavia vammoja kuin jotkut toiset.
Oisko noin, että ihmisten tyhmyys niitä vahinkoja tekee?
Väärä kävelytyyli?

Tai jos sattumoisin on sellaisia koirarotuja, joita ihmiset eivät oikein hallitse ja jotka pääsevät aiheuttamaan muita useammin vakavia onnettomuuksia, niin emme me sellaisia kaduille halua. Siis me järkevät ihmiset.
ruoska
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:

Mukavaa on se ettei listasi tuotteita myydä kaikille, tai ainakaan käyttö ei ole kaikille sallittua. Tappajapiskejä sen sijaan myydään kenelle vaan.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

ruoska kirjoitti:Tappajapiskejä sen sijaan myydään kenelle vaan.
Minun on nyt ihan pakko kysyä, että tämän "tappajakoira" jutun takana seisovat, voisitteko kertoa mitkä ominaisuudet pitää koiralla olla, että siitä tulee tappajakoira? Ja mitkä rodut miellätte tappajakoiriksi? Ja miksi juuri ne?

Kysyn tätä siksi, että kovin monella tuntuu olevan apatioita vain tiettyjä rotuja kohtaan ja kovin monet unohtavat, että mikä tahansa koira voi purra ja että myös minkä tahansa rodun edustaja voi olla purematta.
Kotipeikko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Näitä kommentteja lukiessa tulee sellainen mielikuva, että koiralle on vain luontaista käytöstä hyökkäillä lenkkeilijöiden ja lasten kimppuun.
(Ja vikahan on tietysti uhrin, kun kehtaakin liikkua väärin.)

Tästä siis voin vetää johtopäätöksen, että itseasiassa oma koirani onkin se luonnevikainen yksilö, kun se ei normaalista poiketen koe lenkkeilijöitä ym. ulkonaliikkujia uhkana ja hyökkäile kimppuun. :)

Kyllä jokaisella on oikeus liikkua ulkona ilman, että tarvitsee pelätä jotenkin ärsyttävänsä jotain koiraa.

Minä, ja vain minä, olen vastuussa koirastani!
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
Marsalkka
Horatio Caine

Howler kirjoitti:
ruoska kirjoitti:Tappajapiskejä sen sijaan myydään kenelle vaan.
Minun on nyt ihan pakko kysyä, että tämän "tappajakoira" jutun takana seisovat, voisitteko kertoa mitkä ominaisuudet pitää koiralla olla, että siitä tulee tappajakoira?
Sellaiset että niiden hyökkäyksistä aiheutuu muiden rotujen hyökkäyksiin verrattuna selkeästi useammin vakavia vammoja.

Ja mitkä rodut miellätte tappajakoiriksi? Ja miksi juuri ne?
Sellaiset joiden hyökkäyksistä aiheutuu muita rotuja useammin vakavia vammoja.
Kysyn tätä siksi, että kovin monella tuntuu olevan apatioita vain tiettyjä rotuja kohtaan ja kovin monet unohtavat, että mikä tahansa koira voi purra ja että myös minkä tahansa rodun edustaja voi olla purematta.
Toisten rotujen hyökkäyksistä syntyy muita useammin vakavia vammoja. Toisten rotujen hyökkäyksistä ei.

Tässä kiehtova esimerkki aiheesta:
Tässä tilastoja Pohjois-Amerikasta vakavista loukkaantumisista/kuolemista vuosilta 1982-2006

http://dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201 ... lifton.pdf

Kultainen noutaja:

ruumiillista vammaa aiheuttaneet hyökkäykset, 6kpl
uhreista lapsia: 6 kpl
kuolemaan johtaneita 1 kpl
raajarikkoon johtaneet (maimings): 4 kpl

Pit bull terrier:

ruumiillista vammaa aiheuttaneet hyökkäykset: 1110 kpl
uhreista lapsia: 495 kpl
kuolemaan johtaneita: 104 kpl
raajarikkoon johtaneet (maimings): 608
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Onkohan minun nyt 5kk vanha sekanoutajakin tappajakoira kun se 9 viikkosena murisi suojatiellä goottitytölle? voi minua. Ei kun lopettamaan äkkiä ettei tule lisää vahinkoa. Olin ehtinyt kuitenkin jo kiintyä siihen.:(
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Kotipeikko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

serialist kirjoitti:Onkohan minun nyt 5kk vanha sekanoutajakin tappajakoira kun se 9 viikkosena murisi suojatiellä goottitytölle? voi minua. Ei kun lopettamaan äkkiä ettei tule lisää vahinkoa. Olin ehtinyt kuitenkin jo kiintyä siihen.:(
Juu, piikille vaan tuollainen peto! :D
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
Marsalkka
Horatio Caine

serialist kirjoitti:Onkohan minun nyt 5kk vanha sekanoutajakin tappajakoira kun se 9 viikkosena murisi suojatiellä goottitytölle? voi minua. Ei kun lopettamaan äkkiä ettei tule lisää vahinkoa. Olin ehtinyt kuitenkin jo kiintyä siihen.:(
Uskoisin, että sekanoutajat eivät hyökkäyksillään aiheuta keskimäärin erityisen vakavia vammoja.
Vastaa Viestiin