Pitbull tappoi naisen Sardiniassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Rattus
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Rattus »

No laitetaan nyt tallanenkin kun näistä roduista kerran puhutaan:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7584063.stm
Rottweiler fights dog to save boy

A South African Rottweiler has helped rescue a two-year-old boy who was being mauled by a pit bull terrier.

The pit bull attacked Tshepang Taeli as he was walking with his grandmother in Oakdene, south of Johannesburg.

The dog was dragging the toddler down the road and would not let go, despite being kicked and beaten by residents.

One of the neighbours, Ricky Veludo, came to help and then went to fetch his dog, Blade. "He fought the other dog to free the child," he told a local paper.

"Blade is very protective," Mr Veludo told Die Beeld newspaper.

The boy was then rushed to hospital where he is recovering from bites to his face, legs and stomach.

"I have never felt so much pain in my life. The dog was attacking him and I was trying to release him and I could not," the boy's grandmother told The Star newspaper.

Police have opened an investigation into the attack.

Harvinaisen luonnevikainen rotikka tai sitten bulli vaan oli poikaa ärsyttävämpi.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Marsalkka kirjoitti:
Howler kirjoitti:Ja mitkä rodut miellätte tappajakoiriksi? Ja miksi juuri ne?
Sellaiset joiden hyökkäyksistä aiheutuu muita rotuja useammin vakavia vammoja.
Nyt kyllä pyytäisin sinua, Marsalkka, nimeämään niitä rotuja ihan nimeltä, koska tuolla vähän aiemmin sanot:
Marsalkka kirjoitti:Uskoisin, että sekanoutajat eivät hyökkäyksillään aiheuta keskimäärin erityisen vakavia vammoja.
Ihan sen takia tahtoisin sinun nimeävän, että kuitenkin noutajat (oli ne sekarotuisia tai ei) ovat keskikokoisia koiria ja kuitenkin ihan kunnon hampaatkin löytyy sekä leukavoimaa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Howler kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Howler kirjoitti:Ja mitkä rodut miellätte tappajakoiriksi? Ja miksi juuri ne?
Sellaiset joiden hyökkäyksistä aiheutuu muita rotuja useammin vakavia vammoja.
Nyt kyllä pyytäisin sinua, Marsalkka, nimeämään niitä rotuja ihan nimeltä, koska tuolla vähän aiemmin sanot:
Marsalkka kirjoitti:Uskoisin, että sekanoutajat eivät hyökkäyksillään aiheuta keskimäärin erityisen vakavia vammoja.
Ihan sen takia tahtoisin sinun nimeävän, että kuitenkin noutajat (oli ne sekarotuisia tai ei) ovat keskikokoisia koiria ja kuitenkin ihan kunnon hampaatkin löytyy sekä leukavoimaa.
Tässä tilastoa aiheesta:
Tässä tilastoja Pohjois-Amerikasta vakavista loukkaantumisista/kuolemista vuosilta 1982-2006

http://dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201 ... lifton.pdf

Kultainen noutaja:

ruumiillista vammaa aiheuttaneet hyökkäykset, 6kpl
uhreista lapsia: 6 kpl
kuolemaan johtaneita 1 kpl
raajarikkoon johtaneet (maimings): 4 kpl

Pit bull terrier:

ruumiillista vammaa aiheuttaneet hyökkäykset: 1110 kpl
uhreista lapsia: 495 kpl
kuolemaan johtaneita: 104 kpl
raajarikkoon johtaneet (maimings): 608
Tuolta linkistä voit tutkia rotuja ihan yksityiskohtaisesti. Niistä on melko helppo vetää johtopäätöksiä...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marsalkka kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Ja vaikka kuinka tekisi listaa, niin siitä huolimatta tietyt koirarodut aiheuttavat enemmän vakavia vammoja kuin jotkut toiset.
Oisko noin, että ihmisten tyhmyys niitä vahinkoja tekee?
Väärä kävelytyyli?

Tai jos sattumoisin on sellaisia koirarotuja, joita ihmiset eivät oikein hallitse ja jotka pääsevät aiheuttamaan muita useammin vakavia onnettomuuksia, niin emme me sellaisia kaduille halua. Siis me järkevät ihmiset.
...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
PsychoSkin

Viesti Kirjoittaja PsychoSkin »

Sitte ku rahaa löytyy niin aijon ostaa PitBull koiran... Mahdollisimman häijyn ja ilkeen :D

Ja tuosta jutusta, se pojan äiti oli varmaan ärsyttäny sitä koiraa tai jotai. Mut kyl mua ainaki vituttas, jos joku 77v mummeli hääräilee mun kotona :D Nirri pois! Viisas koira :D
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Miksi, oi, MIKSI tästä samasta aiheesta jauhetaan vaikka mihinkään tulokseen ei päädytä. Toinen puoli pitää kiinni mielipiteestään, jossa tietyt koirarodut ovat vihaisia ihan luonnostaan ja muut, että vika on omistajassa. (btw. kuulun jälkimmäiseen).

Kultaisetnoutajat ovat puremistilastoissa ensimmäisten joukossa siksi, koska yleiskäsitys niistä on leppoisuus, ystävällisyys yms. Tuntemattomat ihmiset sitten tulevat taputtelemaan päähän ja lässyttämään sen kummemmin koiraa yksilönä tuntematta. Sitten koira puree ja sitten itketään, että "voi paska. sun rakkis puri mua. lopeta se!". Hohhoijaa.

Olen tavannut oikein fiksuja ja rauhallisia dobermanneja, rotikoita ja pitbulleja. Meidän ipana touhus ja paini yhden ikäisensä pitbullin kanssa tässä pari päivää sitten. Ei mitään hätää. Koirapuistoissa (ainakin täällä) käy fiksuja omistajia "tappajarotuineen". Mitään ongelmaa ei ole ollut. Tottakai on näitä "oon iso mies ja kovis, mulla täytyy olla iso ja kovis rotukin." Niitä ei osata kasvattaa tai kouluttaa ja sitten tulee ongelmia. Itse myönnän, ettei minulla riittäisi auktoriteetti johonkin hyvin dominoivaan rotuun, joten en ota sellaista.

ps. Marsalkka. Olisi pitänyt varmaan laittaa edellisen viestini perään, etten ole aivan tosissani. :D Vaikka meidän ipana on aivan mainio kaikin puolin, pidän silti mielessä, että se on eläin joka toimii eläimen vaistoilla. En luota siihen vielä täysin. Nojoo, peruskoulutus vielä kesken, kuitenkin. Sille on nyt tullut murrosikä niin sitä suuremmalla syyllä tarkkailen sitä entistä enemmän. Se on esim. alkanut näkemään mörköjä meidän rappukäytävässä ja nostelee karvojaan aikaisempaa enemmän.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Marsalkka
Horatio Caine

serialist kirjoitti:Toinen puoli pitää kiinni mielipiteestään, jossa tietyt koirarodut ovat vihaisia ihan luonnostaan
Ja kolmas puoli siitä, että tiettyjen rotujen hyökkäyksistä aiheutuu muita rotuja useammin vakavia vammoja.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

serialist kirjoitti:...pidän silti mielessä, että se on eläin joka toimii eläimen vaistoilla. En luota siihen vielä täysin.
Sivuhuomiona sen verran, että ei siihen kannatakkaan koskaan luottaa 100%, koska se on vaan koira...
:)
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Mike Manner kirjoitti:
serialist kirjoitti:...pidän silti mielessä, että se on eläin joka toimii eläimen vaistoilla. En luota siihen vielä täysin.
Sivuhuomiona sen verran, että ei siihen kannatakkaan koskaan luottaa 100%, koska se on vaan koira...
:)
Sivuhuomiona sen verran, että ei toiseen ihmiseenkään kannata koskaan luottaa 100%, koska se on vaan ihminen... 8) Sori, oli pakko.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Kovat jätkät haluu mahdollisimman pelottavan koiran. Kovat jätkät haluu myös mahdollisimman kalliin ja nopean auton. Syy: siinä tuntee itsensä todelliseksi machoksi, kun mummo pelästyy puolikuoliaaksi, kun kävelee vahdin kanssa jalkakäytävällä. Mitä yhteistä sitten on koiralla ja autolla?

Monella miehellä (miksei myös naisilla) koiran hankinta, kuten myös auton hankinta tapahtuu vääristä motiiveista. Kokematon koiraihminen haluaa heti siirtyä koirien "kuninkaisiin", joilla tässä yhteydessä tarkoitan pelottavan ja vahdin maineen omaavia koiria. Siinä on sitten ihmettelemistä, kun ei se koulutus niin helppoa ole, tai autojen tapauksissa hevosia tai egoa on liikaa.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Jauhetaan lisää tätä päättymätöntä keskustelua...

Koira raateli pikkupojan kasvot Lahdessa

Koira hyökkäsi sunnuntaina Lahdessa kahdeksanvuotiaan pikkupojan kimppuun ja puri häntä pahoin kasvoihin, kertoo Iltalehti. Pojan nenä roikkui toisella poskella ja hän sai puremavammoja myös muun muassa ohimoon. Poika leikattiin Päijät-Hämeen keskussairaalassa ja lääkärit onnistuivat laittamaan nenän paikalleen.

Vielä ei tiedetä, millaisia vammoja pojalle jää.

Iltalehden mukaan poika oli sunnuntaina aamupäivällä hoidossa äidin miespuolisen tuttavan luona. Mies piti tilapäisesti huolta myös ystävänsä Dogo argentino -rotuisesta koirasta. Kun poika ja koira istuivat olohuoneen lattialla, koira hyökkäsi yllättäen pojan kimppuun. Samassa huoneessa ollut mies sai koiran nopeasti irti, mutta koira yritti uudelleen hyökätä poikaa kohti.

Dogo argentinoa kutsutaan myös argentiinandoggiksi tai argentiinanmastiffiksi. Se on suurikokoinen rotu, joka kehitettiin Argentiinassa suurriistan metsästykseen.

Lahden poliisille ei ole toistaiseksi tullut ilmoitusta tapauksesta, mutta yleensä ilmoitus tehdään jossakin vaiheessa. Purijakoiran kohtalosta päättää useimmiten oikeus.

www.ess.fi (2.9.2008)

Poika varmaan istui jotenkin ärsyttävällä tavalla. Ei kai se bullshittmastiff vai mikä lie muuten käy riveliin kiinni...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Mike Manner
Jessica Fletcher

Doctor Lecter kirjoitti:Poika varmaan istui jotenkin ärsyttävällä tavalla...
Niin varmaan istuikin = Haista perse.

Taas yksi tapaus lisää, missä koiran ohjaaja (tässä tapauksessa hoitaja) ei ole yhtään kärryillä siitä, mitä koiran päässä liikkuu.
Marsalkka
Horatio Caine

Doctor Lecter kirjoitti:Poika varmaan istui jotenkin ärsyttävällä tavalla. Ei kai se bullshittmastiff vai mikä lie muuten käy riveliin kiinni...
Epäilen, että virnuili ärsyttävästi. Koirilla on niin pirun herkät tunteet. Jokaisen pitäisi tuon verran ymmärtää. Törkeää että koira lopetettiin ihmisen ärsyttävän istuskelun ja mahdollisen virnuilun takia.
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

Hohhoijaa kun taas iltalehdessä huudatetaan. Nettisivujen ylimpänä uutisena "dogo-onnettomuus". Foorumeilla kukkahatut ja koiranvihaajat saa lisäpontta itkeä ja valittaa "vaarallisista tappajakoirista". Oonko lie poikkeus kun dogot, pitit ja staffit ei oo koskaan purru, mutta sekarotunen on ja kerran on labbis hyökänny kimppuun.

Itse hankin tulevaisuudessa, varojen ja elämäntilanteen salliessa jonkun em. roduista (+bokseri), johtuen niiden älykkäästä ja seurallisesta luonteesta ja myös siitä, ettei noiden kanssa ole allergiat vaivanneet. Kolmas syy on omasta mielestäni äärettömän komea ulkomuoto. Minun mielestä perhoskoirat, chiahuahauvuhvuhit ja muut puudelit eivät ole koiria, vaan jatkojalostettuja rottia. Jos vanhempieni kissa on kaksi kertaa toista eläintä suurempi, sitä toista ei voi kutsua koiraksi.
Olis kai pitänyt ilmottaa lehteen kun tuo sekarotunen puras. Siinä kuitenkin oli noutajaa ja ajokoiraa.. Eipä sitä olisi julkaistu kun nuo ovat joka tuulipuvun suosikkeja, eivätkä mitään vitun "tappajakoiria". Jos joku sanoo naaman edessä tuon tappajakoira kommentin niin keskustelu ei tule jatkumaan positiivisessa ilmapiirissä.
What's up, fuckers?
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

Marsalkka kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Poika varmaan istui jotenkin ärsyttävällä tavalla. Ei kai se bullshittmastiff vai mikä lie muuten käy riveliin kiinni...
Epäilen, että virnuili ärsyttävästi. Koirilla on niin pirun herkät tunteet. Jokaisen pitäisi tuon verran ymmärtää. Törkeää että koira lopetettiin ihmisen ärsyttävän istuskelun ja mahdollisen virnuilun takia.
on siinäkin saatana kaks älykköä. Kumpikaan tuskin on koskaan ollut minkäänlaisissa tekemisissä kyseisten koirien kanssa. Tuskin olen väärässä.
What's up, fuckers?
Vastaa Viestiin