13.10.2023, Salo, 45-vuotias mies

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Touhupuntti
Rico Tubbs

Re: "J.R. 1978" kadonnut illanvieton jälkeen Salossa 13.10.2023

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Sohvapoliisi kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 6:17 pm Joo, menee jo naurettavaksi mielikuvitusspekulaatioksi taas jotkut sukellusveneet. Aika naiivia edes kuvitella, etteikö merivartiosto/rajavartiolaitos huomaisi, mikäli tuollaista toimintaa Suomen aluvesillä tapahtuisi. Joku raja taas näihin mielikuvitusjuttuihin olisi suotavaa.
Osa käyttää noita totaaliöveriksi vedettävä teorioita peittääkseen totuuden joka on voinut jo ketjussa tulla esille, aattelen et heitetään kaikki vitsiksi niin oikea totuus hukkuu sekaan ja kukaan ei ota tosissaan mitään näissä ketjuissa.
Inkeri
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Inkeri »

Touhupuntti kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 6:35 pm
Inkeri kirjoitti: Ti Loka 31, 2023 11:24 pm
Eldoctore kirjoitti: Ti Loka 31, 2023 10:46 pm Eikö tästä viimeisestä baarista saisi maksutietoja ulos järjestelmästä? Koska kai siellä on joku näistä viidestä siilitukkaisesta jotakin tilannut?
En usko.
Mutta sain tietää että omaiseni viimeinen maksutapahtuma siellä oli klo 23:12.
Monenko aikaan viimeinen havainto tehtiin? Tehtiinkö tuo viimeinen maksutapahtuma havainnon jälkeen?

Ensimmäisen kerran meille sanottiin että viimeinen havainto noin 23:20. Sitten se muuttui n. 22.30.
Maksutapahtuma tehty 23:12
Inkeri
Lauri Hanhivaara

Mut varmistan huomenna poliisilta, että poistettiinko omainen koska hän oli känissä vai seurueen takia.
Koska mun mielestä baarimikko ei saa myydä selvästi humalaiselle alkoholia.
Jos hän on ostanut klo 23:12 viimeisen drinkin ja melkein heti sen jälkeen poistetaan. Jos siis hänen poistaminen baarista tapahtui alkuperäisen ajan mukaan.

En tiedä edes mitä mä yritän selittää.
Inkeri
Lauri Hanhivaara

Ajatus ei kulje nyt mukana. Mut en vaan ymmärrä miks esim myydään ja sit heti sen jälkeen poistetaan.
Kamerat ei tallenna yms.
Ihminen kadonnu ku tuhka tuuleen
Maketzu
Alokas

Viesti Kirjoittaja Maketzu »

Inkeri kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 6:43 pm Mut varmistan huomenna poliisilta, että poistettiinko omainen koska hän oli känissä vai seurueen takia.
Jos baarimikot ei myisi humalaisille alkoholia, niin baarien myynnit tippuisivat huomattavasti. Eli kyllä siellä myydään jos ei nyt aivan kaatokunnossa ole.

Aikaisemmin täällä pohdittiin taksien mahdollisia havaintoja. Poliisin kautta tuli takseille tiedote kadonneesta ja aika tarkat tuntomerkit. Tosin tämä tiedote tuli ainoastaan alueen suurimman taksien välityskeskuksen kautta. Kuitenkin vain noin puolet sinä yönä töissä olleista takseista kuuluu tähän välityskeskukseen, joten tiedote ei todennäköisesti tavoittanut läheskään kaikkia ajossa olleita takseja.
Toki nämä muutkin taksit ovat median kautta tiedon myöhemmin saaneet.
Inkeri
Lauri Hanhivaara

Maketzu kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 7:04 pm
Inkeri kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 6:43 pm Mut varmistan huomenna poliisilta, että poistettiinko omainen koska hän oli känissä vai seurueen takia.
Jos baarimikot ei myisi humalaisille alkoholia, niin baarien myynnit tippuisivat huomattavasti. Eli kyllä siellä myydään jos ei nyt aivan kaatokunnossa ole.

Aikaisemmin täällä pohdittiin taksien mahdollisia havaintoja. Poliisin kautta tuli takseille tiedote kadonneesta ja aika tarkat tuntomerkit. Tosin tämä tiedote tuli ainoastaan alueen suurimman taksien välityskeskuksen kautta. Kuitenkin vain noin puolet sinä yönä töissä olleista takseista kuuluu tähän välityskeskukseen, joten tiedote ei todennäköisesti tavoittanut läheskään kaikkia ajossa olleita takseja.
Toki nämä muutkin taksit ovat median kautta tiedon myöhemmin saaneet.

Okei. Ja niinkuin sanoin mulla ei vaan ajatus kulje nyt.
Varvikello
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Mä olen omasta mielestäni selvästi humalaisena saanut alkoholia. Toi aikamääre ihmetyttää. 8 minuutin aikana maksettu ja poistettu tilasta. Onko maksettu juoma käsketty jättää "pöytään" vai onko se viimeinen ostos ns. vedetty ykkösellä. Kyllä mä pystyn vetämään ison tuopin tuossa ajassa, saati shotin tai muun terävä. Tuoppi vaatii kyllä jo tyhjää mahaa. Tilasta poistaminen päälle, aikaa menee. 8 min. on lyhyt aika tilata, maksaa juoma, nauttia se, todeta humaltuneeksi (jos se nyt on syy poistamiselle), jättää puhelin (nykyään lompakko korttikoteloineen) tiskille. Tiskille? Tollaisessa paikassa maksetaan käsittääkseni tiskillä, erikoistapauksissa tuodaan maksupääte pöytään samalla kuin juomat.
Olen joskus ollut anniskelupaikassa myyjänä. toisaalta olen ollut hyvien ystävieni kuljettajana heidän viettäessään "tasakymppipäiviään".
Portsarit katsoivat jonoa, mun sanoessa et nää on "ton kolmekymppiset, mä oon näiden kuski." niin ovi aukesi.
Yhdelle seuruesta tuli huono olo, ei että olisi pitänyt oksentaa heti siinä ja samantien. Talutin hänet narikan kautta autoon, katsoin että hän pääsee kotiin(olihan hän siskoni). Palasin kapakan kulmille, Parkeerasin auton lähelle ja menin taas jonoon.
Portsari nappasi minut heti sieltä kadulta.
Varvikello
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

jatkan myöhemmin
Inkeri
Lauri Hanhivaara

Varvikello kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 7:24 pm Mä olen omasta mielestäni selvästi humalaisena saanut alkoholia. Toi aikamääre ihmetyttää. 8 minuutin aikana maksettu ja poistettu tilasta. Onko maksettu juoma käsketty jättää "pöytään" vai onko se viimeinen ostos ns. vedetty ykkösellä. Kyllä mä pystyn vetämään ison tuopin tuossa ajassa, saati shotin tai muun terävä. Tuoppi vaatii kyllä jo tyhjää mahaa. Tilasta poistaminen päälle, aikaa menee. 8 min. on lyhyt aika tilata, maksaa juoma, nauttia se, todeta humaltuneeksi (jos se nyt on syy poistamiselle), jättää puhelin (nykyään lompakko korttikoteloineen) tiskille. Tiskille? Tollaisessa paikassa maksetaan käsittääkseni tiskillä, erikoistapauksissa tuodaan maksupääte pöytään samalla kuin juomat.
Olen joskus ollut anniskelupaikassa myyjänä. toisaalta olen ollut hyvien ystävieni kuljettajana heidän viettäessään "tasakymppipäiviään".
Portsarit katsoivat jonoa, mun sanoessa et nää on "ton kolmekymppiset, mä oon näiden kuski." niin ovi aukesi.
Yhdelle seuruesta tuli huono olo, ei että olisi pitänyt oksentaa heti siinä ja samantien. Talutin hänet narikan kautta autoon, katsoin että hän pääsee kotiin(olihan hän siskoni). Palasin kapakan kulmille, Parkeerasin auton lähelle ja menin taas jonoon.
Portsari nappasi minut heti sieltä kadulta.

Siis tota aikaa mäkin mietin.
8min on jotenkin liian vähän.
Paitsi tietty jos vetänyt shotin
nurate
Alokas

Viesti Kirjoittaja nurate »

Siinähän on Penan ja Down Underin välisessä risteyksessä kamera liikennevalotolpassa joka kuvaa Down Underille päin. Jos kaupungin kamera niin näkisköhän siitä ainakin mihin suuntaan 5-7 ihmistä on poistunut kyseiseen aikaan? Vaikka kuva ei olisikaan selkeä. Jos Lukkarinmäen suuntaan Kirkkokatua niin onkohan uudella SRK talolla ulkokameroita? Jos siitä ohi on menty
Inkeri
Lauri Hanhivaara

nurate kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 7:38 pm Siinähän on Penan ja Down Underin välisessä risteyksessä kamera liikennevalotolpassa joka kuvaa Down Underille päin. Jos kaupungin kamera niin näkisköhän siitä ainakin mihin suuntaan 5-7 ihmistä on poistunut kyseiseen aikaan? Vaikka kuva ei olisikaan selkeä. Jos Lukkarinmäen suuntaan Kirkkokatua niin onkohan uudella SRK talolla ulkokameroita? Jos siitä ohi on menty

Kävin srk talolla heiän kamerast ei näy.
Ja se kaupungin kamera on katottu, poliisi sano et siitä ei näy mittäää tarkasti. Et se on sateen takia ihan tumma eikä siitä melkee erota mitää
brainstormy
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja brainstormy »

Tämä kyllä haiskahtaa kaikkine näiden Inkerin tietojen mukaan siltä että poliisia ei tunnu vähääkään kiinnostavan koko juttu. Miksi ei kaikkea ole selvitetty ja juuri näitä katukameroita tutkittu. Tuossa on roppakaupalla vinkkejä joista luulisi jonkun langan johtavan asiantuntijoiden käsissä johonkin.
Tai sitten tämä porukka oli hyvinkin tuttu baarin henkilökunnalle mutta itseään suojellakseen eivät asioista puhu.
Inkeri
Lauri Hanhivaara

brainstormy kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 7:58 pm Tämä kyllä haiskahtaa kaikkine näiden Inkerin tietojen mukaan siltä että poliisia ei tunnu vähääkään kiinnostavan koko juttu. Miksi ei kaikkea ole selvitetty ja juuri näitä katukameroita tutkittu. Tuossa on roppakaupalla vinkkejä joista luulisi jonkun langan johtavan asiantuntijoiden käsissä johonkin.
Tai sitten tämä porukka oli hyvinkin tuttu baarin henkilökunnalle mutta itseään suojellakseen eivät asioista puhu.

No sitä minäkin.
Ja siis musta vaan tuntuu että tällä hetkellä mietitään vaan yhtä vaihtoehtoo. Eli et hän on hukkunu.
Mut tässähän vois olla vaikka mitä.
skoune
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja skoune »

Touhupuntti kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 6:37 pm
Sohvapoliisi kirjoitti: Ke Marras 01, 2023 6:17 pm Joo, menee jo naurettavaksi mielikuvitusspekulaatioksi taas jotkut sukellusveneet. Aika naiivia edes kuvitella, etteikö merivartiosto/rajavartiolaitos huomaisi, mikäli tuollaista toimintaa Suomen aluvesillä tapahtuisi. Joku raja taas näihin mielikuvitusjuttuihin olisi suotavaa.
Osa käyttää noita totaaliöveriksi vedettävä teorioita peittääkseen totuuden joka on voinut jo ketjussa tulla esille, aattelen et heitetään kaikki vitsiksi niin oikea totuus hukkuu sekaan ja kukaan ei ota tosissaan mitään näissä ketjuissa.
Niinpä, valitettavasti laitoin sen sukelluksen sulkuihin :D, mutta onneksi Tessu kuitenkin nosti veneen pois suluista.. Vaikuttaa siltä, että täällä muka etsitään niin vimmatusti sitä kadonnutta miestä, mutta ei oteta huomioon, tai ei haluta "hyväksyä" vaihtoehtoisia tarkastelutapoja tuon "omaisen" katoamisen suhteen.. ja kuinka sattuikaan, että kallis puhelin jäi vahingossa kapakkaan... Olisiko syytä vaikka miettiä, että porukat olisivat autoonkin menneet ja ajelleet ties mihin niitä kameroita vältellen?
Zorro7
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Katoamistapaukset aina varmasti raskaita läheisille, Inkerille (ja perheelle) paljon jaksamista.
Haluaisin uskoa että viranomaiset tekee näissä katoamistapauksissa sen mikä on tehtävissä.
Haasteita tuo varmasti myös se jos ei oikeasti ole tietoa henkilöistä kenen seurassa oli viimeisten havaintojen aikaan.
Vastaa Viestiin