Pitbull tappoi naisen Sardiniassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Setä kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Poika varmaan istui jotenkin ärsyttävällä tavalla. Ei kai se bullshittmastiff vai mikä lie muuten käy riveliin kiinni...
Epäilen, että virnuili ärsyttävästi. Koirilla on niin pirun herkät tunteet. Jokaisen pitäisi tuon verran ymmärtää. Törkeää että koira lopetettiin ihmisen ärsyttävän istuskelun ja mahdollisen virnuilun takia.
on siinäkin saatana kaks älykköä. Kumpikaan tuskin on koskaan ollut minkäänlaisissa tekemisissä kyseisten koirien kanssa. Tuskin olen väärässä.
Minulle riittävät tilastot.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marsalkka kirjoitti:Minulle riittävät tilastot.
Joka asiassa?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Marsalkka
Horatio Caine

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Minulle riittävät tilastot.
Joka asiassa?
Ei toki. Mutta tässä asiassa kyllä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Marsalkka kirjoitti:Ei toki. Mutta tässä asiassa kyllä.
Miksi juuri tässä asiassa?
Marsalkka
Horatio Caine

Howler kirjoitti:
Tämä soveltuu hyvin tilastollisesti käsiteltäväksi. Jos tiettyjen rotujen hyökkäyksistä aiheutuu muita useammin vakavia vammoja, on asiasta helppo vetää johtopäätöksiä.
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

Howler kirjoitti:
niin ja paskat tilastoistakaan. Luotetaan keltaiseen lehdistöön!
What's up, fuckers?
Marsalkka
Horatio Caine

Setä kirjoitti:
Howler kirjoitti:
Miksi ihmeessä luotettaisiin? Mutta jos on fakta, että tiettyjen rotujen hyökkäyksistä seuraa muita useammin vakavia vammoja, niin tästä ainakin minä osaan vetää johtopäätöksiä. Kaikki eivät tietysti vain osaa. Heillä ei ole sellaiseen resursseja.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Marsalkka kirjoitti:
Howler kirjoitti:
Tämä soveltuu hyvin tilastollisesti käsiteltäväksi.
Eli tilastoihin on uskominen silloin, kun ne palvelee omaa näkökulmaa asiaan.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Marsalkka

Uskot siis vain tilastoihin? Oletko koskaan miettinyt miten nekin rakennetaan? Purevat koirat eivät välttämättä ole mielenvikaisia tai huonompia kuin monet muut rodut. Monesti puremiseen johtavassa tilanteessa ihminen on ollut provosoiva osapuoli. Kuten monesti tästäkin on keskusteltu: tullut taputtamaan pään päälle vierasta koiraa, joka on sama asia kuin nyrkin heristäminen ihmiselle. Vika on pannattomassa päässä eli (tästäkin monesti keskusteltu) joku ottaa rodun, jota ei osaa kouluttaa/kasvattaa sitten vähääkään. "Oon iso macho, tarvitsen ison ja machon koirankin.ugh." Ei näin.

Meinasitko aloittaa nyt sitten operaation myrkytetään isot pahat koirat?
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

Marsalkka kirjoitti:
Setä kirjoitti:
Howler kirjoitti: Miksi juuri tässä asiassa?
Miksi ihmeessä luotettaisiin? Mutta jos on fakta, että tiettyjen rotujen hyökkäyksistä seuraa muita useammin vakavia vammoja, niin tästä ainakin minä osaan vetää johtopäätöksiä. Kaikki eivät tietysti vain osaa. Heillä ei ole sellaiseen resursseja.
Onhan noissa tutkimuksissa totuus, mutta se niistä puuttuu, että moni ei ilmoita koiran puraisusta. Tuskin tästäkään olisi ilmoitettu, mikäli koira olisi purrut kädestä ja tuskin se nyt tarkoituksella nenään on purrut.
What's up, fuckers?
Marsalkka
Horatio Caine

serialist kirjoitti:Marsalkka

Uskot siis vain tilastoihin?
En.
Oletko koskaan miettinyt miten nekin rakennetaan?
Olen.
Purevat koirat eivät välttämättä ole mielenvikaisia tai huonompia kuin monet muut rodut.
Juuri näin. Tiettyjen rotujen hyökkäyksistä vain seuraa tiettyjä rotuja vakavampia vammoja.
Monesti puremiseen johtavassa tilanteessa ihminen on ollut provosoiva osapuoli.
Kyllä. Tässäkin ketjussa on esimerkkejä siitä, miten ihminen on kävellyt tai istunut ärsyttävästi ja koira on sillä tavalla ärsytetty hyökkäämään.
Kuten monesti tästäkin on keskusteltu: tullut taputtamaan pään päälle vierasta koiraa, joka on sama asia kuin nyrkin heristäminen ihmiselle.
Juu. Ja tällöin tiettyjen rotujen hyökkäyksistä vammat ovat vakavampia kuin joidenkin toisten rotujen.
Vika on pannattomassa päässä eli (tästäkin monesti keskusteltu) joku ottaa rodun, jota ei osaa kouluttaa/kasvattaa sitten vähääkään.
Ja sitten ärsyttävästi kävelevät ja istuvat joutuvat kärsimään.

"Oon iso macho, tarvitsen ison ja machon koirankin.ugh." Ei näin.
Meinasitko aloittaa nyt sitten operaation myrkytetään isot pahat koirat?
Myrkytystä harrastan aina tarveharkintaisesti tilanteen ja tapauksen mukaan.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Setä kirjoitti:on siinäkin saatana kaks älykköä. Kumpikaan tuskin on koskaan ollut minkäänlaisissa tekemisissä kyseisten koirien kanssa. Tuskin olen väärässä.
Erehdyit. Viimeksi viikonloppuna, jolloin kävin sienimetsällä. Mukana kulkivat kaksi lähisukulaisen boxeria. En minä niitä vihaa. Hauskaahan se oli leikkiä piilosta ja yrittää mennä johonkin kivenkoloon ja hah! koira pirulainen se löysi vaikka mistä. Tietty varovaisuus niiden kanssa on oltava. Kodissani en koiria siedä enkä koiraa itselleni ota, koska olisin huono kouluttamaan ja ulkoiluttamaan sitä.

Setä ja Manner ottavat aikas herkästi lämpöä näistä koirajutuista... :lol:

Tuon "koiran herkät tunteet ihmisen kävelystä" yms. toi tänne aikoinaan julki joku ns. koiraihminen ja sitä juttua tässä nyt leukaillaan.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Marsalkka
Horatio Caine

Setä kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Setä kirjoitti: niin ja paskat tilastoistakaan. Luotetaan keltaiseen lehdistöön!
Onhan noissa tutkimuksissa totuus, mutta se niistä puuttuu, että moni ei ilmoita koiran puraisusta.
Minua kiinnostavat erityisesti vakavat vammat, joita tiettyjen rotujen hyökkäyksistä seuraa toisia rotuja enemmän.
Sarlent
Alokas

Viesti Kirjoittaja Sarlent »

Kuuroutta on havaittu useillakin valkoisilla (myös merle) koirilla, joiden väri johtuu ns. pigmenttipuutoksesta. Koska koiran kuurous voi johtua toimivien pigmenttisolujen puutteesta varsinkin kuuloelinten alueella, on valkoisella, pigmentittömällä, värillä vaikutusta. Tässä täytyy myös huomata, että on rotuja joiden "valkoinen" väri on oikeastaan vaaleakeltainen - pigmentinomaava.

Dogollahan kuuroutta siis esiintyy, niin kuin monella muullakin rodulla.
It's only my psychosis.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Koiran mahdollisesta kuuroudesta ei löydy ratkaisua tähän juttuun.
Arvailen, että pureskelluksi tullut tenava on työntänyt naamansa (mahdollisesti vielä yläviistosta, esim. sohvalta käsin) lähelle koiran naamaa tai tehnyt saman lattialla istuen samalla kun on silitellyt sitä koiraa... Ei mikään hyvä yhdistelmä hoidossa olevan vahvasti dominoivan rodun kanssa. Ts. sama kuin menisit ja räkäisisit baarissa näkemääsi kännissä olevaa nyrkkeilijän näköistä jätkää rinnuksille.
Vastaa Viestiin